abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2026 @ 14:02:44 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220540354
Vanmiddag het restant aspergesoep met stukjes beenham er in. :Y)

Vanavond, wegens succes en lekker, opnieuw bavette (eerst in de sous vide gegaard en daarna kort hard gebakken voor een krokante buitenkant), daarbij in ganzenvet geroosterde krielaardappeltjes uit de oven en een romaine salade met een vinaigrette. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220542367
quote:
88s.gif Op donderdag 9 april 2026 14:02 schreef golfer het volgende:


Vanavond, wegens succes en lekker, opnieuw bavette (eerst in de sous vide gegaard en daarna kort hard gebakken voor een krokante buitenkant), daarbij in ganzenvet geroosterde krielaardappeltjes uit de oven en een romaine salade met een vinaigrette. :9


  donderdag 9 april 2026 @ 18:31:15 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220542387
Vanavond wegens ziekte een sinaasappel, een ei en een saucijsje.
  donderdag 9 april 2026 @ 19:01:25 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220542538
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:26 schreef Blues het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ja lekker man!

Wegens dat het weer eens anders loopt hier, tapasplank en gebakken tartaar :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220542646
Hier lekker vis op het menu

Halve gerookte forellen, gerookte zalm en haringen. En een paar sushidingen van de lokale Jumbo
Mierikswortelsausje met yoghurt en mayo, wasabi sojasaus, stokbrood
Rauwe venkel, waspeen, witlof en rucola

Lekker broodjes beleggen aan tafel :9
pi_220542750
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanavond wegens ziekte een sinaasappel, een ei en een saucijsje.
Beterschap gewenst
  donderdag 9 april 2026 @ 19:18:32 #207
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220542776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:16 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Beterschap gewenst
Dank je, Kanaroe 🙂
pi_220542984
Beterschap @Boca_Raton -O-

Ik kom net pas thuis, blegh. Iglo Roerbaksensatie gaat de pan in. Lime Curry met garnalen, schijnt nieuw te zijn.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_220543108
Zalm op huid lekker gebakken,op een bedje van gekruide rijst. Met salade.
  donderdag 9 april 2026 @ 21:38:43 #210
370431 drakin
vurig typje
pi_220544060
Pasta met kipstukjes vandaag gehad.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 10 april 2026 @ 09:14:37 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220545923
Koffie en twee broodjes met corned beef, oldskool _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220546922
Ik weet dat het "vloeken in de kerk" is, maar wat geniet ik nu enorm van mijn lekkere bak senseo. Week niet kunnen drinken, maar wat heb ik het gemist :9
  Spellchecker vrijdag 10 april 2026 @ 12:07:51 #213
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220547194
Volkoren boterham met makreel :Y)
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:15:01 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220547242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet dat het "vloeken in de kerk" is, maar wat geniet ik nu enorm van mijn lekkere bak senseo. Week niet kunnen drinken, maar wat heb ik het gemist :9
Geniet ervan!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 april 2026 @ 12:17:06 #215
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220547280
Wit bolletje met haggis en gebakken bacon :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:46:39 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220548059
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 12:17 schreef Divje het volgende:
Wit bolletje met haggis en gebakken bacon :@
:9~ :9~
Baas boven baas
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 april 2026 @ 13:51:18 #217
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220548088
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 13:46 schreef Molo het volgende:

[..]
:9~ :9~
Baas boven baas
Haggis is nu wel op tho' }:| :'(

Snel nieuwe bestellen bij Kelly's Expat :9 met wat blikjes Irn Bru erbij :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220548909
Koppie thee en een Haags hopje
pi_220549016
Courgettesoep met brood

Soep is in de maak voor straks
  vrijdag 10 april 2026 @ 16:59:14 #220
370431 drakin
vurig typje
pi_220549086
Gevulde paaseitjes en een kop thee
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220549422
Niet schrikken mensen, maar vandaag kookte ik!


Taco schelpen met Mexicaanse gehaktballetjes, een Mexicaanse maïsmix, avocado/sojakwark dip en wat kaasflakes erover.


pi_220549616
"Maisgerecht" zoals mijn moeder dat vroeger maakte als er snel iets op tafel moest komen. Met een bio braadworstje

pi_220549921
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:46 schreef golfer het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Hoi, mijn man heeft van de week weer alle schillen en kontjes van de asperges weggegooid -O- , terwijl ik zo graag een keer iets wil doen daarmee, soepje idd.
Hoe maak je die romige aspergesoep? Ziet r zo lekker uit :9
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:17:34 #224
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220550101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:54 schreef Fannie het volgende:

[..]
Hoi, mijn man heeft van de week weer alle schillen en kontjes van de asperges weggegooid -O- , terwijl ik zo graag een keer iets wil doen daarmee, soepje idd.
Hoe maak je die romige aspergesoep? Ziet r zo lekker uit :9
De perfecte aspergesoep
Asperges schillen en konten, die snijdsels een 15 minuten afkoken in wat water, afzeven, in dat water de asperges koken. De asperges eten en het water in vriezen.
Dit een paar keer herhalen.
Nu in die heel geconcentreerde aspergeboullion aspergestukken garen, ze er uit nemen en de bouillon binden met wat maizena iets dikker dan gewenst, room toevoegen, asperges toevoegen en afsmaken met wat zout en witte peper (heel klein beetje)
Je hebt nu een goddelijke aspergesoep waar Johnny Boer voor uit de hemel zal afdalen
  vrijdag 10 april 2026 @ 19:37:05 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220550282
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 18:54 schreef Fannie het volgende:

[..]
Hoi, mijn man heeft van de week weer alle schillen en kontjes van de asperges weggegooid -O- , terwijl ik zo graag een keer iets wil doen daarmee, soepje idd.
Hoe maak je die romige aspergesoep? Ziet r zo lekker uit :9
Ik maak hem op deze manier:
Sjalotje snipperen en kort aanbakken in een pan. Schillen en kontjes van asperges toevoegen bij de sjalotten met ruim water en samen met een kippenbouillonblokje aan de kook brengen. 25 minuten zachtjes laten koken. Daarna door een passerzeef alleen het aspergekookvocht opvangen.
Dan 30 gram boter en 30 gram bloem smelten in de pan en daar een gare roux van maken. Dan pollepel voor pollepel het aspergekookvocht toedienen en steeds blijven roeren om klontvorming te voorkomen. Tenslotte een scheut kookroom en wat kerriepoeder, zout en peper erbij doen en klaar is de romige asperge soep. Eventueel kort gekookte aspergekopjes erbij opdienen. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')