abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220465827
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]
De vorige keer liep een student schuldig maar straffeloos de rechtbank uit nadat hij een vrouw had verkracht. Anders had die arme jongen geen toekomst meer. :'(

En de vrouw in kwestie....ach een dolkje meer of minder in haar rug moet toch kunnen.
En dan roepen mensen dat Nederland zo licht zou straffen... Hier krijgen mensen tenminste nog een straf ipv opschorting en hoogtens een geldboete ernaast.
pi_220465832
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 08:28 schreef Chandler het volgende:
Misschien was de hele situatie wel reden voor de rechter.. Misschien even een proefritje voor de deur, gewoon langzaam. Je weet niet hoe die gepakt is hé.

En 22 jaar gelijk al een strafblad voor iets waarbij niets is gebeurd en het hoogst waarschijnlijk weer niet zou gebeuren en dan hierdoor een toekomst verpesten. Goede keuze van deze rechter! _O_
In Belgie moet of moest je je hele strafblad uitprinten als je werk zoekt. In Nederland krijg je een VOG.

Ik denk niet dat in Nederland je VOG geweigerd zou worden vanwege onverzekerd rondrijden of zo... Dus de werkgever komt er dan ook niet achter. Ook niet als de VOG wel is geweigerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2026 12:51:31 ]
  maandag 30 maart 2026 @ 12:51:47 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220465842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:19 schreef Starhopper het volgende:

rechtenstudent
[...]
een hogeschool in Tilburg
Scholier dus.
Huilen dan.
pi_220465844
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:06 schreef Cruzinats het volgende:
Als je Boudewijn of Mohamed heet kom je overal mee weg in dit land (belgië).

Ook niet de eerste keer dat de Belgische rechtspraak aan dit soort klassenjustitie doet.
Volgens mij staat Belgie er de laatste jaren toch vooral om bekend om rechtse rijkeluis kindertjes vrij te spreken.
pi_220465850
quote:
De jongeman was in Retie door de politie tegengehouden terwijl hij reed op de motor van zijn vader, zonder in het bezit te zijn van een motorrijbewijs.
Onder een bepaald aantal voorwaarden heb ik niet zo heel veel problemen met zijn opschorting. Het zou wat anders moeten zijn als hij bijvoorbeeld door zijn stomme gedrag schade aan levende wezens of materiaal had laten ontstaan.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_220465870
Die Belgische rechters doen wel vaker aan klassenjustitie ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220465913
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]
De vorige keer liep een student schuldig maar straffeloos de rechtbank uit nadat hij een vrouw had verkracht. Anders had die arme jongen geen toekomst meer. :'(

En de vrouw in kwestie....ach een dolkje meer of minder in haar rug moet toch kunnen.
Ik vind dit nog steeds een zeer moeilijke casus.

Het is onomstotelijk zo dat hij haar verkracht heeft. Omdat zij te dronken was om consent te geven. Maar dat was hij ook. Al was het bij haar duidelijk te zien dat ze niet meer normaal kon lopen.

Met terugwerkende kracht kan je dan heel veel mannen veroordelen. Zeker omdat er bij penetratie eenzijdig wordt gekeken naar de man
pi_220465920
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens mij staat Belgie er de laatste jaren toch vooral om bekend om rechtse rijkeluis kindertjes vrij te spreken.
Ach sommige hier zijn geobserdeerd met asiel, migratie en moslims.

Het is maar waar je je dag meevult.
pi_220467221
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:50 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
In Belgie moet of moest je je hele strafblad uitprinten als je werk zoekt. In Nederland krijg je een VOG.

Ik denk niet dat in Nederland je VOG geweigerd zou worden vanwege onverzekerd rondrijden of zo... Dus de werkgever komt er dan ook niet achter. Ook niet als de VOG wel is geweigerd.
Geen idee, voor het zelfde wel maar ik vind de oplossing erg passend! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220468447
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:50 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
In Nederland wordt bij de aanvraag van een VOG beoordeeld of de combinatie van de eventuele strafbare feiten die iemand gepleegd heeft en de functie waarvoor de VOG wordt aangevraagd, een bezwaar oplevert. Iemand die ooit veroordeeld is voor een verkeersdelict zal dus niet zo gauw een VOG krijgen voor een functie als taxichauffeur, maar voor heel veel andere functies wel.
  maandag 30 maart 2026 @ 18:39:34 #36
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220468852
Het is geen hoogvlieger, he? Ik ben geen rechtenstudent , maar ik weet wel dat rijden zonder rijbewijs een heel dom idee is. En als je een ongeluk krijgt ook een heel duur idee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 30 maart 2026 @ 22:59:26 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220471138
Dit is wel weer vrij typisch Belgie ja.
pi_220519203
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In Nederland wordt bij de aanvraag van een VOG beoordeeld of de combinatie van de eventuele strafbare feiten die iemand gepleegd heeft en de functie waarvoor de VOG wordt aangevraagd, een bezwaar oplevert. Iemand die ooit veroordeeld is voor een verkeersdelict zal dus niet zo gauw een VOG krijgen voor een functie als taxichauffeur, maar voor heel veel andere functies wel.
Klopt. Maar mijn reactie ging over dat in Belgie je je hele strafblad moet overleggen aan de werkgever. Als je in Nederland diezelfde veroordeling krijgt als daar, is de uitkomst waarschijnlijk nog steeds dat je werkgever je niet daarop mag weigeren, maar in Nederland wordt je privacy beter beschermd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')