abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:02:19 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220420692
Kopen zonder kijken

Elke maandag om 20:30 op RTL 4



Woonprogramma waarin stellen de zoektocht én aankoop van hun nieuwe woning uit handen geven. De stellen laten Martijn Krabbé een invalpresentator en het team (de notaris, makelaar Alex van Keulen, bouwdeskundige Bob Sikkes en stylist Roos Reedijk) een huis voor hen zoeken, kopen en verbouwen.

Martijn op de foto nog in betere tijden voor hem. ;(



[ Bericht 12% gewijzigd door golfer op 24-03-2026 12:25:28 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:16:43 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220420746
Ik ben benieuwd hoelang de twee prinsesjes het met elkaar in 1 huis gaan uithouden als er relaties in hun leven verschijnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220420766
Los dat ze irritant waren, vooral in het begin.. ze hadden geen extreme verwachtingen en erg dankbaar bij het eindresultaat.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:40:32 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220420868
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:16 schreef golfer het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang de twee prinsesjes het met elkaar in 1 huis gaan uithouden als er relaties in hun leven verschijnen.
Ik denk dat dat wel meevalt, ik denk dat je als potentiële verkering eerder een issue hebt...

Maar op zich, als de potentiële verkering ook gewoon woonruimte heeft dan hoeft de hut niet gelijk verkocht te worden natuurlijk, de een kan intrekken bij de verkering en wel haar deel van de hypotheek blijven betalen en daarmee ook haar aandeel in het huis houden.

En als ze maar aflossen, dan maakt het allemaal niet zoveel uit, ook niet als de woningprijzen stagneren of dalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:52:00 #5
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220420950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, ik denk dat je als potentiële verkering eerder een issue hebt...

Maar op zich, als de potentiële verkering ook gewoon woonruimte heeft dan hoeft de hut niet gelijk verkocht te worden natuurlijk, de een kan intrekken bij de verkering en wel haar deel van de hypotheek blijven betalen en daarmee ook haar aandeel in het huis houden.

En als ze maar aflossen, dan maakt het allemaal niet zoveel uit, ook niet als de woningprijzen stagneren of dalen.
Ik ken zo'n situatie, al ging dat om huur. Na minder dan 1 jaar kwam er een vriendje met een eigen plek, na 1,5 jaar wilde de utiwonende zus niet meer meebetalen aan de huur want dat deed ze bij vriendje. En na ca 2 jaar zat zus 1 weer thuis bij papa en mama.

Dat zie ik sneller gebeuren dan zeg 1500 per maand aftikken voor een woonruimte waar je geen gebruik van maakt.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220421133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:21 schreef Drass het volgende:
Los dat ze irritant waren, vooral in het begin.. ze hadden geen extreme verwachtingen en erg dankbaar bij het eindresultaat.
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.

Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.

Wel mooi huis geworden. Knap hoe ze met de ruimtes zijn omgesprongen.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 13:40:39 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220421297
Nah, er mogen dan 6 stations zijn, maar als dat betekent dat je eerst van het ene station naar Utrecht CS moet treinen en dan nog een keer moet overstappen en verder reizen dan kost het wel heel veel tijd, dan zou ik ook liever rechtstreeks naar CS gaan.

En eerlijk gezegd verwacht ik niet dat de hypotheek nog even opgehoogd werd, tenminste niet als het geen familiebank hypotheek is.

Ik denk dat het qua hypotheek nog steeds lastig is om samen met een broer/zus te kopen, tenzij er sowieso een flink deel eigen vermogen ingestopt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220421589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:

[..]
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.

Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.

Wel mooi huis geworden. Knap hoe ze met de ruimtes zijn omgesprongen.
Rivierenwijk is een prima wijk om te wonen.
Als ze goedkoper hadden gewild staat er nog wel wat in Kanaleneiland of Overvecht te koop, vlakbij stations >:)


Dit is het huis, was toch ff benieuwd.
https://www.funda.nl/deta(...)raat-14-bs/43888171/

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 24-03-2026 14:31:23 ]
  dinsdag 24 maart 2026 @ 14:49:39 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220421726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef Blues het volgende:

Dit is het huis, was toch ff benieuwd.
https://www.funda.nl/deta(...)raat-14-bs/43888171/

4 maart 2025 dus al aangekocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220422142
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:

[..]

Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.

Paps en mams...
pi_220422537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:

[..]
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.

Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.

Wel mooi huis geworden. Knap hoe ze met de ruimtes zijn omgesprongen.
Als ik de kaart zag fietsten ze ook wel heel erg langzaam. Zo'n beetje heel Utrecht ligt een kwartier vanaf Utrecht CS. Zelfs wijken als Zuilen en Rivierenbuurt die op 10 minuten liggen zaten niet in hun oorspronkelijke kaartje.
pi_220424027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 16:34 schreef Coppi het volgende:

[..]
Als ik de kaart zag fietsten ze ook wel heel erg langzaam. Zo'n beetje heel Utrecht ligt een kwartier vanaf Utrecht CS. Zelfs wijken als Zuilen en Rivierenbuurt die op 10 minuten liggen zaten niet in hun oorspronkelijke kaartje.
Hangt er ook vanaf hoe je 15 minuten fietsen definieert >:) . Als ik van de trein naar de tram loop, moet ik rekening houden met 5 minuten lopen. Ik kan me ook voorstellen dat je fiets stallen en naar de trein lopen ook zo 5 minuten kost.
Mijn broertje woont ergens in Utrecht Leidsche Rijn. Volgens mij ook 15-20 minuten fietsen (heb dat ook wel eens gefietst), maar dan is dat zuivere fietstijd, niet mijn stukje lopen van de trein naar de fiets. En in Utrecht is dat echt een eind lopen.
Somebody that I used to know
pi_220424143
Ik snapte alleen die kleur van die pui niet. Het was aluminium/wit en dan ga je nu naar zwart (of bruin? Of antraciet? Het was in ieder geval donker). Dat is toch ook voor de buurt geen (aan)gezicht? Had dan een lichte kleur gekozen. Zou voor binnen ook niet misstaan.
Somebody that I used to know
pi_220425706
Wel prima afwisseling een keer 2 zussen ipv de bingokaart. Ben ook hopeloos op huizen aan het bieden tegen beter weten i, dus zulke programma's zijn redelijk relevant voor mij
  woensdag 25 maart 2026 @ 10:41:17 #15
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept, Flatbeat
pi_220426494
Die scenes in de auto haha tenenkrommend. Sowieso wel moeite met ze goed te kunnen verstaan. Maar uiteindelijk waren ze wel dankbaar met een resultaat.
pi_220455015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:

Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.
Zal wel deels bijgelapt zijn door familie. Met een beetje creativiteit kun je daarmee flink op je maandlasten besparen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zaterdag 28 maart 2026 @ 21:48:52 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220455231
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 21:21 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Zal wel deels bijgelapt zijn door familie. Met een beetje creativiteit kun je daarmee flink op je maandlasten besparen.
Er was laatst een artikeltje hierover: https://www.gelderlander.(...)ch-vandaan~ac3304ba/
  maandag 30 maart 2026 @ 17:31:59 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220468394
Vanavond:

Jazz en Soraya hebben al ruim dertien jaar een relatie. Ze wonen in Amsterdam, samen met hun twee zoontjes. Het stel wil graag nog een derde kind. Hun woning is echter aan de kleine kant. Ze zoeken naar een groter onderkomen en zijn daarbij bereid te verhuizen naar een andere stad.

Jamai Loman is de gastpresentator die het koppel helpt bij hun zoektocht. Het is de eerste keer dat Jamai een woonprogramma presenteert.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220468439
Jamai lijkt mij wel leuk. We gaan het zien vanavond.
pi_220470025
Hahaha in pyama.
  maandag 30 maart 2026 @ 20:46:14 #21
357630 prievieleezjuh
Alleen morgen te gebruiken!
pi_220470092
Jazz heeft wat mij betreft de uitstraling van een Temptation Island-deelnemer.

Jamai, top.
pi_220470105
Graag ook alleen de leukste wijken van Purmerend. :D

Verder wel een sympathiek koppel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 maart 2026 @ 20:51:54 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220470142
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:46 schreef prievieleezjuh het volgende:
Jazz heeft wat mij betreft de uitstraling van een Temptation Island-deelnemer.

Jamai, top.
Als een voetballer die geïnterviewd wordt na een 8-1 verlies.

Maar wel een leuk stel verder, gun het ze wel.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220470246
Het zal dus wel het klushuis zijn geworden anders heeft Bob niks meer te doen :D
A mind with a heart of it's own
  maandag 30 maart 2026 @ 21:12:48 #25
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_220470270
Vrijwillig in Almere of Purmerend willen wonen :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 30 maart 2026 @ 21:13:42 #26
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470276
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:12 schreef JohnBercow het volgende:
Vrijwillig in Almere of Purmerend willen wonen :')
En je daar dan ook nog tot over je oren in de schulden steken.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 maart 2026 @ 21:14:50 #27
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470288
Ze zijn iig blij, dus dat is mooi.
Ben benieuwd wanneer Bob over het budget begint.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220470291
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:12 schreef JohnBercow het volgende:
Vrijwillig in Almere of Purmerend willen wonen :')
Tsja, als je in de buurt van je ouders en je werk wil blijven wonen in een enigszins betaalbaar huis, blijft er in die regio natuurlijk weinig over.
A mind with a heart of it's own
  maandag 30 maart 2026 @ 21:29:07 #29
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470391
Was dat huis waarvan ze schrokken niet 1 van de kanshebbers?
Drop you like an ill, bad habit
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 maart 2026 @ 21:30:01 #30
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220470403
Oude troep genot
  maandag 30 maart 2026 @ 21:30:33 #31
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_220470410
huis met potentie
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_220470419
Jamai. Zoveel leuker dan bv Miljuschka.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 maart 2026 @ 21:32:27 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220470428
Meer dan vier ton voor die ouwe bende :')
  maandag 30 maart 2026 @ 21:32:48 #34
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470432
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Jamai. Zoveel leuker dan bv Miljuschka.
We hadden het er hier net over, niet dat die anderen het heel fout deden.
Maar Jamai straalt wat rust uit en is niet heel aanwezig. Ik denk dat dit programma dat ook nodig heeft.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220470433
Is dit dat huis met dat vrije uitzicht? O+ Heb het net even gemist.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 maart 2026 @ 21:33:06 #36
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_220470436
:') :') :') :') :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_220470437
En Bob vraagt weer om extra budget :')
A mind with a heart of it's own
pi_220470439
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:32 schreef pmponer het volgende:

[..]
We hadden het er hier net over, niet dat die anderen het heel fout deden.
Maar Jamai straalt wat rust uit en is niet heel aanwezig. Ik denk dat dit programma dat ook nodig heeft.
Bij Jamai zit er ook wat gevoel in.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220470442
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:32 schreef Pisces29 het volgende:
Is dit dat huis met dat vrije uitzicht? O+ Heb het net even gemist.
Met die vijver erachter
A mind with a heart of it's own
  maandag 30 maart 2026 @ 21:35:15 #40
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_220470454
:') :') :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 30 maart 2026 @ 21:38:34 #41
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470487
Bob ouwe schooiert.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 maart 2026 @ 21:41:02 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220470504
Super belangrijke aanpassingen, benieuwd of het stel dat ook zo ziet.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220470515
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Bij Jamai zit er ook wat gevoel in.
Lieve jongen. Uitstekende opvolger van Martijn
  Redactie Sport / Supervogel maandag 30 maart 2026 @ 21:48:01 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220470558
Vader Abraham mag ook even helpen.
  maandag 30 maart 2026 @ 21:53:35 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220470597
Jazz is echt net Erik ten Hag, zonder de chronische keeltyfus
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220470604
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:53 schreef Fretwork het volgende:
Jazz is echt net Erik ten Hag, zonder de chronische keeltyfus
Godver, nu ga ik luisteren _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220470611
Het budget voor een fucking kapstok was op? Serieus? Waar moeten ze die laten dan? Op de grond?
A mind with a heart of it's own
pi_220470617
Zat er ff op te wachten dat ze een kapstok in een van de keukenkastjes hadden gemaakt, maar helaas.
A mind with a heart of it's own
pi_220470620
Lekkere luchtige badkamer wel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:00:58 #50
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470656
geen kapstok maar gelukkig wel een radiator op wifi

Wat is het leven toch mooi in beige.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220470662
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
geen kapstok maar gelukkig wel een radiator op wifi
Dat is op zich wel lekker, maar je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat er niet ergens een paar tientjes bespaard kon worden voor een fucking kapstok :')
Flikker de jassen maar op de grond want er moest een joekel van een plant in de woonkamer.
A mind with a heart of it's own
pi_220470666
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
geen kapstok maar gelukkig wel een radiator op wifi

Wat is het leven toch mooi in beige.
Het ene fix je zelf in tien min. Het andere niet.

Groene voor- en achtertuin. Geslaagd. ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:05:57 #53
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470682
Zeker geslaagd (maar niet mijn smaak)
Grappig vind ik ook Bob die dan die hele pui zou willen doen. Maar eigenlijk is dit praktischer want nu hebben ze nog een buitenkraan :)
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 maart 2026 @ 22:06:37 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_220470685
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
geen kapstok maar gelukkig wel een radiator op wifi

Wat is het leven toch mooi in beige.
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 30 maart 2026 @ 22:07:52 #55
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470692
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:06 schreef Mariposas het volgende:

[..]
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.
Moet iets met sponsor contracten zijn.
Sowieso met kleine kinderen dure meubels, blijft een lastig dingetje vind ik.
Maar goed ik ben ook meer van de functionaliteit dan de vorm
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 maart 2026 @ 22:08:32 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_220470700
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]


Groene voor- en achtertuin. Geslaagd. ^O^
Voor nu ja. De beige generatie is ook dol op “Ibiza-tuinen”. Dus wat er staat zal er wel snel worden uitgetrokken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_220470731
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Voor nu ja. De beige generatie is ook dol op “Ibiza-tuinen”. Dus wat er staat zal er wel snel worden uitgetrokken.
Hopelijk zijn ze te lui om iets met die planten te doen. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220470751
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat is op zich wel lekker, maar je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat er niet ergens een paar tientjes bespaard kon worden voor een fucking kapstok :')
Flikker de jassen maar op de grond want er moest een joekel van een plant in de woonkamer.
Dit soort dingen doen ze expres zodat mensen zoals jij een forum of X vol kan gaan kalken en het lekker trending wordt. :P Waar kan een mens zich druk om maken.
Het hele huis wordt klaar in je schoot geworpen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 30 maart 2026 @ 22:23:52 #59
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220470828
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het hele huis wordt klaar in je schoot geworpen.
Klopt, volgens mij zijn ze er ook erg blij mee, en later wordt het meer "eigen"
Ik blijf het extreem veel geld vinden voor die paar bakstenen, maar kennelijk is dat de tijd/markt.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220470829
Leuke inrichting weer voor een gezin met kinderen, als de aanwezigheid van kinderen maar niet te zien is in de woonkamer :{ dump ze maar op hun eigen kamer...
pi_220470839
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:06 schreef Mariposas het volgende:

[..]
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.
Sowieso een hoop keuzes die gewoon veel goedkoper kunnen, zeker bij beperkt budget
  maandag 30 maart 2026 @ 22:39:08 #62
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_220470993
Jezus wat een geld voor een tussenwoning in Purmerend :X :X :X
Tics van je petten.
pi_220471418
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:56 schreef DrMarten het volgende:
Zat er ff op te wachten dat ze een kapstok in een van de keukenkastjes hadden gemaakt, maar helaas.
Mieter gewoon je jas in die loze hoek in de keuken *O*
  dinsdag 31 maart 2026 @ 00:34:13 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220471423
"Wow" x 29 keer, elke keer als een stel hun verbouwde nieuwe huis bekijkt.

Leuk stel en Jamai deed het prima.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:25:55 #65
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220471777
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 00:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Mieter gewoon je jas in die loze hoek in de keuken *O*
Je dacht aan een nat en een droog stapeltje? :+
Drop you like an ill, bad habit
pi_220473192
Dat koffiehoekje vond ik een beetje raar. Je moet je in bochten wringen om er bij te kunnen. :?
Geen geld meer over voor een kapstok, ongelofelijk gewoon. Ik miste ook een speelhoekje voor de kinderen, vooral als je er nog eentje bij wilt. Waarom trouwens niet tevreden met die 2 die er al zijn? Het geld was sowieso op en de maandelijkse lasten zullen er daarom niet om liegen. Als 1 van hen thuis komt te zitten zijn ze de lul. Denken mensen nooit over na, koop een huis op 1 inkomen en niet op 2. :Y
pi_220473514
Magazijn picker, en geen idee wat die vrouw (veel niet doet als ze thuis "werkt") toch een aardig budget
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 16:58:31 #68
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220475495
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Denken mensen nooit over na, koop een huis op 1 inkomen en niet op 2. :Y
Ik denk dat letterlijk iedereen hier over nadenkt, maar uiteindelijk wil je ook wel een fijn huis en in deze woningmarkt is het zo ongeveer onmogelijk om op één inkomen een eengezinswoning te kopen
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220477398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Denken mensen nooit over na, koop een huis op 1 inkomen en niet op 2. :Y
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
pi_220477445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:54 schreef viseenoptie het volgende:
Magazijn picker, en geen idee wat die vrouw (veel niet doet als ze thuis "werkt") toch een aardig budget
Zucht... Daar gaan we weer met de wekelijkse herhaling. Hun budget komt overeen met een inkomen van nét twee keer modaal. En dat is als ze er geen eigen geld in hebben gestoken.

Als het magazijnwerk onregelmatige tijden kent, zit hij met gemiddeld 20% ORT wel aan een modaal inkomen.
470k + 10k die ze aan woonlasten hebben uitgespaard in de periode dat ze bij haar moeder inwoonden is geen bijzonder budget.
pi_220477496
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
7 hoog Alkmaar, 2 kamer flat.

-edit

Oh ja je vroeg om gezinswoning.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220477598
quote:
13s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:55 schreef DrMarten het volgende:
Het budget voor een fucking kapstok was op? Serieus? Waar moeten ze die laten dan? Op de grond?
Volgens mij was het de bedoeling dat er een grote kast zou komen (vermoedelijk op maat/inbouw) voor de jassen, en daar was het budget voor op.

Een staande kapstok had natuurlijk prima gekund. Snap niet waarom ze dat niet hebben gedaan :')
Somebody that I used to know
pi_220477669
Op zich een leuk stel. Ook fijne presentator. (Jomai gaat Chantal momenteel voorbij in mijn voorkeuren voor presentatoren).

Het is me alleen wel duidelijk geworden dat meedoen aan dit programma steeds meer een enorm voorrecht is. En dat het je anders amper meer lukt.

Overigens ook wel pure armoe (en het failliet van de samenleving) dat je je huurhuis opzegt en bij je ouders op zolder gaat wonen om geld uit te sparen :'(
Somebody that I used to know
pi_220477730
Bob die aan begin zegt dat hij een plek voor jassen mist

Als ik de reacties zo lees ging daar iets mis
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220477768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
Grote 4 kamer flat in de Venserpolder. In haar geliefde Amsterdam. In 1 minuut op de ring. Alleen geen tuin.

Maar alle starters willen meteen een huis voor het hele leven.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 21:18:18 #76
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220477920
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
Op zich een leuk stel. Ook fijne presentator. (Jomai gaat Chantal momenteel voorbij in mijn voorkeuren voor presentatoren).

Het is me alleen wel duidelijk geworden dat meedoen aan dit programma steeds meer een enorm voorrecht is. En dat het je anders amper meer lukt.

Overigens ook wel pure armoe (en het failliet van de samenleving) dat je je huurhuis opzegt en bij je ouders op zolder gaat wonen om geld uit te sparen :'(
Ja, dit zijn wel de mensen die er het meeste voor gelaten hebben.

Maar inderdaad, deze ongelijkheid gaat nog decennia natrillen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220479839
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Grote 4 kamer flat in de Venserpolder. In haar geliefde Amsterdam. In 1 minuut op de ring. Alleen geen tuin.

Maar alle starters willen meteen een huis voor het hele leven.
Das dus geen gezinswoning.
pi_220480315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 06:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Das dus geen gezinswoning.
Dan een utopie in die regio.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220480634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Denken mensen nooit over na, koop een huis op 1 inkomen en niet op 2. :Y
Ja, de jaren '90 belde. Mijn vrouw en ik verdienen beiden bovenmodaal, ons huishoudeninkomen is een stuk boven de ton per jaar. Daarmee zou ons budget inclusief eigen geld rond de 550k zijn. Dat heb je eigenlijk ook wel volledig nodig tegenwoordig, maar ik ken maar heel weinig mensen die ruim meer dan een ton in hun eentje verdienen.

Daarbij snap ik ook wel dat mensen bepaalde eisen hebben, ook starters. Wij wonen nu in ons tweede huurhuis. Eerst een klein appartementje en nu een hoekhuis met drie slaapkamers, goede tuin en een oprit voor meerdere auto's. Een huis kopen zou leuk zijn, maar dan ga ik niet weer terug naar een appartementje omdat dat dan maar van onszelf zou zijn. In het dagelijkse leven merk je er niks van of je huis nou gehuurd of gekocht is, dus je wil er qua wooncomfort ook wel een beetje op vooruit gaan.
  woensdag 1 april 2026 @ 10:11:04 #80
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept, Flatbeat
pi_220480830
Ik verwonder me, vooral dit seizoen, wel over dat beperkte zoekgebied wat de meesten opgeven.
Dit stel, daar was die man echt een feestnummer. Hoe hij de hele tijd uit zijn ogen keek. Had er een beetje creapy gevoel bij. En de hele tijd over de uitbouw. Benieuwd in hoeveel jaar die er gaat komen.
pi_220481803
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:58 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik denk dat letterlijk iedereen hier over nadenkt, maar uiteindelijk wil je ook wel een fijn huis en in deze woningmarkt is het zo ongeveer onmogelijk om op één inkomen een eengezinswoning te kopen
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico. ;)
pi_220481823
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen? :{
pi_220481839
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Volgens mij was het de bedoeling dat er een grote kast zou komen (vermoedelijk op maat/inbouw) voor de jassen, en daar was het budget voor op.

Een staande kapstok had natuurlijk prima gekund. Snap niet waarom ze dat niet hebben gedaan :')
Staande kapstok neemt denk ik te veel ruimte in beslag. Heb zelf ook zo´n ding gehad maar snel overgestapt op een kapstok aan de muur, scheelt erg veel ruimte.
pi_220481893
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ja, de jaren '90 belde. Mijn vrouw en ik verdienen beiden bovenmodaal, ons huishoudeninkomen is een stuk boven de ton per jaar. Daarmee zou ons budget inclusief eigen geld rond de 550k zijn. Dat heb je eigenlijk ook wel volledig nodig tegenwoordig, maar ik ken maar heel weinig mensen die ruim meer dan een ton in hun eentje verdienen.

Daarbij snap ik ook wel dat mensen bepaalde eisen hebben, ook starters. Wij wonen nu in ons tweede huurhuis. Eerst een klein appartementje en nu een hoekhuis met drie slaapkamers, goede tuin en een oprit voor meerdere auto's. Een huis kopen zou leuk zijn, maar dan ga ik niet weer terug naar een appartementje omdat dat dan maar van onszelf zou zijn. In het dagelijkse leven merk je er niks van of je huis nou gehuurd of gekocht is, dus je wil er qua wooncomfort ook wel een beetje op vooruit gaan.
Ik ben inderdaad een oude dame en niet zo gewend aan die enorme bedragen tegenwoordig voor een eigen huis. Heel verstandig om te huren maar kennelijk was dat voor dit stel geen optie? Weet niet waarom. Ik ging van huren naar de koop van een boerderijtje midden in het groen. Dat kon toen nog op 1 inkomen. De jongeren hebben het wat dat betreft best wel moeilijk met het vinden van een eigen plekje.
pi_220482325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen? :{
Want als je even wacht komen er spontaan fatsoenlijke gezinswoningen van 2,5 ton beschikbaar?
  woensdag 1 april 2026 @ 13:52:20 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220482759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico. ;)
Ja leuk, maar het is in de meeste gevallen geen keuzemenu meer.
Als de gewone Nederlander op 1 inkomen een huis moet kopen dan kunnen ze geen huis kopen.

Dat "vroeger was alles beter" sentiment is leuk, maar je hebt er niets aan.
Vroeger kocht men op het gezinsinkomen een huis, tegenwoordig koopt men op het gezinsinkomen een huis, het verschil is dat er vroeger 1 inkomen was en nu 2 inkomens.

Dat, en het jarenlange graaien van de boomergeneratie met hun aflossingsvrije hypotheken is de oorzaak van de huidige huizenprijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2026 @ 14:00:15 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220482812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:

Dat, en het jarenlange graaien van de boomergeneratie met hun aflossingsvrije hypotheken is de oorzaak van de huidige huizenprijzen.
Deze boomer heeft een huurhuis en niet voldoende geld om een koopwoning te verkrijgen. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 april 2026 @ 14:01:00 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220482818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Want als je even wacht komen er spontaan fatsoenlijke gezinswoningen van 2,5 ton beschikbaar?
Gewoon de helft bieden en je poot stijfhouden, dan belt de verkoper je na een half jaar wel op om te vragen of je het alsjeblieft nog wilt kopen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2026 @ 14:01:58 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220482823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:00 schreef golfer het volgende:

[..]
Deze boomer heeft een huurhuis en niet voldoende geld om een koopwoning te verkrijgen. ;(
Het was dan ook geen reactie op jou maar op iemand die denkt dat ze nog met de voorwaarden van 1984 kunnen kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2026 @ 14:04:47 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220482840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen? :{
Denk dat geloof wel eens een rol kan spelen in hun voornemen nog verder te vermenigvuldigen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 1 april 2026 @ 14:11:52 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220482882
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja leuk, maar het is in de meeste gevallen geen keuzemenu meer.
Als de gewone Nederlander op 1 inkomen een huis moet kopen dan kunnen ze geen huis kopen.

Dat "vroeger was alles beter" sentiment is leuk, maar je hebt er niets aan.
Vroeger kocht men op het gezinsinkomen een huis, tegenwoordig koopt men op het gezinsinkomen een huis, het verschil is dat er vroeger 1 inkomen was en nu 2 inkomens.

Dat, en het jarenlange graaien van de boomergeneratie met hun aflossingsvrije hypotheken is de oorzaak van de huidige huizenprijzen.
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.

Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 1 april 2026 @ 14:51:08 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220483139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.

Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
En dit idd, de verhouding huurwoning vs koopwoning is zo ongeveer omgedraaid sinds de jaren 70.

Vroeger was het 60% huur en 40% koop, tegenwoordig is het bijna omgekeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220483315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het was dan ook geen reactie op jou maar op iemand die denkt dat ze nog met de voorwaarden van 1984 kunnen kopen.
Doe eens rustig, dat zie je mij niet schrijven. Natuurlijk is alles veel duurder geworden en de huizenmarkt onbereikbaar voor de jongeren van nu. Je denkt erg kortzichtig en dat wij, de oudere generatie, het zo gemakkelijk hadden. Laat ik dan bij deze maar beweren dat de jongeren nogal verwend zijn en klagen dat ze niets meer kunnen kopen. Jij je zin. :{w
pi_220483328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.

Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
_O_
pi_220483464
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.

Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.

Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.

Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt ;(

Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Somebody that I used to know
  woensdag 1 april 2026 @ 16:01:32 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220483784
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:20 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Doe eens rustig, dat zie je mij niet schrijven. Natuurlijk is alles veel duurder geworden en de huizenmarkt onbereikbaar voor de jongeren van nu. Je denkt erg kortzichtig en dat wij, de oudere generatie, het zo gemakkelijk hadden. Laat ik dan bij deze maar beweren dat de jongeren nogal verwend zijn en klagen dat ze niets meer kunnen kopen. Jij je zin. :{w
Ik denk helemaal niet dat "jullie" de "oudere generatie" het zo makkelijk hadden, ik denk wel dat ze de huizenmarkt verpest hebben met hun aflossingsvrije hypotheken, daar hebben ze iig de HRA kapot mee gemaakt.

Verder ben ik niet degene die hier zit te roepen dat op 2 inkomens kopen zo riskant is, en daarmee vooral blijk geven van een totaal achterhaald beeld van de huizenmarkt, het is simpelweg geen optie meer om een gezinswoning op één inkomen te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2026 @ 16:04:05 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220483808
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.

Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.

Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt ;(

Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Welk "vroeger" bedoel je dan? Tijdens de jaren 80 "geen woning, geen kroning" vroeger?

De ouders van een vriendin van mij moesten nog bij haar ouders intrekken toen ze trouwden, want geen woning.
En dan hebben we het over ongeveer 1970, Utrecht.

Boven een bepaald segment is het nog steeds niet lastig, en ja, op veel plekken kun je voor ¤ 1.600 per maand makkelijk iets huren, de grote steden vallen niet onder die plekken.
Daarbuiten gaat dat voor dat bedrag nog prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 16:04:17 #98
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220483809
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.

Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.

Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt ;(

Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Ik hoorde laatst zelfs dat er wordt overboden op de huurdersmarkt :') Gewoon elke maand een paar honderd euro extra betalen, echt bizar :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220484460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:08 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad een oude dame en niet zo gewend aan die enorme bedragen tegenwoordig voor een eigen huis. Heel verstandig om te huren maar kennelijk was dat voor dit stel geen optie? Weet niet waarom. Ik ging van huren naar de koop van een boerderijtje midden in het groen. Dat kon toen nog op 1 inkomen. De jongeren hebben het wat dat betreft best wel moeilijk met het vinden van een eigen plekje.
Omdat een sociale huurwoning niet te krijgen is, een huurwoning in de randstad al snel 1200-1800 euro kost.
Een hypotheek is een stuk goedkoper.
pi_220484476
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:21 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Omdat een sociale huurwoning niet te krijgen is, een huurwoning in de randstad al snel 1200-1800 euro kost.
Een hypotheek is een stuk goedkoper.
Hypotheek goedkoper met de huidige rentes? Dat denk ik niet.

Maandlasten huis 300k ¤1700 p maand. Netto ¤1450 ongeveer. Annuïteitenhypotheek
pi_220485692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dan een utopie in die regio.
Goh, ben er eindelijk achter.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico. ;)
Historisch gezien is het "blijven huren tot je op één inkomen een huis kunt kopen" een veel groter nadeel dan "samen kopen met het risico dat het moeilijk/niet betaalbaar is als men uit elkaar gaat of bij baanverlies".

Blijven huren kost immers gegarandeerd elke maand een sloot geld, waardoor sparen voor die koopwoning geen zoden aan de dijk zet en de kans groot is dat door stijgende huizenprijzen die koopwoning alleen maar verder buiten bereik raakt. Op enkele korte periodes met dalende huizenprijzen na.

Bij kopen betaal je ook een sloot geld aan hypotheek. Maar een groot deel daarvan is aflossing waardoor je schuld daalt ten opzichte van de woningwaarde. Daarnaast stijgt die woningwaarde doorgaans ook nog eens, uitgezonderd enkele relatief korte periodes. Stel dat je dan na een paar jaar uit elkaar gaat of een sterk verlies aan inkomen hebt waardoor de hypotheek niet meer betaalbaar is. Dan heb je wel al een deel afgelost en historisch gezien meer ongeveer 90% kans dat door stijgende huizenprijzen er intussen een forse overwaarde op de woning zit.

Ja, je kan de pech hebben dat je net een huis gekocht hebt, vlak daarna de woningmarkt even dipt terwijl je amper hebt afgelost en dan ook nog met inkomensverlies te maken hebt. Natuurlijk. En das vervelend.
Maar de kans dat je toch nog tienduizenden Euro's overwaarde in je zak steekt wanneer je het huis moet verkopen omdat je de hypotheek niet kunt betalen is vele malen groter. Niet voor niets is het programma "Uitstel van Executie" gestart toen de woningmarkt in een dip zat en een paar jaar geleden gestopt omdat niemand meer een huis met verlies verkocht. In het laatste seizoen ging het vooral nog om het helpen van mensen die om andere redenen dan "met verlies verkopen" wel wat hulp konden gebruiken. Vrijwel elke aflevering in het laatste seizoen bleef er geld over na verkoop van de woning en aflossen van de hypotheek en eventuele andere schulden.
pi_220485862
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.

Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.

Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt ;(

Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Mijn ouders vielen ook in de arbeidersklasse. Via de Woningstichting kon mijn vader voordat ze in 1981 gingen trouwen al een flatje huren. Tegen de tijd dat mn vader 33 was en al 15 jaar ingeschreven stond bij de woningcorporatie kwamen mn ouders eindelijk in aanmerking voor een gezinswoning. Je moest ook wel minstens twee kinderen hebben voordat je überhaupt in aanmerking kon komen voor zo'n doorsnee gezinswoning met 3 slaapkamers + zolder.

Kopen was écht geen optie voor een gezin met één arbeidersinkomen. In de wijk waar die gezinswoning staat en waar ik ben opgegroeid woonden destijds (jaren 80-90) alleen de klasgenootjes waar beide ouders werkten of waar de ouders ondernemer waren in een koopwoning.
Maar in de regio waar mijn partner vandaan komt, ver buiten de Randstad, is dat anders. Een sociale huurwoning is daar iets voor de echte 'armen'. Gewone arbeiders konden er altijd prima een eenvoudige gezinswoning kopen, zelfs op één inkomen. Nu zijn die woningen ook nog duidelijk goedkoper dan het landelijk gemiddelde en daarmee voor starters best betaalbaar.
  woensdag 1 april 2026 @ 20:23:39 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220486008
In de gemeente Bloemendaal waar ik woon is de gemiddelde vraagprijs van woningen momenteel ¤ 1.738.652 .
Niet te doen dus voor normale mensen met een normaal inkomen.

Het aardige is wel dat de huurwoningen wel nog enigszins betaalbaar zijn.
Wij huren een drive-in woning met 6 kamers, een garage en een voor- en achtertuin en betalen 1113 euro per maand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 april 2026 @ 21:40:41 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220486739
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.

Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.

Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt ;(

Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Mijn ouders ‘kregen’ hun huurhuis via de werkgever van mijn vader. Een mooie doorzonrijtjeswoning, speciaal gebouwd voor arbeiders en ambtenaren. Billijke huur en daar bleef je gewoon je hele leven wonen. De hele straat huurde en woonde daar van jong gezin tot bejaard. 😀

Pas mijn generatie uit die klasse begon met kopen. Ik kocht mijn eerste huis op mijn 26/27ste met mijn toenmalige vriendje. Mijn ouders vonden dat ongelooflijk fantastisch! En ook mijn oudste zus wist een huisje te kopen, later mijn andere zus ook. Mijn broer is altijd blijven huren, voor hem voelde kopen altijd als een ver-van-zijn-bed-show.

Inmiddels woon ik poepchic, ver boven mijn stand, en kan ik huren niet eens betalen, al zou ik willen.

Totale ommekeer in perceptie binnen een mensenleven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Duderinnetje op 01-04-2026 21:46:00 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_220493797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hypotheek goedkoper met de huidige rentes? Dat denk ik niet.

Maandlasten huis 300k ¤1700 p maand. Netto ¤1450 ongeveer. Annuïteitenhypotheek
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.
pi_220493803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 18:19 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.
Aflossingsvrij zijn veel banken die dat helemaal niet meer doen helaas
pi_220521369
Straks weer.
  maandag 6 april 2026 @ 20:24:21 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220521419
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:20 schreef potjecreme het volgende:
Straks weer.
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220521465
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.
Hmm
pi_220521773
Huis waar niets aan hoeft te gebeuren, dus Bob zal wel weer voor een ton gaan verbouwen ^O^
A mind with a heart of it's own
  maandag 6 april 2026 @ 21:10:20 #111
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_220521802
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo :?
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 6 april 2026 @ 21:12:26 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220521816
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo :?
Wat is dat nou weer voor rare vraag? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 april 2026 @ 21:13:52 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_220521827
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo :?
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 6 april 2026 @ 21:14:21 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220521828
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:

[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
30 jaar geleden gevlucht uit Irak (Bagdad).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 april 2026 @ 21:15:00 #115
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_220521830
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:

[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Thanks ^O^
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 6 april 2026 @ 21:16:04 #116
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_220521838
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor rare vraag? :?
Hoezo raar :?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_220521872
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:16 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Hoezo raar :?
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.
“Ofzo”.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220521891
Ik heb het begin gemist. Werkt hij wel ergens in het noorden van het land? Assen-Enschede is namelijk niet de meest ideale route om dagelijks te reizen naar werk :X
A mind with a heart of it's own
  maandag 6 april 2026 @ 21:26:33 #119
194695 franklop
Fran knock
pi_220521910
Daphne doet het goed
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220521912
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:26 schreef franklop het volgende:
Daphne doet het goed
Eens :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 6 april 2026 @ 21:27:50 #121
194695 franklop
Fran knock
pi_220521914
Dit huis is gewoon perfect voor ze
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220521930
Een huis als dit in dit programma laten renoveren. Het voelt een beetje apart. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220521953
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Een huis als dit in dit programma laten renoveren. Het voelt een beetje apart. :D
En een hele fijne bijkeuken slopen :?

Waarom deden ze eigenlijk mee, want dit hadden ze natuurlijk prima zelf kunnen vinden als ze iets minder kritisch waren op de locatie.
A mind with a heart of it's own
pi_220521957
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:26 schreef franklop het volgende:
Daphne doet het goed
De meesten dit seizoen wel. Gewoon jezelf op de achtergrond zetten en dan is het prima :)
A mind with a heart of it's own
  maandag 6 april 2026 @ 21:46:52 #125
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_220522004
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.
“Ofzo”.
omgevormd was inderdaad een raar woord :Y
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 6 april 2026 @ 21:51:05 #126
194695 franklop
Fran knock
pi_220522030
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220522049
Iedereen een schone naad :D
  Moderator / Miss SHO maandag 6 april 2026 @ 21:55:06 #128
22592 crew  Ole
pi_220522051
Geen visgraat *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220522053
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Volgende huis wil ik ook zo'n grote vriezer :@
  maandag 6 april 2026 @ 21:56:17 #130
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_220522059
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Hier ook een aparte vriezer naast de koelkast met 8 lades, maar wel 4 volwassenen :)
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 6 april 2026 @ 21:56:18 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220522060
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Ik wil ook wel zo'n grote vriezer :Y
Heb nu 3 laden, maar dat is véél te weinig..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 april 2026 @ 21:57:17 #132
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_220522068
Goed huis hoor.
Tics van je petten.
pi_220522091
Leuke aflevering :)
  maandag 6 april 2026 @ 22:01:51 #134
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220522104
Mooi huis inderdaad. Behang in de woonkamer vond ik wel vrij storend/lelijk. Voor de rest ook prima ingericht :)
  maandag 6 april 2026 @ 22:09:35 #135
194695 franklop
Fran knock
pi_220522146
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Volgende huis wil ik ook zo'n grote vriezer :@
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik wil ook wel zo'n grote vriezer :Y
Heb nu 3 laden, maar dat is véél te weinig..
Grappig, wij zijn dan met zijn 3en en gebruiken hem amper :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 6 april 2026 @ 22:11:49 #136
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  maandag 6 april 2026 @ 23:14:48 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220522510
Intussen dus gezinsuitbreiding.
Malik is er bij gekomen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220523198
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef RedFever007 het volgende:
Iemand de link naar Funda?
https://www.funda.nl/deta(...)degroen-23/43967539/
  dinsdag 7 april 2026 @ 07:47:06 #139
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_220523201
Leukste aflevering van het seizoen tot nu toe !
Stel gun je een mooi huis.

En wat een huis was het, echt een buitenkansje, hier in de randstad is dit huis al snel 650.000

Alles was wel mooi geworden
  dinsdag 7 april 2026 @ 08:17:55 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220523327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 07:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Leukste aflevering van het seizoen tot nu toe !
Stel gun je een mooi huis.

En wat een huis was het, echt een buitenkansje, hier in de randstad is dit huis al snel 650.000

Alles was wel mooi geworden
Zover zaten zij er toch ook niet vandaan, dacht ik? Inclusief styling dan wel, natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:04:22 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220523735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 07:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Leukste aflevering van het seizoen tot nu toe !
Stel gun je een mooi huis.

En wat een huis was het, echt een buitenkansje, hier in de randstad is dit huis al snel 650.000

Alles was wel mooi geworden
Buiten de randstad al, op een beduidend kleinere (390m² vs 265m²) kavel:

https://www.funda.nl/detail/43393152?

En dan mag er ook nog een flink bedrag bovenop voor de make-over die het huis gehad heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220523782
Veel vrienden/familie kunnen ontvangen kan ook wel op de bingokaart. Vind ik altijd zo'n dooddoener letterlijk elk koppel zegt dat in de hoop een grote leefkeuken te krijgen.

Nu waren deze inderdaad wel sympatiek. Moest erg lachen om de uitspraak 'iedereen en zijn moeder heeft een visgraat vloer, wij gelukkig niet'

Zat wel een gigantische tijd tussen volgensmij vanaf deelname tot oplevering meer dan anderhalf jaar, vroeg me af waar dat voor nodig was.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:18:31 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220523803
Datum op Funda, datum verkocht op Funda en datum daadwerkelijke overdracht kunnen een behoorlijke tijd uit elkaar liggen.

De overdracht dan zomaar een half jaar later zijn dan het tekenen van het voorlopig koopcontract.

Dus als je dan met een deelname van 4 maanden pas ergens in de laatste maand een huis vindt (want de eerste 2 maanden alleen Haren), en vervolgens duurt het 2 weken voor de handtekeningen staan en daarna duurt het nog een half jaar voor de overdracht is, dan is het al bijna een jaar na het begin van de deelname voor de verbouwing begint.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:29:48 #144
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_220523855
Verbouwing duurde ook meer dan 9 maanden, want ze hadden al getekend voor het huis toen de zwanger aankondiging kwam. En kindje was al geboren bij de oplevering.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:34:16 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220523879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:29 schreef TaMieke het volgende:
Verbouwing duurde ook meer dan 9 maanden, want ze hadden al getekend voor het huis toen de zwanger aankondiging kwam. En kindje was al geboren bij de oplevering.
Je tekent zodra je het koopt (verkoopdatum op Funda), dat is dus het "voorlopige" koopcontract, dat betekent niet dat de overdracht dan ook is.

Dat ze niet zwanger was, of dat niet gemeld had tijdens het tekenen, en de baby al geboren was toen ze in het huis trokken betekent niet dat de verbouwing 9 maanden duurde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220523958
Ik vraag me wel af, was hier nu echt een aflevering voor nodig?
Het was alleen maar dat ze zelf niet onderling het eens konden worden over de locatie.
Alex heeft ze dus gedwongen hun zoekgebied te vergroten.

Maar dat kun je als twee volwassenen toch zelf ook wel bedenken? Anders blijf je lekker zitten waar je zit.
Met dit budget hadden ze zelf prima een fijne woning in Assen kunnen kopen.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:25:58 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220524175
Het huis was goed onderhouden en instapklaar. Waarom dan het verbouwingsbudget verhogen met 70k. en totaal dus 95.000 aan Bob z'n plannetjes besteden?
Totaal dus 620.000 voor het huis met verbouwing gebruikt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220524432
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En een hele fijne bijkeuken slopen :?

Waarom deden ze eigenlijk mee, want dit hadden ze natuurlijk prima zelf kunnen vinden als ze iets minder kritisch waren op de locatie.
Had te maken met het feit dat zij niet naar Assen wilde verhuizen. Doordat er helemaal niets in Haren e.o. voor die prijs gevonden werd, werd het uiteindelijk tóch Assen.
Opmerking over wat is dat nou voor een stel, omgevormd tot Moslims, zeer ongepast. Even nadenken voor je dit soort opmerkingen hier plaatst. :(
Jammer genoeg heb ik het eindresultaat niet kunnen zien en bij het terugkijken is er geen mogelijkheid tot verder spoelen dus moet ik de hele uitzending weer gaan bekijken, balen! 8)7
pi_220524447
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik wil ook wel zo'n grote vriezer :Y
Heb nu 3 laden, maar dat is véél te weinig..
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in! ^O^
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:13:19 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220524467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:06 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in! ^O^
Dat kan hier niet, maar slim gedaan!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220524469
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:47 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vraag me wel af, was hier nu echt een aflevering voor nodig?
Het was alleen maar dat ze zelf niet onderling het eens konden worden over de locatie.
Alex heeft ze dus gedwongen hun zoekgebied te vergroten.

Maar dat kun je als twee volwassenen toch zelf ook wel bedenken? Anders blijf je lekker zitten waar je zit.
Met dit budget hadden ze zelf prima een fijne woning in Assen kunnen kopen.
Volgens mij hadden ze ook een goede woning laten schieten doordat zij absoluut niet voor Assen wilde gaan. Door dit programma toch overstag gegaan. En het is ook fijn dat het dan helemaal instap klaar gemaakt wordt en van alle hedendaagse gemakken voorzien. ^O^
pi_220524518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:03 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Had te maken met het feit dat zij niet naar Assen wilde verhuizen. Doordat er helemaal niets in Haren e.o. voor die prijs gevonden werd, werd het uiteindelijk tóch Assen.
Opmerking over wat is dat nou voor een stel, omgevormd tot Moslims, zeer ongepast. Even nadenken voor je dit soort opmerkingen hier plaatst. :(
Jammer genoeg heb ik het eindresultaat niet kunnen zien en bij het terugkijken is er geen mogelijkheid tot verder spoelen dus moet ik de hele uitzending weer gaan bekijken, balen! 8)7
wil je even de juiste persoon quote graag?
A mind with a heart of it's own
pi_220524560
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo :?
Ik had het hier over, niet erg aardig om het zo te omschrijven. :N
pi_220524776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:26 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik had het hier over, niet erg aardig om het zo te omschrijven. :N
Maar zet je commentaar dan niet onder mijn quote aub. Nu doe je het voorkomen alsof ik die uitspraak heb gedaan.
A mind with a heart of it's own
pi_220525543
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Maar zet je commentaar dan niet onder mijn quote aub. Nu doe je het voorkomen alsof ik die uitspraak heb gedaan.
Ik combineer mijn reacties meestal anders moet ik keer op keer reageren op een ander. Volgens mij doen meerderen hier dat. Maar mijn welgemeende excuses dat jij je aangesproken voelde. :{
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:27:28 #156
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept, Flatbeat
pi_220525689
Ik vond het een saaie aflevering. Dat kwam niet door de deelnemers, maar door het huis dat al zo goed als af was. Wat een geweldige aankoop.
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:29:04 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220525703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:06 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in! ^O^
Dat is het eerst dat ik hoor.
Juist in lades kun je veel meer eficient en bereikbaar kwijt.
Overigens deel ik wel de frustratie over kleine combikoelkasten. Bij alle inbouwvarianten is het vriesgedeelte net te klein.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:54:13 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220526567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is het eerst dat ik hoor.
Juist in lades kun je veel meer eficient en bereikbaar kwijt.
Overigens deel ik wel de frustratie over kleine combikoelkasten. Bij alle inbouwvarianten is het vriesgedeelte net te klein.
Ik hou ook van lades, maar een hoge vriezer met allemaal lades, zoals in de Assen uitzending, vind ik dan weer niet zo'n geweldig idee.
En dan ben ik 1.75, dus ik til niet snel boven m'n macht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:10:01 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220526725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik hou ook van lades, maar een hoge vriezer met allemaal lades, zoals in de Assen uitzending, vind ik dan weer niet zo'n geweldig idee.
En dan ben ik 1.75, dus ik til niet snel boven m'n macht.
Je hebt die ook in kleinere varianten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:16:49 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220526758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je hebt die ook in kleinere varianten.
Ja, dat weet ik, maar het ging me in deze vooral om die hoge vriezer (top, geen probleem), met allemaal lades, dat laatste vind ik wel een dingetje, dan had ik vanaf laten we zeggen 1.20 hoog liever geen lades meer gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220526775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:25 schreef golfer het volgende:
Het huis was goed onderhouden en instapklaar. Waarom dan het verbouwingsbudget verhogen met 70k. en totaal dus 95.000 aan Bob z'n plannetjes besteden?
Totaal dus 620.000 voor het huis met verbouwing gebruikt.
Verbouwing gaat min of meer in overleg met de kopers.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:24:36 #162
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220526804
Ja erg bijzondere aflevering weer, zit je in Kloosterveen (wat dan zogenaamd Assen is) voor dik 6 ton
In een huis zonder garage of oprit.

Ja het is een groot huis net modern huis, maar er zijn in de regio Haren - Assen betere opties te vinden (naar mijn mening). Ook wel een beetje gek dat je 3 dorpen noemt waar je wel naartoe zou willen (Haren/Onnen/Glimmen (geloof ik)) en dat de next best thing dan inees Assen is.

Ik hoop maar dat ze er blij van worden

-edit-
Aan het begin van de verbouwing werd er gesproken over een keuken met veel lades, ik heb die eigenlijk niet kunnen ontdekken.
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:30:13 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220526860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:24 schreef pmponer het volgende:
Ja erg bijzondere aflevering weer, zit je in Kloosterveen (wat dan zogenaamd Assen is) voor dik 6 ton
In een huis zonder garage of oprit.

Ja het is een groot huis net modern huis, maar er zijn in de regio Haren - Assen betere opties te vinden (naar mijn mening). Ook wel een beetje gek dat je 3 dorpen noemt waar je wel naartoe zou willen (Haren/Onnen/Glimmen (geloof ik)) en dat de next best thing dan inees Assen is.

Ik hoop maar dat ze er blij van worden

-edit-
Aan het begin van de verbouwing werd er gesproken over een keuken met veel lades, ik heb die eigenlijk niet kunnen ontdekken.
Je kunt van Kloosterveen vinden wat je vindt (dat snap ik, ik zou er ook niet willen wonen), maar dat stond zo ongeveer als enige wijk op hun lijstje voor Assen.

Als ik dan toch in de regio Haren-Assen zou moeten wonen dan zou ik ook wel betere plekken weten, maar wat voor jou of mij een aantrekkelijke plek is om te wonen hoeft dat niet voor een ander te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:32:29 #164
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220526900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je kunt van Kloosterveen vinden wat je vindt (dat snap ik, ik zou er ook niet willen wonen), maar dat stond zo ongeveer als enige wijk op hun lijstje voor Assen.

Als ik dan toch in de regio Haren-Assen zou moeten wonen dan zou ik ook wel betere plekken weten, maar wat voor jou of mij een aantrekkelijke plek is om te wonen hoeft dat niet voor een ander te zijn.
Helemaal eens hoor, maar ik vind het zo'n vreemde stap, van die dorpen ineens naar Kloosterveen. Dus ik hoop echt dat ze er blij van worden. Het is wel een mooi ruim huis iig, en lijkt kindvriendelijk qua buurt dus dat is mooi.
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:38:55 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220526959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:32 schreef pmponer het volgende:

[..]
Helemaal eens hoor, maar ik vind het zo'n vreemde stap, van die dorpen ineens naar Kloosterveen. Dus ik hoop echt dat ze er blij van worden. Het is wel een mooi ruim huis iig, en lijkt kindvriendelijk qua buurt dus dat is mooi.
Volgens mij waren Onnen en Glimmen de "buitengebied Haren" opties, voor als Haren zelf niet kon, ik had niet het idee dat ze echt graag in die dorpen wilden wonen.

Maar goed, ik snap het ook niet, met de trein van Assen naar Haren is 12 minuten, en dan wil je in Kloosterveen wonen.... als ik dan toch in Assen moest zitten was ik wat dichterbij het station gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:39:32 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220526966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:24 schreef pmponer het volgende:

In een huis zonder garage of oprit.

Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:42:07 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220526991
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat de plattegrond van het vergelijkbare huis dat ik postte, op de Veluwe.
Het huis in Assen had geen plattgrond op Funda, daarbij zat de "garage" rechts van het huis en niet links.
Punt is wel dat er wel een "garage" was, maar dat je er niet leek te kunnen komen met een auto.

https://www.funda.nl/deta(...)degroen-23/43967539/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:03 #168
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220527009
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ook in Assen mag je niet over het trotoir naar je huis rijden, dus dan kun je het op een plattegrond wel garage noeman maar je kan de inrit niet eens in.

En deze plattegrond klopt niet


Ik had beter moeten kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door pmponer op 07-04-2026 16:51:42 ]
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:46:39 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220527025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:42 schreef Leandra het volgende:

Volgens mij is dat de plattegrond van het vergelijkbare huis dat ik postte, op de Veluwe.
Het huis in Assen had geen plattgrond op Funda, daarbij zat de "garage" rechts van het huis en niet links.
Punt is wel dat er wel een "garage" was, maar dat je er niet leek te kunnen komen met een auto.

https://www.funda.nl/deta(...)degroen-23/43967539/
Aha, ik dacht dat je de Funda van Assen had geplaatst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220527037
Wel apart dat ze de werksituaties niet hebben benoemd. Beide werkten in Enschede, dat is niet te doen dagelijks vanuit Assen.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:48:43 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220527047
Ah.... opgelost, de garage ligt aan de zijkant, als je de luchtfoto's bekijkt dan zie je dat de buren waarmee ze onder één kap zitten een "dubbele" garage lijken te hebben, dat is niet zo, de ene helft is van de buren, de andere helft is van het KZK stel, op de kadastrale kaart wordt dat nog duidelijker.

In de overkapping (met een kachel en een rek vol ballen) is ook een deur naar die garage.
Dus je kunt wel vanuit de tuin de garage in, en ik vermoed dat er voor de garage ook voldoende ruimte is om een tweede auto te parkeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:49:54 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220527057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef golfer het volgende:

[..]
Aha, ik dacht dat je de Funda van Assen had geplaatst.
Nee, die was daarboven al geplaatst, inmiddels ging het over "dit kost in de randstad 650K" dus toen liet ik zien dat het buiten de randstad, met minder grond, al 650K moet kosten, en dan heb je nog een flinke make-over nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:50:55 #173
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220527066
Ah ja goeie @Leandra die kadestrale kaart had ik evengemist. Ik was te gefocust op waar de garage "normaal:" zou zitten.

Dan moet ik zeggen dat ik de prijs inclusief vrijstaande garage een aardige deal vindt.
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 8 april 2026 @ 11:41:02 #174
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220532777
@Leandra goed gezien!
https://kadastralekaart.n(...)000/0106010000023208

Ik was nogal kritisch op Bob en z'n slopen van die bijkeuken ten faveure van de keuken maar gelukkig lijken ze nog een garage te hebben dus voor fietsen e.d.:)

Leuk huis hoor! O+ Prachtige tuin ook _O_
pi_220532841
Ik mis een kast in de keuken voor de jassen
pi_220533192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:47 schreef Remco het volgende:
Wel apart dat ze de werksituaties niet hebben benoemd. Beide werkten in Enschede, dat is niet te doen dagelijks vanuit Assen.
Dit vraag ik me ook echt af, hoe gaan ze dit doen met hun werk?
  woensdag 8 april 2026 @ 14:47:33 #177
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220534266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Blues het volgende:
Ik mis een kast in de keuken voor de jassen [ link | afbeelding ]
_O-
  woensdag 8 april 2026 @ 14:49:01 #178
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220534290
Misschien een niet populaire mening maar ik mis Martijn Krabbé als presentator eigenlijk helemaal niet :@
Sterker nog; als voice over vind ik hem soms vrij irritant overdreven :@

Dit programma kan prima zonder Martijn blijkt. Hoe verschrikkelijk zijn situatie ook is :'(
  maandag 13 april 2026 @ 14:44:18 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220573288
Leonie ter Braak staat deze week als gastpresentatrice een koppel bij in hun zoektocht naar een nieuwe woning.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220576231
Leuk om eens een aflevering in deze regionen te hebben :)
A mind with a heart of it's own
pi_220576246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:49 schreef RedFever007 het volgende:
Misschien een niet populaire mening maar ik mis Martijn Krabbé als presentator eigenlijk helemaal niet :@
Sterker nog; als voice over vind ik hem soms vrij irritant overdreven :@

Dit programma kan prima zonder Martijn blijkt. Hoe verschrikkelijk zijn situatie ook is :'(
Ik vond hem als presentator altijd prima, maar als voice over vind ik hem eigenlijk gewoon irritant :X
A mind with a heart of it's own
  Moderator / Miss SHO maandag 13 april 2026 @ 21:05:42 #182
22592 crew  Ole
pi_220576324
Hier komt ongetwijfeld extra budget bij
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 13 april 2026 @ 21:06:53 #183
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220576333
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:05 schreef Ole het volgende:
Hier komt ongetwijfeld extra budget bij
Altijd, en er moet een eettafel met 12 stoelen komen ofzo.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220576336
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:05 schreef Ole het volgende:
Hier komt ongetwijfeld extra budget bij
Ben benieuwd. Het oude huis was al verkocht, dus extra budget komt niet uit de overwaarde.
Maar zo'n 2 onder 1 kap krijg je hier in de buurt ook niet zomaar voor 350K, dus er is geen 150K voor een enorme verbouwing.
A mind with a heart of it's own
pi_220576338
Waren er in de begin jaren niet meer bezichtigen in het programma?
  maandag 13 april 2026 @ 21:10:00 #186
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220576345
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 21:08 schreef potjecreme het volgende:
Waren er in de begin jaren niet meer bezichtigen in het programma?
Ja meestal wel een stuk of 3 volgens mij, maar het moet allemaal snel en tijd is geld.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220576409
Hemelsbreed een kilometer van haar oude huis vandaan :D
A mind with a heart of it's own
  maandag 13 april 2026 @ 21:36:17 #188
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220576492
Jezus, een paar kabels trekken en een groepenkastje opnieuw inschroeven, wat mag dat nu kosten op het totale budget.

ah een huis gekocht van een handige klusser, dat is wel herkenbaar :+
Drop you like an ill, bad habit
pi_220576543
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:36 schreef pmponer het volgende:
Jezus, een paar kabels trekken en een groepenkastje opnieuw inschroeven, wat mag dat nu kosten op het totale budget.

ah een huis gekocht van een handige klusser, dat is wel herkenbaar :+
Paar duizend euro op een toch al krap verbouwingsbudget.
  maandag 13 april 2026 @ 21:48:25 #190
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220576572
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Paar duizend euro op een toch al krap verbouwingsbudget.
Je hebt toch op je verbouwingsbudget wel een postje van 10 procent onvoorzien, denk ik dan.
Maar nee, Bob hangt meteen aan de telefoon
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 13 april 2026 @ 21:53:00 #191
194695 franklop
Fran knock
pi_220576590
Daar kan je geen 10 man aan kwijt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220576601
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 21:53 schreef franklop het volgende:
Daar kan je geen 10 man aan kwijt
Niet met die stoelen iig. Wellicht is het een uitschuiver, maar ik betwijfel het.
A mind with a heart of it's own
  maandag 13 april 2026 @ 21:55:31 #193
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220576603
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 21:53 schreef franklop het volgende:
Daar kan je geen 10 man aan kwijt
En je auto ook niet meer binnen zetten ;)

Ik vind het barretje een beetje raar. Maar sowieso lastig in te delen met dat stuk muur wat daar staat.
De voorkant van de kamer is wel erg smal en wat verloren ruitme, maar daar kan de box wel staan en een speelhuisje voor de kleinkinderen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220576633
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef pmponer het volgende:

[..]
Je hebt toch op je verbouwingsbudget wel een postje van 10 procent onvoorzien, denk ik dan.
Maar nee, Bob hangt meteen aan de telefoon
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.

Nu vind ik het wel vaker zonde van het slopen van een keuken. Maar dit was echt meer dan een prima keuken die er denk ik niet langer dan 5 jaar geleden voor minimaal 20.000 euro is ingezet. Nu zullen dat allemaal sponsorbelangen zijn maar toch, ik hoop dat iemand anders er blij mee is gemaakt.
  maandag 13 april 2026 @ 23:21:19 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220576915
Het is haar van harte gegund en hopelijk kan ze het rouwproces een beetje afronden, maar het zal nog wel een tijd confronterend blijvdn met al die foto's en de urn van haar man in de woonkamer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 april 2026 @ 23:24:06 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220576921
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 april 2026 @ 08:05:33 #197
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_220577411
Veel vragen bij deze aflevering.

- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?

- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.

Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
  dinsdag 14 april 2026 @ 08:07:38 #198
194695 franklop
Fran knock
pi_220577418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.

- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?

- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.

Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Kan ook zijn dat er al geld naar de kinderen gesluist is qua erfenis? Is natuurlijk een samengesteld gezin, dus wellicht hebben ze daar afspraken over gemaakt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 14 april 2026 @ 08:09:40 #199
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_220577427
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:07 schreef franklop het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat er al geld naar de kinderen gesluist is qua erfenis? Is natuurlijk een samengesteld gezin, dus wellicht hebben ze daar afspraken over gemaakt
Klopt ja,

Zag de funda linkjes
toch pijnlijk

Van
https://www.funda.nl/deta(...)fstraat-19/43820791/

Naar
https://www.funda.nl/deta(...)ustraat-22/43049614/
  dinsdag 14 april 2026 @ 08:41:38 #200
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220577572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.

- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?

- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.

Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Je kent de afspraken binnen het (samengestelde) gezin niet. en maar 500.000 budget vind ik veel voor een alleenstaande. Het kan prima zijn dat de biologische kinderen van de man al wat te erven hadden.

Die 70 K alleen daarvoor gebruiken, ik vind het ook veel geld.

Een tussenwoning geen optie vinden hoeft niet met luxe te maken te hebben, ze was vooral bang voor geluidsoverlast. En daar kan ik me wel in vinden als je kijkt naar tussenwoningen uit bijvoorbeeld 1970 - 1980
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:17:51 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220579390
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 april 2026 @ 13:58:54 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579895
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:17 schreef golfer het volgende:
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
Ik heb de aflevering nog niet helemaal gezien, maar alleen het begin, maar ik kan me zo voorstellen dat het relatief makkelijk is als iemand alleen maar weerhouden wordt doordat ze het niet echt weten en aandurven, ze had zo te zien de mogelijkheden, ze kon vooral geen keuze maken.

Maar goed, ik zal de aflevering nog even helemaal kijken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:01:51 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579910
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 22:04 schreef Remco het volgende:

[..]
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.

Nu vind ik het wel vaker zonde van het slopen van een keuken. Maar dit was echt meer dan een prima keuken die er denk ik niet langer dan 5 jaar geleden voor minimaal 20.000 euro is ingezet. Nu zullen dat allemaal sponsorbelangen zijn maar toch, ik hoop dat iemand anders er blij mee is gemaakt.
Met een beetje pech gaat er idd een prima keuken uit zodat er een inferieure sponsorkeuken in kan....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:06:01 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.

- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?

- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.

Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Het was een samengesteld gezin: hij 2 kinderen, zij 2 kinderen en samen nog een kind, de kans is vrij groot dat ze de erfenis van zijn kinderen niet zomaar kon gebruiken, of dat wel kon, maar het handiger/duidelijker vond om dat niet te doen.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hun moeder ook al overleden was en er dus een erfdeel in het huis zat dat ze simpelweg zouden moeten ontvangen zodra vader overleed.

Los daarvan; of een huis hypotheekvrij is na overlijden ligt er maar net aan of je een ORV hebt en of die voor het totale hypotheekbedrag is, als een van ons overlijdt is er ook nog zo'n 300K hypotheek over.... als de ORV uitbetaling gebruikt wordt om op de hypotheek af te lossen, bij ons is de ORV niet meer aan de hypotheek gekoppeld, dus in principe mag de langstlevende daarmee doen wat hij/zij wil.

En nee, als je uit een vrijstaand huis komt dan kan ik me prima voorstellen dat je niet op een tussenwoning zit te wachten, zeker niet als een tweekapper in je regio gewoon binnen budget valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:12:33 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579941
quote:
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:14:31 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220580141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:

Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:26:13 #207
194695 franklop
Fran knock
pi_220580193
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:

[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Bloemendaal is dan wel zo'n beetje het duurste dorp van het land
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220580201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.

Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:34:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220580243
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:

[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Ja, dat is ook niet te vergelijken, locatie, locatie, locatie en bijna 3 keer zoveel grond.
Ons huis heeft ook minder woonruimte maar als ik het te koop zou zetten dan wordt dat echt wel voor beduidend meer dan haar huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:37:30 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220580259
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:29 schreef Brembo het volgende:

[..]
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.

Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.

En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220580353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.

En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Energielabel gaat op energieverbruik per m² woonoppervlak én houdt geen rekening met zaken als het zwembad en de sauna. Alleen al het zwembad zal meer energie slurpen dan een doorsnee rijtjeshuis.
De zonnepanelen om het verbruik van de zwembad een beetje betaalbaar te houden tellen dan wél weer mee voor het energielabel.

Een flatje met energielabel G verbruikt waarschijnlijk minder energie dan de gemiddelde villa met A++ label.
pi_220580747
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.

Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
pi_220581747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.

Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
Krijg soms ook jeuk van de verkeerde kleur tegeltjes in een verder perfect huis en hoppa even voor 70k verbouwen. Wel een triest geval dit keer. Vermoed inderdaad dat het ging om het uitkopen van de erfenis.
pi_220601065


Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.

Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.

Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.

Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
pi_220601192
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
pi_220601693
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Dat niet alleen, het is ook nog eens AI

Maar ik vind Roos ook leuk, dus sluit me graag aan bij de fanclub. Ook bij de Bob-fanclub overigens en zelfs Alex vind ik voor een makelaar nog wel oké.
pi_220606332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:56 schreef KimberlyS het volgende:

[..]
Ik ben geen AI bot..
Wat voor onherkenbare foto heb je erbij geplakt?
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:23:21 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220606382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Nou dit.
En ik waardeer Rrrrroos absoluut, ze doet het over het algemeen geweldig met de wensen van de deelnemers en het aanbod van de sponsors.
Maar een account aanmaken voor zo'n BS post helpt niet echt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220610886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef KimberlyS het volgende:
[ afbeelding ]

Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.

Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.

Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.

Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
Zou bij dit stukje eerder een foto van de echte Roos verwachten. :?
pi_220615771
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
Somebody that I used to know
pi_220615906
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
Mogelijk wel. Maar als de tegenpartij niet meteen over de brug komt met een redelijke vergoeding en je daar een juridische strijd om gaat voeren ben je alles bij elkaar zomaar een jaar verder en al die tijd ligt de verbouwing dan stil.
De verbouwing zo lang stil leggen beteken ook het stop zetten van haar leven én een huur van de tijdelijke woning die een jaar doorloopt.
  maandag 20 april 2026 @ 14:37:06 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220620214
Vanavond:

Kim en Wilko zijn stapelgek op elkaar en willen graag een gezin starten. Het koppel heeft genoeg geld om te verhuizen naar een groter onderkomen. Alleen verschillen ze wel flink van mening als het gaat om hoe hun nieuwe plek eruit moet komen te zien.
Caroline Tensen is de presentatrice van de aflevering. Zij werkte eerder al met Van Keulen aan Kopen of Slopen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220622715
Ze hebben een "kleine" erfenis gehad mede waardoor ze nu 9 ton kunnen besteden.
Doe mij ook ff zo'n "kleine" erfenis :')

Bij een kleine erfenis denk ik aan 5-10K ofzo
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 april 2026 @ 20:34:40 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622716
31/32 jaar en een budget van ¤ 900.000 :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 20:35:54 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622729
Zij is wat bescheidener. Gelukkig _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622737
Een stel helpen met een budget van 9 ton. Wat een bullshit joh.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 20 april 2026 @ 20:38:23 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622745
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
31/32 jaar en een budget van ¤ 900.000 :o
Exuses: ¤ 910.000, max ¤ 940.000
:o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622763
Bij 9 ton nog vragen om concessies :')
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 april 2026 @ 20:41:32 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622768
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:41 schreef DrMarten het volgende:
Bij 9 ton nog vragen om concessies :')
Nou ja, HIJ wil alsnog nogal véél..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 20:45:22 #230
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220622787
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou ja, HIJ wil alsnog nogal véél..
Hij wil een luxe villa, die vind je alleen in de noordelijke provincies van het land voor dat geld.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 20 april 2026 @ 20:49:49 #231
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220622809
Wat doen ze voor werk?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 20 april 2026 @ 20:54:10 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622835
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:49 schreef GrumpyFish het volgende:
Wat doen ze voor werk?
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.

Ik persoonlijk vind Wilko i.i.g. onnoemelijk irritant, welke functie hij ook heeft. Gatverdamme -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622839
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.

Ik persoonlijk vind Wilko i.i.g. onnoemelijk irritant, welke functie hij ook heeft. Gatverdamme -O-
Verwend kereltje. Geen realiteitsbesef, grootheidswaanzin en geboren met een gouden lepel in de mond
  maandag 20 april 2026 @ 20:58:19 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622858
Ach gussie, 'hij krijgt de schuld' :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622860
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.

Ik persoonlijk vind Wilko i.i.g. onnoemelijk irritant, welke functie hij ook heeft. Gatverdamme -O-
Is niet gezegd, maar ze hebben een groot budget omdat ze nu goedkoop wonen en kunnen sparen en omdat ze een kleine erfenis hebben gehad.
Ik gok dat voor die jongen een kleine erfenis een tonnetje of 4 is.
A mind with a heart of it's own
pi_220622867
Mijn bloed begint wel lichtelijk te koken van dit stel
  maandag 20 april 2026 @ 21:01:38 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622872
Wilko, serieus :r
Sorry mensen :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622874
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:01 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn bloed begint wel lichtelijk te koken van dit stel
Heb deze al gezien maar die gozer had ik direct een klap gegeven. Wat een vervelende mensen
  maandag 20 april 2026 @ 21:02:12 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622876
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:01 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn bloed begint wel lichtelijk te koken van dit stel
Haar vind ik best meevallen, als ik haar vergelijk met hem :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622882
Ouders wonen dus allemaal prima, maar ook niet in enorme villa's.
Die vader van Wilko lijkt me alleszins een redelijke vent.
A mind with a heart of it's own
pi_220622883
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Haar vind ik best meevallen, als ik haar vergelijk met hem :D
Zij ziet eurotjes. Blijven ook niet bijelkaar verwacht ik.
  maandag 20 april 2026 @ 21:03:54 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622888
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zij ziet eurotjes. Blijven ook niet bijelkaar verwacht ik.
Whut? Ik zie er nog geen golddigger in hoor. Maar ik loop inmiddels 5 min achter..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622893
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Whut? Ik zie er nog geen golddigger in hoor. Maar ik loop inmiddels 5 min achter..
Geen golddigger maar went snel aan de luxe. Vind ze ook totaal niet bijelkaar passen.
pi_220622901
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:49 schreef GrumpyFish het volgende:
Wat doen ze voor werk?
Zij is iets van jurist
en hij zit in de laadpalen business
pi_220622915
Iemand even een samenvatting van wat er met dit stel aan de hand is waarom ze niet op de reguliere manier hebben kunnen kopen? Ik kwam net binnen en zag Alex in een soort landhuis lopen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 21:11:29 #246
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220622926
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Iemand even een samenvatting van wat er met dit stel aan de hand is waarom ze niet op de reguliere manier hebben kunnen kopen? Ik kwam net binnen en zag Alex in een soort landhuis lopen :D
Hij wil teveel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 20 april 2026 @ 21:12:42 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622935
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Iemand even een samenvatting van wat er met dit stel aan de hand is waarom ze niet op de reguliere manier hebben kunnen kopen? Ik kwam net binnen en zag Alex in een soort landhuis lopen :D
Hij wil 300 hectare grond ofzo erbij..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622938
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij wil 300 hectare grond ofzo erbij..
Oh :D

En hij is geen tuinman volgens zijn pa :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220622942
Dus wacht ff, ze hadden een compleet verschillende smaak waardoor ze niks konden vinden, en nu vinden ze allebei alle huizen mooi. Schiet mij maar lek. Was dan gewoon eens rond gaan rijden ipv inschrijven voor een TV show.
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 april 2026 @ 21:14:48 #250
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220622947
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:13 schreef DrMarten het volgende:
Dus wacht ff, ze hadden een compleet verschillende smaak waardoor ze niks konden vinden, en nu vinden ze allebei alle huizen mooi. Schiet mij maar lek. Was dan gewoon eens rond gaan rijden ipv inschrijven voor een TV show.
Zit jij naast mij op de bank soms?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_220622956
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:13 schreef DrMarten het volgende:
Dus wacht ff, ze hadden een compleet verschillende smaak waardoor ze niks konden vinden, en nu vinden ze allebei alle huizen mooi. Schiet mij maar lek. Was dan gewoon eens rond gaan rijden ipv inschrijven voor een TV show.
Twee besluiteloze FOMO'tjes, je zult namelijk maar eens iets kopen terwijl je morgen een nog mooier huis tegenkomt :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:19:17 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622974
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh :D

En hij is geen tuinman volgens zijn pa :')
Ik vind zijn vader dan ook behoorlijk realistisch :Y
Voor zover je dat kan beoordelen in die spaarzame seconden ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220622983
Caroline vindt ze ook niet heel sympathiek geloof ik :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:23:53 #254
3542 Gia
User under construction
pi_220622989
Net aangezet. Wat is dat met die kakmeiden met een mouw afgezakt tot de elleboog, of trui op de rug met de mouwen over de schouders. Kleed je normaal aan!

Klein erfenisje!
  maandag 20 april 2026 @ 21:24:04 #255
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220622990
Hoeveel geld gaat Bob dit keer bij vragen? Zit hoop ik nog wel een beetje rek in het budget.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 20 april 2026 @ 21:25:55 #256
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220622995
In elk geval respect voor de voorgevel
Wie dit leest is gek
pi_220622997
Zo'n rietenkap die ingekort is voor de zonnepanelen, ik snap het maar het is zo lelijk _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:26:38 #258
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220622999
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n rietenkap die ingekort is voor de zonnepanelen, ik snap het maar het is zo lelijk _O-
En dan een boom ervoor zodat je zeker het potentieel niet benut
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623002
Als je hier niet allebei thuis zou kunnen werken dan moet je jezelf echt weggooien _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:28:36 #260
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623004
Nou ja, ze zijn iig wel blij
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623006
Maar waar moet de glazen deur komen en de pui?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:29:33 #262
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623008
Ik heb Bob helemaal nog niet gezien, dus geen budget.
Een keuken die je niet aanstaat en een badkamer die lelijk is.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 20 april 2026 @ 21:29:41 #263
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220623010
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 20:37 schreef Pisces29 het volgende:
Een stel helpen met een budget van 9 ton. Wat een bullshit joh.
Ik schakel net in maar dit slaat inderdaad nergens op :r

Dit soort mensen heeft geen hulp nodig :') }:| tevens arrogant schijtvolk bah
  maandag 20 april 2026 @ 21:30:14 #264
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623015
Ah die schuifpui gaat er komen :D
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623021
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:30 schreef pmponer het volgende:
Ah die schuifpui gaat er komen :D
En de glazen deur om de werkkamer te "verbinden" :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:31:23 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623025
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:23 schreef Gia het volgende:
Net aangezet. Wat is dat met die kakmeiden met een mouw afgezakt tot de elleboog, of trui op de rug met de mouwen over de schouders. Kleed je normaal aan!

Klein erfenisje!
Zit je nou háár af te zeiken terwijl HIJ de irrifactor is? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220623026
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik schakel net in maar dit slaat inderdaad nergens op :r

Dit soort mensen heeft geen hulp nodig :') }:| tevens arrogant schijtvolk bah
Alex heeft in een interview al eerder aangegeven dat dit het is. Dat komt omdat ze mensen met budgetten van 350k simpelweg niet meer kunnen helpen. Die huizen zijn er veel te weinig
pi_220623028
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zit je nou háár of te zeiken terwijl HIJ de irrifactor is? :D
Hij is wel een arrogant fuckertje ja, doet ook erg neerbuigend tegen haar bij vlagen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623037
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hij is wel een arrogant fuckertje ja, doet ook erg neerbuigend tegen haar bij vlagen
Zulke lach je toch uit op de werkvloer. Nul levenservaring maar wel een attitude hebben van heb ik jou daar.
  maandag 20 april 2026 @ 21:34:10 #270
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220623038
Beetje zeuren van Bob & co over budget terwijl ze hier hetzelfde doen met 124k als bij huizen met de helft verbouwbudget...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_220623044
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:34 schreef GrumpyFish het volgende:
Beetje zeuren van Bob & co over budget terwijl ze hier hetzelfde doen met 124k als bij huizen met de helft verbouwbudget...
Precies :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623046
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:34 schreef GrumpyFish het volgende:
Beetje zeuren van Bob & co over budget terwijl ze hier hetzelfde doen met 124k als bij huizen met de helft verbouwbudget...
Snap ik met overpriced sponsors als table de sud
  maandag 20 april 2026 @ 21:36:18 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623050
De 'ultimate favorite' bank van Roos is écht afschuwelijk en afzichtelijk :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 21:36:42 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623054
Gelukkig kiest ze een normalere bank voor hen ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 21:39:47 #275
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623069
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig kiest ze een normalere bank voor hen ^O^
Nou een standaard witte hoek. :R -O-
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 20 april 2026 @ 21:41:36 #276
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220623079
Even doorgeskipt naar de aankoop. Prachtige woning (niet vrijstaand zo te zien)

124k budget verbouwing :')

Man man man :') Jumping the sharp dit huis
  maandag 20 april 2026 @ 21:42:18 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623084
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:39 schreef pmponer het volgende:

[..]
Nou een standaard witte hoek. :R -O-
Zou ik toch écht 1000x liever hebben dan de 'ultimate favorite' van Roos :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 21:42:34 #278
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623089
Ja dit had prima zelf gekund.
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 20 april 2026 @ 21:43:12 #279
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623096
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zou ik toch écht 1000x liever hebben dan de 'ultimate favorite' van Roos :Y
Ja dat is idd een idioot lelijk en veel te log model. Volgens mij kan dat ding ook bijna in geen enkele kamer staan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623121
Wat is men hier vreselijk negatief over 2 vrij normale mensen zich gewoon normaal gedragen. Zitten jullie een ander programma te kijken dan ik?
  maandag 20 april 2026 @ 21:48:45 #281
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220623139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.

Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
Ik quote deze even: ook deze week mòet er een nieuwe keuken in, móet er een nieuwe badkamer in...

Dit programma draait op sponsoren, niet meer om mensen
  maandag 20 april 2026 @ 21:49:26 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623147
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:46 schreef Coppi het volgende:
Wat is men hier vreselijk negatief over 2 vrij normale mensen zich gewoon normaal gedragen. Zitten jullie een ander programma te kijken dan ik?
1 vrij normale en nog tamelijk sympathieke dame en 1 vreselijk irritante kerel :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220623149
Op zich ook wel kut dat je met zo'n budget en een huis van 8 ton uiteindelijk met van die partijen als SaniSale en Keukensale opgescheept zit :P

Daar had je wel wat betere kwaliteit voor kunnen kiezen als je het zelf gedaan had
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:50:32 #284
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220623156
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:46 schreef Coppi het volgende:
Wat is men hier vreselijk negatief over 2 vrij normale mensen zich gewoon normaal gedragen. Zitten jullie een ander programma te kijken dan ik?
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.

Zij is wel normaal maar hij is zo'n gouden lepel geboren arrogant mannetje :r daar walg ik van
pi_220623157
Ah de bingokaart kan weer afgevinkt worden: zwanger!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623162
Die aanpassing van de voordeur is wel prima :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:51:24 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220623163
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:50 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.

Zij is wel normaal maar hij is zo'n gouden lepel geboren arrogant mannetje :r daar walg ik van
Correctie: ¤900.000+ incl. verbouwing
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 21:52:36 #288
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623173
925

en dan een schijtende duif boven de voordeur, geweldig :+
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623179
Ik trek Roos d'r stem nogal slecht, maar de manier waarop ze het woord leuk uitspreekt ben ik echt allergisch voor :X
A mind with a heart of it's own
pi_220623197
Het is ook een vreemd soort huis qua stijl in zo'n nieuwbouwwijk met vrijwel alleen maar projectbouw
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:55:37 #291
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623199
Die hal doet toch wel afbreuk aan het geheel
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623213
"zet je me nu weer voor schut?" ik krijg echt vreemde vibes bij deze twee :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 april 2026 @ 21:58:18 #293
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623215
al 4,30 aan gas verbruikt in de haard. :+
Drop you like an ill, bad habit
pi_220623220
Hoeveel m2 is dit huis? De kamers blijven maar komen _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623225
Ik vind dat roodbruin door het halve huis echt spuuglelijk :X
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 22:00:21 #296
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220623230
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind dat roodbruin door het halve huis echt spuuglelijk :X
Het is niet eens het mooie roodbruin.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 20 april 2026 @ 22:00:52 #297
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220623233
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel m2 is dit huis? De kamers blijven maar komen _O-
https://www.funda.nl/deta(...)iastraat-2/43936667/

234
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 20 april 2026 @ 22:00:53 #298
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220623234
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind dat roodbruin door het halve huis echt spuuglelijk :X
Echt overkill inderdaad. Die slaapkamer ook, zelfs Donald Trump is niet zo oranje
pi_220623235
Hij doet me denken aan die Saul uit het eerste seizoen van Winter vol Liefde, het had z'n broer kunnen zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220623243
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 21:50 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.

Zij is wel normaal maar hij is zo'n gouden lepel geboren arrogant mannetje :r daar walg ik van
Geen idee waarom hij arrogant zou zijn. Hij heeft misschien een gouden lepel, maar hij is niet denigrerend tegenover anderen.
  maandag 20 april 2026 @ 22:02:28 #301
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_220623244
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel m2 is dit huis? De kamers blijven maar komen _O-
234 vierkante meter woonoppervlakte

Funda advertentie: https://www.funda.nl/detail/43936667
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')