Ik denk dat dat wel meevalt, ik denk dat je als potentiële verkering eerder een issue hebt...quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:16 schreef golfer het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang de twee prinsesjes het met elkaar in 1 huis gaan uithouden als er relaties in hun leven verschijnen.
Ik ken zo'n situatie, al ging dat om huur. Na minder dan 1 jaar kwam er een vriendje met een eigen plek, na 1,5 jaar wilde de utiwonende zus niet meer meebetalen aan de huur want dat deed ze bij vriendje. En na ca 2 jaar zat zus 1 weer thuis bij papa en mama.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, ik denk dat je als potentiële verkering eerder een issue hebt...
Maar op zich, als de potentiële verkering ook gewoon woonruimte heeft dan hoeft de hut niet gelijk verkocht te worden natuurlijk, de een kan intrekken bij de verkering en wel haar deel van de hypotheek blijven betalen en daarmee ook haar aandeel in het huis houden.
En als ze maar aflossen, dan maakt het allemaal niet zoveel uit, ook niet als de woningprijzen stagneren of dalen.
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:21 schreef Drass het volgende:
Los dat ze irritant waren, vooral in het begin.. ze hadden geen extreme verwachtingen en erg dankbaar bij het eindresultaat.
Rivierenwijk is een prima wijk om te wonen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.
Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.
Wel mooi huis geworden. Knap hoe ze met de ruimtes zijn omgesprongen.
4 maart 2025 dus al aangekocht.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef Blues het volgende:
Dit is het huis, was toch ff benieuwd.
https://www.funda.nl/deta(...)raat-14-bs/43888171/
Paps en mams...quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Zo bijzonder dat er dan eerst 20.000 en daarna nog een keer 25.000 euro bij kan. Dat is een hypotheek van 6 ton. Dan moeten ze beide meer dan 5000 in de maand verdienen.
Als ik de kaart zag fietsten ze ook wel heel erg langzaam. Zo'n beetje heel Utrecht ligt een kwartier vanaf Utrecht CS. Zelfs wijken als Zuilen en Rivierenbuurt die op 10 minuten liggen zaten niet in hun oorspronkelijke kaartje.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik snapte dat kwartier fietsen naar het station niet echt(zeker met het vaak herhalen dat ze veel thuiswerken). Utrecht heeft 6 treinstations. Zeg dan gewoon dat je koste wat het kost dicht bij de binnenstad wil wonen.
Wel mooi huis geworden. Knap hoe ze met de ruimtes zijn omgesprongen.
Hangt er ook vanaf hoe je 15 minuten fietsen definieertquote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:34 schreef Coppi het volgende:
[..]
Als ik de kaart zag fietsten ze ook wel heel erg langzaam. Zo'n beetje heel Utrecht ligt een kwartier vanaf Utrecht CS. Zelfs wijken als Zuilen en Rivierenbuurt die op 10 minuten liggen zaten niet in hun oorspronkelijke kaartje.
Zal wel deels bijgelapt zijn door familie. Met een beetje creativiteit kun je daarmee flink op je maandlasten besparen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:20 schreef Remco het volgende:
Er was laatst een artikeltje hierover: https://www.gelderlander.(...)ch-vandaan~ac3304ba/quote:Op zaterdag 28 maart 2026 21:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zal wel deels bijgelapt zijn door familie. Met een beetje creativiteit kun je daarmee flink op je maandlasten besparen.
Als een voetballer die geïnterviewd wordt na een 8-1 verlies.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:46 schreef prievieleezjuh het volgende:
Jazz heeft wat mij betreft de uitstraling van een Temptation Island-deelnemer.
Jamai, top.
En je daar dan ook nog tot over je oren in de schulden steken.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:12 schreef JohnBercow het volgende:
Vrijwillig in Almere of Purmerend willen wonen
Tsja, als je in de buurt van je ouders en je werk wil blijven wonen in een enigszins betaalbaar huis, blijft er in die regio natuurlijk weinig over.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:12 schreef JohnBercow het volgende:
Vrijwillig in Almere of Purmerend willen wonen
We hadden het er hier net over, niet dat die anderen het heel fout deden.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
Jamai. Zoveel leuker dan bv Miljuschka.
Bij Jamai zit er ook wat gevoel in.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
We hadden het er hier net over, niet dat die anderen het heel fout deden.
Maar Jamai straalt wat rust uit en is niet heel aanwezig. Ik denk dat dit programma dat ook nodig heeft.
Met die vijver erachterquote:Op maandag 30 maart 2026 21:32 schreef Pisces29 het volgende:
Is dit dat huis met dat vrije uitzicht?Heb het net even gemist.
Lieve jongen. Uitstekende opvolger van Martijnquote:Op maandag 30 maart 2026 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij Jamai zit er ook wat gevoel in.
Godver, nu ga ik luisterenquote:Op maandag 30 maart 2026 21:53 schreef Fretwork het volgende:
Jazz is echt net Erik ten Hag, zonder de chronische keeltyfus
Dat is op zich wel lekker, maar je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat er niet ergens een paar tientjes bespaard kon worden voor een fucking kapstokquote:Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
geen kapstok maar gelukkig wel een radiator op wifi
Het ene fix je zelf in tien min. Het andere niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
Wat is het leven toch mooi in beige.
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:00 schreef pmponer het volgende:
Wat is het leven toch mooi in beige.
Moet iets met sponsor contracten zijn.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:06 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.
Voor nu ja. De beige generatie is ook dol op “Ibiza-tuinen”. Dus wat er staat zal er wel snel worden uitgetrokken.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Groene voor- en achtertuin. Geslaagd.
Hopelijk zijn ze te lui om iets met die planten te doen.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Voor nu ja. De beige generatie is ook dol op “Ibiza-tuinen”. Dus wat er staat zal er wel snel worden uitgetrokken.
Dit soort dingen doen ze expres zodat mensen zoals jij een forum of X vol kan gaan kalken en het lekker trending wordt.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat is op zich wel lekker, maar je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat er niet ergens een paar tientjes bespaard kon worden voor een fucking kapstok
Flikker de jassen maar op de grond want er moest een joekel van een plant in de woonkamer.
Klopt, volgens mij zijn ze er ook erg blij mee, en later wordt het meer "eigen"quote:Op maandag 30 maart 2026 22:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het hele huis wordt klaar in je schoot geworpen.
Sowieso een hoop keuzes die gewoon veel goedkoper kunnen, zeker bij beperkt budgetquote:Op maandag 30 maart 2026 22:06 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En een salontafel van ¤800. Zal vast wel goedkoper zijn aangekocht maar bij bij IKEA of kwantum koop je iets vergelijkbaars voor ¤150. Snap die dure meubels nooit zo als er dan zo weinig budget is.
Mieter gewoon je jas in die loze hoek in de keukenquote:Op maandag 30 maart 2026 21:56 schreef DrMarten het volgende:
Zat er ff op te wachten dat ze een kapstok in een van de keukenkastjes hadden gemaakt, maar helaas.
Je dacht aan een nat en een droog stapeltje?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 00:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Mieter gewoon je jas in die loze hoek in de keuken
Ik denk dat letterlijk iedereen hier over nadenkt, maar uiteindelijk wil je ook wel een fijn huis en in deze woningmarkt is het zo ongeveer onmogelijk om op één inkomen een eengezinswoning te kopenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Denken mensen nooit over na, koop een huis op 1 inkomen en niet op 2.
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Zucht... Daar gaan we weer met de wekelijkse herhaling. Hun budget komt overeen met een inkomen van nét twee keer modaal. En dat is als ze er geen eigen geld in hebben gestoken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:54 schreef viseenoptie het volgende:
Magazijn picker, en geen idee wat die vrouw (veel niet doet als ze thuis "werkt") toch een aardig budget
7 hoog Alkmaar, 2 kamer flat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
Volgens mij was het de bedoeling dat er een grote kast zou komen (vermoedelijk op maat/inbouw) voor de jassen, en daar was het budget voor op.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:55 schreef DrMarten het volgende:
Het budget voor een fucking kapstok was op? Serieus? Waar moeten ze die laten dan? Op de grond?
Grote 4 kamer flat in de Venserpolder. In haar geliefde Amsterdam. In 1 minuut op de ring. Alleen geen tuin.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kun jij een mooi overzichtje maken van de gezinswoningen op max 1 uur rijden van Amsterdam die door deze mensen op één inkomen gekocht kan worden?
Ja, dit zijn wel de mensen die er het meeste voor gelaten hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
Op zich een leuk stel. Ook fijne presentator. (Jomai gaat Chantal momenteel voorbij in mijn voorkeuren voor presentatoren).
Het is me alleen wel duidelijk geworden dat meedoen aan dit programma steeds meer een enorm voorrecht is. En dat het je anders amper meer lukt.
Overigens ook wel pure armoe (en het failliet van de samenleving) dat je je huurhuis opzegt en bij je ouders op zolder gaat wonen om geld uit te sparen
Das dus geen gezinswoning.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Grote 4 kamer flat in de Venserpolder. In haar geliefde Amsterdam. In 1 minuut op de ring. Alleen geen tuin.
Maar alle starters willen meteen een huis voor het hele leven.
Dan een utopie in die regio.quote:
Ja, de jaren '90 belde. Mijn vrouw en ik verdienen beiden bovenmodaal, ons huishoudeninkomen is een stuk boven de ton per jaar. Daarmee zou ons budget inclusief eigen geld rond de 550k zijn. Dat heb je eigenlijk ook wel volledig nodig tegenwoordig, maar ik ken maar heel weinig mensen die ruim meer dan een ton in hun eentje verdienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Chea49 het volgende:
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:58 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk dat letterlijk iedereen hier over nadenkt, maar uiteindelijk wil je ook wel een fijn huis en in deze woningmarkt is het zo ongeveer onmogelijk om op één inkomen een eengezinswoning te kopen
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Staande kapstok neemt denk ik te veel ruimte in beslag. Heb zelf ook zo´n ding gehad maar snel overgestapt op een kapstok aan de muur, scheelt erg veel ruimte.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij was het de bedoeling dat er een grote kast zou komen (vermoedelijk op maat/inbouw) voor de jassen, en daar was het budget voor op.
Een staande kapstok had natuurlijk prima gekund. Snap niet waarom ze dat niet hebben gedaan
Ik ben inderdaad een oude dame en niet zo gewend aan die enorme bedragen tegenwoordig voor een eigen huis. Heel verstandig om te huren maar kennelijk was dat voor dit stel geen optie? Weet niet waarom. Ik ging van huren naar de koop van een boerderijtje midden in het groen. Dat kon toen nog op 1 inkomen. De jongeren hebben het wat dat betreft best wel moeilijk met het vinden van een eigen plekje.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, de jaren '90 belde. Mijn vrouw en ik verdienen beiden bovenmodaal, ons huishoudeninkomen is een stuk boven de ton per jaar. Daarmee zou ons budget inclusief eigen geld rond de 550k zijn. Dat heb je eigenlijk ook wel volledig nodig tegenwoordig, maar ik ken maar heel weinig mensen die ruim meer dan een ton in hun eentje verdienen.
Daarbij snap ik ook wel dat mensen bepaalde eisen hebben, ook starters. Wij wonen nu in ons tweede huurhuis. Eerst een klein appartementje en nu een hoekhuis met drie slaapkamers, goede tuin en een oprit voor meerdere auto's. Een huis kopen zou leuk zijn, maar dan ga ik niet weer terug naar een appartementje omdat dat dan maar van onszelf zou zijn. In het dagelijkse leven merk je er niks van of je huis nou gehuurd of gekocht is, dus je wil er qua wooncomfort ook wel een beetje op vooruit gaan.
Want als je even wacht komen er spontaan fatsoenlijke gezinswoningen van 2,5 ton beschikbaar?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen?
Ja leuk, maar het is in de meeste gevallen geen keuzemenu meer.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico.
Deze boomer heeft een huurhuis en niet voldoende geld om een koopwoning te verkrijgen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:
Dat, en het jarenlange graaien van de boomergeneratie met hun aflossingsvrije hypotheken is de oorzaak van de huidige huizenprijzen.
Gewoon de helft bieden en je poot stijfhouden, dan belt de verkoper je na een half jaar wel op om te vragen of je het alsjeblieft nog wilt kopenquote:Op woensdag 1 april 2026 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Want als je even wacht komen er spontaan fatsoenlijke gezinswoningen van 2,5 ton beschikbaar?
Het was dan ook geen reactie op jou maar op iemand die denkt dat ze nog met de voorwaarden van 1984 kunnen kopen.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Deze boomer heeft een huurhuis en niet voldoende geld om een koopwoning te verkrijgen.
Denk dat geloof wel eens een rol kan spelen in hun voornemen nog verder te vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Misschien even wachten met kopen en geen 3de kind krijgen? Jonge mensen komen in de problemen met die hoge prijzen tegenwoordig. Is ook een klote tijd om nu een eigen huis te willen?
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja leuk, maar het is in de meeste gevallen geen keuzemenu meer.
Als de gewone Nederlander op 1 inkomen een huis moet kopen dan kunnen ze geen huis kopen.
Dat "vroeger was alles beter" sentiment is leuk, maar je hebt er niets aan.
Vroeger kocht men op het gezinsinkomen een huis, tegenwoordig koopt men op het gezinsinkomen een huis, het verschil is dat er vroeger 1 inkomen was en nu 2 inkomens.
Dat, en het jarenlange graaien van de boomergeneratie met hun aflossingsvrije hypotheken is de oorzaak van de huidige huizenprijzen.
En dit idd, de verhouding huurwoning vs koopwoning is zo ongeveer omgedraaid sinds de jaren 70.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.
Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
Doe eens rustig, dat zie je mij niet schrijven. Natuurlijk is alles veel duurder geworden en de huizenmarkt onbereikbaar voor de jongeren van nu. Je denkt erg kortzichtig en dat wij, de oudere generatie, het zo gemakkelijk hadden. Laat ik dan bij deze maar beweren dat de jongeren nogal verwend zijn en klagen dat ze niets meer kunnen kopen. Jij je zin.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was dan ook geen reactie op jou maar op iemand die denkt dat ze nog met de voorwaarden van 1984 kunnen kopen.
quote:Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, ik wil wel graag even wat nuanceren. Ook vroeger kon lang niet iedereen een huis kopen. Toen ik jong was (ik ben nu 54) was kopen ook al iets voor de (hogere) middenklasse en verder. In mijn milieu (arbeidersklasse, een aanzienlijk grote groep binnen de samenleving destijds), was het een uitzondering en was huren waartoe je veelal je leven lang was veroordeeld.
Ik geloof trouwens niet dat dat destijds als probleem werd ervaren. Het was zoals het was. Maar het is dus zeker niet zo dat kopen vroeger bereikbaar was voor het merendeel van de Nederlanders.
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat "jullie" de "oudere generatie" het zo makkelijk hadden, ik denk wel dat ze de huizenmarkt verpest hebben met hun aflossingsvrije hypotheken, daar hebben ze iig de HRA kapot mee gemaakt.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:20 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Doe eens rustig, dat zie je mij niet schrijven. Natuurlijk is alles veel duurder geworden en de huizenmarkt onbereikbaar voor de jongeren van nu. Je denkt erg kortzichtig en dat wij, de oudere generatie, het zo gemakkelijk hadden. Laat ik dan bij deze maar beweren dat de jongeren nogal verwend zijn en klagen dat ze niets meer kunnen kopen. Jij je zin.
Welk "vroeger" bedoel je dan? Tijdens de jaren 80 "geen woning, geen kroning" vroeger?quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.
Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.
Er is gewoon een enorme schaarste in de huurdersmarkt![]()
Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Ik hoorde laatst zelfs dat er wordt overboden op de huurdersmarktquote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik had ook de indruk dat als je vroeger wilde huren, dat je dan gewoon een makelaar belde, en dat je een paar huizen kon bezichtigen, en dat je er één kon huren.
Nu bel je de makelaar, en dan mag je smeken dat je één van de tien mensen bent die mag bezichtigen, en dan moet je maar hopen dat je uitverkoren bent om die studio van 1600 euro te mogen bewonen. Of het huis van 2300 euro.
Geen idee hoe dat vroeger was, maar mijn ouders konden gewoon een huis huren toen ze dat wilden. Volgens mij was dat best wel eenvoudig (begin jaren '90 praat ik dan over).
Omdat een sociale huurwoning niet te krijgen is, een huurwoning in de randstad al snel 1200-1800 euro kost.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:08 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een oude dame en niet zo gewend aan die enorme bedragen tegenwoordig voor een eigen huis. Heel verstandig om te huren maar kennelijk was dat voor dit stel geen optie? Weet niet waarom. Ik ging van huren naar de koop van een boerderijtje midden in het groen. Dat kon toen nog op 1 inkomen. De jongeren hebben het wat dat betreft best wel moeilijk met het vinden van een eigen plekje.
Hypotheek goedkoper met de huidige rentes? Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:21 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat een sociale huurwoning niet te krijgen is, een huurwoning in de randstad al snel 1200-1800 euro kost.
Een hypotheek is een stuk goedkoper.
Goh, ben er eindelijk achter.quote:
Historisch gezien is het "blijven huren tot je op één inkomen een huis kunt kopen" een veel groter nadeel dan "samen kopen met het risico dat het moeilijk/niet betaalbaar is als men uit elkaar gaat of bij baanverlies".quote:Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed maar het blijft een enorm risico.
Mijn ouders vielen ook in de arbeidersklasse. Via de Woningstichting kon mijn vader voordat ze in 1981 gingen trouwen al een flatje huren. Tegen de tijd dat mn vader 33 was en al 15 jaar ingeschreven stond bij de woningcorporatie kwamen mn ouders eindelijk in aanmerking voor een gezinswoning. Je moest ook wel minstens twee kinderen hebben voordat je überhaupt in aanmerking kon komen voor zo'n doorsnee gezinswoning met 3 slaapkamers + zolder.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mijn ouders ‘kregen’ hun huurhuis via de werkgever van mijn vader. Een mooie doorzonrijtjeswoning, speciaal gebouwd voor arbeiders en ambtenaren. Billijke huur en daar bleef je gewoon je hele leven wonen. De hele straat huurde en woonde daar van jong gezin tot bejaard. 😀quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hypotheek goedkoper met de huidige rentes? Dat denk ik niet.
Maandlasten huis 300k ¤1700 p maand. Netto ¤1450 ongeveer. Annuïteitenhypotheek
Aflossingsvrij zijn veel banken die dat helemaal niet meer doen helaasquote:Op donderdag 2 april 2026 18:19 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Had idd geen rekening gehouden met huidige rentes. En ook gerekend met een deel aflossingsvrij.
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.quote:
Hmmquote:Op maandag 6 april 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Met Daphne Bunskoek als gastpresentator.
Wat is dat nou weer voor rare vraag?quote:Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Heb niet gekeken maar kwam woonkamer binnenlopen.
Wat is dit voor een stel? Drents stel omgevormd naar moslims ofzo
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
30 jaar geleden gevlucht uit Irak (Bagdad).quote:Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Thanksquote:Op maandag 6 april 2026 21:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Zij komt uit Irak, 20(?) Jaar geleden naar Nederland gekomen.
Hoezo raarquote:Op maandag 6 april 2026 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare vraag?
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.quote:
Eensquote:
En een hele fijne bijkeuken slopenquote:Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Een huis als dit in dit programma laten renoveren. Het voelt een beetje apart.
De meesten dit seizoen wel. Gewoon jezelf op de achtergrond zetten en dan is het primaquote:
omgevormd was inderdaad een raar woordquote:Op maandag 6 april 2026 21:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een stel omgevormd? Het staat er lomp en raar.
“Ofzo”.
Volgende huis wil ik ook zo'n grote vriezerquote:Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Hier ook een aparte vriezer naast de koelkast met 8 lades, maar wel 4 volwassenenquote:Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
Vrij overdreven grote vriezer. Had dan toch nog een combi gedaan met 3 lades vriezer ofzo
Ik wil ook wel zo'n grote vriezerquote:Op maandag 6 april 2026 21:51 schreef franklop het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2026 21:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgende huis wil ik ook zo'n grote vriezer
Grappig, wij zijn dan met zijn 3en en gebruiken hem amperquote:Op maandag 6 april 2026 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel zo'n grote vriezer
Heb nu 3 laden, maar dat is véél te weinig..
Zover zaten zij er toch ook niet vandaan, dacht ik? Inclusief styling dan wel, natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 07:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Leukste aflevering van het seizoen tot nu toe !
Stel gun je een mooi huis.
En wat een huis was het, echt een buitenkansje, hier in de randstad is dit huis al snel 650.000
Alles was wel mooi geworden
Buiten de randstad al, op een beduidend kleinere (390m² vs 265m²) kavel:quote:Op dinsdag 7 april 2026 07:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Leukste aflevering van het seizoen tot nu toe !
Stel gun je een mooi huis.
En wat een huis was het, echt een buitenkansje, hier in de randstad is dit huis al snel 650.000
Alles was wel mooi geworden
Je tekent zodra je het koopt (verkoopdatum op Funda), dat is dus het "voorlopige" koopcontract, dat betekent niet dat de overdracht dan ook is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:29 schreef TaMieke het volgende:
Verbouwing duurde ook meer dan 9 maanden, want ze hadden al getekend voor het huis toen de zwanger aankondiging kwam. En kindje was al geboren bij de oplevering.
Had te maken met het feit dat zij niet naar Assen wilde verhuizen. Doordat er helemaal niets in Haren e.o. voor die prijs gevonden werd, werd het uiteindelijk tóch Assen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En een hele fijne bijkeuken slopen
Waarom deden ze eigenlijk mee, want dit hadden ze natuurlijk prima zelf kunnen vinden als ze iets minder kritisch waren op de locatie.
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in!quote:Op maandag 6 april 2026 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel zo'n grote vriezer
Heb nu 3 laden, maar dat is véél te weinig..
Dat kan hier niet, maar slim gedaan!quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:06 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in!
Volgens mij hadden ze ook een goede woning laten schieten doordat zij absoluut niet voor Assen wilde gaan. Door dit programma toch overstag gegaan. En het is ook fijn dat het dan helemaal instap klaar gemaakt wordt en van alle hedendaagse gemakken voorzien.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:47 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vraag me wel af, was hier nu echt een aflevering voor nodig?
Het was alleen maar dat ze zelf niet onderling het eens konden worden over de locatie.
Alex heeft ze dus gedwongen hun zoekgebied te vergroten.
Maar dat kun je als twee volwassenen toch zelf ook wel bedenken? Anders blijf je lekker zitten waar je zit.
Met dit budget hadden ze zelf prima een fijne woning in Assen kunnen kopen.
wil je even de juiste persoon quote graag?quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:03 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Had te maken met het feit dat zij niet naar Assen wilde verhuizen. Doordat er helemaal niets in Haren e.o. voor die prijs gevonden werd, werd het uiteindelijk tóch Assen.
Opmerking over wat is dat nou voor een stel, omgevormd tot Moslims, zeer ongepast. Even nadenken voor je dit soort opmerkingen hier plaatst.![]()
Jammer genoeg heb ik het eindresultaat niet kunnen zien en bij het terugkijken is er geen mogelijkheid tot verder spoelen dus moet ik de hele uitzending weer gaan bekijken, balen!
Ik had het hier over, niet erg aardig om het zo te omschrijven.quote:Op maandag 6 april 2026 21:10 schreef Koen66 het volgende:
Maar zet je commentaar dan niet onder mijn quote aub. Nu doe je het voorkomen alsof ik die uitspraak heb gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:26 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik had het hier over, niet erg aardig om het zo te omschrijven.
Ik combineer mijn reacties meestal anders moet ik keer op keer reageren op een ander. Volgens mij doen meerderen hier dat. Maar mijn welgemeende excuses dat jij je aangesproken voelde.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:46 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Maar zet je commentaar dan niet onder mijn quote aub. Nu doe je het voorkomen alsof ik die uitspraak heb gedaan.
Dat is het eerst dat ik hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:06 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik vind die lades sowieso erg onhandig en zijn zó vol. Heb er daarom een klein vriezertje (tafelmodel) bovenop gezet met in het midden een rek, kan veel in!
Ik hou ook van lades, maar een hoge vriezer met allemaal lades, zoals in de Assen uitzending, vind ik dan weer niet zo'n geweldig idee.quote:Op dinsdag 7 april 2026 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het eerst dat ik hoor.
Juist in lades kun je veel meer eficient en bereikbaar kwijt.
Overigens deel ik wel de frustratie over kleine combikoelkasten. Bij alle inbouwvarianten is het vriesgedeelte net te klein.
Je hebt die ook in kleinere varianten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou ook van lades, maar een hoge vriezer met allemaal lades, zoals in de Assen uitzending, vind ik dan weer niet zo'n geweldig idee.
En dan ben ik 1.75, dus ik til niet snel boven m'n macht.
Ja, dat weet ik, maar het ging me in deze vooral om die hoge vriezer (top, geen probleem), met allemaal lades, dat laatste vind ik wel een dingetje, dan had ik vanaf laten we zeggen 1.20 hoog liever geen lades meer gehad.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je hebt die ook in kleinere varianten.
Verbouwing gaat min of meer in overleg met de kopers.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:25 schreef golfer het volgende:
Het huis was goed onderhouden en instapklaar. Waarom dan het verbouwingsbudget verhogen met 70k. en totaal dus 95.000 aan Bob z'n plannetjes besteden?
Totaal dus 620.000 voor het huis met verbouwing gebruikt.
Je kunt van Kloosterveen vinden wat je vindt (dat snap ik, ik zou er ook niet willen wonen), maar dat stond zo ongeveer als enige wijk op hun lijstje voor Assen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:24 schreef pmponer het volgende:
Ja erg bijzondere aflevering weer, zit je in Kloosterveen (wat dan zogenaamd Assen is) voor dik 6 ton
In een huis zonder garage of oprit.
Ja het is een groot huis net modern huis, maar er zijn in de regio Haren - Assen betere opties te vinden (naar mijn mening). Ook wel een beetje gek dat je 3 dorpen noemt waar je wel naartoe zou willen (Haren/Onnen/Glimmen (geloof ik)) en dat de next best thing dan inees Assen is.
Ik hoop maar dat ze er blij van worden
-edit-
Aan het begin van de verbouwing werd er gesproken over een keuken met veel lades, ik heb die eigenlijk niet kunnen ontdekken.
Helemaal eens hoor, maar ik vind het zo'n vreemde stap, van die dorpen ineens naar Kloosterveen. Dus ik hoop echt dat ze er blij van worden. Het is wel een mooi ruim huis iig, en lijkt kindvriendelijk qua buurt dus dat is mooi.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt van Kloosterveen vinden wat je vindt (dat snap ik, ik zou er ook niet willen wonen), maar dat stond zo ongeveer als enige wijk op hun lijstje voor Assen.
Als ik dan toch in de regio Haren-Assen zou moeten wonen dan zou ik ook wel betere plekken weten, maar wat voor jou of mij een aantrekkelijke plek is om te wonen hoeft dat niet voor een ander te zijn.
Volgens mij waren Onnen en Glimmen de "buitengebied Haren" opties, voor als Haren zelf niet kon, ik had niet het idee dat ze echt graag in die dorpen wilden wonen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor, maar ik vind het zo'n vreemde stap, van die dorpen ineens naar Kloosterveen. Dus ik hoop echt dat ze er blij van worden. Het is wel een mooi ruim huis iig, en lijkt kindvriendelijk qua buurt dus dat is mooi.
Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:quote:
Volgens mij is dat de plattegrond van het vergelijkbare huis dat ik postte, op de Veluwe.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ook in Assen mag je niet over het trotoir naar je huis rijden, dus dan kun je het op een plattegrond wel garage noeman maar je kan de inrit niet eens in.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Met garage en oprit volgens Funda en ook te zien op de originele plattegrond:
[ afbeelding ]
Aha, ik dacht dat je de Funda van Assen had geplaatst.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:42 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat de plattegrond van het vergelijkbare huis dat ik postte, op de Veluwe.
Het huis in Assen had geen plattgrond op Funda, daarbij zat de "garage" rechts van het huis en niet links.
Punt is wel dat er wel een "garage" was, maar dat je er niet leek te kunnen komen met een auto.
https://www.funda.nl/deta(...)degroen-23/43967539/
Nee, die was daarboven al geplaatst, inmiddels ging het over "dit kost in de randstad 650K" dus toen liet ik zien dat het buiten de randstad, met minder grond, al 650K moet kosten, en dan heb je nog een flinke make-over nodig.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat je de Funda van Assen had geplaatst.
Dit vraag ik me ook echt af, hoe gaan ze dit doen met hun werk?quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:47 schreef Remco het volgende:
Wel apart dat ze de werksituaties niet hebben benoemd. Beide werkten in Enschede, dat is niet te doen dagelijks vanuit Assen.
quote:Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Blues het volgende:
Ik mis een kast in de keuken voor de jassen [ link | afbeelding ]
Ik vond hem als presentator altijd prima, maar als voice over vind ik hem eigenlijk gewoon irritantquote:Op woensdag 8 april 2026 14:49 schreef RedFever007 het volgende:
Misschien een niet populaire mening maar ik mis Martijn Krabbé als presentator eigenlijk helemaal niet![]()
Sterker nog; als voice over vind ik hem soms vrij irritant overdreven
Dit programma kan prima zonder Martijn blijkt. Hoe verschrikkelijk zijn situatie ook is
Ben benieuwd. Het oude huis was al verkocht, dus extra budget komt niet uit de overwaarde.quote:
Ja meestal wel een stuk of 3 volgens mij, maar het moet allemaal snel en tijd is geld.quote:Op maandag 13 april 2026 21:08 schreef potjecreme het volgende:
Waren er in de begin jaren niet meer bezichtigen in het programma?
Paar duizend euro op een toch al krap verbouwingsbudget.quote:Op maandag 13 april 2026 21:36 schreef pmponer het volgende:
Jezus, een paar kabels trekken en een groepenkastje opnieuw inschroeven, wat mag dat nu kosten op het totale budget.
ah een huis gekocht van een handige klusser, dat is wel herkenbaar
Je hebt toch op je verbouwingsbudget wel een postje van 10 procent onvoorzien, denk ik dan.quote:Op maandag 13 april 2026 21:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Paar duizend euro op een toch al krap verbouwingsbudget.
Niet met die stoelen iig. Wellicht is het een uitschuiver, maar ik betwijfel het.quote:
En je auto ook niet meer binnen zettenquote:
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.quote:Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je hebt toch op je verbouwingsbudget wel een postje van 10 procent onvoorzien, denk ik dan.
Maar nee, Bob hangt meteen aan de telefoon
Kan ook zijn dat er al geld naar de kinderen gesluist is qua erfenis? Is natuurlijk een samengesteld gezin, dus wellicht hebben ze daar afspraken over gemaaktquote:Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.
- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?
- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.
Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Klopt ja,quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat er al geld naar de kinderen gesluist is qua erfenis? Is natuurlijk een samengesteld gezin, dus wellicht hebben ze daar afspraken over gemaakt
Je kent de afspraken binnen het (samengestelde) gezin niet. en maar 500.000 budget vind ik veel voor een alleenstaande. Het kan prima zijn dat de biologische kinderen van de man al wat te erven hadden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?
- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
Ik heb de aflevering nog niet helemaal gezien, maar alleen het begin, maar ik kan me zo voorstellen dat het relatief makkelijk is als iemand alleen maar weerhouden wordt doordat ze het niet echt weten en aandurven, ze had zo te zien de mogelijkheden, ze kon vooral geen keuze maken.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:17 schreef golfer het volgende:
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
Met een beetje pech gaat er idd een prima keuken uit zodat er een inferieure sponsorkeuken in kan....quote:Op maandag 13 april 2026 22:04 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.
Nu vind ik het wel vaker zonde van het slopen van een keuken. Maar dit was echt meer dan een prima keuken die er denk ik niet langer dan 5 jaar geleden voor minimaal 20.000 euro is ingezet. Nu zullen dat allemaal sponsorbelangen zijn maar toch, ik hoop dat iemand anders er blij mee is gemaakt.
Het was een samengesteld gezin: hij 2 kinderen, zij 2 kinderen en samen nog een kind, de kans is vrij groot dat ze de erfenis van zijn kinderen niet zomaar kon gebruiken, of dat wel kon, maar het handiger/duidelijker vond om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Klopt ja,
Zag de funda linkjes
toch pijnlijk
Van
https://www.funda.nl/deta(...)fstraat-19/43820791/
Naar
https://www.funda.nl/deta(...)ustraat-22/43049614/
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Bloemendaal is dan wel zo'n beetje het duurste dorp van het landquote:Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Ja, dat is ook niet te vergelijken, locatie, locatie, locatie en bijna 3 keer zoveel grond.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.
Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
Energielabel gaat op energieverbruik per m² woonoppervlak én houdt geen rekening met zaken als het zwembad en de sauna. Alleen al het zwembad zal meer energie slurpen dan een doorsnee rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.
En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Krijg soms ook jeuk van de verkeerde kleur tegeltjes in een verder perfect huis en hoppa even voor 70k verbouwen. Wel een triest geval dit keer. Vermoed inderdaad dat het ging om het uitkopen van de erfenis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.
Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
Dat niet alleen, het is ook nog eens AIquote:Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos![]()
Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Nou dit.quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos![]()
Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Zou bij dit stukje eerder een foto van de echte Roos verwachten.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef KimberlyS het volgende:
[ afbeelding ]
Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.
Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.
Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.
Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
Mogelijk wel. Maar als de tegenpartij niet meteen over de brug komt met een redelijke vergoeding en je daar een juridische strijd om gaat voeren ben je alles bij elkaar zomaar een jaar verder en al die tijd ligt de verbouwing dan stil.quote:Op zondag 19 april 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
Exuses: ¤ 910.000, max ¤ 940.000quote:Op maandag 20 april 2026 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
31/32 jaar en een budget van ¤ 900.000
Nou ja, HIJ wil alsnog nogal véél..quote:
Hij wil een luxe villa, die vind je alleen in de noordelijke provincies van het land voor dat geld.quote:Op maandag 20 april 2026 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, HIJ wil alsnog nogal véél..
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.quote:
Verwend kereltje. Geen realiteitsbesef, grootheidswaanzin en geboren met een gouden lepel in de mondquote:Op maandag 20 april 2026 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.
Ik persoonlijk vind Wilko i.i.g. onnoemelijk irritant, welke functie hij ook heeft. Gatverdamme![]()
Is niet gezegd, maar ze hebben een groot budget omdat ze nu goedkoop wonen en kunnen sparen en omdat ze een kleine erfenis hebben gehad.quote:Op maandag 20 april 2026 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het is óf niet gezegd óf ik heb het gemist.
Ik persoonlijk vind Wilko i.i.g. onnoemelijk irritant, welke functie hij ook heeft. Gatverdamme![]()
Heb deze al gezien maar die gozer had ik direct een klap gegeven. Wat een vervelende mensenquote:Op maandag 20 april 2026 21:01 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn bloed begint wel lichtelijk te koken van dit stel
Haar vind ik best meevallen, als ik haar vergelijk met hemquote:Op maandag 20 april 2026 21:01 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn bloed begint wel lichtelijk te koken van dit stel
Zij ziet eurotjes. Blijven ook niet bijelkaar verwacht ik.quote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar vind ik best meevallen, als ik haar vergelijk met hem
Whut? Ik zie er nog geen golddigger in hoor. Maar ik loop inmiddels 5 min achter..quote:Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zij ziet eurotjes. Blijven ook niet bijelkaar verwacht ik.
Geen golddigger maar went snel aan de luxe. Vind ze ook totaal niet bijelkaar passen.quote:Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut? Ik zie er nog geen golddigger in hoor. Maar ik loop inmiddels 5 min achter..
Hij wil teveel.quote:Op maandag 20 april 2026 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Iemand even een samenvatting van wat er met dit stel aan de hand is waarom ze niet op de reguliere manier hebben kunnen kopen? Ik kwam net binnen en zag Alex in een soort landhuis lopen
Hij wil 300 hectare grond ofzo erbij..quote:Op maandag 20 april 2026 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Iemand even een samenvatting van wat er met dit stel aan de hand is waarom ze niet op de reguliere manier hebben kunnen kopen? Ik kwam net binnen en zag Alex in een soort landhuis lopen
Ohquote:Op maandag 20 april 2026 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij wil 300 hectare grond ofzo erbij..
Zit jij naast mij op de bank soms?quote:Op maandag 20 april 2026 21:13 schreef DrMarten het volgende:
Dus wacht ff, ze hadden een compleet verschillende smaak waardoor ze niks konden vinden, en nu vinden ze allebei alle huizen mooi. Schiet mij maar lek. Was dan gewoon eens rond gaan rijden ipv inschrijven voor een TV show.
Twee besluiteloze FOMO'tjes, je zult namelijk maar eens iets kopen terwijl je morgen een nog mooier huis tegenkomtquote:Op maandag 20 april 2026 21:13 schreef DrMarten het volgende:
Dus wacht ff, ze hadden een compleet verschillende smaak waardoor ze niks konden vinden, en nu vinden ze allebei alle huizen mooi. Schiet mij maar lek. Was dan gewoon eens rond gaan rijden ipv inschrijven voor een TV show.
Ik vind zijn vader dan ook behoorlijk realistischquote:Op maandag 20 april 2026 21:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh
En hij is geen tuinman volgens zijn pa
En dan een boom ervoor zodat je zeker het potentieel niet benutquote:Op maandag 20 april 2026 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n rietenkap die ingekort is voor de zonnepanelen, ik snap het maar het is zo lelijk
Ik schakel net in maar dit slaat inderdaad nergens opquote:Op maandag 20 april 2026 20:37 schreef Pisces29 het volgende:
Een stel helpen met een budget van 9 ton. Wat een bullshit joh.
En de glazen deur om de werkkamer te "verbinden"quote:
Zit je nou háár af te zeiken terwijl HIJ de irrifactor is?quote:Op maandag 20 april 2026 21:23 schreef Gia het volgende:
Net aangezet. Wat is dat met die kakmeiden met een mouw afgezakt tot de elleboog, of trui op de rug met de mouwen over de schouders. Kleed je normaal aan!
Klein erfenisje!
Alex heeft in een interview al eerder aangegeven dat dit het is. Dat komt omdat ze mensen met budgetten van 350k simpelweg niet meer kunnen helpen. Die huizen zijn er veel te weinigquote:Op maandag 20 april 2026 21:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik schakel net in maar dit slaat inderdaad nergens op![]()
Dit soort mensen heeft geen hulp nodig![]()
tevens arrogant schijtvolk bah
Hij is wel een arrogant fuckertje ja, doet ook erg neerbuigend tegen haar bij vlagenquote:Op maandag 20 april 2026 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit je nou háár of te zeiken terwijl HIJ de irrifactor is?
Zulke lach je toch uit op de werkvloer. Nul levenservaring maar wel een attitude hebben van heb ik jou daar.quote:Op maandag 20 april 2026 21:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij is wel een arrogant fuckertje ja, doet ook erg neerbuigend tegen haar bij vlagen
Preciesquote:Op maandag 20 april 2026 21:34 schreef GrumpyFish het volgende:
Beetje zeuren van Bob & co over budget terwijl ze hier hetzelfde doen met 124k als bij huizen met de helft verbouwbudget...
Snap ik met overpriced sponsors als table de sudquote:Op maandag 20 april 2026 21:34 schreef GrumpyFish het volgende:
Beetje zeuren van Bob & co over budget terwijl ze hier hetzelfde doen met 124k als bij huizen met de helft verbouwbudget...
Nou een standaard witte hoek.quote:Op maandag 20 april 2026 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gelukkig kiest ze een normalere bank voor hen![]()
Zou ik toch écht 1000x liever hebben dan de 'ultimate favorite' van Roosquote:
Ja dat is idd een idioot lelijk en veel te log model. Volgens mij kan dat ding ook bijna in geen enkele kamer staan.quote:Op maandag 20 april 2026 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou ik toch écht 1000x liever hebben dan de 'ultimate favorite' van Roos
Ik quote deze even: ook deze week mòet er een nieuwe keuken in, móet er een nieuwe badkamer in...quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.
Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
1 vrij normale en nog tamelijk sympathieke dame en 1 vreselijk irritante kerelquote:Op maandag 20 april 2026 21:46 schreef Coppi het volgende:
Wat is men hier vreselijk negatief over 2 vrij normale mensen zich gewoon normaal gedragen. Zitten jullie een ander programma te kijken dan ik?
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.quote:Op maandag 20 april 2026 21:46 schreef Coppi het volgende:
Wat is men hier vreselijk negatief over 2 vrij normale mensen zich gewoon normaal gedragen. Zitten jullie een ander programma te kijken dan ik?
Correctie: ¤900.000+ incl. verbouwingquote:Op maandag 20 april 2026 21:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.
Zij is wel normaal maar hij is zo'n gouden lepel geboren arrogant mannetjedaar walg ik van
Het is niet eens het mooie roodbruin.quote:Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind dat roodbruin door het halve huis echt spuuglelijk
https://www.funda.nl/deta(...)iastraat-2/43936667/quote:Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel m2 is dit huis? De kamers blijven maar komen
Echt overkill inderdaad. Die slaapkamer ook, zelfs Donald Trump is niet zo oranjequote:Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind dat roodbruin door het halve huis echt spuuglelijk
Geen idee waarom hij arrogant zou zijn. Hij heeft misschien een gouden lepel, maar hij is niet denigrerend tegenover anderen.quote:Op maandag 20 april 2026 21:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Twee net 30'ers die even 800k stukslaan op een woningkje. Eerste woning ook nog.
Zij is wel normaal maar hij is zo'n gouden lepel geboren arrogant mannetjedaar walg ik van
234 vierkante meter woonoppervlaktequote:Op maandag 20 april 2026 21:59 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel m2 is dit huis? De kamers blijven maar komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |