abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 14:08:12 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412588
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.

Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220412638
Wat is de meerwaarde voor jou om geloofd te worden door een stel mensen, op basis van een tekst die jij op internet zet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 23 maart 2026 @ 14:20:24 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412654
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is de meerwaarde voor jou om geloofd te worden door een stel mensen, op basis van een tekst die jij op internet zet?
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 14:21:24 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220412658
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.
Open een topic in TRU dan. Dit heeft niets met R&P te maken..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 14:27:35 #5
441859 crew  Lenny77
pi_220412690
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven en voor gek verklaren. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen en discussies hebben over paranormale zaken en psychische krachten zoals clairvoyance en telepathie.
Mja dit is wel echt eerder TRU...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 23 maart 2026 @ 14:34:11 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412747
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja dit is wel echt eerder TRU...
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220412795
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Het is haast sneu te noemen hoe wanhopig je probeert om aan te blijven haken in R&P.
Als je over paranormale zaken wil posten (discussiëren vind ik niet passend bij hoe je het aanvliegt in je OP) en hier zit niet het publiek wat dit aanspreekt, wat let je om een ander forum te zoeken waar deze mensen wel zitten?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220412799
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Dan kan je net zo goed vis gaan verkopen als patat.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 23 maart 2026 @ 14:47:21 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220412830
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is haast sneu te noemen hoe wanhopig je probeert om aan te blijven haken in R&P.
Als je over paranormale zaken wil posten (discussiëren vind ik niet passend bij hoe je het aanvliegt in je OP) en hier zit niet het publiek wat dit aanspreekt, wat let je om een ander forum te zoeken waar deze mensen wel zitten?
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220412893
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:
We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Ah, we gaan dus gewoon maar even de doelpalen verzetten, om het maar vooral in R&P te krijgen.

Typisch ..... :{
pi_220412911
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
Nee, een constatering.

En niemand probeert je te vernederen maar je maakt jezelf onderhand wel onsterfelijk belachelijk :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 14:58:30 ]
pi_220412914
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
Nee, hoe je hetgeen waarover je het wil hebben verwoordt in de OP.

Daar is je enige vraag 'geloof jij mij?' Niet echt discussie waardig.

En -ook bekend gedrag van jou- negeer je het tweede deel van mijn post. Een forum als TRU zoeken wat drukker bezocht wordt. Wat vind je van dat idee?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220412935
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Misschien zijn psychoses een onderdeel van paranormale begaafdheid of zijn spirituele psychoses een soort overstroming van spirituele ervaringen in mijn leven? Ik geloof oprecht dat psychoses niet alleen een medische ziekte is, maar dat het een spirituele ontwaking is.
Ja misschien wel. Maar misschien zijn psychoses wel een symptoom van ernstige psychiatrische problemen.

Als ik dan moet kiezen tussen hebben we het hier over een paranormale gave of over ernstige psychiatrische problemen gok ik toch op het laatste.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220412936
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
Het is allemaal niet zo lastig. Wil je over geesten en paranormale gebeurtenissen praten hoor je gewoon in tru.

Als je adviezen wil en er daadwerkelijk wat mee doet zonder dat je alles wegwuift en blijft herhalen dan R&P

Wil je gewoon even lekker zeuren en geen advies of tegenbericht. Pak dan een schrift en hou je dagboekje bij.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220412938
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daar is je enige vraag 'geloof jij mij?' Niet echt discussie waardig.
En het antwoord interesseert 'm ook geen ene moer:
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Het maakt mij niet uit wie mij gelooft en ik vind het niet erg als mensen mij niet geloven


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 15:02:50 ]
pi_220412966
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:41 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Dan kan je net zo goed vis gaan verkopen als patat.
Fish 'n Chips
pi_220412972
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
Je reageert inderdaad rustig en vriendelijk.

Maar ik denk dat een onderdeel van jouw probleem is dat jij denkt dat mensen jou proberen te vernederen. Niemand wil jou vernederen. En zo heb jij meer gedachtekronkels die ik met de beste wil van de wereld niet gezond kan noemen maar vooral zorgwekkend.

Het lijkt wel alsof er ook een persoonlijkheidsstoornis nog onder zit. Niet in staat verantwoordelijkheid te nemen voor eigen gedrag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220412974
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Fish 'n Chips
Oké dan kan je net zo goed cola verkopen als chocolade melk :P
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220412981
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.

Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Ik geloof dat je geen paranormale zaken meemaakt.

Dit ter info. Kan het topic weer dicht. Antwoord op de vraag in de OP is gegeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220412998
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.

Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Ik geloof dat je denkt dat gezien te hebben maar dat is voor mij een bevestiging dat er iets goed mis is met jouw waarneming van de realiteit (psychoses).
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220413014
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Oké dan kan je net zo goed cola verkopen als chocolade melk :P
Knollen als citroenen :P
  maandag 23 maart 2026 @ 15:08:32 #22
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220413018
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Tru is bijna leeg en het lijkt erop dat niemand daar post. We kunnen het terugkoppelen aan mijn Psychosegevoeligheid zodat het wel past in R&P?
Nee, dat kunnen we niet. Dit is géén onderwerp voor R&P. Gewoon niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 23 maart 2026 @ 15:08:59 #23
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220413027
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Knollen als citroenen :P
Ja, leuk geweest weer nu.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 23 maart 2026 @ 15:12:28 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413074
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je reageert inderdaad rustig en vriendelijk.

Maar ik denk dat een onderdeel van jouw probleem is dat jij denkt dat mensen jou proberen te vernederen. Niemand wil jou vernederen. En zo heb jij meer gedachtekronkels die ik met de beste wil van de wereld niet gezond kan noemen maar vooral zorgwekkend.

Het lijkt wel alsof er ook een persoonlijkheidsstoornis nog onder zit. Niet in staat verantwoordelijkheid te nemen voor eigen gedrag.
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220413097
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een IQ van 118
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
maar ook ptsd
Ik mis het causale verband.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 15:15:52 ]
  Moderator / Miss SHO maandag 23 maart 2026 @ 15:29:21 #26
22592 crew  Ole
pi_220413212
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Dat viel bij mijn behandelingen onder persoonlijkheidsstoornis

Zie ook hier https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 23 maart 2026 @ 15:30:48 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413218
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:15 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Ik mis het causale verband.
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch? Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?

IQ: Disharmonisch profiel waar mijn verbale intelligentie veel hoger is dan mijn performale IQ. Met name mijn informatieverwerkingsnelheid en werkgeheugen zijn lager dan de rest van mijn IQ waarschijnlijk vanwege schade die ik heb opgelopen van mijn psychoses.

Persoonlijkheid: Gewoon goed en hoogfunctionerend, geen narcisme ofzo.

Diagnoses: Schizoaffectieve stoornis, PTSS, depressie, middelenmisbruik in remissie
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:33:09 #28
441859 crew  Lenny77
pi_220413236
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:02 schreef r_one het volgende:

[..]
En het antwoord interesseert 'm ook geen ene moer:
[..]

Vooral dit dus..
Hij lijkt het ook als iets paranormaals te duiden terwijl in zijn geval het ongeveer 99,99999% zeker een psychotische oorsprong heeft.
Wat valt er dan eigenlijk nog te bespreken?
Maar het is dubbel he? Paranormaal is TRU en dat gaan we hier niet bespreken.
Psychose is R&P maar dan gaat het niet over je verhalen vertellen en beweren dat het paranormaal is maar je hoeft m niet te geloven terwijl het toch echt waar is. Dus dan wordt het weer TRU.

Moeilijk moeilijk...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220413254
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch?
Nee, over je gedachtekronkels (die we met de beste wil van de wereld niet gezond kunnen noemen maar vooral zorgwekkend).
quote:
Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?
Nee. Niet echt.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:35:37 #30
441859 crew  Lenny77
pi_220413259
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij begon over persoonlijkheidsstoornis en mijn psychologische profiel toch? Jullie willen weten wat mij allemaal mankeert volgens de GGZ met diagnoses en testen die ik heb gedaan?

IQ: Disharmonisch profiel waar mijn verbale intelligentie veel hoger is dan mijn performale IQ. Met name mijn informatieverwerkingsnelheid en werkgeheugen zijn lager dan de rest van mijn IQ waarschijnlijk vanwege schade die ik heb opgelopen van mijn psychoses.

Persoonlijkheid: Gewoon goed en hoogfunctionerend, geen narcisme ofzo.

Diagnoses: Schizoaffectieve stoornis, PTSS, depressie, middelenmisbruik in remissie
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 23 maart 2026 @ 15:39:39 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413293
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb zeker geen persoonlijkheidsstoornis, ben meerdere keren getest. Ik heb een IQ van 118 en gezonde persoonlijkheid maar ook ptsd en zware stemmingswisselingen.
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220413336
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vooral dit dus..
Hij lijkt het ook als iets paranormaals te duiden terwijl in zijn geval het ongeveer 99,99999% zeker een psychotische oorsprong heeft.
Wat valt er dan eigenlijk nog te bespreken?
Maar het is dubbel he? Paranormaal is TRU en dat gaan we hier niet bespreken.
Psychose is R&P maar dan gaat het niet over je verhalen vertellen en beweren dat het paranormaal is maar je hoeft m niet te geloven terwijl het toch echt waar is. Dus dan wordt het weer TRU.

Moeilijk moeilijk...
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is

De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))

Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:15:40 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413527
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sorry nee, jij hebt geen hoogfunctionerende persoonlijkheid...
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:16:48 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413543
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja... het is zo'n duidelijk symptoom, het is een veel voorkomend thema bij psychoses. En het is, als je er midden inzit, niet voor te stellen dat het nep is. Daar heb je veel tegenwind en meds voor nodig. Beetje open willen staan voor anderen... En in betere tijden het ook bespreken en accepteren dat het een (rand)psychotisch probleem is

De meest voorkomende thema's bij psychoses zijn:
Achtervolging
Grootheidswaan
Relatie/liefde
Religieuze dingen
Somatische wanen
(dit lijstje is me voorgehouden door behandelaren, weet niet zo snel een "echte" bron dan wat een psychiater me uitgelegd heeft (bij mij achtervolging, religie en somatisch))

Het lastige bij psychoses is toch het openstaan voor het feit dat je die klachten hebt en dat de wereld niet is zoals jij hem ziet. Ingewikkeld, rot, maar het helpt je uiteindelijk verder.
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:17:05 #35
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220413544
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Is het weer vernederend? Beledigend?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220413563
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Geloof jij alleen in de medische wetenschap over wat psychoses zijn? Heb je ooit de documentaire CrazyWise gezien?
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:21:58 #37
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220413592
Ik geloof mensen altijd. Maar dat iets wat jouw waarheid ook die van een ander is, is niet altijd waar. Mijn vriendin die psychoses kreeg werd dan ineens ook helderziend en daar moet ik altijd aan denken als ik jou hoor praten. En toch is het jouw waarheid. Het begint bij haar altijd als er wordt gerommeld met haar medicatie, of ze stopt zelf, en ook altijd dat ze niet meer kan slapen. Ben je stabiel op je medicatie en slaap je goed?
To BG or not to BG!
  maandag 23 maart 2026 @ 16:28:55 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220413638
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
pi_220413666
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je dat zomaar te zeggen zonder dat je mij ooit in persoon hebt leren kennen?
Als dat onderscheidend is om hier te mogen/kunnen posten, kan het topic wel dicht. Want NIEMAND hier heeft jou in persoon leren kennen dus NIEMAND zou dan nog wat bij mogen/kunnen dragen.

Of gewoon effe dimmen, met je "hoe durf je" :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 16:33:33 ]
  maandag 23 maart 2026 @ 16:34:15 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413691
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Is het weer vernederend? Beledigend?
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:37:01 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413709
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik geloof enkel in de medische wetenschap en alles van mijn psychotische ervaringen zijn nonsens. Natuurlijk als im (rand)psychotisch ben is het echt. Alleen het is een chemisch disbalans in het brein.
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:37:09 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413710
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Dit was een (serieuze) vraag aan jou @Keep_Walking
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220413718
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven.
Maar die hebben jou niet op Fok! zien posten.
  maandag 23 maart 2026 @ 16:40:11 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413736
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat over allemaal dure diagnoses maar niet over hoe je ze beleefd hebt, hoe ze begonnen, hoe je er uit kwam, wat je er nog van merkt etc etc. Ga het daar nu eens over hebben.
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:41:04 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413742
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bipolaire stoornis noemt men dat toch?
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:41:11 #46
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220413744
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.

Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.

Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.

Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220413748
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Hou es op }:|
  maandag 23 maart 2026 @ 16:42:43 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220413758
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Een aanval? Je bent echt gigantisch van het padje af. Er is hier _niemand_ geinteresseerd in wat jij, volgens jezelf, hebt gekregen van wie dan ook. Dat is namelijk waar je altijd mee schermt. Dat mensen in het echt je zo'n geweldenaar vinden.

Gebaseerd op wat je hier zelf hebt beschreven wat je (niet) hebt gezegd en gedaan door de jaren heen ben je dat alles behalve imho. Heb ik je nu beledigd? Of heb ik gewoon iets gezegd dat je niet zo bevalt, wat jij dan draait naar 'je beledigd me / je valt me aan'. Nee, ik val je niet aan, ik geef je gewoon mijn mening. Niet meer en niet minder.

Hoe jij dat verder op wil vatten is jouw probleem, niet het mijne.

Dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Je bent gewoon álle geloofwaardigheid verloren.
Oké jammer dan
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 16:46:05 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220413777
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Het begon toen ik op mijn 18de verhuisde naar Nederland om te studeren. Na een anderhalf jaar in Utrecht zonder familie of steun, en mijn eerste zware liefdesverdriet, raakte ik op mijn 19de psychotisch tijdens de winter van 2008. Ik begon te hallucineren en ging half naakt op straat rennen waar ik door de politie werd opgepakt omdat ze dachten dat ik een verdwaalde junkie was. Na één nacht slapen in de politiecel werd ik overgeplaatst naar de psychiatrische inrichting in Utrecht (Willem Artnsz huis). Ik heb een boek erover geschreven, wil je die lezen?
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
  maandag 23 maart 2026 @ 16:53:05 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220413825
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja, dit heb ik ook. Manisch depressiviteit
Dank voor je antwoord!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:08:03 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414077
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee, hier op FOK! heb je jouw dagboek geopend. Je wordt dan geacht om die met persoonlijke teksten te vullen. Met nadruk op ‘vullen’ en ‘persoonlijk’. Je weet toch wat een dagboek is?
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220414090
TS zou waarschijnlijk een fijnere forumervaring hebben als hij niet zo snel van alles als een aanval, belediging of vernedering zou ervaren. Zeker als je bizarre claims gaat doen zoals " ik kan met engelen praten" kun je verwachten dat mensen daar niet zomaar in meegaan. Dan moet je a. dat soort beweringen niet posten of b. accepteren dat andere users daar hun twijfels over uitspreken.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:17:03 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220414331
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat wil je weten precies van mij? Stel concrete vragen en ik zal het beantwoorden. Het hele verhaal is veel te lang complex en nog steeds gaande. Maar als je concrete vragen hebt kan ik ze altijd beantwoorden. Kort en beknopt.
Het gaat er om wat jij wilt ZEGGEN, niet wat ik wil weten.

Je wilt wel de aandacht van een dagboek, maar anderen mogen ‘m vullen.

Doei.
pi_220414408
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Mijn persoonlijke kijk en antwoord: Je maakt hier eigenlijk twee aannames tegelijk: dat betekenis alleen uit geloof komt en dat een rationele kijk op het leven automatisch leeg of zwaar zou zijn. Dat herken ik zelf niet zo.

Voor mij zit betekenis juist in wat je doet, hoe je met anderen omgaat en hoe je met situaties omgaat. Dat is niet afhankelijk van geloof, maar van keuzes, verantwoordelijkheid en ontwikkeling. Dat maakt het leven niet per se makkelijker of moeilijker, maar wel concreet en eerlijk.

En wat betreft psychose: voor mij is dat geen “waarheid” maar een toestand van het brein. Dat het echt voelt op dat moment klopt, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Daar zijn genoeg medische en wetenschappelijke verklaringen voor.

Dus nee, ik ervaar het niet als “pech zonder reden” of een leeg bestaan. Eerder als een realistisch beeld van hoe het leven werkt, met ruimte om er zelf betekenis aan te geven.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 23 maart 2026 @ 17:23:36 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414494
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je dat niet moeilijk om zo te leven? Geloof je het bestaan geen nut heeft en dat je heel veel pech hebt zonder reden?
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:29:19 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414670
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is waar JIJ bang voor bent. En dat projecteer je ;)
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 17:35:48 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414718
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Dat is al een mooi stukje zelfinzicht ^O^

Nu nog het besef laten indalen dat iederéén dus het recht heeft om te geloven of niet te geloven (in wat dan ook). En dat je ze gerust kan vragen waarom ze dat wel/niet geloven en hoe ze daartoe gekomen zijn. Maar dat het niet de bedoeling is dat je zo'n vraag stelt met een ingebakken veroordeling erin. Dat vind je zelf ook niet tof toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220414725
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Ik kies ervoor te geloven omdat het mijn leven dragelijker maakt.
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
  maandag 23 maart 2026 @ 17:39:15 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414749
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien zou je meer behulpzame handvatten in het geloof kunnen vinden. Het christendom heeft ook eea te melden over vergeven en het toekeren van de andere wang, bijvoorbeeld.
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @Keep_Walking ?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 17:40:56 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220414761
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wellicht wel ^O^
Naar wat voor soort kerk ga je @:keep_walking ?
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 23 maart 2026 @ 17:55:16 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220414863
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.

Maar wat ik er zojuist van lees is dat er veel jonge mensen komen, dat het een soort 'way of life' wordt en er nogal een 'community-gevoel' heerst.

Ik kan me voorstellen dat dat je aantrekt. Dat het je het gevoel geeft bij een groep te horen en gewaardeerd te worden. Ik heb de indruk dat je dat erg belangrijk vindt (de meeste mensen overigens wel, in meer of mindere mate).

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-03-2026 18:35:03 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 18:34:36 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220415183
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.

Maar wat ik er zojuist van lees is dat er veel jonge mensen komen, dat het een soort 'way of life' wordt en er er nogal een 'community-gevoel' heerst.

Ik kan me voorstellen dat dat je aantrekt. Dat het je het gevoel geeft bij een groep te horen en gewaardeerd te worden. Ik heb de indruk dat je dat erg belangrijk vindt (de meeste mensen overigens wel, in meer of mindere mate).
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 20:28:57 #63
441859 crew  Lenny77
pi_220416310
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Niet zo erg, maar het is een aanname en aanval toch? De psycholoog en psychiaters hebben zelf meerdere keren aangegeven dat ik een goed persoonlijkheid heb en complimenten gegeven. Even los van de periode dat ik verslaafd was of in een psychose zat.
Ik heb niet gezegd dat je geen goede persoonlijkheid hebt? Ik heb gezegd dat je geen hoogfunctionerende persoonlijkheid hebt.
En nee ik ken je niet. Ik ken je alleen van hier en de persoonlijkheid die je hier laat zien incl je interpreteren van posts van anderen en hoe je op ons reageert of topics opstelt en fel in de IK-rol zit, laat mij geen hoogfunctioneren zien.
Je keuzes die je gemaakt hebt in het verleden trouwens ook niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 20:37:56 #64
441859 crew  Lenny77
pi_220416416
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zeker waar. Mijn geloof in Jezus heeft ook mijn angst weggenomen voor de geesten en demonische aanvallen die ik weleens ervaar. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen of wegnemen.
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 23 maart 2026 @ 21:29:35 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220416840
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 20:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zou voorzichtig zijn met die aanvallen te 'voorkomen of wegnemen' middels een geloof, daar die aanvallen eigenlijk voortekens zijn dat je medicatie niet goed ingesteld is, of dat je stilaan op weg bent naar een nieuwe psychose. En jij weet als geen ander wat voor ravage een psychose aanricht in je hersenen dus ik zou alles op alles zetten op het voorkomen van een nieuwe. En dan bedoel ik: hulp zoeken in de medische wereld. Je geloof kan naast je op je pad lopen als extra steun en toeverlaat.
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220417201
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank voor je antwoord! Ik ken die kerk niet. Sowieso ken ik evangelische kerken niet.
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?
  maandag 23 maart 2026 @ 22:32:06 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220417293
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Is dat niet de light-versie van de pinkstergemeente?
Ik heb geen flauw idee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220417339
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Evangelie kerk in Utrecht Zuilen. Best Life Church heet het.
Tienden geven?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220417375
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee.
Anyone?
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 08:11:44 #70
441859 crew  Lenny77
pi_220418304
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Medische wereld krijg ik bijna dagelijks hulp van. Nogmaals ik heb nu geen last van psychose of dreiging om eentje op te lopen. Ik weet hoe ik psychoses moet aanvoelen komen, en daar is nu geen sprake van. Al vanaf mijn kindertijd heb ik gehad dat ik geesten kon zien of intense spirituele ervaringen had. Inmiddels geloof ik dat ze echt zijn en dat ik paranormaal begaafd ben. Daar hoeven jullie niet in te geloven als jullie dat niet willen.
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.

Dat van je kindertijd: zou je je kunnen voorstellen dat dit al pre-verschijnselen waren van je psychotische aanleg? Die aanleg is er namelijk en je hebt een chaotische en zware kindertijd gehad dus het risico dat deze dingen tot uiting komen is dan groter.
Los daarvan: dingen zien is niet hetzelfde als paranormaal begaafd zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:39:19 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou nee dat is het punt net... je kan dat dus niet aanvoelen. Nee wacht, dat is misschien niet waar. Je gaat de subtielere signalen negeren want ze gaan al echt aanvoelen. En jij hebt in het verleden toch wel al bewezen dat jij doorgaat ondanks de signalen tot je kneiter psychotisch bent. Als ik jou was, dan zou ik mijzelf daar niet in vertrouwen.. want ik zou geleerd hebben uit het verleden dat mijn beoordelingsvermogen op dat gebied niets waard is. Deel jij je deze verhalen ook met de psych? Ergens vermoed ik van niet.

Dat van je kindertijd: zou je je kunnen voorstellen dat dit al pre-verschijnselen waren van je psychotische aanleg? Die aanleg is er namelijk en je hebt een chaotische en zware kindertijd gehad dus het risico dat deze dingen tot uiting komen is dan groter.
Los daarvan: dingen zien is niet hetzelfde als paranormaal begaafd zijn.
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:39:36 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418413
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Tienden geven?
Hoeft niet, mag wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:41:39 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418421
Ik mis mijn moeder heel erg. Ze heeft lewy body dementie, een vreselijke ziekte. Wie heeft gehoord van lewy body dementie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 09:09:21 #74
441859 crew  Lenny77
pi_220418733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik mis mijn moeder heel erg. Ze heeft lewy body dementie, een vreselijke ziekte. Wie heeft gehoord van lewy body dementie?
Ik ken het ja.
Je zei toen je pas terug was dat ze op sterven ligt? Is de ziekte al zo gevorderd dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 09:12:09 #75
441859 crew  Lenny77
pi_220418754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja ik deel dit allemaal met mijn psycholoog en psychiater. Wanneer is het wel paranormaal begaafd volgens jou?
Maken zij zich geen zorgen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 24 maart 2026 @ 09:19:05 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maken zij zich geen zorgen?
Nee, niet dat ik psychoses krijg.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 09:20:31 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220418825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik ken het ja.
Je zei toen je pas terug was dat ze op sterven ligt? Is de ziekte al zo gevorderd dan?
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220419012
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.
Heb jij geen contact met je moeder?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 24 maart 2026 @ 09:48:36 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220419020
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Heb jij geen contact met je moeder?
Ze woont op Curaçao. Ik ben december t/m januari daar geweest om afscheid te nemen van haar. Ik hoop natuurlijk dat een mirakel gebeurd en dat ze geneest en gezond wordt.

Ik heb een tante hier in Nederland die nu al haar zaken beheert, maar die praten niet met mij omdat zij mij oordelen over mijn Psychosegevoeligheid.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 10:44:03 #80
441859 crew  Lenny77
pi_220419825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn tante vertelde laatst dat ze beetje is opgeknapt en dat weer lacht naar haar en oogcontact maakt.
Maar wanneer heeft ze de diagnose gehad dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 10:45:03 #81
441859 crew  Lenny77
pi_220419854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik hoop natuurlijk dat een mirakel gebeurd en dat ze geneest en gezond wordt.

Je beseft dat dit niet mogelijk is? ;(
(of de diagnose moet fout zijn)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220420082
Wie zorgt er voor je moeder dan?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:17:07 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220420749
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:00 schreef greysbones het volgende:
Wie zorgt er voor je moeder dan?
Hospice
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:17:31 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220420750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je beseft dat dit niet mogelijk is? ;(
(of de diagnose moet fout zijn)
Daarom zeg ik: mirakel
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 15:59:09 #85
441859 crew  Lenny77
pi_220422282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Daarom zeg ik: mirakel
Dan is het geen mirakel maar een foute diagnose
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 24 maart 2026 @ 17:16:06 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220422790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan is het geen mirakel maar een foute diagnose
Laten we daarop hopen dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220423156
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe ik mensen aanvlieg? Ik vind juist dat iedereen mij aanvliegt en dat ik heel rustig en vriendelijk reageer ondanks aanvallen en pogingen om mij te vernederen. Jij noemt mij nu sneu en wanhopig, moet ik dat beschouwen als een aanval? :P
Je hebt hierin gelijk hoor, laat je niet gaslighten.

Wat betreft je OP: ja, ik geloof je wel. Er is wel meer tussen hemel en aarde. Het universum is zo groot dat alles wat wij ons kunnen voorstellen, of zelfs op spiritueel niveau ervaren, ergens wel een vorm van bestaan zou kunnen hebben. Misschien zijn je hersenen wel bijzonder gevoelig en kunnen ze signalen opvangen van andere bestaansvormen, zoals een radio die op verschillende frequenties kan afstemmen en zo andere zenders ontvangt.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 21:03:33 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220424318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 18:14 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Je hebt hierin gelijk hoor, laat je niet gaslighten.

Wat betreft je OP: ja, ik geloof je wel. Er is wel meer tussen hemel en aarde. Het universum is zo groot dat alles wat wij ons kunnen voorstellen, of zelfs op spiritueel niveau ervaren, ergens wel een vorm van bestaan zou kunnen hebben. Misschien zijn je hersenen wel bijzonder gevoelig en kunnen ze signalen opvangen van andere bestaansvormen, zoals een radio die op verschillende frequenties kan afstemmen en zo andere zenders ontvangt.
Dank je wel voor deze bemoedigende reactie! Ik geloof dit ook! Niet dat ik bijzonder ben, ik geloof dat ieder mens kan leren om hun spirituele gaven te ontwikkelen en contact leggen met de hogere realmen. Wie ben jij, als ik vragen mag? Kennen we elkaar al?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220424673
Ja geesten enz, dus: TRU.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220424819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 21:03 schreef Keep_Walking het volgende:
ik geloof dat ieder mens kan leren om hun spirituele gaven te ontwikkelen en contact leggen met de hogere realmen.
Ik geloof wel in geesten maar niet in mediums.

Als ik iets wil zeggen tegen een overleden dierbare, doe ik dat persoonlijk door een brief te schrijven. Vervolgens verbrand ik de brief en als de tekst in vlammen opgaat, komt die aan bij de overleden dierbare. Dat heb ikzelf bedacht. Of het daadwerkelijk de juiste manier is, doet er voor mij eigenlijk niet toe. Een ander persoon steekt een kaars aan ter nagedachtenis van die persoon. Weer iemand anders bezoekt regelmatig het graf en praat dan met de overledene.

Ook al zou ik die persoon heel erg missen; die persoon is dood en ik leef. Leven en dood zijn 2 gescheiden werelden en dat moet ook zo blijven. Ik heb wel zelf persoonlijk in mijn leven ervaren dat ik contact had met mijn oma die destijds precies een jaar terug was overleden. Dat contact was op spiritueel niveau, wat wil zeggen dat ik noch aan mezelf en al helemaal niet aan anderen kan bewijzen of ik daadwerkelijk contact had met haar geest of dat ik eigenlijk contact had met God of dat het wetenschappelijk te verklaren valt dat het met mijn onderbewustzijn te maken had. Wat die ervaring precies inhield, doet er voor mij niet toe. Wat er voor mij wel toe doet, is dat het goed voelde, dat het mij vrede gaf. Nu ruim 30 jaar later denk ik er meer aan terug. Mijn oma wist voordat ze stierf niet dat mijn vader destijds een affaire had gehad met een andere vrouw en daarna van mijn moeder wilde scheiden; ze wist niet hoe emotioneel gebroken haar dochter was - mijn moeder dus - en wist ook niet dat zowel mijn moeder als ik emotioneel mishandeld werden door mijn vader die nogal narcistisch is. Mijn moeder is inmiddels bijna een jaar geleden overleden. Mijn moeder had zeer waarschijnlijk autisme: het lukte haar niet om haar emoties te kunnen begrijpen van een zeer complexe situatie door het gemanipuleer en gekonkel van mijn vader - dat sluit echter niet uit dat mijn moeder daar wel heel erg onder leed. Het zou kunnen dat ook na het overlijden de liefde die een moeder voor haar kind heeft, niet verdwijnt. Dan zou het logischer geweest zijn dat mijn oma contact probeerde te maken met mijn moeder, echter mijn moeder was emotioneel gebroken en er daarom niet ontvankelijk voor - omdat ik daar meer ontvankelijk voor was, zocht ze contact met mij. En dan alleen met de boodschap "Vergeet mij niet".

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat wij contact kunnen maken met de doden op dezelfde manier zoals wij als levende mensen met elkaar hebben. Dan is het veel veiliger om te geloven dat het flauwekul is: als je leeft, moet jouw aandacht in de eerste plaats gericht zijn op het leven en niet op de dood. Het leven houdt ook in dat je leert omgaan met het verliezen van dierbaren. Dat leer je niet als je naar een medium gaat die tegen jou zegt "Jouw overleden opa doet jou de groetjes!"

Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat een Ouija-bord gevaarlijk is, maar ik geloof dat iedereen er verstandig aan doet om daar vanaf te blijven. En al helemaal als je psychose-gevoelig bent. Als het jou zou lukken om op die manier contact te maken met geesten, dan zijn het niet de geesten die het goed met je voor hebben. "The Exorcist" is fictie, maar ik denk dat het wel vergelijkbaar is als ervoor kiezen om te gaan met levende mensen waarvan je weet dat ze jou alleen maar zullen kwetsen, zoals bijvoorbeeld elke keer een relatie aangaan met iemand waarbij je van tevoren eigenlijk al weet dat hij/zij alleen maar misbruik van je maakt.

~~~~~~~

@Keep_Walking Je gaat het volgende waarschijnlijk niet van een GGZ-psychiater horen. Maar als je oprecht wilt dat het goed met jou gaat komen, stop dan met je bezighouden met het paranormale. Of het nou wel of geen psychose is: het lijkt mij verschrikkelijk als je demonen ziet. Daarom is het voor mij niet te bevatten dat je zelfs dan pertinent weigert om eigen verantwoordelijkheid te nemen. En je bent behoorlijk hypocriet als je verkondigt dat je kracht zoekt bij God. Hij kan jou niet helpen als je andersom weigert om naar Hem te luisteren. In de Bijbel en waarschijnlijk ook in de Koran staat nadrukkelijk in de 10 Geboden dat God mensen ontmoedigt/verbiedt om zich bezig te houden met afgoderij inclusief paranormale hocus pocus.

Wat je zou kunnen doen, is het volgende. Zeg voor het slapen gaan een simpel gebed op: "Dank U Heer voor het leven wat U mij geeft. Help mij alstublieft om ontvankelijk te worden voor Uw liefde." Ik kan je uiteraard niks garanderen dat het werkt, maar het kan in ieder geval geen kwaad. Als je het een jaar geprobeerd hebt en je merkt geen verandering, verpest het dan niet voor jezelf door kwaad op God te worden dat Hij jou in de steek laat.

Als dit jou gaat lukken, durf ik te hopen dat het ooit goed met jou gaat komen. Als je daarentegen ook dit weer probeert te verdraaien op een manier om ervan te profiteren, om jezelf in een slachtofferrol te zetten en anderen laat opdraaien voor jouw verantwoordelijkheden ... dan zou ik persoonlijk niet weten wie of wat jou zou kunnen helpen.
pi_220424999
:{
pi_220425005
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is géén onderwerp voor R&P. Gewoon niet.
:{w
pi_220427637
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.

Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.

Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.

Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
pi_220428009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.
Het heeft veel meer met F&L (of voor mijn part LIF, of met TRU) te maken dan met R&P. Als je alles wat als onderdeel van de menselijke psyche kán worden beschouwd hier bespreekbaar wilt maken, kan R&P net zo goed die twee subfora opslokken.

Hell, zelfs BNW vindt zijn oorsprong in de menselijke psyche.

Spiritualiteit, religie, helderziendheid, telepathie, paranormale begaafdheid, etc. onder psychologie scharen, vind ik veel te ver gaan.
quote:
Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.

Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.

Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Dit gaat helemaal over psychose, begrijp ik, niet over spiritualiteit. Da's van een geheel andere orde.
Ik zie het hele verband met je inleidende alinea dan ook niet. :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 14:23:48 ]
pi_220428448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.

Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.

Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.

Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Dit slaat echt nergens meer op. Je verkoopt je persoonlijke geloofsovertuigingen alsof het een oplossing is voor psychische problemen.

Je haalt spiritualiteit, religie en psychose compleet door elkaar. Iemand met een psychose heeft geen behoefte aan verhalen over God, demonen of “paranormale hocus pocus”, maar aan professionele hulp.

Daarnaast ben je ook nog eens tegenstrijdig: je waarschuwt voor contact met het paranormale, terwijl je zelf uitgebreid spirituele ervaringen beschrijft en anderen religieuze adviezen geeft.

En dan iemand aanspreken op “eigen verantwoordelijkheid” bij psychische klachten? Dat laat vooral zien dat je niet begrijpt waar je het over hebt.

Hou je overtuigingen bij jezelf en doe niet alsof dit psychologie is.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:07:56 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220429011
Ik ben blij dat het mooi weer aan het worden is. Ik heb morgen gesprek bij de UWV over mijn reintegratie in de arbeidsmarkt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220429151
Het hagelt hier ??
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:25:25 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220429185
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:20 schreef greysbones het volgende:
Het hagelt hier ??
Vandaag is het weer minder dat klopt, maar geen hagel hier. Wel koud 🥶
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 25 maart 2026 @ 16:57:33 #99
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220429488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind persoonlijk spiritualiteit wel heel erg passen bij psychologie, omdat spiritualiteit een onderdeel is van de menselijke psyche. Het gaat daarbij niet om of het wel of niet bestaat, maar hoe je het ervaart.

Ik denk ook dat hetgeen wat mensen waarnemen tijdens een psychose heel veel zegt over henzelf. Als je bijvoorbeeld in paniek bent omdat je demonen waarneemt, houdt die angst vooral in dat je bang bent voor iets wat jou kwaad wilt doen. Omdat het iets is wat je in de wereld waarin jij leeft niet kent, is het juist om die reden zo beangstigend en overweldigend: je weet niet precies waarmee je te maken hebt, wat de zwakke plekken zijn waar je op moet letten om jezelf te kunnen beschermen - het enige wat je weet, is dat het jou kwaad wilt doen.

Ik denk dat als een goede psycholoog luistert naar wat een client ervaart tijdens een psychose, daar informatie uit kan halen die verband heeft met de kernproblematiek.

Ik was eind 2024 aanwezig bij een presentatie die ging over schizofrenie. (Er werd ook een documentaire getoond waarin 3 mensen met schizofrenie vertelden over hoe zij dat ervaren - ik durf eigenlijk wel met alle zekerheid te stellen dat één van die 3 mensen @:Keep_Walking is, ook omdat ik opmerkelijk veel herkende uit de issues die hij ook hier op het forum heeft gedeeld.) Het ging verder ook over hoe je iemand met schizofrenie zou kunnen kunnen. Wat meestal heel averechts werkt - en dat lijkt mij ook logisch - is als je zegt: "Je ziet dingen die er niet zijn en daarom ben je knettergek!" Voor ieder mens is het heel beangstigend als je niet kan vertrouwen op jouw eigen perceptie. Ik denk dat het het beste werkt als je enerzijds eerlijk bent door te zeggen dat jij niet dezelfde ervaringen hebt als die persoon, maar dat je hem of haar niet veroordeelt op wat hij/zij ervaart. Ik denk dat als jij (oprechte) interesse en nieuwsgierigheid toont met vragen zoals "Kan je mij vertellen wat jij ziet of hoort en wat je erbij voelt?" je daarmee kan bereiken dat die persoon ook nieuwsgierig raakt in hoe jij het ervaart en zodoende bij jou houvast en steun kan vinden om weer grip te krijgen op de realiteit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in de praktijk erg moeilijk vond. Ik probeerde een buurvrouw te helpen die meerdere keren in een psychose zat: ze was daarbij heel overweldigend en drong haar denkbeelden heel stellig aan mij op. Ik had niet de ruimte om haar te kunnen zeggen dat ik het anders zag. Ze ging ook heel erg van de hak op de tak. Ik vond het daarna erg moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik weg moest en andere dingen te doen had, maar anders zou ze de hele dag door blijven gaan met bizarre overtuigingen opdringen waar geen touw aan vast te knopen was. Het moeilijkste vond ik daarbij dat ik wel merkte dat ze bang was voor zichzelf. Ze had seroquel voorgeschreven gekregen en dat middel werkte bij haar heel averechts. Ze kon verder nergens terecht en er was ook geen psychiater die snel bereikbaar was. Het was zo van: "Hier heb je pillen en over 3 weken hebben we weer een afspraak en dan vertel je of je er baat bij hebt. Als je die afspraak vergeet zoals de vorige keer, is de daaropvolgende mogelijkheid pas 12 weken later." Heel trieste situatie. Ze ging expres buurtoverlast veroorzaken in de hoop dat er dan politie zou komen en dat er dan naar haar werd omgekeken. Ik had meerdere keren voor haar de huisarts proberen te bellen en dan werd ik door de assistente afgesnauwd "Ze is een volwassen vrouw die zelf ook kan bellen hoor." Ik heb helaas ook vaker van anderen vernomen dat in de zorg heel snel negatief geoordeeld wordt met aannames, terwijl de werkelijke situatie ernstig is.
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220429993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 15:04 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Dit slaat echt nergens meer op. Je verkoopt je persoonlijke geloofsovertuigingen alsof het een oplossing is voor psychische problemen.

Je haalt spiritualiteit, religie en psychose compleet door elkaar. Iemand met een psychose heeft geen behoefte aan verhalen over God, demonen of “paranormale hocus pocus”, maar aan professionele hulp.

Daarnaast ben je ook nog eens tegenstrijdig: je waarschuwt voor contact met het paranormale, terwijl je zelf uitgebreid spirituele ervaringen beschrijft en anderen religieuze adviezen geeft.

En dan iemand aanspreken op “eigen verantwoordelijkheid” bij psychische klachten? Dat laat vooral zien dat je niet begrijpt waar je het over hebt.

Hou je overtuigingen bij jezelf en doe niet alsof dit psychologie is.
Amen.
pi_220430004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
Ik zou ook gelijk vragen of hij/zij je boek wil lezen, dat scheelt je weer een post waarbij je moeite moet doen om interesse te veinzen om vervolgens alsnog je eigen langspeelplaat af te kunnen spelen. 14.gif
pi_220430041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
Klopt. Het was idd die documentaire. Die werd vertoond als onderdeel van een presentatie over schizofrenie. Het was vooral bedoeld om het menselijke aspect te benadrukken. Er werd bijvoorbeeld uitgelegd dat als iemand ervan overtuigd is dat er een complot wordt gesmeed, er heel veel gedachten aan voorafgaan voordat die persoon op dat punt komt.
pi_220430356
Even wat toelichten. Ik begrijp dat ik in mijn bewoording wat drammerig was, waardoor het als opdringen opgevat kon worden.

Spiritualiteit en psychologie

Hier een artikel over spiritualiteit afkomstig van een website over psychologie.

Feit blijft wel dat de meeste mensen houvast en zingeving in hun leven zoeken in bijvoorbeeld een religie. Ook opmerkelijk dat sinds de mensheid bestaat er ook altijd oorlog en bloedvergieten is geweest als groepen mensen daarover van opvattingen verschillen.

Als religie dogmatisch is, denk ik persoonlijk dat het geen spiritualiteit meer is, maar juist wordt gebruikt om vooral zelf niet over het leven en wat daarna komt, te hoeven nadenken.

Bekijk deze YouTube-video

Als iemand weleens Ghost Adventures heeft gezien. Dat beschouw ikzelf als voorbeeld van iets wat alles te maken heeft met paranormale hocus pocus, maar niks met spiritualiteit. Het leek mij in eerste instantie pure afstompende media-sensatie en ik vond het wel grappig om ernaar te kijken op TV, omdat het zo ongelooflijk dom en theatraal is. Maar achter de schermen schijnt ook nogal wat sensatie schuil te gaan zoals criminaliteit en moordcomplotten, dus ik vraag mij af of die mensen knettergek zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ik ben overigens wel serieus als ik denk dat het korte gebed @Keep_Walking zou kunnen helpen.

https://www.psychologie.nl/artikel/helpt-bidden/
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:55:29 #104
441859 crew  Lenny77
pi_220431623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Het heeft veel meer met F&L (of voor mijn part LIF, of met TRU) te maken dan met R&P. Als je alles wat als onderdeel van de menselijke psyche kán worden beschouwd hier bespreekbaar wilt maken, kan R&P net zo goed die twee subfora opslokken.

Hell, zelfs BNW vindt zijn oorsprong in de menselijke psyche.

Spiritualiteit, religie, helderziendheid, telepathie, paranormale begaafdheid, etc. onder psychologie scharen, vind ik veel te ver gaan.

Mee eens...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:00:18 #105
441859 crew  Lenny77
pi_220431661
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Even wat toelichten. Ik begrijp dat ik in mijn bewoording wat drammerig was, waardoor het als opdringen opgevat kon worden.

Spiritualiteit en psychologie

Hier een artikel over spiritualiteit afkomstig van een website over psychologie.

Feit blijft wel dat de meeste mensen houvast en zingeving in hun leven zoeken in bijvoorbeeld een religie. Ook opmerkelijk dat sinds de mensheid bestaat er ook altijd oorlog en bloedvergieten is geweest als groepen mensen daarover van opvattingen verschillen.

Als religie dogmatisch is, denk ik persoonlijk dat het geen spiritualiteit meer is, maar juist wordt gebruikt om vooral zelf niet over het leven en wat daarna komt, te hoeven nadenken.

Bekijk deze YouTube-video

Als iemand weleens Ghost Adventures heeft gezien. Dat beschouw ikzelf als voorbeeld van iets wat alles te maken heeft met paranormale hocus pocus, maar niks met spiritualiteit. Het leek mij in eerste instantie pure afstompende media-sensatie en ik vond het wel grappig om ernaar te kijken op TV, omdat het zo ongelooflijk dom en theatraal is. Maar achter de schermen schijnt ook nogal wat sensatie schuil te gaan zoals criminaliteit en moordcomplotten, dus ik vraag mij af of die mensen knettergek zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ik ben overigens wel serieus als ik denk dat het korte gebed @:Keep_Walking zou kunnen helpen.

https://www.psychologie.nl/artikel/helpt-bidden/
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten, dat wil ik eerst even benadrukken.
Maar we gaan het hier in R&P niet hebben over religie, spiritualiteit en paranormaliteit.
Het kan terloops wel eens aangehaald worden maar als jullie hier echt diepgang in willen bereiken dan mogen jullie naar TRU gaan. Het is er misschien wat rustiger maar wat let je om TRU leven in te gaan blazen?
De weerstand zal daar ook een stuk minder zijn dan hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 25-03-2026 22:21:10 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220431791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:00 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten
Dat moet ik 'm idd nageven ja :Y

Hoewel ook wel eens vermoeiend, zo'n lap tekst.
tl;dr enzo


Voor de rest eens ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 22:20:50 ]
  maandag 30 maart 2026 @ 16:30:33 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220467844
Ik heb vandaag verder gewerkt aan stap 4 en moest schrijven over mijn gevoelens en welke gevoelens ik moeite heb om toe te laten. Ik vind het heel moeilijk om mezelf kwetsbaar op te stellen omdat ik in mijn jeugd veel ben afgewezen en gepest in de basisschool. In mijn cultuur wordt kwetsbaar zijn gezien al zwakte, zeker in mannen. Mijn moeder was heel hard tegen mij als ik kwetsbaar en gevoelig was, dus ik heb geleerd om mijn ware gevoelens te onderdrukken en stoer te gedragen naar anderen. Ik vind het heel moeilijk om te laten zien wanneer ik onzeker en machteloos voel, en dat is niet goed. Toxic masculiniteit is een groot probleem bij Antillianen waaronder ik ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 16:49:44 #108
22592 crew  Ole
pi_220467988
Nu juist het moment om je toch kwetsbaar op te stellen. Dat is ook de bedoeling van de 12 stappen. Dat verleden is er, maar daar kun je niks meer aan doen.
Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 16:53:08 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220468020
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:49 schreef Ole het volgende:
Nu juist het moment om je toch kwetsbaar op te stellen. Dat is ook de bedoeling van de 12 stappen. Dat verleden is er, maar daar kun je niks meer aan doen.
Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn.
Dat doe ik ook. Probeer ik tenminste. Waar moet ik beginnen? In mijn jeugd op Curacao was ik heel onzeker over vrouwen en ben daardoor als volwassene juist gaan overcompenseren door player te zijn. Ik heb daar nu spijt van.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 17:07:14 #110
22592 crew  Ole
pi_220468180
Misschien kan dit je helpen (vanaf pagina 12)
https://12steps4hours.org(...)aling-2021-02-22.pdf
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 18:07:24 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220468623
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:07 schreef Ole het volgende:
Misschien kan dit je helpen (vanaf pagina 12)
https://12steps4hours.org(...)aling-2021-02-22.pdf
Ik heb al een stappenwerkboek die ik gebruik, maar toch bedankt. Ik heb net met mijn sponsor gebeld en gesproken, die heeft mij complimenten gegeven over hoe goed hij mijn analyse heeft gevonden over de vragen in stap 4.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220468822
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 18:41:45 #113
22592 crew  Ole
pi_220468870
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 19:15:46 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220469150
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 30 maart 2026 @ 19:16:18 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220469154
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:41 schreef Ole het volgende:

[..]
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.
Voel je je verheven boven loodgieters?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220469180
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?
Ja, dat is goed, alleen leidt zo'n inventarisatie vaak tot de blootlegging van een onderliggend psychisch probleem, aandoening of trauma en is de behandeling daarvan naar mijn mening beter af in handen van een professional, in plaats van iemand die zich alleen maar op de symptomen daarvan - en feitelijk maar één: copingmechanisme door middelenmisbruik - richt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 19:33:07 #117
22592 crew  Ole
pi_220469376
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Voel je je verheven boven loodgieters?
In tegendeel! Als ik een loodgieter nodig heb wil ik een vakman. Als ik psychische problemen heb wil ik ook iemand die daar voor opgeleid is en zijn vak verstaat.

Heb ik dus ook.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 6 april 2026 @ 21:30:06 #118
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220521931
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220522325
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!

Ik hoop voor jou dat je smeekbede gehoord wordt. Als dat zo is: neem genoegen met een vinger, pak niet meteen de hele hand. En 'eis' vooral niet wat!

Nog anderhalf uur en Pasen is alweer voorbij. Dan heb je het overleefd.
  dinsdag 7 april 2026 @ 22:27:30 #120
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220529994
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!

Ik hoop voor jou dat je smeekbede gehoord wordt. Als dat zo is: neem genoegen met een vinger, pak niet meteen de hele hand. En 'eis' vooral niet wat!

Nog anderhalf uur en Pasen is alweer voorbij. Dan heb je het overleefd.
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220530060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Succes kerel ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 22:43:38 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220530103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Wat kun je juridisch eisen van familieleden als jullie allemaal volwassen zijn?
pi_220530172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jij
Met eisen wek je zoveel weerstand op! Niet alleen hier, maar ook bij anderen. Als je excuses maakt met een voorwaarden eraan, met eisen, dan strijk je mensen tegen de haren in. Echt! Begin met enkel excuses, en wanneer er weer goede gesprekken gevoerd kunnen worden kun je feedback geven (Er gebeurde X en dat gaf mij gevoel Y) zonder verwijten, zoek eens op naar feedbackregels.

En die feedback pas geven op het moment dat iedereen weer contact wil. Wanneer je excuses aanvaard zijn

Met eisen roep je weerstand op. Dat heb je hier al met een stel vreemdelingen, laat staan bij mensen die echt geleden hebben onder je gedrag... en nee, je deed het niet expres, maar je deed het wel. Dus dan moet je door het stof. Niet leuk, maar ja... dat hoort bij het leven. Zodra je oprecht je excuses maakt zonder voorwaarden heb je meer kans op vergeving en dan kan de band misschien weer groeien

En tja... de keiharde waarheid is ook; soms zijn je kaarten verspeeld, dan komt het niet meer goed. Familie is een zegen en geen recht.

Ik zeg dit niet om je te pesten, maar ik hoop je zo te helpen...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 april 2026 @ 23:00:22 #124
22592 crew  Ole
pi_220530215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Dit hoort niet bij stap 4.

En verder wat Cots zegt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220530245
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Als ik je één raad mag geven: beperk je hiertoe als je serieus wilt dat het contact weer een beetje hersteld wordt.

Vergiffenis en steun kun je niet EISEN!
Het is een gunst, geen recht.
Vergiffenis en steun moet je verdienen. Dat verdien je zeer zeker niet door eisen te stellen. Dan kun je je jas wel aanhouden.

Dit is de korte versie, voor de lange versie: zie CotS hierboven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2026 23:08:34 ]
pi_220532459
quote:
. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun.
Even later...

quote:
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Denk je dat de familie erg geneigd zal zijn een smeekbede tot vergiffenis te accepteren als er tegelijkertijd boosheid is en de dreiging met (juridische) eisen? Als je echt oprecht op zoek zou zijn naar vergeving voor je daden moet je dat verwijtende aspect loslaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 08-04-2026 18:42:18 ]
pi_220532569
Als ik alles zo lees vraag ik me daadwerkelijk af of je in staat bent in te zien wat je eigen aandeel in situaties is geweest.

Dat jij vindt dat je familie fouten heeft gemaakt, maakt het nog niet waarheid.
Het is jouw gevoel en als je van daar uit zou spreken is het al een heel andere zaak.
Plus dat de ‘tegenpartij’ ook een gevoel zal hebben bij hetgeen er is gebeurd.
Waarschijnlijk een tegenovergesteld gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door greysbones op 08-04-2026 18:12:44 ]
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220533516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
eien?
Modern meervoud van 'ei'?

(in het kader van Pasen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2026 13:34:21 ]
pi_220533536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Modern meervoud van 'ei'?

(in het kader van Pasen)
Lettertje gemist. Sowieso de schuld van mijn ooms en tantes, en hont van de buren natuurlijk. :{w
  donderdag 9 april 2026 @ 07:20:52 #130
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220538476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jij
Met eisen wek je zoveel weerstand op! Niet alleen hier, maar ook bij anderen. Als je excuses maakt met een voorwaarden eraan, met eisen, dan strijk je mensen tegen de haren in. Echt! Begin met enkel excuses, en wanneer er weer goede gesprekken gevoerd kunnen worden kun je feedback geven (Er gebeurde X en dat gaf mij gevoel Y) zonder verwijten, zoek eens op naar feedbackregels.

En die feedback pas geven op het moment dat iedereen weer contact wil. Wanneer je excuses aanvaard zijn

Met eisen roep je weerstand op. Dat heb je hier al met een stel vreemdelingen, laat staan bij mensen die echt geleden hebben onder je gedrag... en nee, je deed het niet expres, maar je deed het wel. Dus dan moet je door het stof. Niet leuk, maar ja... dat hoort bij het leven. Zodra je oprecht je excuses maakt zonder voorwaarden heb je meer kans op vergeving en dan kan de band misschien weer groeien

En tja... de keiharde waarheid is ook; soms zijn je kaarten verspeeld, dan komt het niet meer goed. Familie is een zegen en geen recht.

Ik zeg dit niet om je te pesten, maar ik hoop je zo te helpen...
Goed gezegd, dank.🙏🏿
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220582737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben blij dat het mooi weer aan het worden is. Ik heb morgen gesprek bij de UWV over mijn reintegratie in de arbeidsmarkt.
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaan :)
pi_220583888
Crospost door mij vanuit instagram moord . Denk dat mijn post beter hier past. ---->

Ik voel me al heel ongemakkelijk als ik al je getyp hier lees, Laat staan hoe ik me zou voelen als ik jou ooit irl zou ontmoeten.

Mijn indruk is dat je compleet over andere mensen heen walst en dat het alleen maar over jou en jouw gevoel gaat en een ander en hun gevoelens er niks toe doen in jouw hoofd. Behalve als ze je gelijk geven en zich laten inpakken door jou.

(Helaas)
pi_220583946
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
  woensdag 15 april 2026 @ 10:19:58 #134
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220585449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaan :)
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 15 april 2026 @ 10:20:40 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220585452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220585488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.
Goed zo, zal je goed doen
Al enig idee wat?
  woensdag 15 april 2026 @ 12:12:21 #137
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220585998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Heb je een link naar de video?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220586034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je een link naar de video?
https://npo.nl/start/video/blue-monday_1/meer-informatie
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220586035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je een link naar de video?
https://www.npodoc.nl/artikelen/blue-monday
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220586038
Eén seconde hè, één!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 15 april 2026 @ 12:23:09 #141
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220586043
gracias. even snel scannen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220586131
quote:
8s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:21 schreef nostra het volgende:
Eén seconde hè, één!
*)
Toeval :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 15 april 2026 @ 12:46:57 #143
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220586140
Nou, net de delen met K_W gescand. Ik vond het wat...oppervlakkig, wat nikszeggend, ik hoef niet secondenlang beelden te zien door een raam heen, of dat hij in bed ligt, of dat hij staat te douchen. Voor de rest, tja, een beetje op en neer flipperen tussen die droom najagen en dan weer dat betaald werk 'momenteel' te hoog gegrepen is.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 april 2026 @ 12:51:03 #144
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220586155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, net de delen met K_W gescand. Ik vond het wat...oppervlakkig, wat nikszeggend, ik hoef niet secondenlang beelden te zien door een raam heen, of dat hij in bed ligt, of dat hij staat te douchen. Voor de rest, tja, een beetje op en neer flipperen tussen die droom najagen en dan weer dat betaald werk 'momenteel' te hoog gegrepen is.
Bekijk het docu van begin tot eind.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 april 2026 @ 12:57:59 #145
22592 crew  Ole
pi_220586200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 15 april 2026 @ 13:03:37 #146
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220586227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Bekijk het docu van begin tot eind.
Nee, want ik kan voor die andere 2 geen match doen met wat ik hier lees, want zij zijn hier niet. Jij bent hier wel.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 april 2026 @ 13:03:47 #147
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220586229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:57 schreef Ole het volgende:

[..]
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.
Dit is waar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220586530
Ik vind de Keep_Walking van hier en de Keep_Walking in de docu in ieder geval consistent met elkaar. Ik denk dat je je hier dus niet heel anders voordoet dan hoe je in het echt waarschijnlijk bent. Een grote focus ook in de docu op het willen bereiken van aanzien, succes, en populariteit, ook al ben je er (nog) niet klaar voor.
pi_220587251
Eens met bovenstaanden, docu bekeken en weinig "nieuws" gezien.
pi_220587802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:20 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eens met bovenstaanden, docu bekeken en weinig "nieuws" gezien.
Ook bekeken en zie geen nieuws
Typisch TS
  woensdag 15 april 2026 @ 18:50:46 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220588023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind de Keep_Walking van hier en de Keep_Walking in de docu in ieder geval consistent met elkaar. Ik denk dat je je hier dus niet heel anders voordoet dan hoe je in het echt waarschijnlijk bent. Een grote focus ook in de docu op het willen bereiken van aanzien, succes, en populariteit, ook al ben je er (nog) niet klaar voor.
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 09:14:31 #152
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220590847
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220590883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
En wat fijn van je oom, zie je het contact en zijn betrokkenheid met de behandelaren ook als een cadeau van hem?
pi_220590954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220591059
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.

Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?
pi_220591060
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Ah, je bent een Ram. Gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 09:54:09 #157
388664 crew  Dotteke
pi_220591063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Nog gefeliciteerd, hoop dat je een leuke dag hebt gehad
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  donderdag 16 april 2026 @ 11:00:56 #158
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
En wat fijn van je oom, zie je het contact en zijn betrokkenheid met de behandelaren ook als een cadeau van hem?
Ik ben dankbaar dat hij heeft toegezegd om te komen, maar dat is een plicht die hij moet doen geen cadeau. Hij heeft in de levenstestament van mijn moeder beloofd om voor mij te zorgen dat ik goed zit. Als hij en mijn familie niet komen kan ik dakloos worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 11:02:02 #159
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:52 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 11:02:42 #160
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591446
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.
Ja ik kijk er naar uit om weer te werken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220591461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.
  donderdag 16 april 2026 @ 12:02:00 #162
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220592141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.
Ik heb meerdere paranormale ervaringen gehad in mijn leven en ervaar ze af en toe nog steeds. Afgelopen jaar in November heeft één van mijn beste vrienden zelfmoord gepleegd en ik ben naar zijn begrafenis geweest. Een paar dagen na zijn begrafenis hoorde ik ‘‘s nachts zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de slechte plek terecht gekomen is en hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220592149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu?
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.

Probeer voor jezelf eens na te gaan wat er juist goed aan is dat je in de docu hetzelfde overkomt als hier op het forum. En ook waarom dat juist niet goed zou zijn.

Als het jou om welke reden dan ook niet lukt om dat voor jezelf helder te krijgen, misschien lukt het jou dan wel om concreet te maken waar je dan precies tegenaan loopt.

Heb je weleens te maken gehad met het invullen van G-schema's? Dat zijn schema's die je (voor jezelf) kunt gebruiken om jouw gedachten wat meer duidelijk te krijgen. Het is namelijk bij ieder mens zo dat hoe gevoeliger iets ligt, hoe moeilijker het wordt om jouw gedachten daarover helder te krijgen. En al helemaal als je daarbij geneigd bent om de daarbij behorende emoties weg te drukken.
pi_220593039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:02 schreef Keep_Walking het volgende:
hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?
  donderdag 16 april 2026 @ 14:27:24 #165
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen.
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.
pi_220593242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
God heeft mij uitgekozen
Hoe kom je aan zo'n uitspraak? En hoe denk je je vriend uit de hel te redden?
  donderdag 16 april 2026 @ 14:49:18 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.

Probeer voor jezelf eens na te gaan wat er juist goed aan is dat je in de docu hetzelfde overkomt als hier op het forum. En ook waarom dat juist niet goed zou zijn.

Als het jou om welke reden dan ook niet lukt om dat voor jezelf helder te krijgen, misschien lukt het jou dan wel om concreet te maken waar je dan precies tegenaan loopt.

Heb je weleens te maken gehad met het invullen van G-schema's? Dat zijn schema's die je (voor jezelf) kunt gebruiken om jouw gedachten wat meer duidelijk te krijgen. Het is namelijk bij ieder mens zo dat hoe gevoeliger iets ligt, hoe moeilijker het wordt om jouw gedachten daarover helder te krijgen. En al helemaal als je daarbij geneigd bent om de daarbij behorende emoties weg te drukken.
Ik ben blij dat ik authenticiteit heb en jullie kunnen vertrouwen dat alles wat ik zeg de waarheid is. The good, the bad and the ugly.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 14:51:56 #169
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:35 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.
Nee, het is niet bedoeling om mijn boek te promoten, maar ik vind het wel belangrijk omdat ik visioenen heb gehad van God en ben stap voor stap bezig om die visioenen te realiseren in de realiteit. Het is niet belangrijk dat ik niet altijd mooi overkomt in mijn topics, ik heb me voorbereid dat ik veel tegenwind kan krijgen en dat niet iedereen mij sympathiek kan vinden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 14:53:08 #170
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe kom je aan zo'n uitspraak? En hoe denk je je vriend uit de hel te redden?
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.
  donderdag 16 april 2026 @ 15:08:17 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220593494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving.
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?
  donderdag 16 april 2026 @ 15:18:37 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593521
Wie weet hoe stabiel je bent als je denkt uitgekozen te zijn door God

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 16-04-2026 15:43:28 ]
  donderdag 16 april 2026 @ 15:20:58 #175
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzin
pi_220593685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 15:59:16 #178
441859 crew  Lenny77
pi_220593686
We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220593689
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.
pi_220593690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Koekoek 8)7

_O-
pi_220593693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzin
Volgens mij meent hij het ook nog.
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 16:04:35 #182
441859 crew  Lenny77
pi_220593704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:00 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.
En dat zal dan niet over deze onderwerpen gaan..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 16:12:34 #183
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593751
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg

8)7
  donderdag 16 april 2026 @ 16:24:12 #185
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg

8)7
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:26:12 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?
pi_220593861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Heel eerlijk zegt het mij dat je inderdaad gek bent
Zeker in combinatie met je eerdere bericht over God en zo en dat je een leider moet zijn van de groeiende emancipatiebewweging van psychiatrische patienten

Zou hele goede hulp gaan zoeken als ik jou was en zeker ver weg blijven van het zelf hulpverlening aan gaan bieden
  donderdag 16 april 2026 @ 16:33:19 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:36:06 #189
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593884
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:26 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:37:38 #190
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220593890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220593900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.
Maar het tweede stuk over door God uitgezocht, ik vind dat nogal wat, ik vind het niet echt een teken van bescheidenheid. Ik vind het zelfs op het narcistische af, en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere mensen die hetzelfde hebben gezegd, dat is een heel illuster rijtje, waar je als normaal mens niets mee te maken wil hebben.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:39:23 #192
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593902
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:42:38 #193
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.
Maar het tweede stuk over door God uitgezocht, ik vind dat nogal wat, ik vind het niet echt een teken van bescheidenheid. Ik vind het zelfs op het narcistische af, en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere mensen die hetzelfde hebben gezegd, dat is een heel illuster rijtje, waar je als normaal mens niets mee te maken wil hebben.
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:43:03 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.

Als jij gelooft dat je door God uitverkoren bent, dan ben ik bang voor wat jij gaat doen als ‘God’ of engelen jou opdrachten gaan geven.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:43:41 #195
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:45:04 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.
Je accepteert niet dat je brein ziek is. Deels door pech die je is overkomen met ziekte e.d., deels door je drugsgebruik.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:46:25 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593930
Nou probeer ik ook wat ik eerder vanmiddag zei dat zinloos is.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.
Ik stop hier dan ook mee.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:47:36 #198
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593937
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.

Als jij gelooft dat je door God uitverkoren bent, dan ben ik bang voor wat jij gaat doen als ‘God’ of engelen jou opdrachten gaan geven.
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593961
Ik vraag me af wat je met dit topic wil bereiken en wat er van waar is.

Wat ik lees van je is dat je jezelf machtig interessant vind en verheven boven anderen.
Dat je zegt en denkt dat je anderen kunt en wil helpen vind ik echt heel erg gevaarlijk.

Ik zou wel willen weten of je dit ook aan je hulpverleners zo verteld en wat hun reactie daarop is.
pi_220593964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Man, stop hier nou gewoon mee.
pi_220593965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
pi_220593976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Uitverkoren???
Je gelooft het zelf ook nog
  donderdag 16 april 2026 @ 16:57:22 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593979
Als ik zou zeggen dat ik uitgekozen ben door God zouden mij ouders vragen of ik wel helemaal lekker ben en gewoon net zo ben als al die miljarden anderen.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:57:58 #204
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
Het is gewoon te lang en ingewikkeld om te schrijven hier. Ik zit op fok om te ontspannen. Maar als jij openstaat om een keer mij te ontmoeten in Utrecht, dan ben ik altijd bereid om te vertellen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:58:18 #205
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593983
Hebben jullie deze al geluisterd van mij:

Bekijk deze YouTube-video
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 16:59:27 #206
441859 crew  Lenny77
pi_220593987
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
Nee, dat gaan we dus niet doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220593989
En we pushen maar weer verder
Zo manipulatief als het mogelijk is
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:01:03 #208
441859 crew  Lenny77
pi_220593998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Man, stop hier nou gewoon mee.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:02:15 #209
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594005
-Weg. Zeg niet dat ik je niet meermaals verwittigd heb-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 17:03:32 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:04:40 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594019
Aan de mods, wat ik allemaal hier bespreek met de andere users heeft een sterke R&P component toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:06:49 #211
441859 crew  Lenny77
pi_220594025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Aan de mods, wat ik allemaal hier bespreek met de andere users heeft een sterke R&P component toch?
Nee
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:08:11 #212
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:53 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Man, stop hier nou gewoon mee.
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:09:36 #213
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594034
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee
Emancipatie van de GGZ en de sociale vraagstukken van psychiatrische patiënten in de samenleving is heel belangrijk en past goed in R&P. Laten we daar maar eens over praten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:12:24 #214
441859 crew  Lenny77
pi_220594047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
Ja.
Maar niet het paranormale, uitverkozen stuk.
En je bent weer aan het drammen. Je gaat voorbij een modbreak (meerdere want dit is in het begin al gezegd) en zelfs dan geef je nog aan dat jij wel vindt dat het kan. Na mijn zoveelste nee nog een keer als quote op een user.

Gewone GGZ, dagelijkse dingen, werk,...: ja
Paranormale: nee

Zeg het maar als het naar TRU moet. Daar kan je helemaal los gaan als je wil.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 17:20:35 #215
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220594083
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja.
Maar niet het paranormale, uitverkozen stuk.
En je bent weer aan het drammen. Je gaat voorbij een modbreak (meerdere want dit is in het begin al gezegd) en zelfs dan geef je nog aan dat jij wel vindt dat het kan. Na mijn zoveelste nee nog een keer als quote op een user.

Gewone GGZ, dagelijkse dingen, werk,...: ja
Paranormale: nee

Zeg het maar als het naar TRU moet. Daar kan je helemaal los gaan als je wil.
Ik heb geen behoefte om te praten over de paranormale situatie. Ik vind het niet erg als mensen mij niet willen geloven en ik kan het nooit bewijzen.

De GGZ is een belangrijke zaak die ik wil bespreken. Psychiatrische patiënten zijn zwaar gestigmatiseerd door de samenleving en ervaren veel onrecht en onderdrukking. Weten jullie dat ook? Wat vinden jullie hiervan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 17:58:01 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220594293
-post gewist, zie modbreak aub-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 17:59:06 ]
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 17:58:23 #217
441859 crew  Lenny77
pi_220594297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:20 schreef Keep_Walking het volgende:


De GGZ is een belangrijke zaak die ik wil bespreken. Psychiatrische patiënten zijn zwaar gestigmatiseerd door de samenleving en ervaren veel onrecht en onderdrukking. Weten jullie dat ook? Wat vinden jullie hiervan?
Nee dat weet ik niet want ik vind het ook niet waar.
Sowieso hoor je niet alle psychiatrische patiënten op een hoop te gooien. Je kan iemand met schizofrenie niet vergelijken met iemand met bv borderline.
En sommige psychiatrische aandoeningen zijn nu eenmaal moeilijker om mee om te gaan dan met andere aandoeningen. Vaker zie je ook weigering van medicatie, stiekem stoppen met medicatie, weigeren mee te werken, drankmisbruik , drugsmisbruik terwijl ze WETEN dat dit een gigantische trigger is. Dan wordt het NOG een stukje moeilijker om met deze groep om te gaan.
Het onrecht: vanuit de staat niet. Ze hebben dezelfde rechten en hebben vaker een groter netwerk rond zich vanuit de staat dan iemand die bv aan een depressie lijdt. Ze hebben uitkeringen, ze hebben loopbaanbegeleiding,...
Dus nee het onrecht zie ik niet.

Als jij het over onrecht hebt door de rechtstreekse vrienden of familie: je kent mijn mening. Helaas zit daar een stuk wantrouwen, zelfbescherming en angst bij. En dat kan ik volledig begrijpen. Hoe jammer ook voor de persoon die er ergens niet veel aan kan doen.... Maar ook daar ben ik heb niet helemaal mee eens want ontspoord gedrag ontstaat vaker door inderdaad te knoeien met medicatie, drank of drugs. En DAT heeft die persoon wel in de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 16-04-2026 21:51:07 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220594336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit heeft een sterke R&P component. De GGZ en psychiatrische patiënten is een belangrijke thema dat besproken moeten worden.
Nee, dit heeft een sterke TRU component. Zotten die denken uitverkoren te zijn door God is een belangrijk thema dat dáár besproken moet worden.
pi_220594435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Jaja, en zie hier (noot aan mevrouw Lenny77: dit is ook een poging de boel weer enigszins ontopic te sturen ;) ) waarom ik denk dat je nog een heeeel lange weg te gaan hebt, ook wat betreft dat stappenplan.

Je beweert niemand kwaad te doen, behalve de persoon die je wel kwaad hebt gedaan, maar ja die heeft het verdiend, dus dat telt dan niet is de ondertoon. Zo werkt het niet natuurlijk, "kwaad doen" is niet enkel jouw perceptie daarvan.
pi_220594460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jaja, en zie hier (noot aan mevrouw Lenny77: dit is ook een poging de boel weer enigszins ontopic te sturen ;) ) waarom ik denk dat je nog een heeeel lange weg te gaan hebt, ook wat betreft dat stappenplan.

Je beweert niemand kwaad te doen, behalve de persoon die je wel kwaad hebt gedaan, maar ja die heeft het verdiend, dus dat telt dan niet is de ondertoon. Zo werkt het niet natuurlijk, "kwaad doen" is niet enkel jouw perceptie daarvan.
Misschien is die persoon wel door de duivel uitverkoren.
pi_220594818
ik snap niet zo goed waar je nu heen wil met elke keer van die frases inbrengen en dan vragen wat anderen vinden
het wordt op deze wijze nooit een dagboek.

het verblijft in hoe vinden jullie dit /hoe zien jullie dit..
waarop een antwoord volgt en jij zegt
nou dat is helemaal niet waar

dit gaat toch nergens heen?/

wat wil je nu bereiken met je Dagboek,..
Dingen delen over je leven.
Hoe het gaat met je afkicken.. etc
schrijf daar gewoon over
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  donderdag 16 april 2026 @ 20:41:12 #222
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220595554
Dit is niet het enige dagboek waar dat gebeurt , waar maak je nog druk om
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220595722
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:41 schreef Puzzie het volgende:
Dit is niet het enige dagboek waar dat gebeurt , waar maak je nog druk om
Vertel ....
pi_220595834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Ik heb laatst het boek van Israel van Dorsten gelezen en ben nu bezig met het boek van Endino van Dorsten (kinderen van Ruinerwold). En deze gedachtengang komt zo overeen met de gedachtengang van hun gestoorde vader. Bizar veel gelijkenis. Hoop dat je anderen met rust laat met deze bijzondere opdracht.
pi_220595861
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:15 schreef praadje het volgende:
Hoop dat je anderen met rust laat met deze bijzondere opdracht.
Ik ben wel benieuwd hoe lang het -broze- contact met z'n oom standhoudt.
  donderdag 16 april 2026 @ 21:29:50 #226
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220595924
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220595995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden.
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
quote:
Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2026 21:40:13 ]
pi_220596081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
[..]
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind dit heel enge intenties waar R&P beslist niet voor bedoeld is imo.

Als dit open blijft, ben ik weg.
[..]
Het is dus allesbehalve een dagboektopic.

Het komt er zelfs niet bij in de buurt :{w
Mij niet duidelijk, Helemaal uit R&P of FOK! weg of alleen dit topic ?

Wel met je eens hier meningen willen om te leren om te gaan met "vijanden " lijkt mij ook ongewenst.

vreemd dubbele quote (weet niet hoe dat komt.)
pi_220596113
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:48 schreef Iceage het volgende:

[..]
[..]
Mij niet duidelijk, Helemaal uit R&P of FOK! weg of alleen dit topic ?

Wel met je eens hier meningen willen om te leren om te gaan met "vijanden " lijkt mij ook ongewenst.

vreemd dubbele quote (weet niet hoe dat komt.)
Om te beginnen alleen uit dit topic. En dan zie ik het wel aan hoeveel credits bepaalde users blijven krijgen. Maar met dit soort figuren (lees: met deze intenties) wil ik niks te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2026 21:53:48 ]
pi_220596119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:53 schreef r_one het volgende:

[..]
Om te beginnen alleen uit dit topic. En dan zie ik het wel aan hoeveel credits sommige users blijven krijgen. Maar met dit soort figuren (lees: met deze intenties) wil ik niks te maken hebben.
Ik ben het helemaal met je eens.
pi_220596148
Mja als dit is hoe TS denkt als hij stabiel is, gaat het ook zonder nakende psychose verkeerd qua denkbeelden. Geloven in paranormale contacten, geloven dat een god je heeft uitverkoren, geloven dat je een bijzondere opdracht hebt gekregen, geloven dat je "vijanden" hebt waarop je de overhand moet leren krijgen. Het zijn niet de gedachtegangen van een normaal functionerend mens, zeg maar...
pi_220596151
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mja als dit is hoe TS denkt als hij stabiel is, gaat het ook zonder nakende psychose verkeerd qua denkbeelden. Geloven in paranormale contacten, geloven dat een god je heeft uitverkoren, geloven dat je een bijzondere opdracht hebt gekregen, geloven dat je "vijanden" hebt waarop je de overhand moet leren krijgen. Het zijn niet de gedachtegangen van een normaal functionerend mens, zeg maar...
Nou ja, je kan er POTUS mee worden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220596158
quote:
12s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je kan er POTUS mee worden.
Vooruit, maar TS is geen Amerikaans staatsburger dus dat is geen mogelijkheid voor hem.
pi_220596181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Gevaarlijke uitspraak. Krijg het vermoeden dat we je in de toekomst nog wel in de krant gaan tegenkomen. En dan niet om je boeken. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door -Sigaartje op 16-04-2026 22:30:42 ]
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 22:11:02 #235
441859 crew  Lenny77
pi_220596192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Hier wil ik ook niet aan meedoen..
FOK! is niet jouw proefbuis.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 22:28:25 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220596249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
  donderdag 16 april 2026 @ 22:35:28 #237
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Gevaarlijke uitspraak. Krijg het vermoeden dat we je in de toekomst nog wel in de krant gaan tegenkomen. En dan niet om je boeken. :{
In de krant voor wat dan? Ik heb echt nooit met kwade opzet iemand ernstig schade veroorzaakt. Waarom is mijn uitspraak zo gevaarlijk? Ik bedoel meer dat als ik ooit zover kom dat ik publiekelijk moet discussiëren met mensen dan weet ik wat ze kunnen zeggen of denken. Ik ben al meerdere keren in de krant geweest en ook op radio en tv, waarvan ik alle meningen gehoord heb over hoe ze zich voelen over mij. Ik heb echt nare recensies gelezen over mezelf. Zou jij dat aankunnen of durven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 22:36:49 #238
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
Ik heb oprecht vijanden. Mijn vader ook, mijn vader heeft twee moordpogingen overleefd en stond op de dodenlijst van de drugskartel. Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Zou jij dat aankunnen of durven?
Ja. Ben zelf ook al op tv geweest, op de radio en al vele malen in de krant. Maar jij hebt het over vijanden. Die heb ik niet. En als ik ze zou hebben, zou ik er niet op reageren. Ik vind dat je erg hoog van de toren blaast.
pi_220596354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik gebruik dit topic om mezelf weerbaar te maken en alle tegenperspectieven te begrijpen zodat ik in de toekomst kan reageren op mijn tegenstanders en vijanden. Ik weet dat als ik zover ben met mijn ambities om de emancipatie te gaan dragen voor psychiatrische patiënten, ik veel tegenwind en kritiek krijg van mensen die mij niet kennen. Daarom wil ik graag de meningen van iedereen weten over het onderwerp.
Hier is een dagboek niet voor
pi_220596382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb oprecht vijanden. Mijn vader ook, mijn vader heeft twee moordpogingen overleefd en stond op de dodenlijst van de drugskartel. Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
Oh ja, dat is waar ook. Je was een succesvolle verhuurder van peeskamers in je appartement, gebruikte de opbrengsten om veel drugs te kopen, en Marokkaanse criminelen hadden om een of andere reden een hit op je uitgezet. Maar wat heeft je vader daarmee te maken dan? Of is dat zelf ook een harde crimineel?
pi_220596456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Hij heeft het overleefd en is nu met pensioen.
Ik ga ook met pensioen :W

Welcome back K_W
Bye R1
  donderdag 16 april 2026 @ 23:58:07 #243
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:46 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja. Ben zelf ook al op tv geweest, op de radio en al vele malen in de krant. Maar jij hebt het over vijanden. Die heb ik niet. En als ik ze zou hebben, zou ik er niet op reageren. Ik vind dat je erg hoog van de toren blaast.
Waarom blaas ik hoog van de toren als ik gewoon de waarheid spreek? Ik heb moordpogingen overleefd en mijn vader ook. Zijn dat geen vijanden? Of wat moet ik ze noemen dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 23:58:53 #244
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596502
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oh ja, dat is waar ook. Je was een succesvolle verhuurder van peeskamers in je appartement, gebruikte de opbrengsten om veel drugs te kopen, en Marokkaanse criminelen hadden om een of andere reden een hit op je uitgezet. Maar wat heeft je vader daarmee te maken dan? Of is dat zelf ook een harde crimineel?
Mijn vader was minister van Justitie op Curaçao. Zoek Nelson Navarro op Wikipedia.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 23:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Waarom blaas ik hoog van de toren als ik gewoon de waarheid spreek? Ik heb moordpogingen overleefd en mijn vader ook. Zijn dat geen vijanden? Of wat moet ik ze noemen dan?
Daar heb ik het niet over.
  vrijdag 17 april 2026 @ 00:40:33 #246
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:00 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Daar heb ik het niet over.
Wat bedoel je dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220596580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan?
Het totale plaatje. Je loopt erg te koop met jezelf. Maar als ik alles zo lees, vind je jezelf heel wat en aan de andere kant ben je erg kwetsbaar. Dat is een bijzondere combinatie. Je hebt de neiging naast je schoenen te gaan lopen. Zo zie ik in je bucketlist je wens staan dat een van je boeken een klassieker wordt. Dat is nogal wat. Dan praat je over werken als Karl Marx en Ernest Hemmingway. Ik vraag me af of het wel realistisch is. En dan die uitverkorenheid door God. Dat noem ik hoog van de toren blazen. Dat is jezelf op een superieur platform plaatsen. De kans is dan groot dat je jezelf dan een keer tegenkomt. Ik denk niet dat je je moet wapenen voor wat je vijanden noemt of slechte reviews, maar dat je je moet wapenen tegen wat alles in jezelf opkomt. Omdat je volgens mij erg kwetsbaar bent. Een gewone doordeweekse schrijver zie ik geen klassieker neerzetten en een roeping van God is leuk, maar komt waarschijnlijk uit je eigen hoofd. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden. Anders krijg je alleen maar klappen van jezelf. Wees realistisch en vooral bescheiden. Dan is het loon veel hoger als je stappen maakt. Reken jezelf vooraf nooit rijk, maar vier successen nadat je die echt hebt gemaakt. Anders bedrieg je jezelf alleen maar.
  vrijdag 17 april 2026 @ 01:18:03 #248
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220596592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het totale plaatje. Je loopt erg te koop met jezelf. Maar als ik alles zo lees, vind je jezelf heel wat en aan de andere kant ben je erg kwetsbaar. Dat is een bijzondere combinatie. Je hebt de neiging naast je schoenen te gaan lopen. Zo zie ik in je bucketlist je wens staan dat een van je boeken een klassieker wordt. Dat is nogal wat. Dan praat je over werken als Karl Marx en Ernest Hemmingway. Ik vraag me af of het wel realistisch is. En dan die uitverkorenheid door God. Dat noem ik hoog van de toren blazen. Dat is jezelf op een superieur platform plaatsen. De kans is dan groot dat je jezelf dan een keer tegenkomt. Ik denk niet dat je je moet wapenen voor wat je vijanden noemt of slechte reviews, maar dat je je moet wapenen tegen wat alles in jezelf opkomt. Omdat je volgens mij erg kwetsbaar bent. Een gewone doordeweekse schrijver zie ik geen klassieker neerzetten en een roeping van God is leuk, maar komt waarschijnlijk uit je eigen hoofd. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden. Anders krijg je alleen maar klappen van jezelf. Wees realistisch en vooral bescheiden. Dan is het loon veel hoger als je stappen maakt. Reken jezelf vooraf nooit rijk, maar vier successen nadat je die echt hebt gemaakt. Anders bedrieg je jezelf alleen maar.
Ik snap wat je zegt en bedankt voor je hulp en advies. Wat betreft dat uitverkoren zijn, zo speciaal is dat niet hoor. Ik voel me nu et verheven of beter dan anderen, integendeel ik ben kwetsbaar en onzeker. Maar de ervaring is wel heel belangrijk die ik heb gehad, of het nou echt is of niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 17 april 2026 @ 07:23:59 #249
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220596995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zie je mensen die je tegengas geven eventueel als tegenstanders en vijanden? Mensen in R&P kunnen heel direct zijn, maar de meeste mensen nemen gewoon de tijd om hun oprechte input te geven. Maak niet van iedereen die niet met je eens is een vijand.
Omdat hij volledig verknipt is. Of psychose, of als dit geen psychose is is hij gewoon volledig van het padje af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220597029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 01:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en bedankt voor je hulp en advies. Wat betreft dat uitverkoren zijn, zo speciaal is dat niet hoor. Ik voel me nu et verheven of beter dan anderen, integendeel ik ben kwetsbaar en onzeker. Maar de ervaring is wel heel belangrijk die ik heb gehad, of het nou echt is of niet.
Maar je bent volgens jezelf wel uitverkoren?
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  vrijdag 17 april 2026 @ 10:09:54 #251
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220597843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 07:34 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Maar je bent volgens jezelf wel uitverkoren?
Ik heb visioenen gehad maar ik zou dat niet uitverkoren noemen. Ik ben niet speciaal en zeker niet beter dan anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220597884
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.



In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:01:36 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220598124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.

[ afbeelding ]

In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@:Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
Ik heb inderdaad een minderwaardigheid complex vanwege mijn verleden en ben emotioneel verwaarloosd en mishandeld. De reden waarom ik niet stoor aan al de kritiek die ik hier lees over mezelf, is omdat mijn familieleden vele malen erger zijn dan jullie. Ik heb nooit medelijden en begrip gehad van mijn familieleden, alleen vernedering en veroordeling. Zelfs nu mijn moeder op haar sterfbed ligt, mijn neef en tante zijn hard en ijskoud tegen mij en weigeren mij emotionele steun te geven. Het heeft mij verhard en ik ben meedogenloos geworden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:41:40 #254
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220599242
Een hele goede vriend die zes jaar geleden contact met mij verbrak vanwege mijn psychoses, heeft gisteren contact met mij opgenomen en gezegd dat het hem spijt en dat hij weer vrienden wil zijn. Hij woont nu op Curaçao en gaf aan dat hij toen de mentale en emotionele capaciteiten niet in zich had om mij te steunen. Hij zei dat hij er spijt van heeft en beter had moeten communiceren met mij. We hebben afgesproken om zondag te gaan videobellen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220600080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik snap denk ik wel het gehele plaatje. Het klinkt misschien raar, maar ik denk wel dat er bij TS een positieve doorbraak gaande is.

TS wilt zich leren verweren tegen zijn vijanden. Dan is het eerst van belang om te kunnen opmaken wie nou eigenlijk zijn vijanden zijn.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het zwaar is voor TS om vaak kritiek te horen en "Je doet dit niet goed en dat niet en ook zus en zo niet". Als hij dat als mens regelmatig hoort - en al helemaal als die kritiek wel eerlijk en terecht is - wordt daarmee keer op keer een onderliggend minderwaardigheidscomplex bevestigd. Uit die docu kreeg ik de indruk dat zijn vader die blijkbaar een maatschappelijke hoge positie heeft, zich schaamt voor zijn zoon die schizofrenie heeft. Als je opgroeit met ouders die jou alleen onder voorwaarden willen accepteren waaraan je niet kan voldoen, groei je op met gebrek aan liefde wat je juist zo nodig hebt om je te kunnen ontwikkelen tot een sterk en emotioneel evenwichtig mens.

Schaamte voor wie je bent als persoon, is heel moeilijk en heel zwaar om te kunnen verdragen. Je hebt daarvoor een coping-mechanisme nodig en in het geval van TS is dat grootheidswaanzin. Het komt er eigenlijk op neer dat als hij niet gewend is om van andere mensen onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijke acceptatie te krijgen, hij zichzelf geleerd heeft om dat van andere mensen af te dwingen.

[ afbeelding ]

In de volgende video wordt uitgelegd dat wetenschappelijk is aangetoond dat emotionele verwaarlozing vanaf vroege leeftijd een negatief effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen:

Bekijk deze YouTube-video

~~~~~~~~

Wat heel opmerking is en vind ikzelf juist een positief teken, is dat TS - ondanks dat hij blijkbaar veronderstelt dat hij hier veel vijanden heeft - hier toch blijft komen. Hij heeft heel vaak kritiek gekregen. Hij had allang geleden ervoor kunnen hebben gekozen om hier niet meer te komen en een andere community op te zoeken met mensen die hem veel meer bewondering en complimenten geven. Toch blijft hij hier komen en hij leest alle feedback die hij hier van anderen krijgt. Ik vind dat positief!

Blijkbaar wil hij ergens niet gevangen blijven in illusies, maar is hij op zoek naar zijn authentieke zelf: de persoon die hij écht is.

~~~~~~~~

@:Keep_Walking Hoe denk jij hierover? Het gaat natuurlijk over jou! Ik deel alleen maar mijn gedachten op basis van wat ik van jou meemaak met betrekking tot mijn eigen levenservaringen. Maar jij bent de enige die kan ervaren wat je voelt.

Is het een idee om bijvoorbeeld een topic te maken over hoe je bij mensen kan herkennen of ze het goed met jou voor hebben of juist niet? Op welke signalen je daarbij moet letten?
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:27:21 #256
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220600692
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:30 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Hoe durf je ervan uit te gaan DAT IK NIET ONDER BEHANDELING BEN? Ik zit al jaren onder behandeling bij Altrecht en spreek wekelijks een psycholoog 👩⚕
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220600746
KWGOD
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:42:13 #258
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220600754
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe durf je ervan uit te gaan DAT IK NIET ONDER BEHANDELING BEN? Ik zit al jaren onder behandeling bij Altrecht en spreek wekelijks een psycholoog 👩⚕
Waarom reageer je zo geagiteerd?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 17 april 2026 @ 18:14:08 #259
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220600897
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom reageer je zo geagiteerd?
Sorry
Waarompp
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601066
Wat zegt GGZ over je visioenen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:28:16 #261
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601278
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat zegt GGZ over je visioenen?
Die is daar neutraal in. Het is een serieuze discussie in dat vakgebied over wat psychoses zijn. Kijk hier TED talk:

Bekijk deze YouTube-video
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 19:31:57 #262
22592 crew  Ole
pi_220601295
En je eigen behandelaars?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220601306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:30 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Is dat perse positief? Zou TS niet beter gebaat zijn bij gerichte behandeling en therapie? Ipv hier discussies voeren? En zichzelf complimenteren? Heb het gevoel dat die discussies juist niet helpend zijn terwijl het lijkt alsof TS echt heel hard hulp nodig is.

We kunnen allemaal wel in een cirkeltje onszelf voor de gek houden maar daar is hij niet mee geholpen. Wij zijn geen behandelaren. En ja soms kun je van je afschrijven maar als het een herhaling is van wat hij altijd schrijft dan gaat het hem niet helpen.
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:54:27 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
Heel goed verwoord! Bedankt voor je reactie .
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Waar maak je uit op dat ik TS aanspoor om zichzelf voor de gek te houden?

TS is zelf degene die hier op FOK! topics aan maakt met bepaalde vragen. Dat recht heeft hij net als iedereen hier. Andere users hebben het recht om daarop te reageren en dan is het aan hem of hij iets met die reacties doet en wat hij ermee doet.

Zoals je leest, heeft hij al psychische zorg. Als het voor TS onverstandig zou zijn om naast die zorg ook om advies te vragen aan andere mensen, dan zullen zijn behandelaars of begeleiders hem daar vast wel voor gewaarschuwd hebben. Het is niet aan jou en ook niet aan welke user op FOK! dan ook om dat voor hem te bepalen. Het lijkt mij overigens heel onwaarschijnlijk dat zijn behandelaars en begeleiders wel het recht hebben om hem zoiets te mogen verbieden. Ze kunnen hem iets aanraden of afraden, maar hem niet verbieden om dingen te doen die voor andere mensen wel wettelijk toegestaan zijn.

Als je de laatste jaren het nieuws ook maar een klein beetje gevolgd hebt, moet je weten dat het over het algemeen erg moeilijk is voor mensen om de psychische zorg te krijgen die ze nodig hebben. Hoe ernstiger de problematiek en hoe harder mensen psychische zorg nodig hebben, hoe meer ze in de steek gelaten worden.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Ik merk dat nogal veel mensen op FOK! weigeren te geloven dat de psychische zorg by far niet zo feilloos opereert zoals ze nog steeds stellig claimen wel te doen. Dat zullen ze waarschijnlijk een te eng idee vinden. Ik zeg helemaal niet dat ze daar allemaal slecht zijn. Ik heb zelf ervaren dat er ook hele kundige betrokken psychische zorgverleners zijn die clienten heel erg kunnen helpen. Maar zo zijn ze helaas niet allemaal. Ik vind jouw reactie daarom nogal kwalijk! Ik ga bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij de GGZ of een vergelijkbare instantie en dat je die reactie alleen maar post omdat jij je in jouw ego gekrenkt voelt.
ik denk dat het gros van de mensen echt wel in ziet dat het GGZ in Nederland al jaren niet meer werkt zoals het zou moeten werken.
Maar het idee dat 1 individu, die denkt dat hij praat met God (en dat mag hij denken hoor, maar realistisch is het niet echt) dit gaat oplossen is natuurlijk waanzin
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220601483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Die is daar neutraal in. Het is een serieuze discussie in dat vakgebied over wat psychoses zijn. Kijk hier TED talk:

Bekijk deze YouTube-video
Die man is volgens google vooral iemand die docu's en foto's maakt. Dat serieuze experts binnen de GGZ met elkaar aan het overwegen zijn van "mmm ja weet je, misschien hebben onze patienten wel daadwerkelijk contact met goden en demonen" geloof ik niet, als iemand die ervoor geleerd heeft dat serieus denkt zie ik graag dat ze een ander vak gaan zoeken.
pi_220601532
Ik snap niet waarom FOK! hem een platform blijft bieden…
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:12:08 #268
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die man is volgens google vooral iemand die docu's en foto's maakt. Dat serieuze experts binnen de GGZ met elkaar aan het overwegen zijn van "mmm ja weet je, misschien hebben onze patienten wel daadwerkelijk contact met goden en demonen" geloof ik niet, als iemand die ervoor geleerd heeft dat serieus denkt zie ik graag dat ze een ander vak gaan zoeken.
Ooit gehoord van Jim van Os? Bekende Nederlandse psychiater die ook hierin gelooft. De medische wetenschap heeft geen antwoorden op wat psychoses zijn. Ze kunnen alleen de symptomen behandelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ooit gehoord van Jim van Os? Bekende Nederlandse psychiater die ook hierin gelooft. De medische wetenschap heeft geen antwoorden op wat psychoses zijn. Ze kunnen alleen de symptomen behandelen.
Nee, maar ik heb hem even gegoogeld net. Maarre, die man zie ik nergens echt zeggen dat hij gelooft dat wat patienten tijdens een psychose ervaren best wel eens waar kan zijn? Hij pleit zo te zien vooral voor een andere benadering van patienten en ziektebeelden, maar dat is echt iets anders:

quote:
Jim van Os pleit voor een nieuwe kijk op psychisch lijden, diagnose en behandeling. Niet de hulpverlener of het systeem stelt vast wat het probleem is, maar de waarheid wordt in overleg met de hulpvrager en zijn omgeving gevonden. Autonomie van de patiënt en gelijkwaardigheid zijn hierbij sleutelbegrippen.
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:33:47 #270
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601666
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nee, maar ik heb hem even gegoogeld net. Maarre, die man zie ik nergens echt zeggen dat hij gelooft dat wat patienten tijdens een psychose ervaren best wel eens waar kan zijn? Hij pleit zo te zien vooral voor een andere benadering van patienten en ziektebeelden, maar dat is echt iets anders:
[..]

Kijk op zijn website: www.psychosenet.nl
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601690
Nee, geef JIJ nou maar antwoord op de vraag. Dat ontwijkende, dat verwijzende, dat is rete-irritant :{
  vrijdag 17 april 2026 @ 20:42:39 #272
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nee, geef JIJ nou maar antwoord op de vraag. Dat ontwijkende, dat verwijzende, dat is rete-irritant :{
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Kijk op zijn website: www.psychosenet.nl
Ik vind het wat zweverig, maar niettemin zie ik hem ook op zijn eigen website nergens ruiterlijk stellen dat de wat paranormalere ervaringen tijdens psychotische episodes misschien wel echt zijn.

quote:
Er zijn van die woorden die ineens overal opduiken: hoogsensitief, neurodivers, psychosegevoelig. Ze lijken soms net een soort moderne stempels – een vlag op een complex schip. Maar als je ze wat langer aankijkt, gaan ze steeds meer betekenis krijgen. Want wat als het geen losse labels zijn, maar verschillende talen om hetzelfde aan te raken? Zeg maar het verhaal van de menselijke gevoeligheid.

Hoogsensitiviteit
Laat ik beginnen met wat ik in de praktijk vaak zie en hoor: mensen die psychische ontregeling ervaren – hallucinaties, wanen, stemmingsschommelingen – zijn vaak mensen die veel voelen. Niet een beetje, maar diep. Lichamelijk, zintuiglijk, emotioneel. Mensen die ‘iets aanvoelen in de ruimte’, geraakt worden door sferen, stemmingen, blikken. Mensen die ‘geen filter hebben’, zeggen ze dan zelf soms. Ze noemen het overprikkeling, hypergevoeligheid, of – steeds vaker – hoogsensitiviteit.

Hoogsensitiviteit is geen stoornis. Het is een manier van zijn
En die bedrading noemen we tegenwoordig overkoepeld wel neurodiversiteit. Een prachtig woord, vind ik. Omdat het uitgaat van verschil, niet van tekort. Het erkent dat mensen met ADHD, autistische trekken, hoogbegaafdheid of een bipolaire kwetsbaarheid niet per se ziek zijn, meer dan gemiddeld gevoelig op sommige gebieden, en meer dan gemiddeld begaafd op andere. En ja – soms ontregel je daarin, omdat de wereld niet goed op jou is afgestemd. Maar dat zegt nog niets over jouw ‘stoornis’. Misschien zegt het juist iets over de stoornis van het systeem.

Psychosegevoeligheid als extreme gevoeligheid voor betekenis
Veel van deze mensen herkennen zich achteraf in het woord hoogsensitief. Ze zeggen: ik was altijd al gevoelig, maar ik dacht dat het verkeerd was. Ik probeerde het te onderdrukken. Tot ik ontplofte. En dan komt de ggz met woorden als schizofrenie, affectieve stoornis, dissociatieve verschijnselen. Allemaal woorden die het innerlijk landschap platdrukken tot diagnose.

Maar wat als we het zouden omdraaien? Wat als we zouden zeggen: jij hebt een gevoelig zenuwstelsel, je bent diep afgestemd op de wereld, en dat is een kwaliteit – maar je moet leren hoe je daarmee omgaat, in een wereld die niet voor jouw gevoeligheid gebouwd is.

Van stoornis naar stem: betekenis geven aan je gevoeligheid
Velen denken dat dit de grote opdracht is voor de ggz van de toekomst: afstappen van het ‘repareren van stoornissen’ en overstappen op het begeleiden van gevoeligheid. Niet wegduwen, maar leren dragen. Niet medicaliseren, maar afstemmen. Niet controleren, maar co-reguleren.

En ja, soms zijn medicijnen daarbij helpend – tijdelijk of structureel – maar altijd in dienst van de persoon, niet als standaardantwoord op afwijkend gedrag. Want gedrag dat afwijkt, wijkt vaak niet zomaar af. Het wijst ergens naartoe. Naar een innerlijke nood, een overweldigend weten, een niet-gehoord lichaam.

Op PsychoseNet proberen we al jaren deze taal te ontwikkelen
Een taal waarin gevoeligheid geen zwakte is, maar een richtingaanwijzer. Een ingang tot betekenis. Een kompas dat zegt: hier klopt iets niet – in mij, of in de wereld om mij heen – en daar wil ik niet doof voor zijn.

Als je jezelf herkent in hoogsensitiviteit, in neurodiversiteit, in psychosegevoeligheid: weet dat je niet alleen bent. Je bent geen fout systeem. Je bent een gevoelig systeem in een ongevoelige tijd. En dat vraagt zorg, ruimte, afstemming – niet om jou te veranderen, maar om jou te ondersteunen in wie je bent.
Ik bedoel maar...
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 20:51:32 #274
22592 crew  Ole
pi_220601790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
Schopje TRU?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:14:42 #275
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220601959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:51 schreef Ole het volgende:

[..]
Schopje TRU?
Hoeft niet, maar mag wel? Wat vinden jullie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220601972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoeft niet, maar mag wel? Wat vinden jullie?
Dit topic heeft weinig tot niets meer met R&P te maken dus ja schopje TRU
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 april 2026 @ 21:17:11 #277
22592 crew  Ole
pi_220601973
Open een topic in TRU.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 21:56:51 #278
441859 crew  Lenny77
pi_220602111
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220602162
Beter laat dan nooit ^O^
pi_220602200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Hopelijk krijgen @Lavenderr en @Speedfight wel ondersteuning daar want deze user is moeilijk in toom te houden.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:25:54 #281
441859 crew  Lenny77
pi_220602227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:21 schreef Iceage het volgende:

[..]
Hopelijk krijgen @:Lavenderr en @:Speedfight wel ondersteuning daar want deze user is moeilijk in toom te houden.
Ik blijf mee lezen :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220602233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf mee lezen :)
Fijn :Y
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:32:30 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_220602256
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik blijf mee lezen :)
Ik ook. Thanks Iceage en Lenny77
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:33:20 #284
441859 crew  Lenny77
pi_220602262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik ook. Thanks Iceage en Lenny77
O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:33:52 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_220602265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Helemaal goed.
pi_220602484
Mijn eerste keer in TRU O+
  Moderator / Miss SHO zaterdag 18 april 2026 @ 00:16:52 #287
22592 crew  Ole
pi_220602638
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik geloof dat veel mensen die psychoses krijgen en spirituele ontwaking meemaken. Toegang tot de realmen van God en hogere dimensies..
OT : kun je hier meer over vertellen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220602935
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:56 schreef Lenny77 het volgende:
Daar het toch steeds terug richting het paranormale gaat: schopje TRU.

(Dit is trouwens geen vrijbrief om dan maar weer tig topics in R&P te kunnen openen onder het mom van: jaaaa maar mijn dagboek staat nu in TRU.. )
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
  zaterdag 18 april 2026 @ 06:53:37 #289
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220603145
Wie heeft vragen over de inhoud van mijn psychoses? Ik geloof dat het mij toegang geeft tot het geestelijke wereld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220603182
Ik haak af, succes in TRU met je topic.
pi_220603206
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
TS was al diverse keren gewaarschuwd dat heb je blijkbaar gemist
pi_220603608
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.
Ehm .... lazen wij hetzelfde topic? :?

Exact dít is TS al een paar keer voorgehouden, door users, door de mods .... :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2026 09:27:47 ]
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 09:42:38 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_220603716
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 06:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Wie heeft vragen over de inhoud van mijn psychoses? Ik geloof dat het mij toegang geeft tot het geestelijke wereld.
Ik denk niet dat er hier users zijn die zich in jouw geestelijke wereld willen en kunnen wagen. Dat is voorbehouden aan mensen die hier voor opgeleid zijn. Sterkte er mee.
pi_220603724
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
TS was al diverse keren gewaarschuwd dat heb je blijkbaar gemist
De waarschuwingen waren niet duidelijk.

Ik ben eigenlijk alleen bekend met schizofrenie en psychoses zoals ik het bij een paar mensen heb gezien. Ik ben zeker geen expert. Wat ik wel weet, is dat het voor iemand die daar last van heeft, vaak erg moeilijk kan zijn om helder te denken.

Ik ben het helemaal eens dat @Keep_Walking zich net als ieder ander hier zich aan de regels moet houden. Een psychische stoornis is geen vrijbrief voor privileges. Maar ik vind wel dat het in een subforum die nota bene bedoeld is voor mensen met psychische problemen, er wel extra rekening en geduld opgebracht mag worden. Als dit een willekeurig ander topic van Keep_Walking geweest zou zijn, zou een schopje naar TRU niet zo'n probleem geweest zijn. Maar dit betreft wel zijn persoonlijke dagboek-topic. Dat vind ik onredelijk.

Ik heb overigens gemerkt dat het vaker gebeurt, ook bij andere users.

Stel dat het met jou niet goed gaat en uiteindelijk krijg je een ban met als toelichting "We hebben jou meerdere keren erop gewezen dat jij met jouw postgedrag onrust zaait op het forum. Wij tolereren dat niet en daarom krijg je een ban!" Dan zou het voor jou toch ook heel onduidelijk zijn wat je nou concreet verkeerd gedaan hebt? Het enige wat die ban dan oplevert, is dat jij je ontzettend klote voelt en dat jouw gevoel van minderwaardigheid daarmee bevestigd wordt, maar je bent niks wijzer geworden hoe je voor jezelf voortaan kunt voorkomen dat het weer gebeurt.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 09:49:27 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_220603759
Zullen we nu ophouden met het gekissebis. Het topic staat nu op TRU en daar kan inhoudelijk met elkaar over geschreven worden.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 10:32:55 #296
441859 crew  Lenny77
pi_220604193
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2026 03:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Heel erg laffe actie dit!

Ik vind het fair als je TS aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag. Maar nu veroordeel je hem en straf je hem op het feit dat hij schizofrenie heeft. Als het zo simpel zou zijn door tegen iemand met schizofrenie te zeggen "dit en dat bestaat niet en daarom moet je er voortaan jouw mond erover houden!" dan zou zo'n iemand geen medicijnen nodig hebben.

Als je merkt dat hij teveel in bepaalde wanen verzuipt, had je op hem kunnen reageren met bijvoorbeeld "Dit onderwerp is niet zo geschikt voor R&P. Kan je in plaats daarvan verder ingaan op dit of dat waarover je het eerder had? Want daarvoor is R&P juist wel de geschikte plek.

En dan vervolgens ook nog een paar van die users die tegen jou zitten te slijmjurken met opmerkingen van "Goed gedaan van jou zeg om hem naar TRU te schoppen! Want hij was 'ontembaar'!" Nogmaals, ik vind het ontzettend laf en misselijk van jullie! :r
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 10:51:58 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_220604385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
Nou dit dus. Dit is TRU.
pi_220604410
Tussen spirituele ontwaking en denken dat je de Messias bent zit nog wel een aardig groot gebied hè. (Goed) mindfulness beoefenen versus een afwijking zeg maar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220604456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Even nog snel een antwoord op jou en dan gaan we weer OT zoals Lavenderr aangaf.

Misschien moet je even teruglezen in het topic waar hij zelf zegt dat het naar TRU mag.
Er is duidelijk interesse om over te praten door hem en door de users. Maar in R&P hoort het dan niet thuis.
Hier is alle vrijheid en hoef ik niet op zijn dak te zitten en hem niet op dat gebied af te remmen. Dat geeft ook minder frustratie.
OK duidelijk. Dat had ik inderdaad niet gelezen.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 11:19:38 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_220604576
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:
Tussen spirituele ontwaking en denken dat je de Messias bent zit nog wel een aardig groot gebied hè. (Goed) mindfulness beoefenen versus een afwijking zeg maar.
Daar heb je helemaal gelijk in.
  zaterdag 18 april 2026 @ 13:31:04 #301
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220605349
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb geloof zeker niet dat ik de Messias ben, dat is Jezus Christus. Ik geloof wel dat ik een roeping heb.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')