abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 09:48:42 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220410895
Ben ik nou gek of worden er geen goede inbouwkoelkasten meer gemaakt? De recensies zijn echt beroerd en ze blijken allemaal enorm veel geluid te maken.

Bij Hotels die een koelkast hebben trekken we altijd de stekker eruit want dat gebrom is echt verschrikkelijk.

Bovendien zijn ze echt verschrikkelijk duur geworden voor een veredelde airco.

Neem bv:
https://www.coolblue.nl/product/867990/bosch-kis87afe0.html
Vroeger maakte Bosch goede apparatuur maar zelfs op hun eigen websites zijn de recensies om te janken :D
  maandag 23 maart 2026 @ 09:54:33 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220410935
Liebherr gaat lang mee.

Niet goedkoop maar je krijgt daarna wel korting op graafmachines en torenkranen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220410959
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 09:48 schreef xzaz het volgende:
Ben ik nou gek of worden er geen goede inbouwkoelkasten meer gemaakt? De recensies zijn echt beroerd en ze blijken allemaal enorm veel geluid te maken.

Bij Hotels die een koelkast hebben trekken we altijd de stekker eruit want dat gebrom is echt verschrikkelijk.

Neem bv:
Vroeger maakte Bosch goede apparatuur maar zelfs op hun eigen websites zijn de recensies om te janken :D
Energielabels worden steeds strenger, de koelmiddelen steeds beperkter (vanwege milieu) en de techniek van compressors is ook veranderd om daar op in te springen.

Resultaat is dat het wat meer borrelt en soms de compressor ook meer geluid maakt, vooral als de demping slecht is uitgevoerd.

Ik heb alle koelkasten en vriezers van Liebherr en dat bevalt prima, koelen goed, wanden bevriezen niet (no frost versies) en alles blijft lang vers (koelkast en groenteladen op 3 graden Celsius).

Maar stil zijn ze niet in het bijzonder.
pi_220411684
quote:

Neem bv:
Als ie bromt staat ie waarschijnlijk niet waterpas.

Maar goed. OT: Tegenwoordig ook de energielabels van die krengen zijn om te janken. Maar goed wellicht dat je op keukenloods iets tegenkomt dat je aanspreekt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220412004
quote:

Neem bv:
Siemens hebben wij. Muisstil.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:48:38 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220412116
Het oordeel over die Bosch is toch grotendeels positief?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:40:34 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220412789
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Siemens hebben wij. Muisstil.
Identiek aan Bosch?
Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (BSH)

https://www.bsh-group.com/nl/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 23 maart 2026 @ 15:56:40 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220413416
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Identiek aan Bosch?
Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (BSH)

https://www.bsh-group.com/nl/
Ja Siemens en Bosch is precies 't zelfde.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 17:31:29 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_220414680
Hier hebben we al jaren een Liebher ik heb daar geen klachten over of problemen mee.
pi_220415089
quote:
80s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:57 schreef Gibson88 het volgende:
Maar goed. OT: Tegenwoordig ook de energielabels van die krengen zijn om te janken. Maar goed wellicht dat je op keukenloods iets tegenkomt dat je aanspreekt.
Op een goed moment kregen alle koelkasten een A label met één of meer plussen er achter. Om een en ander wat leesbaarder te maken zijn toen alle labels gedowngrade zeg maar. Dus een kast met nu B label is veel beter dan een van tien jaar terug met een A label.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220415977
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:23 schreef 215 het volgende:

[..]
Op een goed moment kregen alle koelkasten een A label met één of meer plussen er achter. Om een en ander wat leesbaarder te maken zijn toen alle labels gedowngrade zeg maar. Dus een kast met nu B label is veel beter dan een van tien jaar terug met een A label.
Precies.

Wat voor 2021 een A+++ label had, is nu een C-label.

Wat voorheen een A-label was zonder plusjes er achter, is nu waarschijnlijk een F of G.
En label F en G mogen niet meer verkocht worden.

Belangrijk voor TS: ook het geluidsniveau staat op de 'nieuwe' energielabels vermeld.
pi_220449498
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 09:54 schreef Hyperdude het volgende:
Liebherr gaat lang mee.

Niet goedkoop maar je krijgt daarna wel korting op graafmachines en torenkranen. :P
Miele haalt zijn koelkasten en vriezers ook bij liebherr

Al moet ik zeggen dat mijn nieuwe ook meer geluid maakt dan de oude in mijn vorige huis.
Meer borrelen en compressor slag. Is wel van korte duur maar toch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')