abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 19:11:50 #51
236264 crew  capricia
pi_220407843
Ik vind het heel duur. Ons openbaar vervoer.
Ik woon in de gemeente Utrecht. Bushalte is op meer dan een KM lopen. Toen ik een tijdje mobiel beperkt was (operatie aan been), was dat qua afstand al niet te doen.

En over de prijzen:
Twee personen trein naar Amsterdam Centraal en terug (vanaf een station in Utrecht ) kost ons bijna 50 euro. Met de auto is parkeren goedkoper.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 22-03-2026 19:39:50 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220584155
Ik heb een vrij reizen OV kaart van mijn werk dus qua kosten zie ik er niks van, ik woon redelijk ideaal qua OV want heb 3 grote stations op 10-15 minuten rijden met de tram. Eigenlijk heb ik zelfden tot nooit problemen met het OV, waar ik me wel aan erger is dat alles op het station zo belachelijk duur is, waarom kan dat gewoon niet normale supermarkt prijzen zijn? Daarnaast is gebruik van OV maken net zoals met Auto rijden, je moet beetje handig zijn, weten welke routes vaak problemen geven, en soms wat hacks. Ik reis bijvoorbeeld vaak Amsteram - Koog aan de Zaan, die trein kan redelijk druk zijn, maar als je Amsterdam-Zaandam met de intercity neemt die een paar minuten eerder gaat, en vervolgens het laatste stukje Zaandam-Koog aan de Zaan pakt heb je geen last van drukte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 april 2026 @ 06:02:24 #53
545 dop
:copyright: dop
pi_220584173
Geheel afhankelijk hoe ver of dichtbij er een halte of station in de buurt van je aankomst en vertrek punt is.
Ik woon zelf redelijk dicht bij trein,tram,metro en bus. Dat maakt het een prima optie op bestemmingen die ook redelijk in de buurt van een ov stop zitten.
Mijn vriendin heeft alleen een bushalte in de buurt.
We wonen 45km uit elkaar en dan zou je verwachten dat deze afstand ongeveer een uur is maar dat valt best tegen door overstap en aansluiting die niet geweldig is, (1:40 snelste optie).
Ik heb ook een werk locatie op 45km die ik wel makkelijk in 1 uur kan bereiken ondanks dat daar ook 1 overstap in zit.
Dan is ov prima optie.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220593293
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 06:02 schreef dop het volgende:
Geheel afhankelijk hoe ver of dichtbij er een halte of station in de buurt van je aankomst en vertrek punt is.
Hier had ik het laatst met een buschauffeur over. Hij zei dat men verwacht dat men naar een bushalte kan fietsen. Maar dat geldt ook niet voor iedereen. Je moet ook kunnen fietsen
pi_220593407
Ik haat het. Gebruik het alleen als ik gedronken heb dat maakt het wel wat draaglijker.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 12:33:09 #56
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_220598771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 05:32 schreef raptorix het volgende:
waar ik me wel aan erger is dat alles op het station zo belachelijk duur is, waarom kan dat gewoon niet normale supermarkt prijzen zijn?
Wat dit betreft doen ze het beter in Duitsland. In vrijwel alle grote stations daar hebben ze normale supermarkten in het station, verschillend per station kan je een normale Lidl, Edeka of Rewe vinden met de gebruikelijke prijzen.

Verder eens, sterke post :)
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_220598873
over het algemeen is het OV prima te doen, soms wel onhandig als er weer eens een bus uitvalt
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220598881
Erg veel respect voor de buschauffeurs die de nachtbus besturen. Ik vraag me dat wel eens af wanneer ik 'm zie rijden hoe veilig dit eigenlijk is voor de mensen die de bus besturen.
pi_220598926
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:33 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Wat dit betreft doen ze het beter in Duitsland. In vrijwel alle grote stations daar hebben ze normale supermarkten in het station, verschillend per station kan je een normale Lidl, Edeka of Rewe vinden met de gebruikelijke prijzen.

Verder eens, sterke post :)
Ja, je ziet hier wel steeds vaker dat Spar strategisch net buiten het station gaat zitten, bijvoorbeeld op Sloterdijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220628678
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Erg veel respect voor de buschauffeurs die de nachtbus besturen. Ik vraag me dat wel eens af wanneer ik 'm zie rijden hoe veilig dit eigenlijk is voor de mensen die de bus besturen.
Ik heb laatst in een nachtbus gezeten.
De chauffeur zat volledig achter dik glas. Soort "kamertje" in de bus.
pi_220628737
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Erg veel respect voor de buschauffeurs die de nachtbus besturen. Ik vraag me dat wel eens af wanneer ik 'm zie rijden hoe veilig dit eigenlijk is voor de mensen die de bus besturen.
Dat dus
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 20:48:47 #62
9859 crew  Karina
Woman
pi_220628980
Eigenlijk nooit echt problemen. Maar waar ik woon in Amsterdam is heel veel OV in de buurt, trams, bus metro, trein dus je kunt bijna overal naar toe. Vind de bus en metro ook best schoon altijd, ligt soms een blikje of zo op de grond maar echt ranzig, nooit. Komen over het algemeen ook op tijd, valt soms wat uit maar dat is meestal een bus die in de file staat waardoor hij de eindhalte niet redt. Enkele keer dat ik met de trein ga vind ik het ook schoon, totaal geen rotzooi. Daar valt wel af en toe wat uit of er rijdt niks omdat ze weer bezig zijn bij het station.

Maar kan me voorstellen dat op sommige plekken er wat minder OV is of het minder vaak rijdt.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 06:02 schreef dop het volgende:
Geheel afhankelijk hoe ver of dichtbij er een halte of station in de buurt van je aankomst en vertrek punt is.
Dit dus :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_220628998
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:48 schreef Karina het volgende:
Maar kan me voorstellen dat op sommige plekken er wat minder OV is of het minder vaak rijdt.
Als je hartje Amsterdam woont zit je idd gebakken met OV.
Geldt eigenlijk wel voor iedere grote stad denk ik.

In Nederland mogen we mijn inziens ook niet echt klagen over het spoornetwerk.
Maar het begint ervoor of erna. Hoe kom je op dat station, of hoe kom je vanuit daar weer thuis.
Ik vraag me al lange tijd af of dat nu zo moeilijk is om te organiseren, om dorpen (genoeg) te koppelen aan steden met een station etc.
pi_220721302
In de spits is het druk (randstad) maar op zich prima. Mensen kunnen zich tenminste gedragen en snappen hoe de trein werkt. behalve die klapjosti's die ná het fluitsignaal proberen in te stappen Hoe anders is dat in de late avonduren of het weekend. Toeristen met hun enorme k*tkoffers, bellen/praten in de stiltecoupé, domme TikTok filmpjes op standje herrie, zwartrijders die vlak na jou door het poortje willen, nouja noem maar op. Maar goed ik heb geen auto dus weinig keuze. Woon wel vlakbij bushaltes en stations, dus verder weinig te klagen. Ook niet vaak echt last van storingen.
pi_220725814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:51 schreef cinderloom het volgende:

In Nederland mogen we mijn inziens ook niet echt klagen over het spoornetwerk.
Maar het begint ervoor of erna. Hoe kom je op dat station, of hoe kom je vanuit daar weer thuis.
Ik vraag me al lange tijd af of dat nu zo moeilijk is om te organiseren, om dorpen (genoeg) te koppelen aan steden met een station etc.
Nederlanders en niet klagen past alleen zo lastig :P

Maar inderdaad, het OV systeem is gewoon heel goed. Verbindingen zijn over het algemeen prima, de punctualiteit is ook hoog.

Ja, de prijs is echter extreem hoog. En ja als je afgelegen woont is het slechter, maar goed wat wil je?

Sprak gister nog met mijn moeder (lange afstand). Hadden we het ook over die prijzen.
Hier in Estland in de grotere steden is het dan wel gratis als inwoners (Tallinn) of in Tartu betaal je 15 euro voor een maand ticket _O-
In Nederland rondom de stad Groningen had je daar net een retour ticket voor met de Qliner van Qbuzz :+
pi_220725939
Het OV hier was altijd wel goed te doen, totdat ze over gingen op Flexbussen. Je moet toch altijd maar weer afwachten of de bus ook inderdaad komt. Laatste paar keer dus zeker niet. Moet je weer een uur wachten op terug naar huis gaan en later weer er naar toe.
In de tussentijd mis je je afspraken.

Zeker niet leuk als het 2x achter elkaar gebeurt......en de keer er op krijg je......2 flexbussen _O- _O-
I'm not online, it's just your imagination
  woensdag 6 mei 2026 @ 13:18:43 #67
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_220727928
Heel simpel

positief: als je in een buslijn zit die langs een campus of universiteit rijdt. Gegarandeerd een shitload aan hete studentjes om te begluren in de bus

negatief: als je in een buslijn zit die langs een ziekenhuis of bejaardenflat rijdt. Verlepte zieke en oude stinkmensen om je heen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')