Hier staat ook een hakselmachine. 13PK benzine motor er op. Voor takken vanaf een cm werkt het goed, tot 8cm geen probleem. Maar dan moeten de takken wel recht zijn. Het dunnen spul is een ramp. Dan lopen de messen vol.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:34 schreef Candaasje het volgende:
We hebben sinds een half jaartje zo’n hakselmachine van Bosch. Voor echt dikke boomstammen/takken heb je er niks aan, maar voor het jaarlijkse snoeiafval is dat ding ideaal. Met de hoeveelheid vlinderstruiken en ligusters alleen al kunnen we elk voorjaar gerust 4x rijden met een volle aanhanger. (We mogen hier 8x langs de gemeente, en 2x per jaar komen ze grof snoeiafval ook wel ophalen, maar ik mis altijd de memo)
En het haksel*gaat gewoon onder de rest van de beplanting, totdat we straks echt een compostsysteemphe hebben gebouwd.
(*Met uitzondering van de braam, die gaat in de gft)
Ik ben nog even aan het genieten op m’n nieuwe tuinbankje (loungeset heet dat tegenwoordig…) terwijl een merel aan het badderen is in de vijver
Voor de Bzzzzquote:Op zondag 22 maart 2026 17:53 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin doet Bzzz. En dat in meerdere bomen.
Weer een gft bak vol snoeihout die aan staat kan. Wegbrengen van snoeiafval kost geld. Dan meer om de nadere week een bak vol aan de straat.
De benzine hakselaar is voor dat werk niet geschikt. De rozentakken zijn te dun/flexibel er voor.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Syrena het volgende:
Namen en rugnummers van de hakselaars pls![]()
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.
En 3 vlinderstruiken. En...en..en...
Wat geweldigquote:Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.
Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 22 maart 2026 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek![]()
)
Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis
Wat een dagOver tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!
Hosanna in excelsisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 22 maart 2026 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek![]()
)
Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis
Wat een dagOver tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat geweldigquote:Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.
Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
Ik pay wel op any overblijvende vlaaiquote:Op zondag 22 maart 2026 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat geweldig![]()
Cat, ik snap niet wanneer ik je nou moet feliciteren maar ik wens je een fijne dag met minimaal 1 stuk vlaai
Bosch AXT 25Dquote:Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Syrena het volgende:
Namen en rugnummers van de hakselaars pls![]()
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.
En 3 vlinderstruiken. En...en..en...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |