abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220407612
We hebben sinds een half jaartje zo’n hakselmachine van Bosch. Voor echt dikke boomstammen/takken heb je er niks aan, maar voor het jaarlijkse snoeiafval is dat ding ideaal. Met de hoeveelheid vlinderstruiken en ligusters alleen al kunnen we elk voorjaar gerust 4x rijden met een volle aanhanger. (We mogen hier 8x langs de gemeente, en 2x per jaar komen ze grof snoeiafval ook wel ophalen, maar ik mis altijd de memo :') )

En het haksel*gaat gewoon onder de rest van de beplanting, totdat we straks echt een compostsysteemphe hebben gebouwd.
(*Met uitzondering van de braam, die gaat in de gft }:| )


Ik ben nog even aan het genieten op m’n nieuwe tuinbankje (loungeset heet dat tegenwoordig…) terwijl een merel aan het badderen is in de vijver O+
  zondag 22 maart 2026 @ 18:39:10 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220407640
Wij mogen vanaf volgende maand weer iedere week de groenbak buiten zetten. *O*
Voor nu is het beetje snoeiafval verdelen, niet te veel in 1x snoeien.
Indien nodig mogen we bij de gemeente wel gratis wegbrengen.

Maar tot nu toe is dat niet nodig geweest.
  zondag 22 maart 2026 @ 18:54:12 #228
63722 z80
I fink you freaky
pi_220407733
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:34 schreef Candaasje het volgende:
We hebben sinds een half jaartje zo’n hakselmachine van Bosch. Voor echt dikke boomstammen/takken heb je er niks aan, maar voor het jaarlijkse snoeiafval is dat ding ideaal. Met de hoeveelheid vlinderstruiken en ligusters alleen al kunnen we elk voorjaar gerust 4x rijden met een volle aanhanger. (We mogen hier 8x langs de gemeente, en 2x per jaar komen ze grof snoeiafval ook wel ophalen, maar ik mis altijd de memo :') )

En het haksel*gaat gewoon onder de rest van de beplanting, totdat we straks echt een compostsysteemphe hebben gebouwd.
(*Met uitzondering van de braam, die gaat in de gft }:| )

Ik ben nog even aan het genieten op m’n nieuwe tuinbankje (loungeset heet dat tegenwoordig…) terwijl een merel aan het badderen is in de vijver O+
Hier staat ook een hakselmachine. 13PK benzine motor er op. Voor takken vanaf een cm werkt het goed, tot 8cm geen probleem. Maar dan moeten de takken wel recht zijn. Het dunnen spul is een ramp. Dan lopen de messen vol.
Wat nu de bak in gaat is of dun en flexibel, of krom als een hoepel maar nog wel te knippen.

Het grove werk komt later dit jaar. Dan gaat de hakselaar weer aan. En de kettingzaag op de grote stukken.
Eens kijken of ik dit jaar wel een paar vierkante meter tuin terug kan krijgen van het groene geweld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220407959
Namen en rugnummers van de hakselaars pls :Y)
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.

En 3 vlinderstruiken. En...en..en... oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220408109
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:53 schreef z80 het volgende:
Mijn tuin doet Bzzz. En dat in meerdere bomen.
Weer een gft bak vol snoeihout die aan staat kan. Wegbrengen van snoeiafval kost geld. Dan meer om de nadere week een bak vol aan de straat.
Voor de Bzzzz O+
  zondag 22 maart 2026 @ 19:57:38 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_220408127
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Syrena het volgende:
Namen en rugnummers van de hakselaars pls :Y)
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.

En 3 vlinderstruiken. En...en..en... oO<
De benzine hakselaar is voor dat werk niet geschikt. De rozentakken zijn te dun/flexibel er voor.
Dan kom je uit op een twijgen hakselaar op 230V. Of een maatje groter voor veel volume 400V (krachtstroom/3 fase).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220408155
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.

Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220408176
Wij hebben een hakselaar van de Lidl. Doet het prima voor die paar keer per jaar dat we hem tevoorschijn halen.
pi_220408182
Wat fijn Kaatje zo’n lange gezellige dag met verre familie!
Ver als in ‘ andere kant van de wereld’.
Spreken jullie elkaar nog vaker tijdens hun verblijf? Voor hoe lang?
pi_220408194
Verder wordt de groenbak voor 1 euro geleegd, en kunnen we snoeiafval aan het einde van de straat in een soort permanente bladkorf gooien dus dat is ideaal.
pi_220408269
Vanmorgen begonnen met bier bezorgen maar de dag afgesloten met nog een paar uurtjes Efteling. Ook mijn goede camera meegenomen en dit plaatje gemaakt:

pi_220408370
@AnneX ze stappen woensdag op de boot voor een cruise naar Boekarest die 24 dagen duurt en dan gaan ze direct door naar huis waar ze op een zondag aankomen en zij de volgende dag de kleinkinderen moet opvangen en hij ook weer moet werken.
Ik blij het zo bijzonder vinden dat je meteen, na zo’n tijd alles weer oppikt. We hadden echt heel lang geen contact tot we een jaar of 10 geleden via fb weer contact kregen. En toen waren we 17 en 14 dus echt een leven geleden
We have far more in common than that which devides us..
pi_220408402
Mooie foto @Sarabi!
En klinkt als een heerlijke dag @Kaatje1 O+
En een beetje verdrietige dag voor @Blues :*
pi_220408562
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.

Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
Wat geweldig O+
pi_220408658
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek O+ ;( )

Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis ^O^

Wat een dag O+ Over tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2026 @ 20:53:54 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220408673
Ook thuis. Telstarrrrrrrrrrrrrrrr O+. Het zat mee, maar verder terechte overwinning op PSV.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 22 maart 2026 @ 22:17:24 #242
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220409340
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek O+ ;( )

Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis ^O^

Wat een dag O+ Over tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hosanna in excelsis *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220409435
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis.
Concert was (meer dan) uitverkocht! Gelukkig konden we stoelen bijzetten in de ruimte. Tranen bij publiek, tranen bij koorleden, brok in de keel bij mij toen ik in mijn praatje memoreerde aan een (veeeel) te jong overleden koorlid (ouders waren er ook en vlogen me na afloop om de nek O+ ;( )

Na afloop met een paar mensen hapje gegeten. Nakkletsen, nagenieten en beetje afreageren over het wijvengezeur wat altijd bij zo'n event lijkt te horen.
Iemand vond een stukje plastic in het eten. Geen drama, wel gemeld en we kregen excuus en voor de hele tafel koffie van het huis ^O^

Wat een dag O+ Over tien jaar weer of zo. Maar nu even niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 maart 2026 @ 22:33:03 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220409459
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leeg huis….wat een enorm fijne dag gehad. Ze waren er ca 11.30 en het was net alsof er geen 50 jaar tussen had gezeten. Haar man kende ik niet maar ook dat klikte zo goed. Droge kelen van kletsen, herinneringen ophalen aan oma, haar vader en mijn moeder. Praten over de zorgen over haar moeder (die iedereen euthanasie gunt maar mag niet) en zorgen over haar zussen (dit is echt de leukste van de 3) eind van de middag kwamen broer schoonzus en zus, nog meer kletsen en lachen, samen eten. Mijn schoonzus werd erg moe (die was al de hele middag in touw) dus iedereen vertrok, mijn broer brengt de familie naar de trein in Utrecht zodat ze niet hoeven overstappen.

Ik ga nu de ontplofte keuken fatsoeneren, iedereen heeft aangeboden om te helpen maar dat doe ik toch echt liever zelf.
Wat geweldig O+

Cat, ik snap niet wanneer ik je nou moet feliciteren maar ik wens je een fijne dag met minimaal 1 stuk vlaai :9
Spoilers!
pi_220409469
Morgen is Catje jarig *O*
  zondag 22 maart 2026 @ 22:35:09 #246
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220409470
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat geweldig O+

Cat, ik snap niet wanneer ik je nou moet feliciteren maar ik wens je een fijne dag met minimaal 1 stuk vlaai :9
Ik pay wel op any overblijvende vlaai :9 geen zorgen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 maart 2026 @ 22:35:49 #247
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220409476
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:35 schreef Blues het volgende:
Morgen is Catje jarig *O*
Lief is ze he O+ EN jarig, ook *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220409661
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Syrena het volgende:
Namen en rugnummers van de hakselaars pls :Y)
We hebben veel rozenstruiken, twee flinke klimrozen die veel lange uitlopers aanmaken.

En 3 vlinderstruiken. En...en..en... oO<
Bosch AXT 25D

https://www.karwei.nl/ass(...)r-axt-25-d/p/B338528

Hij kan iets minder grote takken aan dan die van nu Zet vermoed ik, maar voor lange scheuten (liefst wel wat droger hout m, met erg groen/nat spul gaat het wat moeizamer) werkt ie prima. Het is wel even een investering, en dit is nog zeker niet de duurste. Maar het scheelt ons veel ritjes op en neer, en door het beleid van onze gemeente (max 8 keer, tijdslot, afspraak ruim van tevoren maken…snel vol….) ook veel gedoe.
pi_220409743
Eerste afwas is klaar en opgeruimd, morgen de ander wanneer ik de moed kan opbrengen, denk dat het lijf er niet veel zin in zal hebben.

Ruik al een paar dagen iets zoets in huis, maar kon het niet thuisbrengen. Blijkt dat er 2 planten in bloei staan. Vaak krijg ik daar hoofdpijn van ( bv van hyacinten) maar hiervan nog niet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220409858
Lang zal zij leven…in de gloria…met heel veel vlaai…in de gloria 🎶

Van Harte Cat! 🎉 🎂
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')