abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220363994
quote:
Nederland, Finland en het Verenigd Koninkrijk willen samen defensiematerieel inkopen. Daarom onderzoeken ze de oprichting van een gezamenlijk fonds in 2027. Met dit zogeheten 'multilateral defence mechanism' kunnen ze dan sneller en efficiënter wapens en munitie aanschaffen.

"Door de krachten te bundelen, krijgen we meer veiligheid voor hetzelfde geld", zegt minister Eelco Heinen van Financiën. De landen hopen dat zo'n defensiefonds leidt tot 'snellere investeringen, gezamenlijke inkoop van militair materieel en grote beschikbaarheid van bijvoorbeeld munitie'.

Groeiende dreiging
Aanleiding voor het initiatief zijn de toenemende spanningen in de wereld, met name door de Russische oorlog in Oekraïne. Volgens de drie landen zorgen dergelijke dreigingen voor instabiliteit en zetten ze de internationale rechtsorde onder druk.

Om daarop te reageren, is volgens hen meer samenwerking nodig. Het nieuwe financieringsmechanisme moet uiterlijk in 2027 vorm krijgen en is bedoeld om de vraag naar defensiematerieel te bundelen en gezamenlijke aankopen te stimuleren.

Miljarden geïnvesteerd: dit zijn de drones die Defensie wil hebben
Lees ook
Miljarden geïnvesteerd: dit zijn de drones die Defensie wil hebben
De drie landen benadrukken dat de defensie-pot de NAVO en EU moet aanvullen, niet vervangen. De Britse minister van Financiën Rachel Reeves benadrukt het belang van samenwerking: "Het is in ons langetermijnbelang om onze defensie-industrie te versterken en ervoor te zorgen dat belastinggeld efficiënt wordt besteed."

'Nieuwe manier van samenwerken'
Ze hopen dat andere gelijkgezinde landen willen aansluiten. Minister Heinen ziet kansen in het plan. Volgens hem biedt het mechanisme 'een nieuwe manier van defensiesamenwerking' met Europese en andere westerse partners.
De komende periode gaan de drie landen samen met andere partners onderzoeken hoe het systeem vorm kan krijgen.

Bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)gheid-voor-hetzelfde
Geen verkeerde manier van samenwerken denk ik
pi_220364025
Maar he, dat de wegen kapot gaan en niet onderhouden boeit natuurlijk niet.
Wel even wat wapens kopen, oh zo belangrijk.

|:( 8)7
pi_220364059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:52 schreef bianconeri het volgende:
Maar he, dat de wegen kapot gaan en niet onderhouden boeit natuurlijk niet.
Wel even wat wapens kopen, oh zo belangrijk.

|:( 8)7
Tactiek van de verschroeide aarde is dat, laat de vijanden hun tijd maar verspillen met het op orde maken van de benodigde infrastructuur.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:00:35 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220364074
wat een schijtwereld leven we toch in, gadverdamme.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220364506
Finnen :')
U MAD?
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:50:40 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220364582
En dat gaan we inkopen bij ome donald natuurlijk? :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:51:52 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220364590
Weggegooid geld ook dit want nu heb je een derde iets naast de NAVO en EU-leger :') Waarom niet gewoon geld pompen in het EU-leger?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220365175
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:51 schreef Starhopper het volgende:
Weggegooid geld ook dit want nu heb je een derde iets naast de NAVO en EU-leger :') Waarom niet gewoon geld pompen in het EU-leger?
Dit is gewoon een inkoopcoöperatie, maar dan anders. Heeft niet zoveel te maken met het leger zelf of de aansturing daarvan.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')