abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220359158
Ik zit met een vraag over een ziekmelding.

Ik heb mij paar dagen geleden ziek gemeld.
Ben ongeveer 4 dagen ziek.
Vanmiddag belde de directeur mij om te vragen hoe het ging. Ik heb aangegeven dat ik nog niet beter ben.

Een paar uur later zag ik een gemiste oproep van de arbodienst, zonder voicemail of bericht.

Ik vind het zelf een beetje vreemd dat de arbodienst al zo snel belt, zeker omdat ik net nog met de directeur had gesproken.

Is dit normaal dat een werkgever al na een paar dagen de arbodienst inschakelt?
pi_220359173
Hoe vaak heb je je het afgelopen jaar ziek gemeld?
pi_220359259
Dat ligt aan je voorgeschiedenis als het aankomt op verzuim ( ziekmeldingen ) en de frequentie daarvan. Als de werkgever enigszins het vermoeden heeft en of de indruk heeft gekregen a.d.h.v. jou versie van het verhaal kan hij gewoon een arbo-arts inschakelen voor een second opinion.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220359452
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:59 schreef bami_haar het volgende:
Hoe vaak heb je je het afgelopen jaar ziek gemeld?
Dit is de eerste keer.
pi_220359638
Verschilt per werkgever.
pi_220359662
-

[ Bericht 99% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-03-2026 19:11:56 ]
  maandag 16 maart 2026 @ 19:18:23 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220359703
Volgens mij is het juist de arbodienst/bedrijfsarts die moet beoordelen hoe het zit met jouw ziekteverzuim, niet de directeur of je leidinggevende.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220359747
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vind het zelf een beetje vreemd dat de arbodienst al zo snel belt, zeker omdat ik net nog met de directeur had gesproken.

Ja, wel meegemaakt dat ik binnen 24 uur werd gebeld door de ARBO-dienst die me het hemd van het lijf vroegen en twee dagen later op het spreekuur moest komen. Terwijl ik gemiddeld 1x/2 jaar griep heb. Zei de arts "ja, die ARBO dienst moet zich ook profileren, adieu"

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 16-03-2026 21:13:45 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220359750
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 19:18 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is het juist de arbodienst/bedrijfsarts die moet beoordelen hoe het zit met jouw ziekteverzuim, niet de directeur of je leidinggevende.
Dat dus. Gewoon afkappen en naar de arts verwijzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220360306
Sommige werkgevers doen dat, maar zeker niet allemaal. Ik ben ook wel eens dezelfde dag gebeld. Bel ze dan 1 minuut voor 5 terug om lekker te jennen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220360320
quote:
Het is ook vreselijk irritant om appjes of belletjes te krijgen van je leidinggevende als je ziek bent. Goh, je bent misschien gewoon even een paar dagen ziek. Rot toch op.
  maandag 16 maart 2026 @ 20:22:50 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220360369
Ligt totaal aan het contract wat de werkgever heeft afgesloten op dit gebied.
Kan een half uur na ziekmelding al zijn dat ze op je stoep staan, kan zijn dat je na 6 weken eens een belletje krijgt. En alles eromheen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220360641
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:58 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zit met een vraag over een ziekmelding.

Ik heb mij paar dagen geleden ziek gemeld.
Ben ongeveer 4 dagen ziek.
Vanmiddag belde de directeur mij om te vragen hoe het ging. Ik heb aangegeven dat ik nog niet beter ben.

Een paar uur later zag ik een gemiste oproep van de arbodienst, zonder voicemail of bericht.

Je moet een werknemer dezelfde dag nog ziekmelden ivm vergoeding.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220360921
Kan het niet gewoon toeval zijn?

De baas / directeur is geinteresseerd in zijn werknemer en belt na een paar dagen hoe het gaat.

En het bedrijf heeft een contract met een arbodienst waarbij die pas een paar dagen na de ziekmelding in actie komt. Volgens mij zijn er veel bedrijven die geen arts langsturen als iemand een paar dagen ziek is (want dat kost ook weer geld en voor een simpel iets waarbij men na 2 dagen weer terug op kantoor is, is dat niet nodig), dus pas op dag 3 of 4 neemt de arbodienst contact op met de werknemer om te kijken of het iets wat lang duurt of niet (bijvoorbeeld een griepje terwijl veel mensen griep hebben, dan kun je misschien beter nog iets langer afwachten voor een afspraak)
pi_220361493
Volgens mij is 4 dagen wel snel, maar het kan alle kanten op, ik heb meegemaakt dat ze de volgende dag al bellen, maar ook dat het een paar weken duurt.

Ik zou er niet gelijk teveel achter zoeken, zeker als je echt ziek bent.
pi_220362291
Ik lees niets geks.
Wij hebben ook afspraken met de arbo dat ze zieke medewerkers binnen 5 werkdagen bellen. En als leidinggevende, bel ik ook standaard de eerste week om even te checken hoe het gaat.
Gelukkig heb ik een goede verstandhouding met alle medewerkers en vertellen ze wat ze mankeren ondanks dat ze dat niet hoeven.
Op die manier kan ik inschatten hoelang ze ongeveer afwezig zijn, of ze iets extra's nodig hebben zoals bijv. een afspraak bij de bedrijfsmaatschappelijk werk en soms, vooral bij nare dingen, stuur ik ze een bos bloemen en een lief kaartje.

Ik vind het persoonlijk fijn dat de arbo binnen 5 werkdagen belt want het past ook bij goed werkgeverschap/ zorgplicht.
pi_220362324
Ach, ik had laatst 's nachts buikgriep gekregen, toen liet ik 's ochtends weten "ik heb een hele slechte nacht gehad, maar als ik even de ochtend bijslaap dan log in na de lunch weer in" en toen had ik binnen een uur een enquęte van de bedrijfsarts in de mail. Vond ik nogal zonde van het geld en ik denk dat ik volgende keer zoiets alleen informeel bij m'n leidinggevende laat weten in plaats van het via de officiële route te doen, maar tegelijkertijd heb ik me er ook niet druk om gemaakt.

Mocht de bedrijfsarts echt aan je deur komen of iets dergelijks om te controleren is het alweer een heel ander verhaal, maar zo'n enquęte in mijn geval of belletje in jouw geval vind ik allemaal niet zo spannend.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 10:40:42 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220363368
Niet zo gek na vier dagen toch?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220364342
Hij zal iets vermoeden dan. Dat zal niet voor niets zijn.
pi_220364430
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:23 schreef Halcon het volgende:
Hij zal iets vermoeden dan. Dat zal niet voor niets zijn.
Dit. Tegen mij zei de bedrijfsarts laatst wederom: "volkomen arbeidsongeschikt op dit moment, ik zal aan de werkgever vragen of ze over 8 tot 10 weken weer een gesprek inplannen".

Verder af en toe app of belcontact met leidinggevende die hier ook al eens koffie is komen drinken.

Maargoed, in mijn situatie is het ook duidelijk dat ik de boel niet loop te flessen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220364442
Prankcall denk ik
U MAD?
  Redactie Frontpage dinsdag 17 maart 2026 @ 13:37:42 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_220364466
quote:
Klopt inderdaad. Het is dan dus ook niet raar dat de directeur zijn arbo-partner belt.
en die zijn vervolgens voortvarend aan de slag gegaan.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220364468
Dat hoeft niet per se iets te maken hebben met een vermoeden van bedrog of zo, maar juist vanuit het oogpunt van preventie en integratie. Als ze je echt niet vertrouwen, dan staat Hoffmann wel in de bosjes.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220366696
Inmiddels gebeld daar de arbodienst.

Omdat dat ik nog een week met griep zit. Vondt dat zij mij ziekmelding wat langer duurde dan normaal.
En raade mij om paracetamol te nemen om zo wat eerder te beginnen.

Maar dit is de stomste advies wat ik gehoord heb.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:39:01 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220367103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:00 schreef Breaker.Faker het volgende:

Omdat dat ik nog een week met griep zit. Vondt dat zij mij ziekmelding wat langer duurde dan normaal.

Waarom?
  Redactie Frontpage dinsdag 17 maart 2026 @ 19:48:13 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_220367283
quote:

Willekeurige arbo-medewerker die medicatie gaat voorschrijven? Het moet niet gekker worden.
pi_220367331
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Donna op 17-03-2026 22:03:25 ]
-nee-
pi_220368503
quote:

Van een echte griep ben je zeker een week echt ziek. Dan lig je met koorts in bed en ben je nog weken enorm moe. Of had je een verkoudheid? Mensen verwarren dat vaak met griep. Pas als je een echte griep (influenza) hebt gehad, noem je een verkoudheid nooit meer griep trouwens.

Een verkoudheid is vaak na dag drie wel op zn retour en dan is er niks mis mee om wat paracetamol in te nemen en weer aan het werk te gaan. Al hangt dat erg af wat voor werk je doet. Thuiswerken in een administratieve baan kan je sneller oppakken dan dat je kilometers moet lopen in je baan als magazijnmedewerker.
pi_220368613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:39 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Van een echte griep ben je zeker een week echt ziek. Dan lig je met koorts in bed en ben je nog weken enorm moe. Of had je een verkoudheid? Mensen verwarren dat vaak met griep. Pas als je een echte griep (influenza) hebt gehad, noem je een verkoudheid nooit meer griep trouwens.

Een verkoudheid is vaak na dag drie wel op zn retour en dan is er niks mis mee om wat paracetamol in te nemen en weer aan het werk te gaan. Al hangt dat erg af wat voor werk je doet. Thuiswerken in een administratieve baan kan je sneller oppakken dan dat je kilometers moet lopen in je baan als magazijnmedewerker.
Eens ja, vorig jaar voor het eerst gehad. Week plat gelegen, niks binnen houden en paar dagen liggen rillen op bed.

Dat is griep, niet een neusverkoudheidje en wat hoofdpijn en vermoeidheid.

Dat los je ook niet op met een paracetamol om morgen weer aan de slag te gaan :`)
pi_220368669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:48 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Willekeurige arbo-medewerker die medicatie gaat voorschrijven? Het moet niet gekker worden.
Ja zo gek is het al geworden. Overigens weten die "willekeurige arbo-medewerkers" dat ook wel, maar die zitten in diezelfde mallemolen. Er wordt overigens niets opgeslagen na afloop van zo'n gesprek.
pi_220368735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:48 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je weet toch helemaal niet of het een willekeurige arbo-medewerker was?
Bij ons bellen enkel de arbo-artsen en arbo-verpleegkundigen. Zij mogen medisch uitvragen en ook adviseren over simpele dingen zonder het hele medische dossier te kennen. Zeker over zoiets voor de hand liggend als paracetamol wat iedereen in de keukenla heeft liggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 maart 2026 @ 22:54:17 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_220368920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:22 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Je weet toch helemaal niet of het een willekeurige arbo-medewerker was?
Bij ons bellen enkel de arbo-artsen en arbo-verpleegkundigen. Zij mogen medisch uitvragen en ook adviseren over simpele dingen zonder het hele medische dossier te kennen. Zeker over zoiets voor de hand liggend als paracetamol wat iedereen in de keukenla heeft liggen.
Daarom schrijf ik ook willekeurig en niet 'belmiep'

Voor hetzelfde geld is hij allergisch voor paracetamol (hoe zeldzaam dat ook is).

Ze mogen wellicht adviseren over 'meer bewegen, gezond eten, rekken en strekken' maar zeker niet over medicijngebruik zonder zijn hele medische geschiedenis en huidig medicijngebruik te kennen. En ik kan je verzekeren dat een arbo-bedrijf dat niet kent.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:17:47 #33
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_220369037
R
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:36:12 #34
208890 June.
Seriously?
pi_220369106
Misschien wel je werkgever gewoon een indicatie wanneer je eventueel weer inzetbaar bent. Lijkt me niet meer dan logisch.
Shine bright like a diamond.
pi_220369149
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:54 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Daarom schrijf ik ook willekeurig en niet 'belmiep'

Voor hetzelfde geld is hij allergisch voor paracetamol (hoe zeldzaam dat ook is).

Ze mogen wellicht adviseren over 'meer bewegen, gezond eten, rekken en strekken' maar zeker niet over medicijngebruik zonder zijn hele medische geschiedenis en huidig medicijngebruik te kennen. En ik kan je verzekeren dat een arbo-bedrijf dat niet kent.
Zeker wel dat je als BIG geregistreerde arbo verpleegkundige
Zelfzorggeneesmiddelen mag adviseren zoals paracetamol bij milde pijnklachten.
Zelfs elke gediplomeerde drogisterijmedewerker mag dat aan elke willekeurige klant adviseren en dan zou een BIG geregistreerde verpleegkundige dat niet mogen?
  Redactie Frontpage woensdag 18 maart 2026 @ 12:20:58 #36
38148 crew  Innisdemon
pi_220371554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:50 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Zeker wel dat je als BIG geregistreerde arbo verpleegkundige
Zelfzorggeneesmiddelen mag adviseren zoals paracetamol bij milde pijnklachten.
Zelfs elke gediplomeerde drogisterijmedewerker mag dat aan elke willekeurige klant adviseren en dan zou een BIG geregistreerde verpleegkundige dat niet mogen?

Ok, daar heb je wel een punt.

Maar dat doen zonder de medische geschiedenis / huidig medicijngebruik te kennen?
Lijkt mij bijzonder onverstandig.
pi_220371581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:20 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Zonder de medische geschiedenis / huidig medicijngebruik te kennen?
Lijkt mij bijzonder onverstandig.

Dat doet een drogisterijmedewerker ook. En, daarnaast geeft de arbo een advies niet een verplichting. Maar bij enkel wat keelpijn, hoofdpijn is dat een logisch advies. Het is niet alsof ze morfine ofzo adviseren.
Daarnaast, als je echt nog een heel medisch dossier hebt, zal de medewerker ook vast uit zichzelf wel aangeven wat hij/zij wel of niet kan slikken.
  Redactie Frontpage woensdag 18 maart 2026 @ 12:43:24 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_220371665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:27 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Dat doet een drogisterijmedewerker ook. En, daarnaast geeft de arbo een advies niet een verplichting. Maar bij enkel wat keelpijn, hoofdpijn is dat een logisch advies. Het is niet alsof ze morfine ofzo adviseren.
Daarnaast, als je echt nog een heel medisch dossier hebt, zal de medewerker ook vast uit zichzelf wel aangeven wat hij/zij wel of niet kan slikken.
Een pakje paracetamol, welk de klant heeft gekozen, verkopen is niet hetzelfde als actief medicijnen adviseren.
Dat is een slippery slope
  Redactie Frontpage woensdag 18 maart 2026 @ 12:58:52 #39
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220371808
Hoe snel de arbo contact opneemt ligt echt aan het contract van je werkgever. Ik had 'm bij mijn vorige werkgever al op de dag van de ziekmelding :)

(Ik heb me in totaal twee keer ziekgemeld, beide keren zo snel de arbo. Collega's gaven ook aan dat het zo snel was. Eerste keer was een griepje, tweede keer na mijn ongeluk)
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
pi_220371878
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:58 schreef Troel het volgende:
Hoe snel de arbo contact opneemt ligt echt aan het contract van je werkgever. Ik had 'm bij mijn vorige werkgever al op de dag van de ziekmelding :)

(Ik heb me in totaal twee keer ziekgemeld, beide keren zo snel de arbo. Collega's gaven ook aan dat het zo snel was. Eerste keer was een griepje, tweede keer na mijn ongeluk)
Al een beetje hersteld inmiddels of nog steeds bezig?
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage woensdag 18 maart 2026 @ 13:10:02 #41
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220371916
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:04 schreef vosss het volgende:

[..]
Al een beetje hersteld inmiddels of nog steeds bezig?
Thuis kan ik meestal zonder hulpmiddel lopen, kleine stukjes lukken met rollator, maar langere stukken nog steeds de rolstoel. Schouder gaat goede kant op, alwee reen tijdje bezig met krachttraining. Restanten van de hersenschudding nog aanwezig en tanden staan nog steeds niet weer vast. Maar er is nog steeds vooruitgang, dus hoop! Tnx voor t vragen :) Hoe is het met jou?
[i]2 trut[/i]
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:17:28 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220372297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:27 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Nee, dat is niet ok

Tevens is er verschil tussen een arbo-medewerkers en een bedrijfsarts, in wat ze mogen en moeten adviseren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220372392
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Thuis kan ik meestal zonder hulpmiddel lopen, kleine stukjes lukken met rollator, maar langere stukken nog steeds de rolstoel. Schouder gaat goede kant op, alwee reen tijdje bezig met krachttraining. Restanten van de hersenschudding nog aanwezig en tanden staan nog steeds niet weer vast. Maar er is nog steeds vooruitgang, dus hoop! Tnx voor t vragen :) Hoe is het met jou?
Vooruitgang is goed. Bij mij lijkt er sprake van achteruitgang.

Als ik buiten wandel dan zie ik met dat oog een auto 25 meter voor mij in zijn geheel niet. Bordje bij de oogarts met grootste letter zie ik dus ook niet. In december kon ik de eerste paar nog lezen.

Er zitten wat kleine cystes achter de macula. Daar heb ik nu al 4 weken druppels voor, maar veranderd niks aan het wazige zicht vooral in het midden.

Maandag voor de ongeveer 26ste keer naar het MUMC voor weer een controle. En dan horen we wel weer. Hard hoofd in in elk geval. Spuiten zetten achter het oog zou wellicht nog iets helpen. Verder weet ik niet.

-O-

Autorijden mag inmiddels weer maar is wel lastig. Snelweg is een hele dikke no go. Evenals schemer en donker.
vosss is de naam,
pi_220372411
En die +/- 26 keer is niet gelogen. Ik ben gestopt met tellen bij de 20ste keer en zijn sindsdien nog een aantal keren geweest.

Pfff.

Heb genoeg ziekenhuis gezien voor de rest van mn leven.

Ow en de olie zit ook nog in mijn oog, dus die moet nog operatief eruit gehaald worden.

Weer hechtingen in mn oogbol. Happy happy Joy!! :X. :')

Netvlies zit wel nog altijd vast dus dat is wel positief. :7
vosss is de naam,
pi_220415107
Vandaag weer gestart. Kreeg vandaag te horen als ik weer ziek ben meer hun moet bellen wat de status is. Niet alleen de hr afdeling maar ook mij leidinggevende.

Contact via de arbodienst staan los van mekaar hadden ze het over.

Kan de werkgever dit eigenlijk eisen?
pi_220415525
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:25 schreef Breaker.Faker het volgende:
Vandaag weer gestart. Kreeg vandaag te horen als ik weer ziek ben meer hun moet bellen wat de status is. Niet alleen de hr afdeling maar ook mij leidinggevende.

Je hebt een week griep gehad? Dat is toch niet gek?

Ik zeg altijd "Ik laat weten wanneer ik weer denk te starten." en daarmee zoeken ze het maar uit. Mensen zijn volwassen, die weten heus wel wanneer ze wel weer beter zijn. Je hoeft echt niet elke dag even met je leidinggevende te bellen.
pi_220415549
quote:

Ik weet niet wat de wettelijke regels zijn. Bij ons (>1000 werknemers) moeten wij ons ziekmelden op een speciaal telefoonnummer. Daar geef je aan dat je ziek bent en op het moment dat je weer beter bent bel je dat nummer weer. De bedrijfsarts neemt zelf , meestal pas na een paar dagen, contact op om te vragen waarom je je ziek hebt gemeld en hoe lang je verwacht dat het herstel gaat duren.

Daarnaast moet je ook je leidinggevende op de hoogte stellen dat je ziek bent. Hier hoef je niet aan te geven waarom je ziek bent. Wel krijgt de leidinggevende informatie van de bedrijfsarts met hoe lang het herstel gaat duren (en indien nodig ook hoe het herstel moet plaatsvinden, bijvoorbeeld parttime werk of wek vanuit huis).

In de praktijk geven de meeste mensen vanuit zichzelf aan de leidinggevende en vaak ook aan de collegas door wat ze hebben en hoe lang het herstel gaat duren.
Bijvoorbeeld: ik ben verkouden, neem een paar dagen ziekteverlof op en werk daarna waarschijnlijk een paar dagen thuis. Of ik heb een been gebroken, ik verwacht de komende maanden niet op kantoor te zijn en werk 4 uur per dag vanuit huis omdat ik extra rust moet nemen.
Het antwoord van de leidinggevende is meestal: zorg goed voor jezelf, neem rust en ga niet te snel weer aan de slag. (beter eerst goed uitzieken dan een lange periode waarin je je niet goed voelt)
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2026 @ 08:57:43 #48
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220418519
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:13 schreef simonblue het volgende:
Het antwoord van de leidinggevende is meestalzou moeten zijn : zorg goed voor jezelf, neem rust en ga niet te snel weer aan de slag. (beter eerst goed uitzieken dan een lange periode waarin je je niet goed voelt)
ftfy

Ik denk dat je versteld staat van de hoeveelheid leidinggevenden die mensen zo snel mogelijk weer aan het werk hebben
[i]2 trut[/i]
pi_220420217
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:57 schreef Troel het volgende:

[..]
ftfy

Ik denk dat je versteld staat van de hoeveelheid leidinggevenden die mensen zo snel mogelijk weer aan het werk hebben
Dat klopt helaas. Mijn tekst was op basis van mijn eigen ervaringen met 5 leidinggevenden. Waarbij 1 persoon inderdaad mensen zo snel mogelijk weer aan het werk wilde hebben, en de andere 4 aangaven om voldoende rust te nemen.
pi_220420275
quote:

In het kader van goed werkgeverschap/goed werknemerschap is er best een groot grijs gebied. Maar wat de eisen zijn moet wel in een regeling staan EN redelijk zijn. Met regelmaat bellen kan je bijvoorbeeeld niet eisen van iemand die buiten bewustzijn is.

De arboarts heeft wat dat betreft meer zeggenschap, die kan ook huisbezoek afleggen (evt op het adres waar iemand verzorgd wordt).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220420650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:14 schreef simonblue het volgende:

[..]
Dat klopt helaas. Mijn tekst was op basis van mijn eigen ervaringen met 5 leidinggevenden. Waarbij 1 persoon inderdaad mensen zo snel mogelijk weer aan het werk wilde hebben, en de andere 4 aangaven om voldoende rust te nemen.
Door mensen zoals jij is het ziekteverzuim bij o.a. Gemeente Amsterdam 10%. Als je tegen personeel gaat zeggen oh neem lekker zo lang mogelijk rust als je maar wil dan doen ze dat ook. Er is een heel groot verschil tussen ziek zijn als werknemer en als ondernemer.
Facts don't care about your feelings
pi_220420727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Door mensen zoals jij is het ziekteverzuim bij o.a. Gemeente Amsterdam 10%. Als je tegen personeel gaat zeggen oh neem lekker zo lang mogelijk rust als je maar wil dan doen ze dat ook. Er is een heel groot verschil tussen ziek zijn als werknemer en als ondernemer.
Apart dat dat je conclusie uit mijn verhaal is.

Mijn ervaring bij mijzelf en mijn collegas is dat men juist zo snel mogelijk weer aan de slag gaat, soms misschien te snel. Vanwege de aard van de werkzaamheden is het ook vaak mogelijk om thuis te werken, dus je ziet vaak mensen die nog niet volledig beter zijn toch alvast een halve of hele dag vanuit huis werken.

Wat mij persoonlijk betreft: de afgelopen 10 jaar zit ik gemiddeld onder de 4 verzuimdagen per jaar.
pi_220421087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:10 schreef simonblue het volgende:

[..]
Apart dat dat je conclusie uit mijn verhaal is.

Mijn ervaring bij mijzelf en mijn collegas is dat men juist zo snel mogelijk weer aan de slag gaat, soms misschien te snel. Vanwege de aard van de werkzaamheden is het ook vaak mogelijk om thuis te werken, dus je ziet vaak mensen die nog niet volledig beter zijn toch alvast een halve of hele dag vanuit huis werken.

Wat mij persoonlijk betreft: de afgelopen 10 jaar zit ik gemiddeld onder de 4 verzuimdagen per jaar.
Dat is prima. Ik ben meestal ook 1x per jaar ziek en dan wel echt koorts dus weekje thuis. De rest, beetje hoofdpijn, kuchje, snotteren, dat is allemaal niet ziek zijn maar zijn genoeg ambtenaren die zich daarvoor al ziek melden. Alsof een arboarts dan even gaat bepalen dat jij geen hoofdpijn hebt.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')