abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220343760
Uit dit artikel blijkt dat het NRC samen met een enigszins obscuur collectief van links-extremistische lui onderzoek heeft gedaan naar een FvD-lijsttrekker.

quote:
De onderzoeksgroep Kafka is afkomstig uit de kraakbewegingen werd in 1988 opgericht. De groep wordt ondersteund door donaties.

Kafka doet onderzoek naar groepen en personen in Nederland die door haar als extreemrechts worden beschouwd en de ontwikkelingen die daarmee samenhangen. De resultaten worden gepubliceerd op de website van Kafka en voorheen in het kwartaalblad Alert! van de linkse actiegroep AFA. Onderzochte organisaties zijn onder andere Nieuw Rechts, de Nederlands Zuid-Afrikaanse Werkgemeenschap, de Moon-sekte, Voorpost, de Nederlandse Volks-Unie en de Partij voor de Vrijheid.

In de beginjaren werd wel eens gesteld dat de naam een acroniem voor Kollektief Anti Fascistisch/Kapitalistisch Archief zou zijn. Dit is echter sinds 1994 niet meer gesteld. Zelf geven zij aan zich naar de schrijver Franz Kafka te hebben genoemd.

In het jaarverslag 2008 van de AIVD werd onder het kopje 'links-extremisme' bij de behandeling van de Anti Fascistische Aktie ook Kafka genoemd, als informatieleverancier.[4] In 2010 schreef de AIVD in zijn rapport Afkalvend Front dat Kafka en AFA ernaar zouden streven alles wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Kafka en AFA zouden dit antidemocratische doel nastreven door middel van ondemocratische middelen, zoals (het aanzetten tot) geweld en intimidatie.[5]
Deze club lijkt, nu ik dit zo lees, als een soort van (archiverende) inlichtingendienst te fungeren. Zo gaan ze bijvoorbeeld na waar 'extreemrechts' demonstreert en wat ongewelvallige politici in het verleden hebben uitgespookt. Voorheen leverden ze (al dan niet onbedoeld) voer voor de stoottroepen van A(nti)FA, maar nu slaan ze dus schijnbaar de handen ineen met het NRC.

Met het rondklikken op het websitetje vind ik het opvallend lastig om te achterhalen wie de 'onderzoekers' zelf zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de samenwerking tot stand is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 15-03-2026 07:51:17 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220343815
Kafka is een clown met een ouwe lullen pet,
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220343965
Dat gedweep met de radicale islam vind ik nog wel wat kwalijker. De hoeveelheid Hamas propaganda die zij hebben rondgepompt is ronduit verwerpelijk.
pi_220344041
Het is inderdaad bedenkelijk te noemen dat een zogenaamde 'kwaliteitskrant' met dit soort clubjes in zee gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:58:27 #5
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220344209
Om een rechts extremist met losse handjes te ontmaskeren. Janken joh. :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220344275
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het is inderdaad 'om te janken' dat een krant als NRC met zulke clubjes in zee gaat, die dus door de AIVD al eens zijn bestempeld als extremistisch en antidemocratisch. Juist net waarvan men in zulke contreien altijd stelt dit te willen bestrijden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:04:42 #7
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220344306
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is inderdaad 'om te janken' dat een krant als NRC met zulke clubjes in zee gaat, die dus door de AIVD al eens zijn bestempeld als extremistisch en antidemocratisch. Juist net waarvan men in zulke contreien altijd stelt dit te willen bestrijden.
Hou jij je nou maar bij de Televaag (wat in de tweede wereldoorlog een NSB-krant was.)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220344319
Raar verhaal maar niet geheel ondenkbaar gezien die kan van het spectrum ook totaal niet democratisch is en zelfs het geweld niet schuwd. Waarom zou je dan twijfelachtige organisaties niet in de armen nemen uit je eigen kantje?

Nog meer reden om te twijfelen aan alles wat er van die kant komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220344340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hou jij je nou maar bij de Televaag (wat in de tweede wereldoorlog een NSB-krant was.)
T was 85 jaar terug twijfelachtig, nrc dus nu. Wat is je punt met je whatabout en je persoonlijke aanval?
1947-2016
pi_220344413
Wat een verwandlung van die krant zeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220344417
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het is inderdaad bedenkelijk te noemen dat een zogenaamde 'kwaliteitskrant' met dit soort clubjes in zee gaat.
NRC heeft al enige tijd geleden de afslag genomen van journalistiek naar activisme.

Je moet wel een enorme hekel aan je kat hebben om die krant in de kattenbak te leggen.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:20:14 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220344479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
NRC heeft al enige tijd geleden de afslag genomen van journalistiek naar activisme.

Je moet wel een enorme hekel aan je kat hebben om die krant in de kattenbak te leggen.
:D
1947-2016
pi_220344483
KAFKA zoekt uit dat die politicus meerdere keren veroordeeld is. NRC pikt dat op en publiceert erover plus bronvermelding. Maar NRC zou daar ineens niet over mogen publiceren omdat de informatie van KAFKA komt terwijl de feiten makkelijk te verifiėren zijn
pi_220344495
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daar heb ik geen abonnement op en daar gaat het ook niet over in dit topic. Ik denk ook dat het helemaal niet te veel is gevraagd om te erkennen dat het van NRC geen handige zet is om met dit soort clubjes in zee te gaan.
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
KAFKA zoekt uit dat die politicus meerdere keren veroordeeld is. NRC pikt dat op en publiceert erover plus bronvermelding. Maar NRC zou daar ineens niet over mogen publiceren omdat de informatie van KAFKA komt terwijl de feiten makkelijk te verifiėren zijn
Dit zegt niemand. Het gaat om de samenwerking, niet om de inhoud van de berichtgeving.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:23:53 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220344500
Mooi werk van KAFKA
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220344509
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Terwijl jij en andere wat rechtsere mensen geen enkel problem hebben met het inperken van de democratie. Je kan NRC hypocriet vinden maar je bent het zelf dan ook
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:27:50 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220344527
quote:
En niks over hun eigen volkje en kantje natuurlijk. Dat verdraait het beeld wel naar het imago dat 1 kant slecht is. Precies hun doel.

Terwijl veel van hun zelf vaak voor openlijke geweldpleging gepakt zijn, al dan niet met politiek motief.

Zooitje bagger is het.
1947-2016
pi_220344534
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Terwijl jij en andere wat rechtsere mensen geen enkel problem hebben met het inperken van de democratie. Je kan NRC hypocriet vinden maar je bent het zelf dan ook
Ik ben een groot voorstander van vrije en eerlijke verkiezingen, dus dat klopt niet.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:30:16 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220344543
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik ben ook vrij rechts qua dit soort zaken. Dit soort eenzijdige organisatietjes met een bepaald doel horen niet in een democratie. Immers willen zij de 'andere' kant het zwijgen opleggen, al dan niet met smaad, laster en geweld.
1947-2016
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:33:40 #20
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220344580
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Akathisia het volgende:
Uit dit artikel blijkt dat het NRC samen met een enigszins obscuur collectief van links-extremistische lui onderzoek heeft gedaan naar een FvD-lijsttrekker.
[..]
Deze club lijkt, nu ik dit zo lees, als een soort van (archiverende) inlichtingendienst te fungeren. Zo gaan ze bijvoorbeeld na waar 'extreemrechts' demonstreert en wat ongewelvallige politici in het verleden hebben uitgespookt. Voorheen leverden ze (al dan niet onbedoeld) voer voor de stoottroepen van A(nti)FA, maar nu slaan ze dus schijnbaar de handen in een met het NRC.

Met het rondklikken op het websitetje vind ik het opvallend lastig om te achterhalen wie de 'onderzoekers' zelf zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de samenwerking tot stand is gekomen.
Klopt, dat was altijd al zo.
Als rechtse groepen een bijeenkomst hebben gaan ze er staan stiekem foto's maken van wie er naar binnen gaat.

Zo gauw rechts ergens een demonstratie heeft zullen hun er ook zijn voor foto's en tegendemonstraties.
Ze zijn echt geobsedeerd door Extreemrechts terwijl bijna al het geweld van hun kant af komt sinds vroeger al.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_Hotel_Cosmopolite
pi_220344584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Shoot the messenger is wel typisch voor de FvD-adepten.
pi_220344638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Shoot the messenger is wel typisch voor de FvD-adepten.
Volgens mij stemt niemand die hier kritiek heeft op deze gang van zaken FvD.

Ik moet ook zeggen dat dit de zoveelste vermoeiende poging is om af te wijken van het onderwerp. We hebben nu al gezien dat dit is geprobeerd door de Telegraaf erbij te halen, mensen te beschuldigen van het willen inperken van de democratie en nu dus weer users weg te zetten als 'FvD-adepten'. Jammer dat logische kritiek op de NRC zo gevoelig ligt.
pi_220344688
Misdaadjournalisten die samenwerken met dubieuze bronnen uit het criminele circuit om zo een gedegen onderzoek voor een artikel te doen ook maar meteen opknopen dus?

Wat een fophef weer zeg, beetje gaan zitten doen alsof ze samen een aanslag hebben zitten plannen ofzo :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220344690
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij stemt niemand die hier kritiek heeft op deze gang van zaken FvD.
Er is een nieuwsbericht aangemaakt over een FvD'er met losse handjes.

Vervolgens wordt ditzelfde nieuwsbericht nog een keer aangemaakt. Maar dan met de titel dat NRC met Kafka samenwerkt. Niet dat het de inhoud van het nieuwsbericht verandert, maar het is voor FvD'ers wel weer lekker om op ''links'' los te kunnen gaan.
pi_220344701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:43 schreef KinKiJan het volgende:
Misdaadjournalisten die samenwerken met dubieuze bronnen uit het criminele circuit om zo een gedegen onderzoek voor een artikel te doen ook maar meteen opknopen dus?

Wat een fophef weer zeg, beetje gaan zitten doen alsof ze samen een aanslag hebben zitten plannen ofzo :')
Waarschijnlijk is het vrij simpel en hebben ze bij het NRC helemaal niet de capaciteit om alle gekkies van FvD na te gaan.
pi_220344737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er is een nieuwsbericht aangemaakt over een FvD'er met losse handjes.

Vervolgens wordt ditzelfde nieuwsbericht nog een keer aangemaakt. Maar dan met de titel dat NRC met Kafka samenwerkt. Niet dat het de inhoud van het nieuwsbericht verandert, maar het is voor FvD'ers wel weer lekker om op ''links'' los te kunnen gaan.
Dit hoeft niet los van elkaar te bestaan. Twee dingen kunnen tegelijk waar zijn:

(1) Prima dat er weer een FVD-er is ontmaskert, er zit gewoon erg veel rot op lokaal niveau en nu de partij snel lijkt te groeien is het belangrijk dit scherp in de gaten te houden.

(2) Daarnaast kun je je afvragen of NRC, een van de grotere kranten van NL, dit zelf niet had kunnen achterhalen en daar niet de 'samenwerking' voor nodig had met een discutabele 'antifascistische onderzoeksgroep', die door de AIVD in het verleden al is bestempeld als extremistisch en antidemocratisch.

Het is niet of-of, maar en-en.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:48:42 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220344742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Deze club lijkt, nu ik dit zo lees, als een soort van (archiverende) inlichtingendienst te fungeren. Zo gaan ze bijvoorbeeld na waar 'extreemrechts' demonstreert en wat ongewelvallige politici in het verleden hebben uitgespookt. Voorheen leverden ze (al dan niet onbedoeld) voer voor de stoottroepen van A(nti)FA, maar nu slaan ze dus schijnbaar de handen in een met het NRC.

De mate waarin dit daadwerkelijk een probleem is, lijkt me omgekeerd evenredig met de mate waarin gebruik gemaakt wordt van verifieerbare feiten in het artikel dat het product is van de samenwerking. Leuk, dit soort associatieve verdachtmakingen, maar wat doet het precies af aan de berichtgeving dat de lijsttrekker van FvD Den Bosch meerdere malen veroordeeld is voor mishandeling?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220344754
quote:
Zo'n activistenclub als bron of hun tips gebruiken is natuurlijk wat anders dan 'samenwerken'. Normaal gesproken zou je als journalist juist niet zomaar je bron vrijgeven.

Dus het niet zo vreemd dat mensen hier nogal van op kijken.
pi_220344758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:44 schreef luxerobots het volgende:
Waarschijnlijk is het vrij simpel en hebben ze bij het NRC helemaal niet de capaciteit om alle gekkies van FvD na te gaan.
NRC niet, maar Kafka heeft die capaciteit wel, en reken er maar op dat ze dat ook doen en ze hebben ook de nodige informatie. Zo hebben ze hele dossiers met namen van mensen die bijvoorbeeld ooit een ondersteuningsverklaring hebben ondertekend voor een zogenaamde extreem-rechtse partij of voor een dergelijke partij op een kandidatenlijst hebben gestaan. En je kunt er ook op rekenen dat ze dat al lang niet meer met kaartenbakken doen maar met de computer.
pi_220344760
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 19:56 schreef OllieA het volgende:
September 2017: Taakstraf voor het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel met een glas, waardoor het slachtoffer een grote snijwond opliep.

Augustus 2020: Geldboete voor een klap en kopstoot; de rechter bepaalde dat hij zich moest melden bij een verslavingsinstelling.

September 2024: Taakstraf van 130 uur (waarvan 50 uur voorwaardelijk) voor het slaan van drie personen in Den Bosch; daarnaast een proeftijd van twee jaar met onder meer een alcoholverbod en een training in agressiebeheersing of middelengebruik.

Zuipschuit met agressieproblemen. FVD heeft daar blijkbaar geen moeite mee.
Als ik dit topic lees lijkt het grootste probleem te zijn dat dit onderzoek van Kafka in samenwerking met NRC tot stand is gekomen :D
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:50:55 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220344770
Misschien kan iemand tussen het schuimbekken door uitleggen wat in deze kwestie NRC precies kwalijk valt te nemen?

Ik heb het artikel gelezen en het is gewoon een puur feitelijk relaas.
Huilen dan.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:54:19 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220344796
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:39 schreef HowardRoark het volgende:
Jammer dat logische kritiek op de NRC zo gevoelig ligt.
Gezien de OP ligt kritkiek op FvD nogal gevoelig
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220344799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zal inderdaad ook niet veel meer zijn dan zoiets als:

NRC: "Jullie doen onderzoek naar van die gare FvD gastjes he?"
Kafka: "Ja"
NRC: "Oh doe mij wat informatie over die FvD'er uit Den Bosch"
Kafka: "No problem, wel neerzetten dat het van ons komt he?"
NRC: "Joe!"

Dan hoeven ze het alleen nog maar zelf even te verifiėren in plaats van het hele wiel opnieuw uit te vinden en einde samenwerking. Nou drama hoor ...
pi_220344803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:54 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Het zal inderdaad ook niet veel meer zijn dan zoiets als:

NRC: "Jullie doen onderzoek naar van die gare FvD gastjes he?"
Kafka: "Ja"
NRC: "Oh doe mij wat informatie over die FvD'er uit Den Bosch"
Kafka: "No problem, wel neerzetten dat het van ons komt he?"
NRC: "Joe!"

Dan hoeven ze het alleen nog maar zelf even te verifiėren in plaats van het hele wiel opnieuw uit te vinden en einde samenwerking. Nou drama hoor ...
Maar dit weet je helemaal niet. Je weet ook niet wie die mensen eigenlijk zijn.
pi_220344804
quote:
FvD-lijsttrekker Den Bosch meermaals veroordeeld voor mishandeling

De lijsttrekker van Forum voor Democratie in Den Bosch is de afgelopen jaren drie keer door de politierechter veroordeeld wegens mishandeling. Dat blijkt uit onderzoek van NRC in samenwerking met de antifascistische onderzoeksgroep Kafka.

De 28-jarige Ramon van Asch, die de lijst van FvD aanvoert bij de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen, kreeg volgens NRC en Kafka twee keer een taakstraf opgelegd door de politierechter en een keer een boete. Van Asch blijkt daarnaast in januari 2022 een beveiliger van de Hogeschool Avans in het gezicht te hebben geslagen, nadat die hem erop aansprak dat hij geen mondkapje droeg. Dat bevestigen betrokkenen.

Werken van Nietzsche
De hogeschool schorste Van Asch vervolgens twaalf dagen, waardoor hij verschillende tentamens en herkansingen niet kon maken. Van Asch maakte bezwaar bij de geschillencommissie van de hogeschool, maar verloor die zaak. De woordvoerder van FVD en Ramon van Asch reageerden volgens NRC en Kafka ondanks diverse pogingen niet op verzoeken om een reactie.

Volgens de site van de politieke partij werkt Van Asch als beleidsmedewerker op de Tweede Kamerfractie van Forum voor Democratie. 'Een groot deel van zijn boekenkast is gevuld met de werken van Nietzsche, hij volgt (geo)politieke ontwikkelingen op de voet en heeft enorme waardering voor hoogstaande architectuur, interieur en mode. Smakeloosheid staat hem tegen, tenzij het humor betreft.'

Door ANP
Maareh, KAFKA!!

zaterdag 14 maart 2026 @ 21:56:56 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220344809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou en?
Huilen dan.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:57:21 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220344812
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maareh, KAFKA!!

[ afbeelding ]
Haha dat kapsel ook van die kerel :') Bijna de scheiding van een bekende duitse politicus
pi_220344823
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou en?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo'n activistenclub als bron of hun tips gebruiken is natuurlijk wat anders dan 'samenwerken'. Normaal gesproken zou je als journalist juist niet zomaar je bron vrijgeven.

Dus het niet zo vreemd dat mensen hier nogal van op kijken.
pi_220344825
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Haha dat kapsel ook van die kerel :') Bijna de scheiding van een bekende duitse politicus
Een bekende Oostenrijker die ook van Nietzsche hield?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:59:12 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220344829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een bekende Oostenrijker die ook van Nietzsche hield?
Die ja!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:59:46 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220344835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]

Moeten 'mensen' vooral doen dan, maar nog steeds is mij niet helder welk verschrikkelijk kwaad er hier precies begaan is.
Huilen dan.
pi_220344844
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien kan iemand tussen het schuimbekken door uitleggen wat in deze kwestie NRC precies kwalijk valt te nemen?

Ik heb het artikel gelezen en het is gewoon een puur feitelijk relaas.
Dat is al duidelijk benoemd. Het feit dat men een samenwerking aangaat met een obscuur clubje die door de AIVD in het verleden al is bestempeld als extremistisch, antidemocratisch, waarbij het aanzetten tot geweld niet wordt geschuwd. Zie ook:

Bron (p. 11)

Hoe komt het toch dat extremisme aan de linkerkant van het politieke spectrum zo vaak goedgepraat dient te worden terwijl men alles bij elkaar schreeuwt als het van rechts komt?
pi_220344858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik heb ook echt geen idee wie de bronnen van misdaadjournalisten zijn, die staan ook niet met volledige naam en toenaam in de krant, maar meestal onder de noemer 'bron uit het criminele circuit' of iets vergelijkbaars.

Als die op basis van zo'n bron hier roepen dat het om een getinte Nederlander gaat hoor je echt helemaal niemand mekkeren over de samenwerking tussen journalist en bron..
pi_220344880
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Moeten 'mensen' vooral doen dan, maar nog steeds is mij niet helder welk verschrikkelijk kwaad er hier precies begaan is.
Niemand heeft het dan ook over verschrikkelijk kwaad, dat verzin je helemaal zelf.
pi_220344883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:02 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ik heb ook echt geen idee wie de bronnen van misdaadjournalisten zijn, die staan ook niet met volledige naam en toenaam in de krant, maar meestal onder de noemer 'bron uit het criminele circuit' of iets vergelijkbaars.

Juist, de vraag is waarom dat hier niet ook is gebeurd.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:07:37 #46
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220344888
Het equivalent hiervan zou zijn als de Telegraaf de website Stormfront als bron zou gebruiken.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:08:12 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220344894
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is al duidelijk benoemd. Het feit dat men een samenwerking aangaat met een obscuur clubje die door de AIVD in het verleden al is bestempeld als extremistisch, antidemocratisch, waarbij het aanzetten tot geweld niet wordt geschuwd. Zie ook:

[ afbeelding ]

Bron (p. 11)

Hoe komt het toch dat extremisme aan de linkerkant van het politieke spectrum zo vaak goedgepraat dient te worden terwijl men alles bij elkaar schreeuwt als het van rechts komt?
Je hebt geen idee welke vorm die samenwerking heeft of had, maar blijf vooral lekker verontwaardigd. Het kan gewoon een tip zijn geweest waarna uitwisseling van informatie plaatsvond. Samenwerking. Heftig!

En wie zie jij precies extremisme goedpraten?
Huilen dan.
pi_220344900
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je hebt geen idee welke vorm die samenwerking heeft of had
Jij ook niet. Dus waarom zou NRC het expliciet benoemen? Dat gebeurt normaal gesproken niet. Het roept meer vragen op dan het beantwoordt.
pi_220344909
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:07 schreef Cruzinats het volgende:
Het equivalent hiervan zou zijn als de Telegraaf de website Stormfront als bron zou gebruiken.
Niet alleen bron, in samenwerking met zelfs.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:12:24 #50
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220344931
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron (p. 11)

Moet je eens andersom doen.

"Organisatie XX streeft er naar links te weren uit de publieke ruimte."
Hoeveel hier zouden meteen schreeuwen Fascimse?! en terecht ook!

En niemand boeit het wat als het uit de linkerkant komt, ik heb vaak zat gezien dat men geweld verafschuwd, tenzij het tegen extreemrechtsen is, dan is het ineens prima en juist toegejuicht.
Vrijheid van meningsuiting is de kern van onze democratie, tenzij je extreemrechts bent, dan moet er een kogel door je nek.

En het enge is dat het steeds meer genormaliseerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')