De Duitsers wilden eerst gewoon samenleven met de Joden maar de Joden deden gemeen, ze zorgden voor hoge rentes en lieten de Duitsers oorlogen verliezen enzo. Dus toen besloten de Duitsers: als jullie niet met ons willen samenleven dan moeten jullie maar ergens anders leven, dus toen hadden ze speciale kampen gemaakt voor de Joden. Veel fijner.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef Regilio_ het volgende:
Tsjah, nauwelijks woorden voor.
Wat zou ze van Auschwitz vinden? Ook veel beter destijds want toen was alles lekker duidelijk gescheiden?
Ga jij eens een kopje thee drinken met de nakomelingen van Sitting Bull of Geronimo in hun reservaten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja een groep wat constant de eigen groep achtersteld, is ook achterlijk.
Zie Nederland, al die migratie, alleen maar armoediger geworden hier.
Wat ik hiervan weet is dit: Duitsland werd destijds structueel genegeerd door de andere westerse landen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De Duitsers wilden eerst gewoon samenleven met de Joden maar de Joden deden gemeen, ze zorgden voor hoge rentes en lieten de Duitsers oorlogen verliezen enzo. Dus toen besloten de Duitsers: als jullie niet met ons willen samenleven dan moeten jullie maar ergens anders leven, dus toen hadden ze speciale kampen gemaakt voor de Joden. Veel fijner.
Tja jammer.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga jij eens een kopje thee drinken met de nakomelingen van Sitting Bull of Geronimo in hun reservaten.
De oorspronkelijke bewoners van Amerika wonen nu in reservaten. Een soort dierentuin voor mensen.
Neuh. Maritieme termen en het woord polder ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef Hiddendoe het volgende:
Lees de boeken van Doris Lessing en je schaamt je dood over de apartheid.
Overigens ook het enige Nederlandse woord dat 'wereldberoemd' is.
Jaquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:01 schreef DrDentz het volgende:
[ tiktok ]
Is dit racistisch of heeft mevrouw Bellinga hier gewoon een punt?
De Duitsers hadden hart voor de zaak en maakten een groot project van en voor de joodse kwestie, met een definitieve oplossing. Zoiets?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat ik hiervan weet is dit: Duitsland werd destijds structueel genegeerd door de andere westerse landen.
Vandaar die enorme frustraties. En 'dankzij' die mislukte Oostenrijkse kunstschilder heeft Duitsland toen toch nog een heel duidelijk punt weten te maken.
Nee hoor. Wij zijn allesbehalve superieur.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tja jammer.
Wij zijn nou eenmaal superieur gebleken, too bad.
Ja vandaar dat ze allemaal in het westen willen komen wonen, ik uh blijf bij mijn eigen standpunt, dank je.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij zijn allesbehalve superieur.
Nope. Duitsers waren kwaad, gefrusteerd, voelden zich achtergesteld en Hitler was de man die op het juiste moment verscheen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
De Duitsers hadden hart voor de zaak en maakten een groot project van en voor de joodse kwestie, met een definitieve oplossing. Zoiets?
Hiermee bewijs je dus wel dat je net zo dom bent als de gemiddelde zandbakgast.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja vandaar dat ze allemaal in het westen willen komen wonen, ik uh blijf bij mijn eigen standpunt, dank je.
Wallen lijkt mij ook wereldberoemd.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zal mijn donkere (no pun intended) humor zijn maar dat vond ik verschrikkelijk grappigquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:25 schreef 88-4 het volgende:
Wat een domme uitspraken.
Ze hebben ook nog de arme buurten bezocht waar de kleine zwarte kindjes tot hun verbazing niet schuw waren
Objectief bezien is de Westerse wereld superieur. Niet alleen omdat we voorop lopen met technologische ontwikkelingen, maar ook omdat we voorop lopen met mensenrechten, aandacht voor het milieu, enz.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maritieme termen vinden hun oorsprong in de zeevaart. En deze oorsprong is terug te vinden in het Latijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Neuh. Maritieme termen en het woord polder ook.
Ik vond het beschamendquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zal mijn donkere (no pun intended) humor zijn maar dat vond ik verschrikkelijk grappig
Mensen zijn geen haar beter geworden in de tussentijd, maar je maar geen illusie. Het is een dun laagje beschaving wat er nog is omdat we op het moment leven in luxe en weelde.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nope. Duitsers waren kwaad, gefrusteerd, voelden zich achtergesteld en Hitler was de man die op het juiste moment verscheen.
De rest is geschiedenis.
Mijn bloed begint nog steeds te koken dat zoiets mogelijk was in onze 'beschaafde' samenleving.
Vertel eens: van welk latijns woord is yacht (komend van het Nederlandse jacht) afkomstig?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maritieme termen vinden hun oorsprong in de zeevaart. En deze oorsprong is terug te vinden in het Latijn.
Polder is nergens bekend, net als het woord gezellig.
De andere internationaal bekende term/naam die ik kan bedenken is Coca Cola.
Ja, echt waar? Welke technologische en medische (die was je even vergeten zeker?) ontwikkelingen, mensenrechten van welk land dan? Landen waar de mensenrechten flagrant worden geschonden, boeien ons niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Objectief bezien is de Westerse wereld superieur. Niet alleen omdat we voorop lopen met technologische ontwikkelingen, maar ook omdat we voorop lopen met mensenrechten, aandacht voor het milieu, enz.
Geen idee. Vertel o grote wijze meester.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertel eens: van welk latijns woord is yacht (komend van het Nederlandse jacht) afkomstig?
Ik hoop echt dat jij een dezer dagen met het velletje van je lul tussen de rits van je gulp terecht komt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zou mama Bellinga echt alle hoeken van de slaapkamer laten zien.
Die bolle vent van dr wil wel kijkenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Doe ik niet, heb ik nooit gedaan, zal ik ook nooit doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Mensen zijn geen haar beter geworden in de tussentijd, maar je maar geen illusie. Het is een dun laagje beschaving wat er nog is omdat we op het moment leven in luxe en weelde.
Apartheid is helemaal geen Nederlands woord.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik stop 'm nooit tussen mijn gulp, maar bedankt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat jij een dezer dagen met het velletje van je lul tussen de rits van je gulp terecht komt.
Misschien leer je dan eens te denken met je hersens ipv met je lul.
Mag van mij hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die bolle vent van dr wil wel kijken
Ze komen allemaal hier vanwege het lekkere weer natuurlijk!quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja vandaar dat ze allemaal in het westen willen komen wonen, ik uh blijf bij mijn eigen standpunt, dank je.
Lijken. De Wallen is meervoud. Dat jij dit niet weet zeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wallen lijkt mij ook wereldberoemd.
Nee? Wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, enerzijds moet je dit soort dingen niet door domme mensen laten beschouwen, anderzijds legt het de complexiteit van de problematiek wel bloot.
[..]
Apartheid is helemaal geen Nederlands woord.
"Kijken, kijken, niet kopen." is ook veel beroemder in het buitenland.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, enerzijds moet je dit soort dingen niet door domme mensen laten beschouwen, anderzijds legt het de complexiteit van de problematiek wel bloot.
[..]
Apartheid is helemaal geen Nederlands woord.
Vandaar dat de hele wereld naar blanke landen trekt. Iedereen zo'n beetje behalve Japanners en Zuid-Koreanen. Die zien het met lede ogen aan wat er in het westen gebeurd en houden hun hekken gesloten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Afrikaans. In het Nederlands is het een leenwoord, als het in het Nederlands was geconstrueerd had het een heel andere betekenis gehad.quote:
Wel een beetje een gratenkut.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hou ik wel van en ik denk dat ze er een wokkel van draait.quote:
Joden zijn niet zo crimineel.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef Regilio_ het volgende:
Tsjah, nauwelijks woorden voor.
Wat zou ze van Auschwitz vinden? Ook veel beter destijds want toen was alles lekker duidelijk gescheiden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |