abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220327759
:W onderweg naar haar laatste dag op de werkplek.
Tranen, lachen, speeches . Afscheid.

Op weg naar een nieuwe fase w/
pi_220327762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:14 schreef AnneX het volgende:
Zwaai…en daar gaat zij… :W
Bekijk deze YouTube-video
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 08:20:38 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220327776
Veel plezier Bloes.
Inderdaad, het heeft flink gewaaid vannacht en ook vanochtend vernam ik aan de auto dat het ook nog wel hard waaide.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220327884
Fijne, gekke laatste werkdag @Blues!


Pap, mam en geen ome/tante hier. (Ik heb één tante en die wilde gewoon bij haar voornaam genoemd worden.) Door neefjes worden C en ik wel ‘tante M en ome C’ genoemd. En als de schoonfamilie het met neefjes over mij en C heeft, dan gebruiken zij dat ook. Ik vind het eigenlijk echt niks, maar ik laat het maar zo want in die familie is het heel normaal. (En in meer families, dus ik wijk af denk ik :+ )


Ik moet vandaag 50 heesters ophalen. En in de grond zetten. Gelukkig is C in de ochtend aan het werk en gaat ie ‘s middags mee naar een notaris met z’n ouders. Echt fantastische timing want die dingen moeten de grond in }:| (morgen geen tijd en zondag ook maar heel beperkt)
pi_220327889
Dagen droog en nu ik om 10.30 een afspraak in de stad heb regent het -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220327950
Mijn ene oma was de helft van een tweeling. Een jongen en een meisje.
Mijn oma heeft natuurlijk toen een naam gekregen, maar ze werd altijd 'zus' genoemd, alsof dat haar naam was.
Zij werd dus mijn oma Zus.

De bijbehorende opa werd ook niet bij zijn eigen voornaam aangeduid binnen de familie, maar met een bijnaam die hij op de kweekschool opdeed. Cuup. Dus oma Zus en opa Cuup.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220328038
Aan de kant van mijn moeder waren ook meerdere vrouwen (geen idee wat de familieband was) die “tante Zus” genoemd werden

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaatje1 op 13-03-2026 09:01:24 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220328278
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:16 schreef AnneX het volgende:
:W onderweg naar haar laatste dag op de werkplek.
Tranen, lachen, speeches . Afscheid.

Op weg naar een nieuwe fase w/
Succes, veel plezier & sterkte indien nodig! O+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 09:12:23 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220328282
Ik ken (van de verhalen) ook meerdere Broers. Van eentje heette de vrouw ook Zus. Geen idee of die vrouw die naam al voor het huwelijk had.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220328345
Mijn oma heette Leida (of officieel Aleida), maar ze werd altijd Mannie genoemd. Laatst kwam ik erachter dat dat Twents is voor zus(je). Ze woonde zelf in Limburg, maar kwam oorsprinkelijk uit die regio.

Tantes en ooms noemde ik altijd wel zo, ook vrienden van mijn ouders die dat natuurlijk helemaal niet waren. Ik werd zelf tante op mijn 12e, ik word alleen tante genoemd om me te plagen O-) :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 13-03-2026 13:38:41 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220328491
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:43 schreef sigme het volgende:
Mijn oma heeft natuurlijk toen een naam gekregen, maar ze werd altijd 'zus' genoemd, alsof dat haar naam was.
Zij werd dus mijn oma Zus.

De zus van mijn oma heette gewoon zo, die had geen andere naam. Ook tante Zus voor ons.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220328514
@Blues veel plezier op je laatste dag in het werkende leven! :W O+
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:54:23 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220328626
Toffe laatste werkdag gewenst @Blues *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:07:25 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220328699
*O* *G* voor @Blues
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 10:23:43 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220328808
Ik heb al weekend. Eigenlijk zou om 11u iemand komen voor spouwmuurisolatie maar hij belde of het eerder kon. Dus mailtje afgemaakt en toen zei ik Feierabend!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220329016
Succes blues
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 11:24:45 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220329629
Dus isolatiebedrijf geweest, keurige indruk, voor zover ik het beoordelen kan had ie verstand van zaken. Benieuwd wat het gaat kosten.
Ik had een beetje rommel onderin de spouw "oh dan kunnen er geen steenwol gebruiken maar moeten we gebonden eps gebruiken"

Gevraagd of dat "erg" was, maar dat had sowieso zijn voorkeur. Alleen ambtenaren en leraren namen steenwol _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220329633
Grappig…vaak borrelen bij jullie verhalen bij mij dingen op.
Zoals oma van moeders kant werd liefkozend Sientje door mijn tantes en ooms genoemd.
Terwijl zij zo’n mooie naam had als Josina Marina.
En twee neven met dezelfde naam - vernoemd naar opa Josef - waren ‘onze’ Joost en ‘jullie’ Joost.
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 11:27:05 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220329665
Oma Sientje boks, maar dat was een Gesina (of Gezina)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220330204
Wat een nattigheid buiten.

Eerst naar het FNV kantoor om belasting in te vullen. Brutaal de kosten voor de gordelroos vaccinatie ingevuld 😂

Daarna koopzegels ingeleverd bij AH, naar de turkse winkel voor lekkers want zondag komt een vriendin onverwachts borrelen

Heb zo’n dag dat alles uit m’n handen valt. In de winkel deed ik de boodschappen naast m’n tas. Toen ik zei “het is zo’n dag dat alles verkeerd gaat” zei de verkoper “het is voor u echt vrijdag de 13e” dat was ik vergeten maar hij heeft wel gelijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_220330880
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De zus van mijn oma heette gewoon zo, die had geen andere naam. Ook tante Zus voor ons.
Hier ook een oud-tante Zus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220330915
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Dus isolatiebedrijf geweest, keurige indruk, voor zover ik het beoordelen kan had ie verstand van zaken. Benieuwd wat het gaat kosten.
Ik had een beetje rommel onderin de spouw "oh dan kunnen er geen steenwol gebruiken maar moeten we gebonden eps gebruiken"

Gevraagd of dat "erg" was, maar dat had sowieso zijn voorkeur. Alleen ambtenaren en leraren namen steenwol _O-
Wij hebben heel bewust geen gebonden eps genomen omdat je die zooi echt nooit meer uit je spouw kunt laten halen. (En er zijn nog wel ontwikkelingen gaande in verbetering van het materiaal, dus wij wilden die optie wel open houden). Dus wij hebben glaswol. Geen ambtenaar of leraar hier in huis :P

Wel laten doen door een waardeloos bedrijf blijkt achteraf, dus dat is een beetje jammer. Echt heel slecht georganiseerd qua planning en uitvoering. En qua advies hadden we ook beter ergens anders kunnen wezen, want de ventilatie is niet op orde. (Kortom, er komt nu regelmatig een geur van rotting uit het stopcontact..). We gaan binnenkort er zelf wat stootvoegen uit frezen, al doende leert men….


Nu eerst plantjes ophalen. Ik heb er weinig zin in met dit zeikweer :')
pi_220330922
Drukke tijden dus korter lontje.
Sorry, wereld!

Ik doe wel aan zelfzorg en coping:
bezoekje Leonidas in het voormalige douanekantoor :9
Daarna lachend langs twee tankstations waar de file tot op straat stond. Meteen kunnen tanken bij mijn vaste pomp (jammer dat de benzine inmiddels 1.75/l is).
Lachend langs pomp 4 (met file) naar huis.

Binnenkort nog een actie: lampjes van knipperlichten herverdelen :7
Afpakken van automobilisten die de knipper naar rechts aanzetten en vervolgens de rotonde driekwart nemen (hallo noodstop }:| )
En uitdelen aan de club die zonder richting aan te geven de auto vanuit een parkeerhaven de weg opgooit (hallo bijna-noodstop, echt TOP als je 40 rijdt :r )

En nu weekend *O*
Tijd voor de 30 appjes van drie werkgroepen waar ik niet in zit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220330981
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

En uitdelen aan de club die zonder richting aan te geven de auto vanuit een parkeerhaven de weg opgooit (hallo bijna-noodstop, echt TOP als je 40 rijdt :r )
Ook voor de bestelbus uit Hamburg hier in de steenstraat, die keek niet, deed de richtingaanwijzer niet aan maar draaide zo de weg op (wanneer ik 30 seconden eerder op de fiets was gestapt had hij me geraakt) en een aantal meter verderop reed hij, weer zonder richting aan te geven een zijstraat in waarbij 2 andere fietsers in de verdrukking kwamen o|O in Hamburg zijn toch ook fietsers?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220331012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ook voor de bestelbus uit Hamburg hier in de steenstraat, die keek niet, deed de richtingaanwijzer niet aan maar draaide zo de weg op (wanneer ik 30 seconden eerder op de fiets was gestapt had hij me geraakt) en een aantal meter verderop reed hij, weer zonder richting aan te geven een zijstraat in waarbij 2 andere fietsers in de verdrukking kwamen o|O in Hamburg zijn toch ook fietsers?
Neem ik mee in mijn ronde :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')