abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220325195
DE HUIDIGE SITUATIE

Gistermiddag (05/03/2026) is mijn moeder overleden via euthanasie. Twee keer hard gevallen en dat was teveel voor haar.

Het was een prachtig afscheid, mooie woorden gedeeld.
Ik wist niet dat een mens zo verdrietig kon zijn als ik nu ben

Ondanks al het verdriet gun ik haar wel haar rust en vrede.

Op 11-03-2026 was de uitvaart. Een mooiere uitvaart kon het niet zijn.
Alle regelzaken heb ik bijna rond en dan proberen mezelf weer te herpakken. Ik heb het zwaar nu, maar gelukkig ook een goed vangnet

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
pi_220325263
Heftige situatie met je broer. En wat fijn dat je moeder alles zo goed had voorbereid en jou heeft ontzorgd op dit punt.

Voor nu hoop ik dat je goed kunt uitrusten, morgen weer een dag.
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 maart 2026 @ 19:50:41 #3
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220325411
We hebben allemaal CotS in slaap geknuffeld O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220325874
lieverds O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220326009
en voor Cots
wat fijn dat je moeder alles zo goed achter heeft gelaten voor je
en dan nog is het een dingetje. spulletjes ophalen

Fijn dat er iemand met je mee gaat en je kan steunen O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:17:28 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220326329
Cots, hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben 37.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 22:23:12 #7
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220326799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:
Cots, hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben 37.
Je bent net terug van een lange afwezigheid. Ik stel voor dat je dit topic even links laat liggen. TS zit in een hele zware periode waar ze doorheen probeert te komen. Daar ben jij op deze manier niet helpend bij.

Concentreer je alsjeblieft op jezelf (eventueel in je eigen topic) en zorg dat je niet weer dezelfde valkuilen instapt.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 22:23:47 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220326803
quote:
3s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:23 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Je bent net terug van een lange afwezigheid. Ik stel voor dat je dit topic even links laat liggen. TS zit in een hele zware periode waar ze doorheen probeert te komen. Daar ben jij op deze manier niet helpend bij.

Concentreer je alsjeblieft op jezelf (eventueel in je eigen topic) en zorg dat je niet weer dezelfde valkuilen instapt.
Ik wil gaan typen in dit topic om een soortgelijke reactie te plaatsen, en ik zie jouw reactie verschijnen. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220326867
quote:
3s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:23 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
Heel het forum, maar niet hier.
(wat ik trouwens al een paar uur eerder heb gezegd)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 12 maart 2026 @ 23:01:53 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220327011
Ik hoop dat je heerlijk ligt te slapen.
Even weg van de realiteit. Even rust voor zowel lichaam als geest. Het zal niet met 1 nacht goed slapen over zijn, maar het helpt om de volgende dag beter te kunnen dragen. Nu is dat bet enige wat telt; dag voor dag, voelen wat goed voelt, geen verplichtingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 13 maart 2026 @ 07:21:11 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220327537
*;
pi_220327767
Hopelijk een goede nacht gehad CotS! :*
Fake it till you make it...
pi_220328145
Goedemorgen Cots
pyjama dag vandaag?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220328201
Goedemorgen :O
Ik heb geslapen als een baby en dat heeft me goed gedaan.
Nu wachten op een wollige doos (jaja... sorry... vind mezelf nu erg grappig)

maar nu eerst een kopje koffie, niks doen tot de postbode is geweest. Bellen met een begeleider. Denk dat dat wel verstandig is. Gisteren heb ik denk ik heel erg veel uitgezoomd. Kan me amper wat herinneren (en die dissociatie en/of derealisatie ga ik zeker benoemen). Komt zeker door een overload aan emoties waar ik niks mee kon

Hopelijk houdt de rust van nu even aan. Ben net wakker en voel me ontspannen.

Mijn omgeving en fact zijn op de hoogte over hoe het gaat, dus dat is fijn
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:07:44 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220328219
Goedemorgen!

Heerlijk weer om binnen te blijven. :)
The love you take is equal to the love you make.
  roze vrijdag 13 maart 2026 @ 09:07:54 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220328223
@ChildoftheStars vandaag lekker haken als je bestelling binnen is? O+
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 maart 2026 @ 09:07:58 #17
Brabo Bastard
pi_220328227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

maar nu eerst een kopje koffie, niks doen tot de postbode is geweest. Bellen met een begeleider. Denk dat dat wel verstandig is. Gisteren heb ik denk ik heel erg veel uitgezoomd. Kan me amper wat herinneren (en die dissociatie en/of derealisatie ga ik zeker benoemen). Komt zeker door een overload aan emoties waar ik niks mee kon

Goedemorgen CotS O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220328262
quote:

Goedemorgen O+
Fijn om te lezen dat je goed geslapen hebt.

Nu wachten op je wollige doos :P

Goed bezig cots dat je actie onderneemt en met een begeleider gaat bellen.
Veel rust gewenst voor vandaag *;

SPOILER
Smile, it's free therapy.
pi_220328276
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Lienekien het volgende:
Goedemorgen!

Heerlijk weer om binnen te blijven. :)
Stiekem mag ik mijn wandelingetje overslaan, huispak aan... even een comfortdagje hebben

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars vandaag lekker haken als je bestelling binnen is? O+
Ja O+ Laatste dat ik van mijn moeder heb gekregen zijn de Pica Pau boeken (zegt een niet-knuffeltjes-hakende persoon niks, maar ze zijn super tof)

Maar nu eerst wakker worden en misschien zo even cozy coloring doen. Niks hoeven nadenken, gewoon inkleuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goedemorgen CotS O+
O+
  roze vrijdag 13 maart 2026 @ 09:13:19 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220328291
@ChildoftheStars dat moest ik even opzoeken maar die zijn wel heel cute. :D O+
Your beauty never ever scared me.
pi_220328413
quote:

ondanks al je gevoelens
doe je het echt enorm goed
je houdt iedereen op de hoogte en bent heel bewust van jezelf(ondanks je dissociatie/derealisatie)

hopelijk komt de wol snel O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:53 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220328426
quote:
Ik vond hem ook grappig.. _O-

Fijn dat je uitgeslapen en relaxed bent en je goed voelt. Maak er een rustig dagje van. En kleuren is zeker een goed idee. O+
pi_220328522
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:13 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars dat moest ik even opzoeken maar die zijn wel heel cute. :D O+
Ja! Ben er echt blij mee... ze kent me langer dan vandaag; verslaafd aan haken :)

Daarom wil ik morgen de haakclub proberen :)

quote:
99s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
ondanks al je gevoelens
je houdt iedereen op de hoogte en bent heel bewust van jezelf(ondanks je dissociatie/derealisatie)

Dank je wel
Die realisatie is de dag ernaar. Als je helemaal niks kan herinneren, en dingen terugleest waarin ik best heftig reageer op mensen dan weet ik wel hoe laat het is.

maar gelukkig wel geluisterd naar de psych. Sliep voor half negen al :@ O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik vond hem ook grappig.. _O-

Fijn dat je uitgeslapen en relaxed bent en je goed voelt. Maak er een rustig dagje van. En kleuren is zeker een goed idee. O+
Ja... Heb beneden een kleurboekje en simpele kleurpotloden liggen (zonde van de alcoholmarkers :@ ) dus als ik wat simepls wil kan ik er zo gaan zitten
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:56:14 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220328641
quote:

Ondanks alles, hoop ik dat het een leuke dag voor je word. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:01:36 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220328671
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
ondanks al je gevoelens

Eens! En dat vind ik heel knap, maar ik kan me voorstellen dat het ook dodelijk vermoeiend is. Omdat je zo gewend bent alert te zijn op jezelf, op je gedrag etc. etc. Het is alleen maar goed dat je dat doet hoor, maar heel veel anderen zouden in jouw geval dagenlang, soms wekenlang, alleen maar in joggingbroek op de bank hangen met een deken en alleen voor het hoognodige in beweging komen. Het is zo knap dat jij scherp blijft op jezelf! :Y En in gesprek blijft met je omgeving! _O_
pi_220328849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:01 schreef BE het volgende:

[..]
Eens! En dat vind ik heel knap, maar ik kan me voorstellen dat het ook dodelijk vermoeiend is. Omdat je zo gewend bent alert te zijn op jezelf, op je gedrag etc. etc. Het is alleen maar goed dat je dat doet hoor, maar heel veel anderen zouden in jouw geval dagenlang, soms wekenlang, alleen maar in joggingbroek op de bank hangen met een deken en alleen voor het hoognodige in beweging komen. Het is zo knap dat jij scherp blijft op jezelf! :Y En in gesprek blijft met je omgeving! _O_
Dank je wel:@
Doe heel hard mijn best...
Die opmerking over de joggingbroek doe ik nu _O- , tot de wol er is, dan ga ik bezig hoor :)

Dank je wel
pi_220328994
Ze zeggen dat het eerste jaar het ergste is...en ik ben nog maar bij dag acht -O-

Ook moet ik een plan maken om Pasen door te komen. Dat vierden we altijd erg uitgebreid. Dus ik heb een plan nodig... Iemand ideeën? Wat kan ik alleen doen en is leuk?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:54:38 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220329127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze zeggen dat het eerste jaar het ergste is...en ik ben nog maar bij dag acht -O-

Ook moet ik een plan maken om Pasen door te komen. Dat vierden we altijd erg uitgebreid. Dus ik heb een plan nodig... Iemand ideeën? Wat kan ik alleen doen en is leuk?
Plannen maken is goed, maar neem het wel een beetje een dag tegelijk. Ga niet te vaak tegen die hele berg opkijken.

Toevallig weet ik dat Tweede Paasdag Stoffenspektakel is in Leeuwarden. Kan een dagje uit zijn. Stofjes uitzoeken, eens kijken wat je met je naaimachine kunt.
pi_220329807
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Plannen maken is goed, maar neem het wel een beetje een dag tegelijk. Ga niet te vaak tegen die hele berg opkijken.

Toevallig weet ik dat Tweede Paasdag Stoffenspektakel is in Leeuwarden. Kan een dagje uit zijn. Stofjes uitzoeken, eens kijken wat je met je naaimachine kunt.
Ja... maar ik houd van lijstjes en zo... plannen geeft me rust
Het is alleen dat Pasen het eerste grote ding is...
Anderzijds zijn we dan weer een eind verder, dus misschien gaat het dan beter met me. Nu zie ik gewoon even tegen alles op :@
En Pasen was altijd een groot en gezellig ding. Het favoriete feest van mijn moeder...

Ik schrijf het op! Ben niet echt een naaier, maar misschien is dit wel leuk. Mits ik energie heb...

Misschien moet ik even op Pinterest opzoek naar knutsels
  Spellchecker vrijdag 13 maart 2026 @ 11:39:24 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220329835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

Wat "ze" zeggen geldt alleen voor "ze".

Het is voor iedereen anders.

Zou je het leuk vinden om met je besties Pasen te vieren, een beetje in de stijl van je moeder?
pi_220329905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En Pasen was altijd een groot en gezellig ding. Het favoriete feest van mijn moeder...
Mag ik vragen wat en hoe jullie (je moeder) Pasen vierden (of is dat te confronterend)?
Misschien komen er hier dan leuke ideeën naar boven.

B.v. ergens met je besties gaan paasbrunchen ofzo ....
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220330152
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:39 schreef maily het volgende:

[..]
Wat "ze" zeggen geldt alleen voor "ze".

Het is voor iedereen anders.

Zou je het leuk vinden om met je besties Pasen te vieren, een beetje in de stijl van je moeder?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Mag ik vragen wat en hoe jullie (je moeder) Pasen vierden (of is dat te confronterend)?
Misschien komen er hier dan leuke ideeën naar boven.

B.v. ergens met je besties gaan paasbrunchen ofzo ....
Mijn vrienden wonen er ver weg en vieren het met hun gezinnen. Ben wel welkom, alleen dat voelt niet goed...

Met moeders gingen we knutselen, wandelen en uiteten
Natuurlijk kan ik knutselen en wandelen doen. Pinterest op en zoeken naar specifieke Paasknutsels. En dat ik op één Paasdag tapashapjes heb in mijn hobbykamer als eten en Paasdag twee iets lekkers laten bezorgen en nog meer knutselen.
En dan wandelen langs het water...
Misschien moet ik dit opschrijven en gewoon doen

En net zoals bij alles op dit moment > blik op oneindig en gaan. Meer kan ik niet doen

Er zijn alleen zoveel piekerdingen. Bijvoorbeeld ook over het plunderen van mijn moeders huis, het kiezen naar welke clubjes ik wel en niet wil gaan. Wat zijn de gezondste keuzes op elk gebied, alleen dat botst met haalbaarheid. Hoeveel laptoptijd mag ik hebben, maar ik moet ook genoeg bezig gaan. Alleen wat is teveel gevraagd en wat is ongezond
Wanneer mag ik een huispak aan en wanneer moet ik me in normale kleding hijsen. Zo kan ik wel even doorgaan. Het is chaos in mijn hoofd, heel veel denken aan mijn moeder. Ook aan de overleden vriendin trouwens. Tussendoor alle stemmen en dingen zien. Plus de stemmingswisselingen... Het is even vermoeiend om mij te zijn
pi_220330178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
knutselen, wandelen en uiteten
R&P meet doen? :D

(knutselen sla ik over)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220330194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Mijn vrienden wonen er ver weg en vieren het met hun gezinnen. Ben wel welkom, alleen dat voelt niet goed...

Met moeders gingen we knutselen, wandelen en uiteten
Natuurlijk kan ik knutselen en wandelen doen. Pinterest op en zoeken naar specifieke Paasknutsels. En dat ik op één Paasdag tapashapjes heb in mijn hobbykamer als eten en Paasdag twee iets lekkers laten bezorgen en nog meer knutselen.
En dan wandelen langs het water...
Misschien moet ik dit opschrijven en gewoon doen

En net zoals bij alles op dit moment > blik op oneindig en gaan. Meer kan ik niet doen

Er zijn alleen zoveel piekerdingen. Bijvoorbeeld ook over het plunderen van mijn moeders huis, het kiezen naar welke clubjes ik wel en niet wil gaan. Wat zijn de gezondste keuzes op elk gebied, alleen dat botst met haalbaarheid. Hoeveel laptoptijd mag ik hebben, maar ik moet ook genoeg bezig gaan. Alleen wat is teveel gevraagd en wat is ongezond
Wanneer mag ik een huispak aan en wanneer moet ik me in normale kleding hijsen. Zo kan ik wel even doorgaan. Het is chaos in mijn hoofd, heel veel denken aan mijn moeder. Ook aan de overleden vriendin trouwens. Tussendoor alle stemmen en dingen zien. Plus de stemmingswisselingen... Het is even vermoeiend om mij te zijn
ik snap je hang naar helderheid in je eigen chaos
het is gewoon allemaal erg veel
kun je met je Psych(had je vandaag gesprek mee toch) dit oppakken
Zodat je in ieder geval die rust in je hoofd hebt?

Je houd je staande maar ook maar net, en dat zal je alle energie kosten die je hebt.
Pak voor nu alle hulp die je kunt krijgen van vrienden en professionals
:*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220330268
Fijn dat je goed hebt geslapen TS.

Als jij zelf al een plan weet voor Pasen wat fijn is waarom zou je dat dan niet doen? Bespreek al die dingen over je laptop/huispak anders met je hulpverleners. Dan is de chaos in je hoofd hopelijk wat minder.

En ja het eerste jaar is zwaar en gek, maar net zoals jouw besef over Pasen zullen er helaas nog veel van zulke momenten volgen.
pi_220332610
Ik loop in de kuil dat ik in de middag denk de moeheid aan te kunnen, maar rond deze tijd helemaal instort. Alleen te vroeg voor bed, te laat voor dutje.

Nu even koffie drinken en dan weer bezig met haken.

Maandag moet ik echt even mensen bellen over mijn moeder. Zit nu al te piekeren hoe ik dat moet aanpakken. Mijn broer wil dat niet doen, al gevraagd

Laatste keer gebeld door Dela, vriendelijke mensen
Ben echt goed over hen te spreken

Word echt moe van mezelf. Ben telkens helemaal leeg en dan weer niet. En ik voel de hele tijd naarheid onder de oppervlakte, dus ga ik weer bezig... zodat ik niet voel. Alleen dat lukt niet, maar het gevoel er laten zijn lukt ook niet. Automatisch gaat alles in mij op de rem, het lukt me gewoon niet... En als ik dat bij de psych heb zegt ze dat ik er niet zo tegen moet vechten. Alleen het lukt me niet om het te laten gaan -O-

Naja... 't Is wat het is
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 maart 2026 @ 17:47:45 #37
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220332829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop in de kuil dat ik in de middag denk de moeheid aan te kunnen, maar rond deze tijd helemaal instort. Alleen te vroeg voor bed, te laat voor dutje.
Ja, dat is lastig. Ik ken dat gevoel van toen ik wisseldiensten werkte. Toch maar zo lang mogelijk volhouden.
quote:
Maandag moet ik echt even mensen bellen over mijn moeder. Zit nu al te piekeren hoe ik dat moet aanpakken. Mijn broer wil dat niet doen, al gevraagd

Kan dat gewoon met een onbekende? Zoiets als de kindertelefoon maar dan voor volwassenen? Want daar moet toch wel iets voor zijn? Denk ik.
pi_220332880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:47 schreef qltel het volgende:

[..]

Kan dat gewoon met een onbekende? Zoiets als de kindertelefoon maar dan voor volwassenen? Want daar moet toch wel iets voor zijn? Denk ik.
Ja hoor, de luisterlijn.
Ik had een paar keer hartkloppingen snachts en ik bellen met de huisartsenpost.
Na 15 minuten werd ik rustig, uiteraard toen gesproken over de dood van mn moeder om half drie snachts.
De 3e keer zei ze superlief, misschien kan je de volgende keer de luisterlijn bellen.

IK had geen hartkwaal maar hartverdriet :P
Hell To The Liars
pi_220333075
quote:
Met een muziekje of film/serie even liggen een idee? :@ Of eerder de dag een 'rust' moment?

Fijn om te lezen dat de mensen van Dela vriendelijk voor je waren.

quote:
Begrijp ik het goed dat er mensen ingelicht of zo (iets regelen) moeten worden over je ma en je broer dit niet wil doen??
Zo ja.. vind ik daar wat van :@

quote:
Naja... 't Is wat het is
Ja.. En je doet het heel goed Cots.. hoe je met alles omgaat. Je zelfzorg, om hulp vragen, mensen inlichten. Dingen regelen. Respect :* (en ja.. zie ook dat je het zwaar hebt :* )

Vervelend om steeds die spanning / naarheid te voelen.. Snap dat het lastig is/ kan zijn om dat verdragen.
Het is nu idd wat het is en het is al eerder gezegd: je bent ohh zoo sterk!! O+
Smile, it's free therapy.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 maart 2026 @ 18:13:13 #40
Brabo Bastard
pi_220333091
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja hoor, de luisterlijn.
Ik had een paar keer hartkloppingen snachts en ik bellen met de huisartsenpost.
Na 15 minuten werd ik rustig, uiteraard toen gesproken over de dood van mn moeder om half drie snachts.
De 3e keer zei ze superlief, misschien kan je de volgende keer de luisterlijn bellen.

IK had geen hartkwaal maar hartverdriet :P
Mooi toch dat ze het zo netjes zegt O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220333533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

Nu even koffie drinken en dan weer bezig met haken.

Word echt moe van mezelf. Ben telkens helemaal leeg en dan weer niet. En ik voel de hele tijd naarheid onder de oppervlakte, dus ga ik weer bezig... zodat ik niet voel. Alleen dat lukt niet, maar het gevoel er laten zijn lukt ook niet. Automatisch gaat alles in mij op de rem, het lukt me gewoon niet... En als ik dat bij de psych heb zegt ze dat ik er niet zo tegen moet vechten. Alleen het lukt me niet om het te laten gaan -O-

Naja... 't Is wat het is
weet je ook wat je tegenhoudt(onderbewust?)
bang om in te storten?

kan het me zo goed voorstellen
dat je echt op je tenen loopt

en soms zijn de woorden makkelijker gezegd dan het lichaam het aankan :* O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220334546
Reageer later (morgen) op jullie. Nu even de behoefte tot miepen

Er zijn zoveel ongeschreven regels over rouw. Die regels botsen ook nog eens met elkaar

Ik baal ervan dat mensen denken dat ik oke ben, want ik haak
Naja... één mens
Het kost me bakken energie en discipline om dat te doen
Als ik mezelf snijd als ik het ook niet goed ...

Word echt even moe ervan
Iedereen roept wat anders. Ook over onder de mensen komen... als je dat doet is het allemaal oke met me. Als ik lekker in mijn bubbel blijf is het ongezond

Het botst en ik doe ook maar wat...

Edit: geen verwijt naar mensen hier. Gaat vooral over familie en een specifieke vriendin
  vrijdag 13 maart 2026 @ 20:35:17 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220334636
Je moet misschien ook niet de verwachting hebben dat mensen echt snappen wat je doormaakt en hoe het met je is. En je hoeft het ze (ons) ook niet allemaal te vertellen.

Als er een bepaald mens is dat je telkens zo irriteert, dan zou ik die eens een tijdje muten.
pi_220334684
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Je moet misschien ook niet de verwachting hebben dat mensen echt snappen wat je doormaakt en hoe het met je is. En je hoeft het ze (ons) ook niet allemaal te vertellen.

Als er een bepaald mens is dat je telkens zo irriteert, dan zou ik die eens een tijdje muten.
Ik verwacht ook niet dat mensen het snappen. En ik reageer neutraal vriendelijk. Gewoon "het geeft me rust, dus ik doe het zo"

Alleen hier voel ik me vrij mijn neutraal op te stellen

En inderdaad soms ook lekker negeren :) de digital detox app staat regelmatig een tijdje aan.

Alleen soms zou ik eens lekker willen vloeken en mijn stem verheffen

Edit: ik stalk mensen irl ook niet met al mijn gevoelens. Als het niet gaat houd ik mijn mond en als het wel gaat doe ik sociaal. Misschien geeft dat ook een scheef beeld
pi_220334693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

Er zijn zoveel ongeschreven regels over rouw. Die regels botsen ook nog eens met elkaar

Naja... één mens

Word echt even moe ervan
Iedereen roept wat anders. Ook over onder de mensen komen... als je dat doet is het allemaal oke met me. Als ik lekker in mijn bubbel blijf is het ongezond

Edit: geen verwijt naar mensen hier. Gaat vooral over familie en een specifieke vriendin

1 laat al dat geklets over regels van rouw los
iedereen doet het op zijn manier en zijn tempo
2 heel soms mag je best als mensen praten even je vingers in je oren doen en hard gaan zingen

;) :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220334698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alleen soms zou ik eens lekker willen vloeken en mijn stem verheffen
Gewoon lekker doen ! :)

*edit* en met vloeken in jezelf zeg je dan achteraf sorry (dat doe ik als ik een keer flink vloek, maar over het algemeen vloek ik niet) Ik vind dan Rodondendron wel een lekker woord ipv gvd :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Iceage op 13-03-2026 20:53:47 ]
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 20:43:40 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220334753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

Naja... één mens

Word echt even moe ervan

Natuurlijk doe je maar wat. Wat kun je ook anders? Je hebt hier toch geen ervaring mee? You do as you go along, het is gewoon de ene voet voor de andere zetten, elke seconde van elke minuut van elk uur van elke dag, etc.

Ik snap dat je daar van baalt, maar, sommige mensen snappen het gewoon niet of willen het niet snappen. Wat jij wanneer op welke manier waar doet zegt in deze fase helemaal niks over hoe het met je gaat, hoe je je voelt. Je hoeft je ook niet te verantwoorden naar wie dan ook, inclusief jezelf.

Ik weet, dat toen ik hier doorheen ging nadat mijn vader was overleden, ik aan elkaar hing van de tegenstrijdige emoties, tegelijkertijd ook nog, en een overweldigend gevoel van vallen zonder dat er iets was waar ik me aan kon vastgrijpen.

Ik had het idee dat ik niet wist hoe ik ermee om moest gaan, hoe ik er mee moest dealen, maar weet je? Achteraf snap ik dat het 'niet weten hoe er mee om te gaan' onderdeel is van het ermee leren om te gaan. Oftewel, die onmogelijke opgave waar je tegenaan hikt....dat hikken? Dat ís leren ermee om te gaan. Haken? wandelen? lezen? You do you. Hoe anderen dat interpreteren is niet jouw zorg en niet jouw verantwoordelijkheid, dus laat dat gewoon bij de mensen die die interpretatie hebben.

En als je daar geen trek in hebt, dan ga je gewoon (even) niet (meer) met die persoon om. Dat doe je dan omdat dat voor jou op enig moment beter is. Wat die persoon daar verder van vindt is óók al niet jouw probleem. Dit is jouw pijn, dit is jouw strijd, en daarin doe jij wat goed voelt (maar jezelf snijden valt buiten de kaders die ik hier bedoel met 'doen wat voor jou goed voelt!).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220334884
@CoolGuy

Dat is een hele mooie post van je net. Fijn om te lezen dat jij je hier ook kwetsbaar durft op te stellen.

Alleen : Je post past niet op een tegeltje :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 13-03-2026 21:32:08 ]
pi_220334932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk doe je maar wat. Wat kun je ook anders? Je hebt hier toch geen ervaring mee? You do as you go along, het is gewoon de ene voet voor de andere zetten, elke seconde van elke minuut van elk uur van elke dag, etc.

Ik snap dat je daar van baalt, maar, sommige mensen snappen het gewoon niet of willen het niet snappen. Wat jij wanneer op welke manier waar doet zegt in deze fase helemaal niks over hoe het met je gaat, hoe je je voelt. Je hoeft je ook niet te verantwoorden naar wie dan ook, inclusief jezelf.

Ik weet, dat toen ik hier doorheen ging nadat mijn vader was overleden, ik aan elkaar hing van de tegenstrijdige emoties, tegelijkertijd ook nog, en een overweldigend gevoel van vallen zonder dat er iets was waar ik me aan kon vastgrijpen.

Ik had het idee dat ik niet wist hoe ik ermee om moest gaan, hoe ik er mee moest dealen, maar weet je? Achteraf snap ik dat het 'niet weten hoe er mee om te gaan' onderdeel is van het ermee leren om te gaan. Oftewel, die onmogelijke opgave waar je tegenaan hikt....dat hikken? Dat ís leren ermee om te gaan. Haken? wandelen? lezen? You do you. Hoe anderen dat interpreteren is niet jouw zorg en niet jouw verantwoordelijkheid, dus laat dat gewoon bij de mensen die die interpretatie hebben.

En als je daar geen trek in hebt, dan ga je gewoon (even) niet (meer) met die persoon om. Dat doe je dan omdat dat voor jou op enig moment beter is. Wat die persoon daar verder van vindt is óók al niet jouw probleem. Dit is jouw pijn, dit is jouw strijd, en daarin doe jij wat goed voelt (maar jezelf snijden valt buiten de kaders die ik hier bedoel met 'doen wat voor jou goed voelt!).
Wat een mooie en waardevolle en herkenbare post

Ik vraag me af hoelang deze fase gaat duren... alleen daar zijn ook geen regels voor vrees ik

Jouw post heb ik opgeslagen. Heel mooie post.

Dat niet verantwoorden is misschien het moeilijkste voor alles... naar anderen toe, naar mezelf toe...

Dank je wel O+
Morgen reageer ik wat beter op jou en de rest. Op de telefoon vind ik dat was lastiger. Alleen jouw post raakt zo een gevoelige snaar dat ik dat direct wilde doen

Dank je wel :*
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 maart 2026 @ 21:02:38 #50
Brabo Bastard
pi_220334941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:56 schreef Iceage het volgende:
@:CoolGuy

Dat is een hele mooie post van je net.Fijn om te lezen dat jij je hier ook kwetsbaar durft op te stellen.

Alleen : Je post past niet op een tegeltje :)
Op een muur?
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')