SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
Je bent net terug van een lange afwezigheid. Ik stel voor dat je dit topic even links laat liggen. TS zit in een hele zware periode waar ze doorheen probeert te komen. Daar ben jij op deze manier niet helpend bij.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:
Cots, hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben 37.
Ik wil gaan typen in dit topic om een soortgelijke reactie te plaatsen, en ik zie jouw reactie verschijnen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:23 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Je bent net terug van een lange afwezigheid. Ik stel voor dat je dit topic even links laat liggen. TS zit in een hele zware periode waar ze doorheen probeert te komen. Daar ben jij op deze manier niet helpend bij.
Concentreer je alsjeblieft op jezelf (eventueel in je eigen topic) en zorg dat je niet weer dezelfde valkuilen instapt.
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:23 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Je bent net terug van een lange afwezigheid. Ik stel voor dat je dit topic even links laat liggen. TS zit in een hele zware periode waar ze doorheen probeert te komen. Daar ben jij op deze manier niet helpend bij.
Concentreer je alsjeblieft op jezelf (eventueel in je eigen topic) en zorg dat je niet weer dezelfde valkuilen instapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
Goedemorgen CotSquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Ik heb geslapen als een baby en dat heeft me goed gedaan.
Nu wachten op een wollige doos (jaja... sorry... vind mezelf nu erg grappig)
maar nu eerst een kopje koffie, niks doen tot de postbode is geweest. Bellen met een begeleider. Denk dat dat wel verstandig is. Gisteren heb ik denk ik heel erg veel uitgezoomd. Kan me amper wat herinneren (en die dissociatie en/of derealisatie ga ik zeker benoemen). Komt zeker door een overload aan emoties waar ik niks mee kon
Hopelijk houdt de rust van nu even aan. Ben net wakker en voel me ontspannen.
Mijn omgeving en fact zijn op de hoogte over hoe het gaat, dus dat is fijn
Goedemorgenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
maar nu eerst een kopje koffie, niks doen tot de postbode is geweest. Bellen met een begeleider. Denk dat dat wel verstandig is. Gisteren heb ik denk ik heel erg veel uitgezoomd. Kan me amper wat herinneren (en die dissociatie en/of derealisatie ga ik zeker benoemen). Komt zeker door een overload aan emoties waar ik niks mee kon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, it's free therapy.
Stiekem mag ik mijn wandelingetje overslaan, huispak aan... even een comfortdagje hebbenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Lienekien het volgende:
Goedemorgen!
Heerlijk weer om binnen te blijven.
Jaquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars vandaag lekker haken als je bestelling binnen is?
quote:
ondanks al je gevoelensquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Ik vond hem ook grappig..quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Ja! Ben er echt blij mee... ze kent me langer dan vandaag; verslaafd aan hakenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:13 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars dat moest ik even opzoeken maar die zijn wel heel cute.![]()
Dank je welquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
ondanks al je gevoelens
doe je het echt enorm goed
je houdt iedereen op de hoogte en bent heel bewust van jezelf(ondanks je dissociatie/derealisatie)
hopelijk komt de wol snel
Ja... Heb beneden een kleurboekje en simpele kleurpotloden liggen (zonde van de alcoholmarkersquote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vond hem ook grappig..
Fijn dat je uitgeslapen en relaxed bent en je goed voelt. Maak er een rustig dagje van. En kleuren is zeker een goed idee.
Ondanks alles, hoop ik dat het een leuke dag voor je word.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Eens! En dat vind ik heel knap, maar ik kan me voorstellen dat het ook dodelijk vermoeiend is. Omdat je zo gewend bent alert te zijn op jezelf, op je gedrag etc. etc. Het is alleen maar goed dat je dat doet hoor, maar heel veel anderen zouden in jouw geval dagenlang, soms wekenlang, alleen maar in joggingbroek op de bank hangen met een deken en alleen voor het hoognodige in beweging komen. Het is zo knap dat jij scherp blijft op jezelf!quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
ondanks al je gevoelens
doe je het echt enorm goed
je houdt iedereen op de hoogte en bent heel bewust van jezelf(ondanks je dissociatie/derealisatie)
hopelijk komt de wol snel
Dank je wel:@quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:01 schreef BE het volgende:
[..]
Eens! En dat vind ik heel knap, maar ik kan me voorstellen dat het ook dodelijk vermoeiend is. Omdat je zo gewend bent alert te zijn op jezelf, op je gedrag etc. etc. Het is alleen maar goed dat je dat doet hoor, maar heel veel anderen zouden in jouw geval dagenlang, soms wekenlang, alleen maar in joggingbroek op de bank hangen met een deken en alleen voor het hoognodige in beweging komen. Het is zo knap dat jij scherp blijft op jezelf!En in gesprek blijft met je omgeving!
Plannen maken is goed, maar neem het wel een beetje een dag tegelijk. Ga niet te vaak tegen die hele berg opkijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze zeggen dat het eerste jaar het ergste is...en ik ben nog maar bij dag acht
Ook moet ik een plan maken om Pasen door te komen. Dat vierden we altijd erg uitgebreid. Dus ik heb een plan nodig... Iemand ideeën? Wat kan ik alleen doen en is leuk?
Ja... maar ik houd van lijstjes en zo... plannen geeft me rustquote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Plannen maken is goed, maar neem het wel een beetje een dag tegelijk. Ga niet te vaak tegen die hele berg opkijken.
Toevallig weet ik dat Tweede Paasdag Stoffenspektakel is in Leeuwarden. Kan een dagje uit zijn. Stofjes uitzoeken, eens kijken wat je met je naaimachine kunt.
Wat "ze" zeggen geldt alleen voor "ze".quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze zeggen dat het eerste jaar het ergste is...en ik ben nog maar bij dag acht
Ook moet ik een plan maken om Pasen door te komen. Dat vierden we altijd erg uitgebreid. Dus ik heb een plan nodig... Iemand ideeën? Wat kan ik alleen doen en is leuk?
Mag ik vragen wat en hoe jullie (je moeder) Pasen vierden (of is dat te confronterend)?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En Pasen was altijd een groot en gezellig ding. Het favoriete feest van mijn moeder...
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:39 schreef maily het volgende:
[..]
Wat "ze" zeggen geldt alleen voor "ze".
Het is voor iedereen anders.
Zou je het leuk vinden om met je besties Pasen te vieren, een beetje in de stijl van je moeder?
Mijn vrienden wonen er ver weg en vieren het met hun gezinnen. Ben wel welkom, alleen dat voelt niet goed...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat en hoe jullie (je moeder) Pasen vierden (of is dat te confronterend)?
Misschien komen er hier dan leuke ideeën naar boven.
B.v. ergens met je besties gaan paasbrunchen ofzo ....
R&P meet doen?quote:
ik snap je hang naar helderheid in je eigen chaosquote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Mijn vrienden wonen er ver weg en vieren het met hun gezinnen. Ben wel welkom, alleen dat voelt niet goed...
Met moeders gingen we knutselen, wandelen en uiteten
Natuurlijk kan ik knutselen en wandelen doen. Pinterest op en zoeken naar specifieke Paasknutsels. En dat ik op één Paasdag tapashapjes heb in mijn hobbykamer als eten en Paasdag twee iets lekkers laten bezorgen en nog meer knutselen.
En dan wandelen langs het water...
Misschien moet ik dit opschrijven en gewoon doen
En net zoals bij alles op dit moment > blik op oneindig en gaan. Meer kan ik niet doen
Er zijn alleen zoveel piekerdingen. Bijvoorbeeld ook over het plunderen van mijn moeders huis, het kiezen naar welke clubjes ik wel en niet wil gaan. Wat zijn de gezondste keuzes op elk gebied, alleen dat botst met haalbaarheid. Hoeveel laptoptijd mag ik hebben, maar ik moet ook genoeg bezig gaan. Alleen wat is teveel gevraagd en wat is ongezond
Wanneer mag ik een huispak aan en wanneer moet ik me in normale kleding hijsen. Zo kan ik wel even doorgaan. Het is chaos in mijn hoofd, heel veel denken aan mijn moeder. Ook aan de overleden vriendin trouwens. Tussendoor alle stemmen en dingen zien. Plus de stemmingswisselingen... Het is even vermoeiend om mij te zijn
Ja, dat is lastig. Ik ken dat gevoel van toen ik wisseldiensten werkte. Toch maar zo lang mogelijk volhouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop in de kuil dat ik in de middag denk de moeheid aan te kunnen, maar rond deze tijd helemaal instort. Alleen te vroeg voor bed, te laat voor dutje.
Kan dat gewoon met een onbekende? Zoiets als de kindertelefoon maar dan voor volwassenen? Want daar moet toch wel iets voor zijn? Denk ik.quote:Maandag moet ik echt even mensen bellen over mijn moeder. Zit nu al te piekeren hoe ik dat moet aanpakken. Mijn broer wil dat niet doen, al gevraagd
Laatste keer gebeld door Dela, vriendelijke mensen
Ben echt goed over hen te spreken
Ja hoor, de luisterlijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Kan dat gewoon met een onbekende? Zoiets als de kindertelefoon maar dan voor volwassenen? Want daar moet toch wel iets voor zijn? Denk ik.
Met een muziekje of film/serie even liggen een idee?quote:Ik loop in de kuil dat ik in de middag denk de moeheid aan te kunnen, maar rond deze tijd helemaal instort. Alleen te vroeg voor bed, te laat voor dutje.
Begrijp ik het goed dat er mensen ingelicht of zo (iets regelen) moeten worden over je ma en je broer dit niet wil doen??quote:Maandag moet ik echt even mensen bellen over mijn moeder. Zit nu al te piekeren hoe ik dat moet aanpakken. Mijn broer wil dat niet doen, al gevraagd
Ja.. En je doet het heel goed Cots.. hoe je met alles omgaat. Je zelfzorg, om hulp vragen, mensen inlichten. Dingen regelen. Respectquote:Naja... 't Is wat het is
Mooi toch dat ze het zo netjes zegtquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja hoor, de luisterlijn.
Ik had een paar keer hartkloppingen snachts en ik bellen met de huisartsenpost.
Na 15 minuten werd ik rustig, uiteraard toen gesproken over de dood van mn moeder om half drie snachts.
De 3e keer zei ze superlief, misschien kan je de volgende keer de luisterlijn bellen.
IK had geen hartkwaal maar hartverdriet
weet je ook wat je tegenhoudt(onderbewust?)quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop in de kuil dat ik in de middag denk de moeheid aan te kunnen, maar rond deze tijd helemaal instort. Alleen te vroeg voor bed, te laat voor dutje.
Nu even koffie drinken en dan weer bezig met haken.
Maandag moet ik echt even mensen bellen over mijn moeder. Zit nu al te piekeren hoe ik dat moet aanpakken. Mijn broer wil dat niet doen, al gevraagd
Laatste keer gebeld door Dela, vriendelijke mensen
Ben echt goed over hen te spreken
Word echt moe van mezelf. Ben telkens helemaal leeg en dan weer niet. En ik voel de hele tijd naarheid onder de oppervlakte, dus ga ik weer bezig... zodat ik niet voel. Alleen dat lukt niet, maar het gevoel er laten zijn lukt ook niet. Automatisch gaat alles in mij op de rem, het lukt me gewoon niet... En als ik dat bij de psych heb zegt ze dat ik er niet zo tegen moet vechten. Alleen het lukt me niet om het te laten gaan
Naja... 't Is wat het is
Ik verwacht ook niet dat mensen het snappen. En ik reageer neutraal vriendelijk. Gewoon "het geeft me rust, dus ik doe het zo"quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Je moet misschien ook niet de verwachting hebben dat mensen echt snappen wat je doormaakt en hoe het met je is. En je hoeft het ze (ons) ook niet allemaal te vertellen.
Als er een bepaald mens is dat je telkens zo irriteert, dan zou ik die eens een tijdje muten.
1 laat al dat geklets over regels van rouw losquote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer later (morgen) op jullie. Nu even de behoefte tot miepen
Er zijn zoveel ongeschreven regels over rouw. Die regels botsen ook nog eens met elkaar
Ik baal ervan dat mensen denken dat ik oke ben, want ik haak
Naja... één mens
Het kost me bakken energie en discipline om dat te doen
Als ik mezelf snijd als ik het ook niet goed ...
Word echt even moe ervan
Iedereen roept wat anders. Ook over onder de mensen komen... als je dat doet is het allemaal oke met me. Als ik lekker in mijn bubbel blijf is het ongezond
Het botst en ik doe ook maar wat...
Edit: geen verwijt naar mensen hier. Gaat vooral over familie en een specifieke vriendin
Gewoon lekker doen !quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen soms zou ik eens lekker willen vloeken en mijn stem verheffen
Natuurlijk doe je maar wat. Wat kun je ook anders? Je hebt hier toch geen ervaring mee? You do as you go along, het is gewoon de ene voet voor de andere zetten, elke seconde van elke minuut van elk uur van elke dag, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer later (morgen) op jullie. Nu even de behoefte tot miepen
Er zijn zoveel ongeschreven regels over rouw. Die regels botsen ook nog eens met elkaar
Ik baal ervan dat mensen denken dat ik oke ben, want ik haak
Naja... één mens
Het kost me bakken energie en discipline om dat te doen
Als ik mezelf snijd als ik het ook niet goed ...
Word echt even moe ervan
Iedereen roept wat anders. Ook over onder de mensen komen... als je dat doet is het allemaal oke met me. Als ik lekker in mijn bubbel blijf is het ongezond
Het botst en ik doe ook maar wat...
Edit: geen verwijt naar mensen hier. Gaat vooral over familie en een specifieke vriendin
Wat een mooie en waardevolle en herkenbare postquote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk doe je maar wat. Wat kun je ook anders? Je hebt hier toch geen ervaring mee? You do as you go along, het is gewoon de ene voet voor de andere zetten, elke seconde van elke minuut van elk uur van elke dag, etc.
Ik snap dat je daar van baalt, maar, sommige mensen snappen het gewoon niet of willen het niet snappen. Wat jij wanneer op welke manier waar doet zegt in deze fase helemaal niks over hoe het met je gaat, hoe je je voelt. Je hoeft je ook niet te verantwoorden naar wie dan ook, inclusief jezelf.
Ik weet, dat toen ik hier doorheen ging nadat mijn vader was overleden, ik aan elkaar hing van de tegenstrijdige emoties, tegelijkertijd ook nog, en een overweldigend gevoel van vallen zonder dat er iets was waar ik me aan kon vastgrijpen.
Ik had het idee dat ik niet wist hoe ik ermee om moest gaan, hoe ik er mee moest dealen, maar weet je? Achteraf snap ik dat het 'niet weten hoe er mee om te gaan' onderdeel is van het ermee leren om te gaan. Oftewel, die onmogelijke opgave waar je tegenaan hikt....dat hikken? Dat ís leren ermee om te gaan. Haken? wandelen? lezen? You do you. Hoe anderen dat interpreteren is niet jouw zorg en niet jouw verantwoordelijkheid, dus laat dat gewoon bij de mensen die die interpretatie hebben.
En als je daar geen trek in hebt, dan ga je gewoon (even) niet (meer) met die persoon om. Dat doe je dan omdat dat voor jou op enig moment beter is. Wat die persoon daar verder van vindt is óók al niet jouw probleem. Dit is jouw pijn, dit is jouw strijd, en daarin doe jij wat goed voelt (maar jezelf snijden valt buiten de kaders die ik hier bedoel met 'doen wat voor jou goed voelt!).
Op een muur?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:56 schreef Iceage het volgende:
@:CoolGuy
Dat is een hele mooie post van je net.Fijn om te lezen dat jij je hier ook kwetsbaar durft op te stellen.
Alleen : Je post past niet op een tegeltje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |