Tamelijk schokkend dat o.a. mannelijke verkrachters en plegers van geweldsdelicten in de vrouwengevangenis mogen komen op basis van hun eigen voorkeur.quote:Er wordt ‘maatwerk’ toegepast, waarin ‘fysieke kenmerken’ een rol spelen, maar ook ‘de eigen voorkeur van de persoon in kwestie’.
Whehequote:Belangenvereniging Bonjo maakt zich namens vrouwelijke gedetineerden zorgen. Onder de slogan ‘Geen pik in de vrouwenlik’ vroegen ze hier al aandacht voor.
Pakkender én beter rijmend dan de tegenhanger van Stichting Voorzijquote:
Inderdaad behoorlijk ranzig en kwaadaardig om vrouwengevangenissen op te zadelen met niet-vrouwen. Maak gewoon een aparte unit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
Begint het AD nu ook al? Lekker reclame maken voor PVV en FvD.
Dagblad van het Noorden was ook al bezig
https://nl.linkedin.com/p(...)marijke-naezer-1ai8e
Wat een ranzigheid en kwaadaardigheid.
Als je lang genoeg niet gegeten hebt wordt alles lekker.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zijn volgens mij toch zelden knappe vrouwen die in de vrouwengevangenis belanden.
Niet herkenbaar. Ik heb lang niet gegeten, maar heb nog steeds een zeer uitgesproken smaak.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:51 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je lang genoeg niet gegeten hebt wordt alles lekker.
oke dus de gebruikte woorden zijn fout, inhoudelijk nog iets?quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
Begint het AD nu ook al? Lekker reclame maken voor PVV en FvD.
Dagblad van het Noorden was ook al bezig
https://nl.linkedin.com/p(...)marijke-naezer-1ai8e
Wat een ranzigheid en kwaadaardigheid.
Te duur wellicht. Ik ben op zich ook gewoon voor maatwerk. Geen ruimte geven aan neptransvrouwen. Volgens mij kan daar best een goede inschatting op gegeven worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
Maatwerk is natuurlijk prima, maar mannen bij mannen en vrouwen bij vrouwen is niet onderhandelbaar. Voor zover ik weet gingen lange mannen die zichzelf transvrouw noemden ook naar een aparte afdeling binnen de mannengevangenis. Waarom dat niet meer zo is is een raadsel.
Naar een mannengevangenis, ja. Een Hyundai wordt ook geen Porsche als ik een Porsche logo erop plak en beweer dat het een Porsche is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:56 schreef Hanca het volgende:
En waar moet ze anders heen, naar een mannengevangenis? Als vrouw? Lijkt me ook een slecht idee. En alleen vanwege haar gender in eenzame opsluiting is ook geen optie.
Een transvrouw is gewoon een vrouw, in haar hersenen zelfs geboren als vrouw.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Naar een mannengevangenis, ja. Een Hyundai wordt ook geen Porsche als ik een Porsche logo erop plak en beweer dat het een Porsche is.
Het zijn geen vrouwen.quote:
Gender is een Hoax en geslacht wordt bepaald bij geboorte (of eigenlijk al tijdens de zwamgerschap).quote:gender
Wat is een vrouw? Als een transvrouw een vrouw is, waarom moeten ze dan in transitie om 'een vrouw te worden'? Als ik mij identificeer als een gehandicapte, mag ik dan meedoen aan de paralympics?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een transvrouw is gewoon een vrouw, in haar hersenen zelfs geboren als vrouw.
En ik denk niet dat we veel transmensen in gevangenissen hebben, een aparte afdeling lijkt me dus gewoon niet haalbaar. Ik betwijfel of er meer dan 10 vast zitten.
Geen transgender zal zeggen dat ze 'een vrouw wordt', hooguit dat haar lichaam vrouwelijk wordt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wat is een vrouw? Als een transvrouw een vrouw is, waarom moeten ze dan in transitie om 'een vrouw te worden'? Als ik mij identificeer als een gehandicapte, mag ik dan meedoen aan de paralympics?
Ze worden ook geen vrouw, dus dat klopt. Een mannelijke hond blijft ook een mannelijke hond, ook al wordt hij gecastreerd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen transgender zal zeggen dat ze 'een vrouw wordt', hooguit dat haar lichaam vrouwelijk wordt.
Je weet dat je nu vooral jezelf belachelijk maakt, niet de transvrouwen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ze worden ook geen vrouw, dus dat klopt. Een mannelijke hond blijft ook een mannelijke hond, ook al wordt hij gecastreerd.
Omdat ik geen biologie-ontkenner ben?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat je nu vooral jezelf belachelijk maakt, niet de transvrouwen?
Ik ben het op zich met je eens, maar waarom dan niet gewoon terug naar die vorige situatie? Gewoon iets meer afgeschermd in een mannengevangenis is voor iedereen de beste oplossing. Dan hoef je die inschatting ook niet te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Te duur wellicht. Ik ben op zich ook gewoon voor maatwerk. Geen ruimte geven aan neptransvrouwen. Volgens mij kan daar best een goede inschatting op gegeven worden.
Haha, iemand zit vast in 2020 op twitterquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een transvrouw is gewoon een vrouw, in haar hersenen zelfs geboren als vrouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |