Het is sowieso nooit een goed moment om hardware te kopen, maar in de huidige markt waar wel vraag maar geen aanbod is, zijn de prijzen zo hoog dat het echt niet meer uit kan om nog een nieuwe game-pc te kopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:18 schreef ems. het volgende:
Als geld geen rol speelt kan het prima. Persoonlijk vind ik dat nogal geldverspilling want je kan er denk ik eenvoudig 800-1000 euro afschaven als je losse onderdelen koopt en een of andere vriend/kennis/internet hobbyist de pc in elkaar laat zetten. Maar altijd nog minder geldverspilling dan een PlayStation.
Maargoed, dat is persoonlijk.
Ik zou voor hogere resoluties op 4k wel minimaal voor een 5070ti gaan (5080 of 5090 uiteraard nog beter.
Los daarvan vond ik stalker 2 flink tegenvallen maar dat moet je zelf weten :p
Ik wil graag een propere build en heb er geen probleem mee om dit dan te laten doen door iemand met veel ervaring.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:18 schreef ems. het volgende:
Als geld geen rol speelt kan het prima. Persoonlijk vind ik dat nogal geldverspilling want je kan er denk ik eenvoudig 800-1000 euro afschaven als je losse onderdelen koopt en een of andere vriend/kennis/internet hobbyist de pc in elkaar laat zetten. Maar altijd nog minder geldverspilling dan een PlayStation.
Maargoed, dat is persoonlijk.
Ik zou voor hogere resoluties op 4k wel minimaal voor een 5070ti gaan (5080 of 5090 uiteraard nog beter.
Los daarvan vond ik stalker 2 flink tegenvallen maar dat moet je zelf weten :p
Hey, ik geloof niet dat het in de komende maanden of jaren veel beter zal worden.. Vind het persoonlijk uds ook niet nuttig om daar op te zitten wachten en mijn hobby te 'pauzeren'.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is sowieso nooit een goed moment om hardware te kopen, maar in de huidige markt waar wel vraag maar geen aanbod is, zijn de prijzen zo hoog dat het echt niet meer uit kan om nog een nieuwe game-pc te kopen.
Tuurlijk, het is de TS zijn geld, dus dat moet 'ie zelf weten, maar vergeleken met vorig jaar zomer, betaal je nu 25% procent meer voor een videokaart die dus al een jaar verouderd is.
Een SSD is bijna 2x zo duur dan toen, werkgeheugen is 4x tot 5x zo duur.
De TS heeft een midrange pc op het oog met de prijskaartje waar je drie-vier jaar geleden een ultra pc voor kocht. En ja, het kan wel een stuk goedkoper, maar dan nog is het achterlijk veel geld voor wat je ervoor terugkrijgt.
Dan moet je het gewoon lekker doen ook man. Laat even precies weten welke build je doet met welke hardware dan kan ik je misschien nog adviseren of het het waard is hier en daar iets meer of juist iets minder in te stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 09:35 schreef Botercroissantje het volgende:
[..]
Ik wil graag een propere build en heb er geen probleem mee om dit dan te laten doen door iemand met veel ervaring.
En anders zijn er nog genoeg andere leuke games hoor. Smaken verschillen ookquote:En ik ga jouw comment van STALKER nu eens gewoon volledig negeren en doen alsof ik hem niet gelezen heb haha!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |