Je zou zoiets kunnen nemen:quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:38 schreef Sometimes het volgende:
Toen ik mijn appartement kocht lagen op het balkon van die Ikea tegels (https://www.ikea.com/nl/n(...)ten-acacia-60518486/). Die waren behoorlijk vergaan en heb ik dus weggehaald wat nog een flinke klus was.
Bedoeling was om er iets neer te leggen wat lang meegaat, ik wilde composiet planken neerleggen.
Maar dat lijkt niet mogelijk te zijn. De ruimte tussen onderkant balkondeur en balkonvloer is 3,2 mm en het lukt me niet om daar planken voor te vinden inclusief onderbalken.
Als dit echt niet mogelijk is dan zou ik toch weer tegels moeten nemen.
Maar hoe vergelijk ik dat op kwaliteit, ik zie het verschil tussen de verschillende producten niet.
Bijkomend punt is dat er veel verzaagd moet worden omdat het balkon een driehoeksvorm heeft.
Totale oppervlakte is ongeveer 15 m2.
Die bovenste is helemaal van hout (ook de onderkant) zo te zien. Dat zaagt wel een heel stuk makkelijker, maar hoe goed kan dat tegen water vraag ik me dan af. Het balkon loopt wel iets af, maar de onderkant van de tegel houdt dat dan juist tegen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:55 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Je zou zoiets kunnen nemen:
https://www.hornbach.nl/p(...)/10213410/?store=722
https://www.hornbach.nl/p(...)et-30x30-cm/5869637/
Van een afvalstukje dakbedekking vierkantjes snijden (10x10 cm) en deze op de hoeken onder de tegels plaatsen. Liggen ze net een stukje hoger.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:19 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die bovenste is helemaal van hout (ook de onderkant) zo te zien. Dat zaagt wel een heel stuk makkelijker, maar hoe goed kan dat tegen water vraag ik me dan af. Het balkon loopt wel iets af, maar de onderkant van de tegel houdt dat dan juist tegen.
De onderste lijkt op die van Buitenleven.
Mijn ervaring is dat ze goed tegen regenwater kunnen. Ik heb ze ook in een hoek van de tuin.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:19 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die bovenste is helemaal van hout (ook de onderkant) zo te zien. Dat zaagt wel een heel stuk makkelijker, maar hoe goed kan dat tegen water vraag ik me dan af. Het balkon loopt wel iets af, maar de onderkant van de tegel houdt dat dan juist tegen.
De onderste lijkt op die van Buitenleven.
Deze zijn 20 mm, je hebt nog 3,2 mm ruimte en die van Hornbach zijn 25 mm dik. Dat gaat dus niet bij je balkondeur.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:38 schreef Sometimes het volgende:
Toen ik mijn appartement kocht lagen op het balkon van die Ikea tegels (https://www.ikea.com/nl/n(...)ten-acacia-60518486/). Die waren behoorlijk vergaan en heb ik dus weggehaald wat nog een flinke klus was.
Aangepast, mm moest cm zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Deze zijn 20 mm, je hebt nog 3,2 mm ruimte en die van Hornbach zijn 25 mm dik. Dat gaat dus niet bij je balkondeur.
Zou je iets anders kunnen nemen voor die onderbalken zoals dunne metalen of kunststof strips? Je moet dan iets creatiefs bedenken om de planken aan de strips te bevestigen omdat van bovenaf waarschijnlijk niet lukt. Lijmen, klemmen of van te voren van onderaf?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:38 schreef Sometimes het volgende:
Bedoeling was om er iets neer te leggen wat lang meegaat, ik wilde composiet planken neerleggen.
Maar dat lijkt niet mogelijk te zijn. De ruimte tussen onderkant balkondeur en balkonvloer is 3,2 cm en het lukt me niet om daar planken voor te vinden inclusief onderbalken.
Je hebt dus 52 mm de ruimte? 2x22mm planken kruiselings en je hebt een vlonderterrasquote:
Nee 32 mm tussen onderkant balkondeur en balkonvloer (beton).quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hebt dus 52 mm de ruimte? 2x22mm planken kruiselings en je hebt een vlonderterras
Dan zou je een mooie douglas plank kunnen leggen toch? Bv zoiets:quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee 32 mm tussen onderkant balkondeur en balkonvloer (beton).
Ah, ik dacht de oude tegels erbij te tellen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee 32 mm tussen onderkant balkondeur en balkonvloer (beton).
Heb ik aan gedacht, maar omdat je vanuit de woonkamer op het balkon kijkt vind ik dat een minder fraaie oplossing.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, ik dacht de oude tegels erbij te tellen.
Met zo'n hoogte zou ik niet iets van hout gaan figulieren . Dan een coating.
Ja ik heb ze gezien. Wordt er niet enthousiast van.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |