Zijn er mensen hier die vroeger bang waren van bepaalde televisieprogramma's, tekenfilms of bepaalde scenes daarvan?
Ik weet nog wat ik vroeger wel eens Klokhuis kreeg, en behoorlijk bang was geworden van Klokhuis. Er was daar een scene van die verstrooide professor Fetze Alsvanouds. Er was ook een scene dat hij opgesloten zat in zijn kantoortje, omdat zijn spraakherkennende slot niet meer werkte

.
Ik vond dat dramatisch gespeelde eind best huiveringwekkend als kind....
Bekijk deze YouTube-video-----------------------------
Ook was ik serieus bang van van een bepaalde scene uit Sesamstraat. Er waren wel eens sketches van een restaurant, met die typische klapdeurtjes naar de keuken waar Grover in die scene ober was. Ik kon mij nog een bepaald beeld herinneren wat er toen best beangstigend eruitzag. Ik weet niet meer wat het was, maar Grover zag er heel vreemd uit. Toen ik die scene op televisie zag moest ik altijd toevallig naar het toilet gaan om die scene te ontwijken

.
---------------------------
En verder zijn er een hoop mensen die Karbonkel verwensen, zelfs nu nog nu die volgepropt zit met maden, larven en ander ongedierte:
https://www.nu.nl/enterta(...)-van-ongedierte.htmlVerder heb ik nooit Karbonkel gezien in mijn jeugd. Ik was denk ik ook net te oud om Ik Mik Loreland te zien. Maar ik kan mij wel indenken dat die pop er behoorlijk angstaanjagend eruit zag.
Waren er voor anderen nog televisiefragmenten of tv-programma's waar je vroeger bang voor was?
Ben benieuwd