Lekker makkelijk dus. Als mens hoef je dus geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor welke actie dan ook. Wat is dit voor een volslagen krankjorum geloof?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup, want het offer is al gemaakt en iedereen wordt dus ook gered.
Ben je van het padje af?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup, want het offer is al gemaakt en iedereen wordt dus ook gered.
Sterker nog: > 21 ejaculaties per maand schijnt de kans op een prostaatcarcinoom beduidend te verlagen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sowieso het hele idee van zonde... Wie schaadt je nu met masturbatie behalve jezelf dan? Niemand in principe. Dan is het de vraag waarom God niet zou willen dat je masturbeert. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat God van je houdt en dat masturbatie slecht voor je zou zijn en dat God daarom niet wil dat je jezelf beschadigt.
Ik ga er wel in mee dat masturbatie schadelijk is wanneer het zo frequent wordt dat het het aangaan van een seksuele relatie met een vrouw in de weg staat. Dus in dat opzicht is het afkeuringswaardig. Maar de masturbatie an sich kan niet heel veel kwaad
Nou ja, alhoewel het mij ook niet gelukt is denk ik wel dat het voor de mens het beste is om één ander te vinden en daar een gezin mee te vormen en altijd bij te blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Schreef Paulus niet in z'n brief aan Timotheüs dat ie rode wijn moest drinken? Tijdens het Laatste Avondmaal ging de drank ook vrolijk rond. Jezus veranderde water in wijn.
Hoewel ik het gebruik van genotsmiddelen zoals roken, drinken en drugs zelf niet beoefen en ook sterk afkeur (hoe sta jij tegenover vrije sex btw, incl. prostitutie?) is mijn overtuiging niet aan de dogma's van religie/kerken te danken.
Geloof gestoeld op het facio ut facias principe is pas krankjorum.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:15 schreef EsserS het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dus. Als mens hoef je dus geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor welke actie dan ook. Wat is dit voor een volslagen krankjorum geloof?
En zo is t.... maar dat is niet één richting Ali, dit geldt álle kanten op.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 23:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat weet jij nou over wat voor strijd ik allemaal gevoerd heb om iets van mijn leven te maken? Niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |