Nee, die kun je niet gebruiken als fiets voor in de stad.quote:
Dat kan toch niet? Als je B hebt wordt AM automatisch bijgeschreven.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb ook wel een gewoon rijbewijs, maar geen bromfietsrijbewijs.
Dat wist ik niet. Wel logisch.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Als je B hebt wordt AM automatisch bijgeschreven.
Dus een auto is een fatbike?quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Schijnbaar alles met een bandbreedte van meer dan 7 cm en trapondersteuning volgens Enschede
Het verbod is dan ook niet daarop gestoeld maar op de APV. Dáár wordt het onderscheid gemaakt. Dat kan.quote:
Het is maar zeer de vraag of de gemeente in een APV kan ingaan tegen de WVW en onderliggende regelgeving omdat waarin geen aparte categorie bestaat voor fatbikes vanwege de hiërarchie van regelgeving.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Het verbod is dan ook niet daarop gestoeld maar op de APV. Dáár wordt het onderscheid gemaakt. Dat kan.
Hij rijdt op een skelter.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb jij een auto met trapondersteuning?
Ik zou niet weten waarom niet, het is een nadere verbijzondering die geen inbreuk maakt op of in strijd is met de WVW. In de APV staan wel meer verbodsbepalingen voor voertuigen die aan de (in de APV nader omschreven) criteria voldoen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of de gemeente in een APV kan ingaan tegen de WVW en onderliggende regelgeving omdat waarin geen aparte categorie bestaat voor fatbikes vanwege de hiërarchie van regelgeving.
Definieer trapondersteuning.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb jij een auto met trapondersteuning?
Leuk, wat is de definitie van fiets nou weer? Een moterfiets is dat een fiets?quote:Het verbod geldt specifiek voor fietsen met banden breder dan 7 centimeter in combinatie met een elektrische hulpmotor.
Ja la Souris natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2026 09:44 schreef Aether het volgende:
Enschedese fietsverkoper stapt naar rechter: 'Fatbikeverbod is discriminatie'
https://www.oost.nl/nieuw(...)bod-is-discriminatie
Dat stond er niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Definieer trapondersteuning.
En er staat:
[..]
Leuk, wat is de definitie van fiets nou weer? Een moterfiets is dat een fiets?
Worden regelmatig bekeuringen uitgedeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:39 schreef maily het volgende:
[..]
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.
Geen leuke winkel, je word gigantisch opgelicht als het gaat om onderhoud.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:44 schreef Aether het volgende:
Enschedese fietsverkoper stapt naar rechter: 'Fatbikeverbod is discriminatie'
https://www.oost.nl/nieuw(...)bod-is-discriminatie
Had je in #17 ook al gezegd.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:15 schreef Gia het volgende:
Vind het eigenlijk bizar dat gewone fietsen wel mogen in de binnenstad tijdens winkeltijden. Hier in de stad geldt gewoon een fietsverbod voor de winkelstraten.
Er wordt wel meer herhaald in dit topic. O.a. dat er geen verschil gemaakt mag worden vanwege de dikte van de banden. Een algemeen fietsverbod lost dat allemaal op.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Had je in #17 ook al gezegd.
Hier is niet daar
quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:38 schreef maily het volgende:
[..]
Ja la Souris natuurlijk![]()
Een van de grootste slechtste merken.
Voor Enschede biedt dat geen soelaas, het middel is erger dan de kwaal, 'hier' is niet 'daar'.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt wel meer herhaald in dit topic. O.a. dat er geen verschil gemaakt mag worden vanwege de dikte van de banden. Een algemeen fietsverbod lost dat allemaal op.
Als ik het goed heb is er al een algemeen fietsverbod tijdens de openingstijden van de winkels. Dus tijdens een verbod voor alle fietsen ook een fatbikeverbod invoeren is natuurlijk oliedom. Ik denk ook dat het verbod daarom meer gericht is op de tijdstippen dat de fiets normaliter wel welkom is.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt wel meer herhaald in dit topic. O.a. dat er geen verschil gemaakt mag worden vanwege de dikte van de banden. Een algemeen fietsverbod lost dat allemaal op.
quote:Op maandag 30 maart 2026 00:51 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is er al een algemeen fietsverbod tijdens de openingstijden van de winkels. Dus tijdens een verbod voor alle fietsen ook een fatbikeverbod invoeren is natuurlijk oliedom. Ik denk ook dat het verbod daarom meer gericht is op de tijdstippen dat de fiets normaliter wel welkom is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |