Dat is morgen weer een ander als het ff tegenzit.quote:Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Zien we de ware Russell naar boven komenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.
Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
Ja, ben ik wel benieuwd naar. Kimi heeft het erg goed gedaan afgelopen twee races, twee keer pole, twee keer gewonnen. Beetje geluk gehad, maar hij reed makkelijk weg toen hij in schone lucht kwam, terwijl Russel niet naar voren kon komen.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zien we de ware Russell naar boven komen
Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
Er zijn zeker grotere gevaren en scenario's te bedenken (dan wat we gister zagen) dus dat is wel een terechte vraag. Ook op Baku/Monza zouden er ook wel grote problemen kunnen ontstaan.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Ah, ik baseerde me op de laatste video van The Race, waarin ze zeiden dat Colapinto niks raars deed.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.
Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.
Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)
Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.
[ afbeelding ]
Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste
[ afbeelding ]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nogquote:Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
-Die naamsverbastering doen we hier niet-quote:Op zondag 29 maart 2026 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee joh, moet kunnen als het satirisch is
-knip-
Monaco gaat uren durenquote:Op maandag 30 maart 2026 13:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog
Opstopping in de hairpinquote:
Auto in het zwembad zou ik wel willen zienquote:Op maandag 30 maart 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Opstopping in de hairpin![]()
Of crash in de tunnel.
Of een auto in het zwembad.
Alles op rood?quote:
Win voor Ferrariquote:
quote:
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
quote:Op maandag 30 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |