abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2026 @ 11:02:39 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220464899
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held _O-
Dat is morgen weer een ander als het ff tegenzit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220465143
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
pi_220465263
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.

De data die ik zag was er 25 km/u verschil. Lijkt mij meer dat Bearman zich vergist heeft in zijn inhaalactie.

Het is in het verleden vaker gebeurt dat een auto zoveel sneller is dan zijn voorligger.
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 11:37:44 #179
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220465318
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Zien we de ware Russell naar boven komen :P

Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 11:39:31 #180
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220465330
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 30 maart 2026 @ 12:51:30 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220465837
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.

Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
pi_220466194
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 13:24:52 #183
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220466221
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.

Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.

Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.

Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)

Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.



Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste



[ Bericht 12% gewijzigd door ChevyCaprice op 30-03-2026 13:47:35 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220466222
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zien we de ware Russell naar boven komen :P

Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
Ja, ben ik wel benieuwd naar. Kimi heeft het erg goed gedaan afgelopen twee races, twee keer pole, twee keer gewonnen. Beetje geluk gehad, maar hij reed makkelijk weg toen hij in schone lucht kwam, terwijl Russel niet naar voren kon komen.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 13:50:13 #185
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220466446
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Er zijn zeker grotere gevaren en scenario's te bedenken (dan wat we gister zagen) dus dat is wel een terechte vraag. Ook op Baku/Monza zouden er ook wel grote problemen kunnen ontstaan.

Ik denk dat hier de oplossing zou moeten zijn wat tom coronel gister zei: een meer linaire snelheidsopbouw zoals we dat gewend zijn van oudher.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 30 maart 2026 @ 13:50:43 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220466449
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.

Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.

Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)

Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.

[ afbeelding ]

Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste

[ afbeelding ]
Ah, ik baseerde me op de laatste video van The Race, waarin ze zeiden dat Colapinto niks raars deed.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 30 maart 2026 @ 13:51:43 #187
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220466458
De video van Kimi's pole lap met de zogenaamde 'technical issues' heeft 27,277 dislikes tegenover maar 5,771 likes op YouTube. Alle comments zijn negatief.
Je gaat mij niet vertellen dat men hier niet zwaar mee in z'n maag zit. De vraag is echter nog steeds wat ze er tijdens het seizoen aan kunnen veranderen. Ik vrees nog steeds: niet genoeg.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 maart 2026 @ 13:51:51 #188
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220466460
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
pi_220466502
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog :+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 30 maart 2026 @ 14:09:35 #190
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220466573
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee joh, moet kunnen als het satirisch is

-knip-
-Die naamsverbastering doen we hier niet-

[ Bericht 6% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 30-03-2026 14:20:42 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:12:02 #191
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466584
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:59 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog :+
Monaco gaat uren duren ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220466594
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Monaco gaat uren duren ;(
Opstopping in de hairpin :+

Of crash in de tunnel.

Of een auto in het zwembad.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:13:55 #193
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466599
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Opstopping in de hairpin :+

Of crash in de tunnel.

Of een auto in het zwembad.
Auto in het zwembad zou ik wel willen zien :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220466601
Of auto rijdt het casino binnen :+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:14:27 #195
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466605
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Of auto rijdt het casino binnen :+
Alles op rood?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220466614
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Alles op rood?
Win voor Ferrari O-)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:15:07 #197
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466618
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Win voor Ferrari O-)
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 30 maart 2026 @ 14:16:58 #198
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220466641
Als de ene naamsverbastering niet mag, verwijder die waarop ik reageer dan ook..
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220466671
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 30 maart 2026 @ 14:33:30 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220466771
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:

[..]
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
:o
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')