hier de vleugel van Ferrariquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Ferrari zal ook wel een bezoekje krijgen om de voorvleugel nader te bekijken.
https://www.reddit.com/r/(...)_application_on_the/
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.
Het lijkt me dat de regels duidelijk zijn als de vleugel binnen 400 ms dicht moet zijn, dan gaat het niet over het mechanisme maar over de positie van de vleugel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?
Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?
Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
quote:I believe that the nomination of a certain angle within the flap adjuster’s available positions should constitute the ‘Corner Mode’ position, with any movement thereafter conditional on the load being applied to the flap.
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.
[..]
Er staat in de regels wel dat er een deviation mag zijn, wat buiten de beweging van de ECU valt (van Straight Line naar Corner Mode en v.v.)quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
quote:Compared to the position of Front Wing Profiles defined in Article C3.10.1, adjustment not controlled by the FIA Standard ECU must:
k. not result in a decrease in incidence of the tangent lines defined in Article C3.10.1 (g).
l. result in a maximum deviation for any point of Front Wing Profiles no greater than:
i. 30mm for FW Primary Flap.
ii. 60mm for FW Secondary Flap.
Raak wel de hele essentie kwijt van F1 zo. Wat zeg ik? Autosport als geheel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
Ja, maar managen hoorde altijd al bij de F1 hoor!!1!1!1!!!1quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
Het ironische is dat juist op een circuit als Singapore of Monaco de energie-winning een veel kleinere rol gaat spelen, waardoor de kwalificaties daar vermoedelijk veel meer op de limiet van de grip wordt gereden. Heb je het over een meer old-school non-straten circuit dan gaat de energiewinning juist weer een grotere rol spelen. Zoals we bijvoorbeeld op Suzuka gaan zien.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.
Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.
Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:08 schreef greysbones het volgende:
en Alonso is ook papa![]()
en is er donderdag niet bij
met zijn 3-en Le Mans winnen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
wel F1quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:09 schreef yvonne het volgende:
De verhuisdozen staan klaar, de glassex is ingepakt en de hamer ligt klaar.
Op zondagochtend worden de servers rond 9 uur smorgens uitgezet. Kan iedereen nog even F1 kijken.
Dan worden de servers uit het rack gehaald.
Bijbehorende sliders gaan ook mee.
Dit wordt zorgvuldig in de auto gelegd en dan is het: óp naar Rotterdam.
Ondertussen zijn @:R49 en @:breuls bezig om het rack in gereedheid te brengen om de servers daarin op te hangen.
Om een goede afloop af te dwingen zullen we een oud geheugenstripje opofferen door het krachtig in tweeën breken en er op te stampen.
Vervolgens sluiten wij de systemen een voor een aan.
Teneinde de netwerkinstellingen (ifconfig en IPtables) aan te passen op de nieuwe IP range.
Daarna zullen we ze allemaal weer aanzetten om FOK! weer te wekken.
©Iteejer
Tijdsduur is onbekend, kan tegen of mee zitten.
Updates zijn op socials en via mijn X account
Houdt iedereen rekening met het verzetten van de klok?
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de gridquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
Maar we kunnen niet nabeschouwenquote:
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
nou, nou, nou ...quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |