abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220423617
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Ferrari zal ook wel een bezoekje krijgen om de voorvleugel nader te bekijken.
https://www.reddit.com/r/(...)_application_on_the/
hier de vleugel van Ferrari
twitter

en er zijn ook roddels over Mclaren
twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door greysbones op 24-03-2026 20:14:05 ]
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220423905
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 16:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.
twitter


_O- _O- _O-
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2026 @ 20:55:41 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220424286
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220424428
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Het lijkt me dat de regels duidelijk zijn als de vleugel binnen 400 ms dicht moet zijn, dan gaat het niet over het mechanisme maar over de positie van de vleugel.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:20:00 #130
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220424643
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.

quote:
I believe that the nomination of a certain angle within the flap adjuster’s available positions should constitute the ‘Corner Mode’ position, with any movement thereafter conditional on the load being applied to the flap.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_220424693
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:20 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.
[..]

Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:56:38 #132
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220424781
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
Er staat in de regels wel dat er een deviation mag zijn, wat buiten de beweging van de ECU valt (van Straight Line naar Corner Mode en v.v.)

quote:
Compared to the position of Front Wing Profiles defined in Article C3.10.1, adjustment not controlled by the FIA Standard ECU must:
k. not result in a decrease in incidence of the tangent lines defined in Article C3.10.1 (g) i.
l. result in a maximum deviation for any point of Front Wing Profiles no greater than:
i. 30mm for FW Primary Flap.
ii. 60mm for FW Secondary Flap.



[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 25-03-2026 11:43:25 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 24 maart 2026 @ 23:10:42 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220424824
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
  woensdag 25 maart 2026 @ 11:13:36 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220426652
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Raak wel de hele essentie kwijt van F1 zo. Wat zeg ik? Autosport als geheel.
Gaat nergens over dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220427023
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Ja, maar managen hoorde altijd al bij de F1 hoor!!1!1!1!!!1
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 12:06:18 #136
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220427083
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220427095
en Alonso is ook papa *O*
en is er donderdag niet bij
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 25 maart 2026 @ 12:22:40 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220427163
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
pi_220427176
100% eens met @Tijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220427222
https://www.formule1.nl/n(...)bestaand-team-china/

Goed nieuws, een Chinees team zou weleens interessant zijn.

Graag ook een team uit Korea.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:25:12 #141
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220428598
Las een tijdje terug ook al iets over Geely, waarmee Horner mogelijk een nieuw team wilde oprichten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:10:35 #142
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220429027
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Het ironische is dat juist op een circuit als Singapore of Monaco de energie-winning een veel kleinere rol gaat spelen, waardoor de kwalificaties daar vermoedelijk veel meer op de limiet van de grip wordt gereden. Heb je het over een meer old-school non-straten circuit dan gaat de energiewinning juist weer een grotere rol spelen. Zoals we bijvoorbeeld op Suzuka gaan zien.

Nelson haalde in de laatste Viaplay Slipstream aan dat stel ze verlagen het vermogen van de elektromotor levert dat 8 tienden extra rondetijd op (in China), maar zorgt voor minder energie harvesting. Dat zou wel een leuke oplossing kunnen zijn. Vind trouwens sowieso op China dat ze helemaal niet veel rondetijd hebben ingeleverd op vorig jaar gezien de hoeveelheid lift en coast ze toepassen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220429203
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:08 schreef greysbones het volgende:
en Alonso is ook papa *O*
en is er donderdag niet bij
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:34:12 #144
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220429742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
met zijn 3-en Le Mans winnen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220430203
quote:
17s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:09 schreef yvonne het volgende:
De verhuisdozen staan klaar, de glassex is ingepakt en de hamer ligt klaar.

Op zondagochtend worden de servers rond 9 uur smorgens uitgezet. Kan iedereen nog even F1 kijken.
Dan worden de servers uit het rack gehaald.
Bijbehorende sliders gaan ook mee.

Dit wordt zorgvuldig in de auto gelegd en dan is het: óp naar Rotterdam.
Ondertussen zijn @:R49 en @:breuls bezig om het rack in gereedheid te brengen om de servers daarin op te hangen.

Om een goede afloop af te dwingen zullen we een oud geheugenstripje opofferen door het krachtig in tweeën breken en er op te stampen.

Vervolgens sluiten wij de systemen een voor een aan.
Teneinde de netwerkinstellingen (ifconfig en IPtables) aan te passen op de nieuwe IP range.

Daarna zullen we ze allemaal weer aanzetten om FOK! weer te wekken.

©Iteejer

Tijdsduur is onbekend, kan tegen of mee zitten.

Updates zijn op socials en via mijn X account

Houdt iedereen rekening met het verzetten van de klok?
wel F1 *O*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2026 @ 20:16:49 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220430940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220431033
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
wel F1 *O*
Maar we kunnen niet nabeschouwen ;(
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220431036
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden. :{w
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2026 @ 20:28:23 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220431060
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden. :{w
nou, nou, nou ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220431081
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
nou, nou, nou ...
Het is maar goed dat voetbal mij niet interesseert. Gezien het WK Voetbal.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')