Ja, ik heb zelf een postcodeloterijfiets. Terugtraprem en drie versnellingen. Ben gek op die fiets. 20 kilometer is geen probleem. Doe ik regelmatig.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.
Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20?
Jij doet het recreatief, dat is iets andersquote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.
Elektrische fietsen zijn ook een stuk aa trekkelijker voor het dievengilde. Altijd nadenken waar je hem zet, idd een verzekering erop.quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb ook een stadsfiets, maar dat komt omdat mijn electrische fiets gestolen is. En ik betaal niet nog een keer zo’n bedrag, de verzekering (FBTO!!) zei ook ‘de groeten’.
Hier in het noorden bij de Waddenzee kan het aardig waaien en dan vind ik het zwaar fietsen, evenals in tunnels. Dus: geen lange stukken meer.
Dan zou ik toch een fiets verkopenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |