Ik had het idee dat alle relevante informatie over het coronavaccin van AstraZeneca allang was vrijgegevenquote:In het juridische geschil over aansprakelijkheid van AstraZeneca wegens gezondheidsschade na een coronavaccinatie heeft een aanklaagster een aanzienlijk gedeeltelijk succes behaald bij het Bundesgerichtshof (BGH).
Naar aanleiding van de uitspraak van het hoogste gerechtshof van Duitsland kan farmaceutisch bedrijf AstraZeneca verplicht worden de vrouw uitgebreide informatie te verstrekken, waaronder details over de werking en bijwerkingen van het vaccin. De zaak is terugverwezen naar de lagere rechtbank. Of de eiseres recht heeft op schadevergoeding, is daarom voorlopig nog onduidelijk.
Eiseres Pia Aksoy werd in maart 2021 gevaccineerd tegen het coronavirus met het AstraZeneca-vaccin Vaxzevria. Sindsdien is ze doof aan één oor. De tandarts uit Mainz is ervan overtuigd dat de vaccinatie de oorzaak is van haar gehoorverlies en eist informatie en een schadevergoeding van AstraZeneca. Haar rechtszaak werd echter in eerste instantie afgewezen. Het Oberlandesgericht (OLG) in Koblenz wees er bijvoorbeeld op dat het vaccin volgens het Europees Geneesmiddelenagentschap een gunstige baten-risicoverhouding had.
Het Bundesgerichtshof (BGH) heeft de uitspraak van Koblenz nu vernietigd en de zaak terugverwezen voor een nieuw proces en een nieuwe uitspraak. Het hof is te star geweest en heeft het recht op informatie ten onrechte afgewezen, legde de Zesde Civiele Senaat in Karlsruhe uit. De doorslaggevende factor is of het aannemelijk lijkt dat het geneesmiddel de schade heeft veroorzaakt. Dit kan het geval zijn, zelfs als het bewijs tegen het causale verband van het geneesmiddel zwaarder weegt dan het bewijs ervoor.
Bron
Dat is nooit zo. Het EMA heeft de informatie wel, maar dat is vrijwel nooit publiek.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik had het idee dat alle relevante informatie over het coronavaccin van AstraZeneca allang was vrijgegeven
Voor wie zeggen ze er dan weer niet bijquote:dat het vaccin volgens het Europees Geneesmiddelenagentschap een gunstige baten-risicoverhouding had.
Ik zou mijn geld zetten op de mensen aan de top.quote:Op maandag 9 maart 2026 18:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Voor wie zeggen ze er dan weer niet bij
Misschien weet @Dr8gonOfLife hier meer overquote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik had het idee dat alle relevante informatie over het coronavaccin van AstraZeneca allang was vrijgegeven
Moest wel aan hem/haar denken bij het plaatsenquote:Op maandag 9 maart 2026 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien weet @:Dr8gonOfLife hier meer over
Waarom zou de rotondebouwer dan informatie binnenshuis willen houden?quote:Op maandag 9 maart 2026 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
De volgende zaak is een bodemprocedure tegen wegbeheerders. Kapper K.O.M. Kommer is ervan overtuigd dat rotondes voor tornado's zorgen.
Laatste nieuws is dat er Epstein DNA in zat.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:48 schreef Starhopper het volgende:
Er zat toch babybloed in ofzo hoorde ik vaak uit bepaalde hoek
Die werd dan ook alleen aan hele oude mensen gegevenquote:Op maandag 9 maart 2026 23:17 schreef PzKpfw het volgende:
Zo blij dat ik dat vaccin aan me voorbij heb laten gaan.
Precies. Terwijl het juridisch aan hen is om de schade te bewijzen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Nederland zijn er ook gekkies die onze overheid aanklagen, wegens vaccinatieschade. Heerlijk zulke flauwekul. Ze klagen ook Bill Gates aan![]()
Met van die ouderwetse gedachtegangen.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:35 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Die werd dan ook alleen aan hele oude mensen gegeven
Ik heb geen verstand van Duits recht. Maar volgens mij gaat deze zaak over dat de vrouw recht heeft op meer informatie dan ze al had. Niet over of ze daadwerkelijk recht heeft op schadevergoeding.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, die golden pas als gevaccineerd na twee weken omdat het tijd nodig had in het lichaam om zijn beschermende werk te doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:37 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Precies. Terwijl het juridisch aan hen is om de schade te bewijzen.
En als je kijkt naar dat er ook wereldwijd obducties zijn gedaan nadat mensen kort na het vaccin overleden, kan je voorzichtig stellen dat met de bevindingen bekend is wat wel en niet door het vaccin wordt veroorzaakt.
Frank van de Goot benoemt toch iets anders.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die golden pas als gevaccineerd na twee weken omdat het tijd nodig had in het lichaam om zijn beschermende werk te doen.
Ik doel ook op het coronavaccin in zijn algemeenheid.quote:Op maandag 23 maart 2026 20:35 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Die werd dan ook alleen aan hele oude mensen gegeven
En hij moet nog komen ook.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Nederland zijn er ook gekkies die onze overheid aanklagen, wegens vaccinatieschade. Heerlijk zulke flauwekul. Ze klagen ook Bill Gates aan![]()
quote:Rechtbank Leeuwarden beveelt komst Gates, Rutte, De Jonge en anderen
Alle 17 gedaagden: De Staat der Nederlanden, Mark Rutte, Hugo de Jonge, Wopke Hoekstra, Sigrid Kaag, Giselle van Cann, Paul Jansen, Agnes Kant, Jaap van Dissel, Feike Sijbesma, Evert Hofstra, Marion Koopmans, Ernst Kuipers, Diederik Gommers, Cornelia van Nieuwenhuizen, Albert Bourla en Bill Gates.
Nou, dat zeker niet. Gates mag zich laten vertegenwoordigen door een advocaat.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hij moet nog komen ook.
https://deanderekrant.nl/(...)de-jonge-en-anderen/
[..]
Leuke wappie krant wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hij moet nog komen ook.
https://deanderekrant.nl/(...)de-jonge-en-anderen/
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |