abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 13:08:42 #1
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220300191
...aan de pomp.

quote:
Veel Nederlandse automobilisten voelen de gevolgen van de oorlog in het Midden-Oosten vooral tijdens het tanken. De ruwe olie moet door de Straat van Hormuz worden vervoerd, en die is geblokkeerd. De markt reageert vrijwel direct, leggen experts uit.

Voor een litertje Euro95 betaal je vandaag 2,39 euro volgens de Gemiddelde Landelijke Adviesprijs. Op 31 december 2025 was dat nog 2,13 euro. De benzineprijzen stijgen pas sinds kort, maar kunnen de komende weken nog verder oplopen.

De prijs aan de pomp volgt de ontwikkelingen op de oliemarkt vaak sneller dan automobilisten verwachten, legt Erik de Vries van brancheorganisatie Nederlandse Organisatie Voor de Energiebranche (NOVE) uit.

"Groothandelsprijzen lopen vaak meteen op en tankstations houden daar al rekening mee bij het bepalen van hun prijs", zegt De Vries. "Meer dan de helft van de tankstations wil geen risico nemen met de voorraad en verwerkt die stijging direct."

Dat gebeurt ook al voordat de duurdere ruwe olie daadwerkelijk is verwerkt tot nieuwe brandstof. "Brandstof wordt gemaakt van ruwe olie die al eerder is ingekocht, maar prijsstijgingen worden vaak al doorgevoerd in het eindproduct. Dat gaat sneller dan veel mensen denken."

Groot deel van prijs is belasting
Door de oorlog in het Midden-Oosten is de prijs van die ruwe olie boven de 100 dollar per vat uitgekomen. Volgens brandstofexpert Derk Foolen van consumentenorganisatie UnitedConsumers kan dat ook gevolgen hebben voor andere brandstoffen. De adviesprijs voor diesel zou daardoor kunnen stijgen tot boven de 2,50 euro per liter. Die was 2,09 euro voordat het conflict uitbrak.

De prijs van een liter benzine bestaat grofweg uit vier onderdelen: de wereldmarktprijs van ruwe olie, raffinage en transport, accijnzen en btw. De prijsstijgingen die we nu zien houden verband met het wereldtoneel, maar vooral het belastingcomponent weegt zwaar in Nederland.

Begin dit jaar werd de accijns op benzine in Nederland ongeveer met 5,5 tot 5,6 cent per liter verhoogd. Dat komt neer op zo'n 3 euro per volle tank van 50 liter.

"We hebben een van de hoogste accijnzen van Europa", zegt De Vries. "De accijns op benzine ligt inmiddels rond de 85 cent per liter. Gisteren heb ik in België mogen aanschouwen hoe benzine daar voor 1,69 euro per liter verkocht wordt."

Tanktoerisme zelfs in Utrecht aantrekkelijk
Hoewel er dus landelijke adviesprijzen bestaan, bepalen tankstations uiteindelijk zelf hun pompprijs. Tankstations mogen daar geen afspraken over maken; dat is verboden, legt De Vries uit.

"Iedere ondernemer bepaalt zijn eigen prijs en de marges kunnen sterk verschillen per locatie. Sommige tankstations verdienen relatief weinig aan brandstof en meer aan de winkel, broodjes of de wasstraat. Onbemande stations hebben lagere kosten en kunnen vaak ook lager in prijs zitten."

De hogere prijzen leiden tot nog meer tanktoerisme, zegt De Vries. "Met prijsapps zoeken mensen naar de goedkoopste pomp en in grensregio's wijken automobilisten uit naar België of Duitsland. Zelfs als je in Utrecht woont, loont het nog om de grens over te gaan." Daardoor loopt de Staat ook inkomsten mis. Volgens brancheorganisatie NOVE kunnen die gemiste inkomsten oplopen tot wel 1 miljard euro per jaar.

Tanken in het buitenland loont dus wel voor de consument. Maar ga er dan niet je jerrycans vullen, zegt De Vries. Dat is ronduit gevaarlijk.

Accijnsverlaging 'enige logische optie'
Een veelgehoorde oplossing is een tijdelijke accijnsverlaging. "De enige logische optie om weggebruikers tegemoet te komen in de hoge brandstofprijzen, is korting geven op de accijns", zei Arjan Lejour, hoogleraar belastingen en openbare financiën aan Tilburg University, in een eerder interview.

Ook Marieke Blom, hoofdeconoom bij ING, ziet dat als enige oplossing. Naast het geven van korting op de accijnzen zijn er volgens de experts geen andere bestaande instrumenten die de overheid kan gebruiken om de kosten van benzine of diesel te verlagen.

Premier Rob Jetten voelt daar vooralsnog niet veel voor, zei hij deze week bij actualiteitenprogramma Nieuwsuur. "Het is impactvol als een oorlog ver weg thuis leidt tot hogere prijzen aan de pomp. Op dit moment zie ik nog geen aanleiding om de accijnzen te verlagen."

Hoe de brandstofprijs zich verder ontwikkelt, hangt sterk af van geopolitieke ontwikkelingen en de olieprijs. "3 euro per liter sluiten we niet uit", zegt De Vries. "Als de olieprijs verder oploopt, bijvoorbeeld richting 150 dollar per vat, kan het snel gaan." Daar komt nog bij dat olie in dollars wordt verhandeld. Als de dollar sterker wordt, vertaalt zich dat ook in hogere brandstofprijzen in Europa.

Tegelijk kan de prijs volgens De Vries ook weer dalen als de spanningen afnemen en de olieaanvoer stabiliseert. "Stel dat al die regimes vriendelijk en rustig worden en er geen boycots meer zijn, behalve van Rusland. Dan kan de prijs juist weer compleet de andere kant opgaan."
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)pen-aan-de-pomp.html

Ja leuk, in het meest extreme geval dat 'de regimes vriendelijk en rustig worden én er geen boycots meer zijn, dán zou het kúnnen zijn dat de prijs juist weer de compleet andere kant op gaat'.

Dat zijn een hoop voorwaarden voor gunstigere prijzen. Desalniettemin hoop ik dat precies dat gaat gebeuren, dat is beter voor (bijna) iedereen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 9 maart 2026 @ 13:10:00 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220300208
Er wordt ook nog steeds gerekend op TACO, maar ik weet het deze keer niet. Dit gaat heel lang doorsudderen denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 9 maart 2026 @ 13:10:42 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220300210
schijnt dat de USA niet echt op de hoogte was van de plannen van Israel om die oliedepots op te blazen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 9 maart 2026 @ 13:11:50 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220300214
Lekker bezig Trump ^O^ ^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 9 maart 2026 @ 13:13:52 #5
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220300226
Die pas aangeschafte EV rijdt steeds fijner !
pi_220300235
Het zou de overheid sieren om een cap op die accijnzen te zetten op het niveau van de brandstofprijzen van voor de oorlog. Door een hogere benzineprijs wordt het aandeel accijnzen wat door ze binnengeharkt wordt ook groter. Crimineel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220300242
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:11 schreef Starhopper het volgende:
Ja en nu Israël de olie daar in de hens heeft gestoken gaat het allemaal nog weer duurder worden.
  maandag 9 maart 2026 @ 13:18:48 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220300269
Kan toch niet lonen om naar een buurland te rijden als je in Utrecht woont? :{ Of wordt er alleen naar de benzineprijzen gekeken, en niet ook naar onderhoud en afschrijving?
pi_220300297
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Niet te vroeg juichen. Alles zal duurder worden. Olie is niet alleen benzine. Boodschappen etc etc etc worden ook duurder
pi_220300320
Oh nee! Hopelijk komt het AD snel met een gerecycled artikel met tips hoe men op brandstofkosten kan besparen door minder brandstof te gebruiken.
pi_220300330
Gaat alleen nog maar duurder worden komende weken. Ben benieuwd wanneer het ook echt rustiger op de weg wordt inplaats van het standaard geklaag over de benzine prijzen maar dat mensen dan wel gewoon door blijven rijden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 9 maart 2026 @ 13:26:51 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_220300332
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het zou de overheid sieren om een cap op die accijnzen te zetten op het niveau van de brandstofprijzen van voor de oorlog. Door een hogere benzineprijs wordt het aandeel accijnzen wat door ze binnengeharkt wordt ook groter. Crimineel.
Ze jagen de Nederlanders gewoon massaal de grens over. Hou de prijzen gewoon normaal betaalbaar en niemand gaat nog tanken in het buitenland. Met zulke hoge accijnzen schiet je jezelf in de voet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 9 maart 2026 @ 13:27:20 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_220300333
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
Niet te vroeg juichen. Alles zal duurder worden. Olie is niet alleen benzine. Boodschappen etc etc etc worden ook duurder
Energie ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220300338
quote:
Accijns op brandstof is een vast bedrag per liter, dus daar hoeft geen "cap" op.

Alleen de BTW inkomsten stijgen als de prijs stijgt.
pi_220300352
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh nee! Hopelijk komt het AD snel met een gerecycled artikel met tips hoe men op brandstofkosten kan besparen door minder brandstof te gebruiken.
Ik zal je een tip geven. Minder rijden. En worden de booschappen duurder eet je minder. 😀😀😀
pi_220300358
Alles voor een groen klimaat. Autorijden zou 10 euro per liter moeten worden. Go green
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  maandag 9 maart 2026 @ 13:38:14 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220300413
quote:
Juist lekker voor de staatskas. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je geen leaseauto rijdt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220300425
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Accijns op brandstof is een vast bedrag per liter, dus daar hoeft geen "cap" op.

Alleen de BTW inkomsten stijgen als de prijs stijgt.
Btw/accijns, allemaal een pot nat. Deze prijzen zijn crimineel en worden aangejaagd door de belastingdruk van de overheid.
pi_220300438
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Juist lekker voor de staatskas. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je geen leaseauto rijdt.
Alles vloeit direct door naar bijvoorbeeld EU, Oekraïne, klimaat en asielopvang dus daar ziet de werkende Nederlander niets van terug.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 13:42:42 #20
18653 crew  D.
pi_220300442
Duitsland scheelt nu nog geen 5 cent met de plaatselijke Tinq, dus da’s nu even ook de moeite niet meer.
pi_220300443
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:11 schreef Starhopper het volgende:
Nee, lekker bezig "geld".
Corporate translator
  maandag 9 maart 2026 @ 13:44:10 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220300450
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Alles vloeit direct door naar bijvoorbeeld EU, Oekraïne, klimaat en asielopvang dus daar ziet de werkende Nederlander niets van terug.
Allemaal zeer nobele doelen!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220300471
Nou dat gaat lekker zo -O- *not
Ook in moeilijke tijden.
pi_220300478
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zal je een tip geven. Minder rijden. En worden de booschappen duurder eet je minder. 😀😀😀
Gezien het aantal files op een doorsnee zaterdag of zondag, is minder rijden absoluut een reële optie.

Gezien het aantal basisschoolkinderen wat met de auto binnen het eigen dorp/de eigen wijk naar school gebracht wordt, is minder rijden een reële optie.

Gezien het aantal mensen wat met de auto naar de lokale sportclub gaat, is minder rijden zeker een optie.

Gezien het aantal auto's wat bij supermarkten geparkeerd staat, is minder rijden zeker een optie.

Gezien de gemiddelde woon-werkafstand slechts ongeveer 20 kilometer is, is minder rijden zeker een optie.

Waarschijnlijk is niet elk van bovenstaande op iedereen van toepassing. Maar als gehele samenleving kunnen er best wat miljoenen kilometers per week minder gereden worden. Heel veel autoritjes zijn korter dan 5km.
pi_220300509
Goed voor het klimaat toch?
  maandag 9 maart 2026 @ 13:52:02 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220300538
quote:

[..]
Inderdaad, dit leidt rechtstreeks naar een mondiale economische depressie. Maar gelukkig zijn we wel van 'woke' af, met deze doortastende wereldleiders.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220300552
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Gezien het aantal files op een doorsnee zaterdag of zondag, is minder rijden absoluut een reële optie.

Gezien het aantal basisschoolkinderen wat met de auto binnen het eigen dorp/de eigen wijk naar school gebracht wordt, is minder rijden een reële optie.

Gezien het aantal mensen wat met de auto naar de lokale sportclub gaat, is minder rijden zeker een optie.

Gezien het aantal auto's wat bij supermarkten geparkeerd staat, is minder rijden zeker een optie.

Gezien de gemiddelde woon-werkafstand slechts ongeveer 20 kilometer is, is minder rijden zeker een optie.

Waarschijnlijk is niet elk van bovenstaande op iedereen van toepassing. Maar als gehele samenleving kunnen er best wat miljoenen kilometers per week minder gereden worden. Heel veel autoritjes zijn korter dan 5km.
Snap ik. Maar die riedel kun je natuurlijk steeds gebruiken met alles minder. Al gaat de benzine prijs naar de 5 euro. Het zijn van die mantra's die iedereen kan verzinnen.

In Noord Zweden betaalde iemand voor elektra 300 Kronen in de maand januari 2025. In 2026 werd dat even bij precies het hetzelfde gebruik in de maand januari 900 Kronen.

Die kerel kreeg de gebruikelijke lading kritiek. Tja moet je daar maar niet gaan wonen. Moet je maar minder gebruiken. Beter isoleren etc.

Feit is dat die prijs bizar gestegen is in die maand.
pi_220300630
Net als de vliegtaks. Rob jetten kan t betalen dus die mag meerdere keren per jaar vliegen (zijn eigen woorden). Zo moet dat ook voor de auto.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220300667
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:49 schreef Halcon het volgende:
Goed voor het klimaat toch?
Dat weet ik niet. Voor het milieu zeker niet als je ziet wat er mondiaal de lucht en zee in gaat door die oorlogen. Zie ook Oekraine

Die Yanks zijn weer ergens aan begonnen zonder plan. Alleen dat eiland waar Iran de grootste uitvoer van olie verwerkt vallen ze niet aan in hoop dat te kunnen bezetten om dan de controle te hebben over de olie in de regio.
  maandag 9 maart 2026 @ 14:14:39 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220300682

men vatte ze nie
  maandag 9 maart 2026 @ 14:14:57 #32
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220300685
quote:

[..]
Dan nog raakt dat eerst mijn energierekening niet.

Ook zal het wel even duren voor goederen ed echt duurder gaan worden. In eerste instantie gaat iedereen ervanuit dat de oorlog geen maanden gaat duren.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:20:35 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_220300709
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Voor het milieu zeker niet als je ziet wat er mondiaal de lucht en zee in gaat door die oorlogen. Zie ook Oekraine

Die Yanks zijn weer ergens aan begonnen zonder plan. Alleen dat eiland waar Iran de grootste uitvoer van olie verwerkt vallen ze niet aan in hoop dat te kunnen bezetten om dan de controle te hebben over de olie in de regio.
Ik denk dat er absoluut wel een plan achter zit.
pi_220300712
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ook zal het wel even duren voor goederen ed echt duurder gaan worden. In eerste instantie gaat iedereen ervanuit dat de oorlog geen maanden gaat duren.
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Al duurt die niet meer zolang(wat nog onduidelijk is). De stuk geschoten olieindustrie in die regio zal nog een hele tijd duren alvorens dat weer draait.
pi_220300725
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan in iedergeval een plan waar de EU geen voordeel uit zal halen.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:24:08 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_220300736
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nou, dit is wel een dingetje natuurlijk ja, ik heb recent ook een EV gekocht voor mijn vrouw, aangezien zij op haar werk gratis kan laden en thuis in het grootste deel van het jaar ook vanwege de panelen, dus die heb ik ' net op tijd' gekocht, maar, dat laat onverlet dat álles duurder gaat worden he, of dat nou terecht is of niet.
  maandag 9 maart 2026 @ 14:25:15 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220300747
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tuurlijk, en 100% dat ze wisten dat Israel die olie depots zou bombarderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:25:25 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_220300748
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan in iedergeval een plan waar de EU geen voordeel uit zal halen.
Die oorlog is er ook niet voor de benefit van de EU. Trump is bezig met de landen te vernachelen waar China het grootste deel van hun olie van krijgt. Ik denk dat het daar om gaat.
pi_220300760
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die oorlog is er ook niet voor de benefit van de EU. Trump is bezig met de landen te vernachelen waar China het grootste deel van hun olie van krijgt. Ik denk dat het daar om gaat.
Ik weet het niet. Maar ik denk dat de jaren 70 met de bekende autoloze zondag overtroffen zal worden. Nee dit is niet gunstig.
pi_220300773
Ik krijg gratis OV van de baas eerste klas en de rest doe ik zoveel mogelijk met de fiets. Mien vatten ze niet.

Tegelijk zal dit impact hebben op letterlijk alles natuurlijk, te beginnen met de boodschappen (want enorm dure diesel en grondstoffen) die toch al relatief goedkoop zijn geworden de laatste jaren ( :') )
blablablabla
pi_220300791
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nouja 60% van ons LNG komt inmiddels uit de VS dus hij zal er zelf ook wel garen bij spinnen.
De prijzen van benzine in de VS gaan overigens ook door het dak dus of het allemaal zo weldoordacht is kun je je vraagtekens bij zetten.
blablablabla
pi_220300839
China schijnt 13% van hun totale invoer te halen uit Iran. Maar China haalt net zoals de EU hun olie uit de golfstaten, Rusland, 15% uit Venezuela, Brazilie, Indonesie.

India heeft een groter probleem maar schijnen nu weer meer uit Rusland af te nenem.

Het is een globaal probleem waar zelfs de VS intern tegen problemen aanloopt.

Dat het om geopolitiek draait geloof ik wel. Maar of dit de juiste weg is om het MO in chaos te storten betwijfel ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 09-03-2026 14:48:30 ]
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:42:26 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_220300853
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Nouja 60% van ons LNG komt inmiddels uit de VS dus hij zal er zelf ook wel garen bij spinnen.
De prijzen van benzine in de VS gaan overigens ook door het dak dus of het allemaal zo weldoordacht is kun je je vraagtekens bij zetten.
Ja natuurlijk spint hij er garen bij, maar hij is ook niet bezig met de US bevolking. Wel met de US elite. Maar ik denk echt dat het hem om China te doen is. Iets van een derde van de olie voor China komt uit Rusland, Venezuela en Iran. Die laatste 2 waren doelen van Trump. Dat lijkt me allemaal geen toeval.
pi_220300876
quote:
automobilist krijgt klappen...
En terecht o|O
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:46:36 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_220300880
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En terecht o|O
:D waarom? Zeg nou niet 'het klimaat'.
pi_220300898
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:D waarom? Zeg nou niet 'het klimaat'.
Met name oppervlakte beslag, parkeerplekken, brede wegen.
  maandag 9 maart 2026 @ 14:48:37 #47
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220300899
Met Jetten hoef je op het internationale toneel weinig te verwachten. Zelfs in Europa zijn we het kneusje van de klas en dat zegt toch wel iets.

Stiekem vindt onze klimaatdrammer het trouwens ook geen probleem dat autorijden onbetaalbaar wordt voor het gewone plebs.

Waarom we onze shit al jarenlang niet op orde hebben en bij iedere scheet blind paniekvoetbal gaan spelen is een bewust keuze.
pi_220300907
Hier net over de grens met Belgie staat sinds een aantal dagen politie om de doorstroom te bevorderen. Er stonden kilimeters lange files en degene die daar niet moesten zijn konden er niet meer langs. Het is ook nog eens de doorgaande weg naar het ziekenhuis en het is maar een tweebaans weggetje.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 14:54:01 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_220300924
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Met name oppervlakte beslag, parkeerplekken, brede wegen.
Mja, maar het is niet zo dat de A2 ineens wordt weg gehaald als morgen 50% minder verkeer over die snelweg rijdt he. Dus daar los je niks mee op.
pi_220300942
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mja, maar het is niet zo dat de A2 ineens wordt weg gehaald als morgen 50% minder verkeer over die snelweg rijdt he. Dus daar los je niks mee op.
Als er minder autoverkeer is kunnen er meerbaans snelwegen verdwijnen en zijn er minder parkeerplekken nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')