Dit is wel echt nachtmerrie materie voor elke vrouw, een man die inbreekt en komt verkrachten. En een van de vrouwen ook zwaargewond.... Hoe slaap je ooit dan nog lekker in je eigen huis....quote:Man dringt ’s nachts huis van koppel binnen en verkracht beide vrouwen: ‘Hoopte dat hij mij niet zou doden’
Twee vrouwen zijn zondag op gruwelijke wijze verkracht in hun eigen woning in Goudswaard, een dorpje in de Hoeksche Waard. In het holst van de nacht drong een man via een raam het huis binnen. De politie is op zoek naar de dader, die door de slachtoffers is herkend. „Deze man is een gevaar voor de wereld’’, laat een van de slachtoffers aan deze site weten.
Ze is aan het herstellen van een helse nacht, bij een dorpsgenoot die zich over haar ontfermt. „Ik ben bang, ik heb nog pijn. Maar ik kan gelukkig zo weer naar huis’’, vertelt ze. „Ik hoopte enkel dat hij mij niet zou vermoorden. En dat het bij mij zou blijven. Dat hij daarna weg zou gaan’’, vertelt de 49-jarige inwoonster van Goudswaard, een dorp in de Hoeksche Waard onder Rotterdam.
Dat gebeurde niet. De dader was zaterdagnacht de woning van het echtpaar binnengedrongen en verkrachtte beide vrouwen. Het andere slachtoffer, een 58-jarige vrouw, raakte daarbij zwaargewond en moest voor een spoedoperatie naar het ziekenhuis in Rotterdam. Zij zal nog in het ziekenhuis moeten blijven.
Over de schutting
Goudswaard werd rond 05.00 uur ‘s ochtends opgeschrikt door politiewagens en ambulances. De woning van het echtpaar was de hele dag afgesloten voor sporenonderzoek door de Forensische Opsporingsdienst.
Er werd onder meer gezocht naar voetafdrukken in de achtertuin, want de dader was over de schutting gesprongen en via een openstaand raampje binnengekomen.
De politie laat weten vanwege ‘de privacy en de gevoeligheid van zedenzaken’ terughoudend te zijn met het delen van informatie. Zondagochtend meldde de politie ‘groots in te zetten’ op het vinden van de dader. „Er is (nog) geen aanhouding verricht.’’
Wel is er iemand in beeld, zo blijkt, want het slachtoffer zegt dat ze het gezicht van de dader kent. Het zou gaan om een man die jaren geleden ook in Goudswaard woonde. Zondagavond wilde de politie hier niet verder op ingaan.
Een gevaar
Het slachtoffer, dat verzoekt anoniem te blijven, wil graag duidelijk maken dat deze man zo snel mogelijk moet worden opgepakt. „Ik merkte dat dit niet zijn eerste keer was. Deze man is een gevaar voor alle vrouwen, deze man is een gevaar voor de hele wereld. Hij mag niet vrij rondlopen.’’
De twee vrouwen zijn een opvallende verschijning in Goudswaard, dat slechts tweeduizend inwoners telt. De twee hebben een verleden aan de Keileweg, de Rotterdamse gedoogzone voor drugsprostitutie die in 2005 werd gesloten. Ze wonen sinds twintig jaar in Goudswaard, dankzij de hulp van een dorpeling die werkte in de hulpverlening voor drugsverslaafden.
Gegil uit het huis
Sommige bewoners klagen over overlast rondom het huis, dat er ‘ongure types’ op af zouden komen. Maar een van de directe buren zegt dat het de laatste jaren beter ging. „We zeiden steeds vaker gedag tegen elkaar. Het ging juist beter. En dan gebeurt nu zoiets. Bijzonder triest.’’
Rond 04.30 uur werden hij en zijn vrouw wakker van gegil dat uit het huis klonk, vertelt de buurman. Het slachtoffer rende vervolgens de straat op en bonkte op de ramen van de buren om hulp te vragen.
Lex Kouwenberg is de dorpeling die zich al langer ontfermt over de twee vrouwen. Kouwenberg stoort zich aan verhalen dat het huis overlast zou veroorzaken. „Dat soort verhalen worden mijn inziens snel overdreven. Dat is nu niet waar het om gaat. Hier heeft zich een verschrikkelijk misdrijf afgespeeld - dát is waar het om gaat.’’
Inderdaad, heel erg naar lijkt me dat.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is wel echt nachtmerrie materie voor elke vrouw, een man die inbreekt en komt verkrachten. En een van de vrouwen ook zwaargewond.... Hoe slaap je ooit dan nog lekker in je eigen huis....
quote:De twee vrouwen zijn een opvallende verschijning in Goudswaard, dat slechts tweeduizend inwoners telt. De twee hebben een verleden aan de Keileweg, de Rotterdamse gedoogzone voor drugsprostitutie die in 2005 werd gesloten. Ze wonen sinds twintig jaar in Goudswaard, dankzij de hulp van een dorpeling die werkte in de hulpverlening voor drugsverslaafden.
Ik neem hier óók een afwachtende houding in aanquote:Op maandag 9 maart 2026 09:02 schreef Zoddie het volgende:
Aparte situatie.
Twee vrouwen uit de prostitutie en drugs circuit wonen samen en hun huis geeft blijkbaar nog wel wat overlast door veel ongure types die er komen.
Beetje vreemde situatie.
Verder natuurlijk heel erg, hoop dat de oudere vrouw kan herstellen.
En waarom neem je een afwachtende houding aan?quote:Op maandag 9 maart 2026 09:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem hier óók een afwachtende houding in aan
Ergens sinds 20 jaar wonen vind ik wel heel vreemd geformuleerd.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad, heel erg naar lijkt me dat.
Dit valt me wel op:
[..]
Nou ja, het is niet minder erg als dames die een ruig verleden hebben gehad worden verkracht hé.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem hier óók een afwachtende houding in aan
Succes in het Nederlands rechtssysteem.quote:. „Ik merkte dat dit niet zijn eerste keer was. Deze man is een gevaar voor alle vrouwen, deze man is een gevaar voor de hele wereld. Hij mag niet vrij rondlopen.’’
Vrouwen willen anoniem blijven!quote:Op maandag 9 maart 2026 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad, heel erg naar lijkt me dat.
Dit valt me wel op:
[..]
Wil anoniem blijven. Kom, laat ik als journalist tot in detail vertellen hoe oud deze vrouwen zijn, waar ze wonen, hoe ze wonen, wat hun beroep is (geweest), en dat ze een opvallende verschijning zijn. Anonimiteit is dan vast alsnog gegarandeerd in dit dorpje met 2.000 inwoners.quote:Het slachtoffer, dat verzoekt anoniem te blijven,
Klopt, haar vriend, dan weer ex-vriend.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:19 schreef Ama het volgende:
Doet me denken aan een docu serie op de NPO die ik vorig jaar had gekeken over meiden van de keileweg. Zat ook iemand in de docu waar er telkens een kerel helemaal gek stond te doen voor het huis.
Tja, in zo'n dorp blijft natuurlijk niets geheim en dat weten ze zelf ook wel.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:16 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Vrouwen willen anoniem blijven!
Dorpje heeft 2000 inwoners en het stel woont sinds 20 jaar in het dorp.
De 2 vrouwen zijn een bekende en opvallende verschijning.
Lijkt me niet echt goed mogelijk om anoniem te blijven.
Dader zou volgens de vrouwen ook jaren geleden in het zelfde dorp gewoont hebben.
Lijkt me ook niet al te moeilijk om hier een naam bij te vinden.
quote:Op maandag 9 maart 2026 11:07 schreef junkiesietze het volgende:
ik praat niks goed hoor, maar toen de man de een aan het verkrachten was, had de ander niet even en mes kunnen pakken en hem neer kunnen steken?
Wat wil je hier nou meer insinueren?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:07 schreef junkiesietze het volgende:
ik praat niks goed hoor, maar toen de man de een aan het verkrachten was, had de ander niet even en mes kunnen pakken en hem neer kunnen steken?
Dus?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:10 schreef Since2003 het volgende:
Drugs hoeren en zedendelinquenten. Wie had dát gedacht.
ik kijk wel uit, ik insinueer niks. ik vind het een bijzondere situatiequote:Op maandag 9 maart 2026 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou meer insinueren?
Blijkbaar vond de persoon die het artikel schreef ditquote:Op maandag 9 maart 2026 11:50 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat deze vrouwen voormalige prostituees zijn is kennelijk ook van belang, want redenen
Doodeng.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:34 schreef Momo het volgende:
Fascinerend hoe sommige mannelijke breinen werken
Het artikel is dan ook heel slecht geschreven.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Blijkbaar vond de persoon die het artikel schreef dit
Als iedereen nou gewoon pistolen had gehad, dan was dit nooit gebeurd!quote:Op maandag 9 maart 2026 11:07 schreef junkiesietze het volgende:
Gevoelsmatig sluit ik niet uit dat er meer speelt want is het logisch als je iemand wil verkrachten dat je dan een huis binnendringt bij mensen die je waarschijnlijk gaan herkennen?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee nu eigenlijk zeggen?
Ik lees over twee vrouwen die verklaren verkracht te zijn door een man die ze herkennen van gezicht, ik lees van een vrouw die zwaargewond naar een ziekenhuis moest voor een spoedoperatie en daar na de operatie moest blijven en ik lees van politie die "groots inzet op het vinden van de dader".quote:Op maandag 9 maart 2026 11:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gevoelsmatig sluit ik niet uit dat er meer speelt want is het logisch als je iemand wil verkrachten dat je dan een huis binnendringt bij mensen die je waarschijnlijk gaan herkennen?
Tuurlijk is dat erg en verschrikkelijk voor die vrouwen, maar desalniettemin, is dit FOK!.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarover je afschuw uitspreken zou de toon moeten zijn in het topic.
Dat hebben ze misschien wel. Een vrouw is gewond. Wie weet had hij een wapen.quote:Op maandag 9 maart 2026 12:19 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat erg en verschrikkelijk voor die vrouwen, maar desalniettemin, is dit FOK!.
Dus tja, dan ga ik me toch afvragen waarom ze niet hebben teruggevochten. Het nieuwsbericht meld niet veel dus ik ga speculeren idd. Volgens mij is dat niet illegaal.
opgebaarde in NWS / Man dringt huis van koppel binnen en verkracht beide vrouwenquote:Op maandag 9 maart 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je ook aanwijzen waar wordt gezegd dat er potentiële verkrachters in het topic reageren?
Dat zal voldoende zijn om de man op te pakken maar misschien niet voldoende om de ware toedracht boven water te krijgenquote:Op maandag 9 maart 2026 12:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik lees over twee vrouwen die verklaren verkracht te zijn door een man die ze herkennen van gezicht, ik lees van een vrouw die zwaargewond naar een ziekenhuis moest voor een spoedoperatie en daar na de operatie moest blijven en ik lees van politie die "groots inzet op het vinden van de dader".
Volgens mij is dit allereerst voldoende om te hopen dat de man snel gepakt wordt?
Ja dat zou kunnenquote:Op maandag 9 maart 2026 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat hebben ze misschien wel. Een vrouw is gewond. Wie weet had hij een wapen.
En de ware toedracht is dan volgens jou?quote:Op maandag 9 maart 2026 12:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zal voldoende zijn om de man op te pakken maar misschien niet voldoende om de ware toedracht boven water te krijgen
Volgens mij reageren de meeste mannen toch vrij normaal hierop.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter reageren we gewoon niet zodat de mannen lekker kunnen speculeren over hoe het vast de schuld van die vrouwen was, of het wel echt verkrachting was en waarom ze niet harder hebben gevochten om hem tegen te houden.
Goed nieuws!quote:Op maandag 9 maart 2026 13:29 schreef DefKu het volgende:
Zojuist een 29-jarige man uit Spijkenisse in Lelystad aangehouden.
Mannen mogen zeker een mening hebben.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:47 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Sorry, Ik ben helaas ook een man. Ik zal niet meer reageren op een topic waarin een vrouw(en) het onderwerp zijn. Blijkens diverse vrouwen mogen mannen hierbij geen mening hebben.
Voor wat betreft dit artikel (wat ook "ïk" behoorlijk slecht geschreven vind), Zet even alle feiten die in dit artikel staan even op een rij. Krijg hierbij meer "Femicide"-gevoel bij dat een "toevallige"verkrachting
Op zichzelf zijn de meeste aanranders en verkrachters in de contactenlijst van de slachtoffers te vinden. Het zijn meestal de dates, vriendjes, familie, vriend van de familie, collega, trainer, etc.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waar legde ik de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers? Ik gaf gewoon aan in welke doelgroep ze waarschijnlijk de dader zullen aantreffen.
Angst.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Edding345 het volgende:
aparte situatie maar wellich lees ik over iets heen...
2 vrouwen... ja ik weet dat vrouwen totaal nutteloos zijn als iemand ze berooft maar... je kan maar 1 vrouw tegelijkertijd verkrachtten...
keek de ander toe?
werd ze eerst ko geslagen?
waarom haalde ze geen hulp etc.
soms hoor je van vrouwen die worden mishandeld door een rolstoelganger of stephen hawking... HOE
Zeg alsjeblieft dat je zit te trollen.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Edding345 het volgende:
2 vrouwen... ja ik weet dat vrouwen totaal nutteloos zijn als iemand ze berooft maar... je kan maar 1 vrouw tegelijkertijd verkrachtten...
keek de ander toe?
soms hoor je van vrouwen die worden mishandeld door een rolstoelganger of stephen hawking... HOE
Ik wandelde vroeger eens samen met mijn zus toen ik werd berooft van mijn handtas. Mijn zus nam die vent goed te grazen en zorgde er voor dat ik mijn tas weer terug kreeg. Hoezo zijn vrouwen totaal nutteloos bij een beroving ?quote:Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Edding345 het volgende:
keek de ander toe?
Jimmy Carr vertelde die grap beter. Daarbij is dit geen topic over stand-up comedy.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
De beste manier om niet verkracht te worden is toch om gewoon 'ja' te zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |