Ja, dat kan. Is volgens mij alleen geen standaard in (wel afstand gaten in de tv: VESA). Dus gaat een leuke zoektocht worden.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:21 schreef Halcon het volgende:
Het zit zo:
Er zijn gaten in de muur geboord voor een muurbeugel om een televisie aan op te hangen. Die zijn er een keer afgehaald. Nu wil ik daar toch weer televisies ophangen. Ik wil echter niet de hele muur vol gaten boren.
Ik heb opgemeten hoe ver de gaten in de muur van elkaar staan, etc. Kan ik aan de hand hiervan bepalen welke muurbeugel past bij deze gaten en welke televisies daar bij passen?
Ja. Overigens zijn veel TV's variabel qua ophangsysteem en omgekeerd, iets met hoeklijnen waar je de TV aan vast schroeft.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:21 schreef Halcon het volgende:
Het zit zo:
Er zijn gaten in de muur geboord voor een muurbeugel om een televisie aan op te hangen. Die zijn er een keer afgehaald. Nu wil ik daar toch weer televisies ophangen. Ik wil echter niet de hele muur vol gaten boren.
Ik heb opgemeten hoe ver de gaten in de muur van elkaar staan, etc. Kan ik aan de hand hiervan bepalen welke muurbeugel past bij deze gaten en welke televisies daar bij passen?
De TV zal niet zo zeer het probleem zijn. Als ik een passende beugel weet, dan is een TV daar zo bij gevonden, maar die beugels, dat is uiteraard een ander verhaal.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja. Overigens zijn veel TV's variabel qua ophangsysteem en omgekeerd, iets met hoeklijnen waar je de TV aan vast schroeft.
In de ene kamer zitten de gaten in de vorm van een omgekeerde driehoek. Gaten boven zitten drie centimeter van elkaar af en vanaf elk gat boven is het 18 centimeter naar het gat onder.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Hoe ver zitten die gaten van elkaar af en wat voor tv ga het er aan hangen?
Moeten we dit nou snappen?quote:Op maandag 9 maart 2026 11:08 schreef Halcon het volgende:
Andere kamer is het zo een beetje:
0 <---------3,5cm----->
0 (3 cm vanaf elk gat boven)
0 (13 cm vanaf middelste gat en 15,5 cm vanaf de gaten boven).
quote:Op maandag 9 maart 2026 14:14 schreef Boris_Boef het volgende:
https://www.allekabels.nl(...)kbare-tv-beugel.html
Deze lijkt er op
https://www.vogels.com/nl(...)bare-tv-beugel-zwartquote:Op maandag 9 maart 2026 17:56 schreef Boris_Boef het volgende:
Die andere lijkt meer op de vogel muurbeugel.
Een vogel 245 thin oid die hangt hier ook, maar ik kan niet de afstand tussen de gaten meten
Moeten we dit nou snappen?quote:Op maandag 9 maart 2026 21:08 schreef Boris_Boef het volgende:
Ik heb die van vogels en toen die defect was had de nieuwe een andere muurplaat. Dus ik heb de oude maar hersteld.
Helaas
Meurbeugel was kapot. Nieuwe versie had een andere muurplaat. En dus heeft hij de kapotte meurbeugel maar gerepareerd.quote:
Iddquote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meurbeugel was kapot. Nieuwe versie had een andere muurplaat. En dus heeft hij de kapotte meurbeugel maar gerepareerd.
Als de beugels die erbij passen, gewoon makkelijk verkrijgbaar zijn, dan heeft dat mijn voorkeur. Heb ze overigens allebei gevonden inmiddelsquote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:44 schreef Boris_Boef het volgende:
[..]
Idd
Ik denk dat je beter kunt kiezen welke beugel je wil en een paar nieuwe gaatjes boren. De tv hangt er toch voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |