abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220302741
@Vliegbaard

twitter


dit is wel de beste samenvatting
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 20:07:45 #77
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220302803
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
Gewoon doen, je moet het met eigen ogen zien, ookal is het de eerste 15 ronden.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220302918
twitter


ai ai ai
ze zijn goed bezig hoor
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 9 maart 2026 @ 20:27:51 #79
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_220302981
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:34 schreef greysbones het volgende:

[..]
blijkbaar allemaal te moeilijk voor de F1
voor F2 en F3 niet
Vergeet even niet mee te nemen dat F2 en F3 andere gradatie reglementen en voorwaarden heeft dan F1 voor circuits ;)
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 20:33:40 #80
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220303018
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb de race nog niet terug gekeken. Vandaag een stuk of 3 podcasts geluisterd maar die waren toch verre van positief.

Is het ‘t terugkijken waard?
Ik zou zeker de eerste 11 rondjes integraal terugkijken. Is hartstikke leuk.

Vanaf dat moment gebeurt niet heel veel meer helaas.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:50:00 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303114
Bekijk deze YouTube-video

Terecht dat ze er over los gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:53:39 #82
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220303135
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:56 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ja maar ze remmen niet ze doen lico, dat levert volgens mij meer energie in de batterij op.
one pedal drive enzo.
Veel Lico is ter compensatie van het gebrek aan kunnen remmen, imho. Dus meer remmen zou minder lico moeten betekenen.

Al verwacht ik niet dat het niet meer nodig is, hooguit dat het minder extreem is dan in Australië. Bahrein was ook minder extreem.

En een lang recht stuk wil niet per se zeggen dat de batterij eerder leeg is, aangezien het elektrisch vermogen dat gebruikt mag worden wordt afgebouwd hoe hoger de snelheid is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 9 maart 2026 @ 20:55:49 #83
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220303157
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan het wel allemaal rooskleurig maken, maar we hebben niet maar één circuit gehad dat toevallig weinig remzones heeft.

Of ga je zo ook nog claimen dat Bahrein weinig remzones heeft?
Ik wil het niet rooskleuriger maken. Ik verwacht dat het minder extreem is dan in Australië. Niet dat het er niet meer is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 9 maart 2026 @ 21:05:52 #84
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220303217
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Veel Lico is ter compensatie van het gebrek aan kunnen remmen, imho. Dus meer remmen zou minder lico moeten betekenen.

Ik bedoelde dat met LiCo sneller een batterij vol gemaakt kan worden dan door te remmen, en dat ze dus meer zullen LiCo-en dan remmen. Een van de redenen waarom de auto van Max tijdens het remmen 1 kant op trok. De schijven waren teveel afgekoeld.
Drop you like an ill, bad habit
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 21:18:46 #85
454306 crew  WillemsJ
pi_220303288
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Best onder de indruk van Lindblad :Y
Daar heb ik ook erg van genoten, wellicht goede vervanger voor Max als hij stopt op voor Mercedes gaat rijden in 2027
Welcome to Azeroth Quest Library – your dedicated archive for World of Warcraft quest content.
Explore. Quest. Relive the adventure! Subscribe NOW! - Azeroth Quest Library
pi_220303305
Ik heb er wat van teruggekeken en ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil met sommige andere races uit de laatste 15 jaar. Het stuivertje wisselen komt een beetje maf over maar ach, het is beter dan compleet vastzitten omdat de banden oververhit raken. Uiteindelijk komt het aan het einde van de race op hetzelfde neer, maar iets vaker auto's naast elkaar op de baan vind ik op zich een plus. Dat er meer met actieve aero wordt gedaan vind ik ook goed, dat is een terrein dat heel lang te weinig is verkend.

Wat ik niet helemaal snap is wat nou eigenlijk de bedoeling was van al deze regelwijzigingen. Beter racen? Meer fabrikanten? Meer relevante techniek/R&D voor fabrikanten van personenauto's? Ik ben blij dat het experiment met de vorige regels volledig gefaald is verklaard, maar dit experiment doet volgens mij ook niet echt veel. En zo zijn we al meer dan 15 jaar bezig, van drastische regelwijziging naar drastische regelwijziging. Dat gebeurde daarvoor natuurlijk ook wel, maar dat was vaak juist in reactie op ontwikkelingen.
pi_220303513
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:23 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb er wat van teruggekeken en ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil met sommige andere races uit de laatste 15 jaar. Het stuivertje wisselen komt een beetje maf over maar ach, het is beter dan compleet vastzitten omdat de banden oververhit raken. Uiteindelijk komt het aan het einde van de race op hetzelfde neer, maar iets vaker auto's naast elkaar op de baan vind ik op zich een plus. Dat er meer met actieve aero wordt gedaan vind ik ook goed, dat is een terrein dat heel lang te weinig is verkend.

Wat ik niet helemaal snap is wat nou eigenlijk de bedoeling was van al deze regelwijzigingen. Beter racen? Meer fabrikanten? Meer relevante techniek/R&D voor fabrikanten van personenauto's? Ik ben blij dat het experiment met de vorige regels volledig gefaald is verklaard, maar dit experiment doet volgens mij ook niet echt veel. En zo zijn we al meer dan 15 jaar bezig, van drastische regelwijziging naar drastische regelwijziging. Dat gebeurde daarvoor natuurlijk ook wel, maar dat was vaak juist in reactie op ontwikkelingen.
Groener, nou dat is gelukt als je alle vracht en vliegverkeer even buiten beschouwing laat om dat hele circus te verplaatsen over de wereld.
Maar wel daarmee alles waar F1 voor staat de nek omgedraaid.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 maart 2026 @ 22:28:18 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220303718
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:55 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik wil het niet rooskleuriger maken. Ik verwacht dat het minder extreem is dan in Australië. Niet dat het er niet meer is.
Tijdens de testdagen was het niet om aan te zien, maar ik waardeer je optimisme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 9 maart 2026 @ 23:08:41 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220303902
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Groener, nou dat is gelukt als je alle vracht en vliegverkeer even buiten beschouwing laat om dat hele circus te verplaatsen over de wereld.
Maar wel daarmee alles waar F1 voor staat de nek omgedraaid.
Het belangrijkste was volgens mij dat Audi het niet zag zitten om een MGU-H te ontwikkelen. En omdat Renault vertrok, vonden ze het belangrijk om wel een nieuwe motorbouwer aan te trekken.
pi_220303970
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het belangrijkste was volgens mij dat Audi het niet zag zitten om een MGU-H te ontwikkelen. En omdat Renault vertrok, vonden ze het belangrijk om wel een nieuwe motorbouwer aan te trekken.
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Zoals ik begreep werden de regels in eerste instantie ook opgesteld met regeneratie op beide assen maar dat zou Mercedes dan weer tegen gehouden hebben. Of dat op waarheid berust weet ik niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 maart 2026 @ 23:28:06 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220303982
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar er was destijds ook sprake van dat Honda zou stoppen. Ik denk dat ze er sowieso een nieuwe motorbouwer bij wilden hebben, en om dat voor elkaar te krijgen moest de MGU-H de deur uit. Volgens mij is dat de basis geweest van de huidige specificatie.
pi_220304041
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Was dat destijds al duidelijk dat Renault zou stoppen?
Zoals ik begreep werden de regels in eerste instantie ook opgesteld met regeneratie op beide assen maar dat zou Mercedes dan weer tegen gehouden hebben. Of dat op waarheid berust weet ik niet.
Dat heb ik ook vaker gehoord. Men zou bang zijn voor de ervaring die Audi daarmee had in de LMP1 (daar hadden ze op de R18 regeneratie op de vooras).

Beetje absurd als dat waar is, dat is inmiddels al 10 jaar geleden en die regels waren veel vrijer dan de huidige F1 regels. Jammer van Dieselgate, want dat was de laatste keer dat er een set regels met zo veel technologische vrijheid zal zijn in de autosport ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 09-03-2026 23:56:39 ]
pi_220304075
Ik heb het even laten bezinken maar ik ben toch niet zo positief gestemd.
Ik geloof best dat het bij andercircuits wat minder erg is, maar de hele essentie van het tl tegen is toch vooral dat je zo hard mogelijk een bocht kunt nemen. En dat is nu gewoon een heel stuk minder belangrijk geworden. Dan kan de rest allemaal strijd werken, dit probleem blijft bestaan.

Ook over de actieve aero heb ik mn twijfels. Hierdoor heb je bijvoorbeeld v veel minder slipstream effect, waardoor inhalen op de rechte stukken alleen maar lastiger is geworden.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 06:40:42 #94
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220304313
boordradio van Max Bekijk deze YouTube-video
dat liegt er ook niet om
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 10 maart 2026 @ 11:00:39 #95
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220306102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 06:40 schreef pmponer het volgende:
boordradio van Max Bekijk deze YouTube-video
dat liegt er ook niet om
Deze comment, idd:
quote:
When Formula 1 became one hour with IT Helpdesk....
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 maart 2026 @ 11:29:07 #96
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220306327
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:00 schreef Jane het volgende:

[..]
Deze comment, idd:
[..]

Oef _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220306412
Well done, Baku.
pi_220308163
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Hamilton wat meer zou pushen, zodat Russel meer verdedigen tov van hem bezig zou zijn, ipv aanvallen van LeClerc. Is hij echt niet zo'n teamplayer, of was dat echt niet mogelijk? In Engeland kijken ze nooit zo kritisch naar Hamilton, heb iig nergens er zo over gelezen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:39:01 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220308197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Well done, Baku.
Komend weekend in China weer de tribunestoeltjes opvullen met AI.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 15:46:19 #100
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220308275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Komend weekend in China weer de tribunestoeltjes opvullen met AI.
Gewoon weer honderden meters aan doek spannen over de lege tribunes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')