abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 22:46:19 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220297049
Die zijn bijna failliet zeker? Verschil in prijs is groot geworden…

Wie tankt er in België? Volgens de recente brandstofprijzen zou het al rendabel zijn als je 120km van de Belgische grens woont. Natuurlijk ben je de tijd wel kwijt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220297125
Ik vind dat Belgen ter compensatie in Nederland moeten gaan tanken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 maart 2026 @ 23:24:18 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_220297191
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 22:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wie tankt er in België?
Mensen die op kosten van de zaak mogen tanken, zolang ze dat maar wel in Nederland doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220297588
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 23:24 schreef H_T het volgende:

[..]
Mensen die op kosten van de zaak mogen tanken, zolang ze dat maar wel in Nederland doen
:?
  maandag 9 maart 2026 @ 05:54:07 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220297606
quote:

[..]
Ik vermoed dat, mocht ik ooit een leaseauto krijgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat de prijzen dan 'plotseling' niet meer zo hard zullen stijgen. Ze zouden zelfs kunnen gaan dalen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220297696
Gister was een litertje ¤1,52 in Belgie. Tel daarbij goedkopere boodschappen op en het is al snel rendabel tot ver in het land
pi_220297721
Ik tank toch altijd voor ¤70
U MAD?
pi_220299388
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 06:41 schreef 111210 het volgende:
Gister was een litertje ¤1,52 in Belgie. Tel daarbij goedkopere boodschappen op en het is al snel rendabel tot ver in het land
Ligt er aan wat je je tijd waard vindt, natuurlijk. Ik vind het meestal niet zo leuk om twee uur in de auto te zitten om boodschappen te doen, als ik het ook in 10 minuten op de fiets of te voet kan doen.

Als je naar België rijden als hobby/uitje ziet, dan is dat natuurlijk anders.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220300061
Benzine smokkelen
pi_220305346
quote:

[..]
Huh?
Dus als je op de zaak mag tanken in NL ga je tanken in Belgie?
pi_220305351
Nee, maar woon ook wel beetje erg ver van Belgie.

Woonde altijd vrij dichtbij Duitsland, maar heb het wel eens uitgerekend en je moest echt heel dicht bij Duitsland al zijn om het voordeliger te laten zijn. En dat is ook alleen als je puur verbruik zou berekenen.
pi_220305354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Huh?
Ik snapte hem ook niet, we willen antwoord! @H_T
pi_220305359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:
Nee, maar woon ook wel beetje erg ver van Belgie.

Woonde altijd vrij dichtbij Duitsland, maar heb het wel eens uitgerekend en je moest echt heel dicht bij Duitsland al zijn om het voordeliger te laten zijn. En dat is ook alleen als je puur verbruik zou berekenen.
Was altijd wel te doen als je ook je boodschappen deed, en als je rookt al helemaal.

Maar voor puur de brandstof hoef je nu even niet meer naar Duitsland nee.
pi_220305462
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:00 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Was altijd wel te doen als je ook je boodschappen deed, en als je rookt al helemaal.

Maar voor puur de brandstof hoef je nu even niet meer naar Duitsland nee.
Kom ik zo dom over dat je denkt dat ik rook?
Lol nee, zo dom ben ik niet.

Het was het alleen waard als combinatie. Je moest er al zijn om wat voor reden dan ook.
Ik werkte soms langs de grens en kon dan via Duitsland terug, dan kon het.
Maar verder nee.

En boodschappen deed ik er ook niet, veel te veel gedoe voor een paar cent.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 10 maart 2026 @ 16:45:50 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_220308718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Huh?
Nee, maar als je met je auto van de zaak en tankpas op weg bent naar bijvoorbeeld Frankrijk kan je hem bij het laatste tankstation in Nederland volgooien op kosten van de baas, wat jou dan minder kost dan uit eigen zak betalen in België, ook al is de literprijs daar lager
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220312356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:45 schreef H_T het volgende:

[..]
Nee, maar als je met je auto van de zaak en tankpas op weg bent naar bijvoorbeeld Frankrijk kan je hem bij het laatste tankstation in Nederland volgooien op kosten van de baas, wat jou dan minder kost dan uit eigen zak betalen in België, ook al is de literprijs daar lager
Dat stond niet in je post :)
Je reageerde op ´´wie tankt er in Belgie?´´ met als antwoord: Degenen met een tankpas die alleen in NL mag :)
pi_220312383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je reageerde op ´´wie tankt er in Belgie?´´ met als antwoord: Degenen met een tankpas die alleen in NL mag :)
Hij bedoelt natuurlijk wie er bij de grensstations in NL tankt.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 maart 2026 @ 18:41:32 #18
39237 crew  H_T
2733
pi_220317555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik reageerde meer op de TT dan op de vraag in mijn quote.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij bedoelt natuurlijk wie er bij de grensstations in NL tankt.
Dit inderdaad
Ik ben de kleur MAGENTA
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:04:36 #19
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220317702
Ik tank alleen Duvel en Westmalle Tripel in België.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 21:12:23 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220319091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:04 schreef Näsenbar het volgende:
Ik tank alleen Duvel en Westmalle Tripel in België.
Goede keuzes
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  FOK!Fotograaf woensdag 11 maart 2026 @ 21:18:42 #21
842 Zorro
Z
pi_220319157
Ik tank gewoon uit het stopcontact.
Ik kijk met een glimlach naar die prijzen bij de tankstations.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:20:40 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220319187
Dichtstbijzijnde Belgische pomp zit hier op 22min afstand rijden. Dat is 45min rijden, 30min in de rij staan, 5min tanken. Heb wel wat beters te doen voor 2-3 tientjes :') .

Al moet ik er bij zeggen dat we echt extreem weinig autorijden en de auto hybride is. Dus 1 keer tanken per 2 maanden. Als ik 2 keer per week bij de pomp zou staan zoals een aantal jaar geleden toen ik dagelijks 300km reed, zou het wel anders zijn :P .
pi_220321749
Vanaf mijn woning is het dichtstbijzijnde tankstation ook echt in België en niet in Nederland. Daar hebben ze tegenwoordig verkeersregelaars ingehuurd :') Bizar lange rijen altijd daar.

Overigens vragen ze daar altijd de Belgische snelwegprijzen. Rij even 5 tot 10 minuutjes verder en je bent bij een tankstation dat nog eens minstens 12 tot soms wel 20 cent goedkoper is dan de eerste over de grens. Staat ook geen hond bij die stations iets verderop dus per saldo ben je er ook sneller klaar.
Die verschillen zijn sinds de oorlog trouwens wel zo goed als verdwenen, scheelt nog maar een paar cent met de snelwegprijzen nu maar de rijen zijn er nog steeds niet.
pi_220321988
Als je echt vlak bij de grens woont kan het nog wel. Maar een uur rijden voor een paar tientjes verschil lijkt me ook weer overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')