abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220286146
Volgende week ben ik 8 dagen in Kuala Lumpur: 4 dagen voor werk en 4 dagen vrij. Ik weet nog niet helemaal zeker wat ik op 2 dagen (20 & 21 maart) wil gaan doen.

Ik blijf liever niet alleen in Kuala Lumpur en dacht eraan om de theeplantages in de Cameron Highlands te bezoeken. Ik heb echter erg wisselende reviews gelezen, oa. veel files.

Heeft iemand tips of ervaringen om te delen? 🙂

14 maart | Zaterdag: Aankomst
15 maart | Zondag:
- Batu Caves
- Twin Towers
- Chinatown
- Bukit Bintang

16 – 19 maart: Werk (’s avonds KL Tower)

20 maart | Vrijdag: Cameron Highlands?
21 maart | Zaterdag: Cameron Highlands?

22 maart | Zondag: Ontspannen in de stad en vertrek om 23:50 ’s nachts.
BlaBlaBla
pi_220286750
Loempia's eten
Koala Loempia :'(
pindazakje
pi_220287392
Zsm weggaan en naar penang gaan
  VIVA zaterdag 7 maart 2026 @ 21:50:47 #4
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220287425
Een retourtje naar Langkawi als je van de kust wilt genieten....4 dagen naar Taman Negara voor de jungle ervaring in het oudste oerwoud op aarde....Beiden een erg fijne ervaring.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220288092
quote:
84s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 21:50 schreef cosmosis het volgende:
Een retourtje naar Langkawi als je van de kust wilt genieten....4 dagen naar Taman Negara voor de jungle ervaring in het oudste oerwoud op aarde....Beiden een erg fijne ervaring.
Langkawi ziet er te gek uit, maar is wel wat langer reizen. Ben jij daar vooral naar de kust geweest?

Wat heb jij gedaan in Taman Negara?
BlaBlaBla
pi_220288128
Kuala Lumpur is een smeltkroes van culturen.
Chinatown markt is leuk als je nep kleding, tassen, etc wil hebben.
Om de hoek van de markt zit een steegje met muurschilderingen (streetart) waar je wat geduld moet hebben met seflie makende Indiers
Bukit Bintang zit vol dure malls en dichtbij is Jalan alor met ontelbare eet mogelijkheden.
Op Helipad Kuala lumpur heb je uitzicht over de stad met een biertje of cocktal in je hand.
En vergeet de Nasi Lemak niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door gijsman op 07-03-2026 23:26:49 ]
  VIVA zaterdag 7 maart 2026 @ 23:23:55 #7
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220288158
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 23:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Langkawi ziet er te gek uit, maar is wel wat langer reizen. Ben jij daar vooral naar de kust geweest?

Wat heb jij gedaan in Taman Negara?
Langkawi dien je inderdaad naartoe te vliegen, als je effectief 4 dagen te besteden hebt (1 dag vliegen, 3 dagen op het eiland) dan is het prima te doen.....Ik heb daar aan het strand gezeten, en lekker het eiland rond geraced op een scooter, boottochten naar de beroemde zeearenden plekken en aapjes kijken uiteraarde... heerlijk niet te groot eiland ( 2 x texel, in een middagje kun je het eiland rond) heerlijk authentieke Maleisische maaltijden

Taman Negara heb ik in Kuala Lumpur een 3 daagse jungle tocht geboekt....Dan wordt je met de bus opgehaald in je hotel en ben je in 3 uur aan het begin van het National Park....Dan nog 2-3 uur met de longtail boot echt diep de jungle in.....Van daaruit heb je dan verschillende excursie mogelijkheden naar oude tribes/jungle tochten/nacht ervaringen, river tochten etc....Voor een schappelijk bedrag een echte jungle ervaring en indien gewenst toch een fijne airco kamer (wat uitzonderlijk is midden in het oerwoud)

[ Bericht 1% gewijzigd door cosmosis op 07-03-2026 23:44:28 ]
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220288784
Die Twin Towers zijn wel indrukwekkend, maar kan me eigenlijk niet herinneren dat je ook naar binnen kon ? Maar ik ga liever naar - bijvoorbeeld - Chinatown, dan naar een groot gebouw kijken. Als je voor het uitzicht gaat, is die TV tower er nog ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_220291177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 23:23 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Langkawi dien je inderdaad naartoe te vliegen, als je effectief 4 dagen te besteden hebt (1 dag vliegen, 3 dagen op het eiland) dan is het prima te doen.....Ik heb daar aan het strand gezeten, en lekker het eiland rond geraced op een scooter, boottochten naar de beroemde zeearenden plekken en aapjes kijken uiteraarde... heerlijk niet te groot eiland ( 2 x texel, in een middagje kun je het eiland rond) heerlijk authentieke Maleisische maaltijden

Taman Negara heb ik in Kuala Lumpur een 3 daagse jungle tocht geboekt....Dan wordt je met de bus opgehaald in je hotel en ben je in 3 uur aan het begin van het National Park....Dan nog 2-3 uur met de longtail boot echt diep de jungle in.....Van daaruit heb je dan verschillende excursie mogelijkheden naar oude tribes/jungle tochten/nacht ervaringen, river tochten etc....Voor een schappelijk bedrag een echte jungle ervaring en indien gewenst toch een fijne airco kamer (wat uitzonderlijk is midden in het oerwoud)
Taman Negara lijkt mij echt een unieke ervaring (was het dat ook?). Via welke organisatie heb jij geboekt?

Ik denk dat Langkawi te kort voor mij gaat worden.

Zijn er mooie hikes rondom Kuala Lumpur? Als ik donderdag zou kunnen vertrekken heb ik een hele vrijdag en een halve zaterdag.
BlaBlaBla
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 10:15:19 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_220298899
Batu caves combineren met FRIM.
Bird Park in KL was nog verrassend leuk.
Pulau Pangkor had ik graag bezocht voor een paar dagen bounty eiland.
Aan de oostkant van KL zijn wat ardige hikes te vinden.
Taman Negara konden wij helaas niet in onze route passen, maar had ik liever wel gedaan.
Cameron Highlands is fijn, maar past waarschijnlijk niet binnen een paar dagen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')