abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2026 @ 17:36:55 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350783
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:

[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Nice!! Ik dacht nog, ik moet daar wat video's over zoeken de laatste keer dat ik het speelde. Even kijken :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 15 maart 2026 @ 17:50:12 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350852
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.

Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 15 maart 2026 @ 17:51:46 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220350860
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.

Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2026 @ 17:54:40 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350870
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag _O_
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.

Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.

Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 17:57:33 #105
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350883
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.

Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.

Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:00:24 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350904
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:

Wetrix :P

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:00:57 #107
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350906
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:

Wetrix :P

[ afbeelding ]
Zo klassiek dat ik het niet ken :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:05:18 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350930
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zo klassiek dat ik het niet ken :D
Dit had dus water physics in 1998. Best een geniale game

Bekijk deze YouTube-video
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:06:23 #109
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350935
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit had dus water physics 1998. Best een geniale game

Bekijk deze YouTube-video
Toch knap :D

Goede water physics zijn wel tof om te zien. Maar lastig om het echt goed te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:08:32 #110
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350953
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:11:46 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220350963
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu _O_ _O_
Die breking van het licht _O_

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:13:34 #112
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350976
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:21:36 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220351022
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
Toen ik in die game bij dat fragment kwam zat ik echt met verbazing te kijken en te genieten, grafisch zeer indrukwekkend,
Vooral ook die breking van het licht terwijl die paraplu beweegt en je er doorheen kunt blijven kijken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:24:22 #114
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220351038
Ik ga gamen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 15 maart 2026 @ 19:00:44 #115
38824 crew  Droopie
pi_220351249
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:

[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Heb je wel eens een filmpje gezien dat het probleem van een deur openen en sluiten met de hand, slechts bij 1 game gelukt is

Volgens mij the last of us.
Of mssn tegenwoordig meerdere..

Maar dat is blijkbaar een pain in the ass voor ontwikkelaars.
Hell To The Liars
  zondag 15 maart 2026 @ 21:10:41 #116
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220352166
Water in Wave Race 64 _O_
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 09:55:07 #117
447051 crew  Peejtur
pi_220354568
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.

En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:18:05 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220354709
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:55 schreef Peejtur het volgende:
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.

En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
Sorry maar je moet 2 en 4 spelen, niet 3. 3 heeft niks met Requiem te maken.

In 4 leer je de rest van Leons verhaal

Gelukkig is Re4make de beste RE in de serie *O* en regelmatig goedkoop in de sale
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 10:23:53 #119
447051 crew  Peejtur
pi_220354750
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:44:34 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220354916
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu _O_ _O_
Die breking van het licht _O_

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
"Raindrops are falling on my heaaaaad!"

Gister weer gespeeld. Chapter 9 nu.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:45:23 #121
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220354928
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Ik heb re9 bijna uitgespeeld, ook wel echt een goede game.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220355075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Als je 2 leuk vindt en je wil meer dan kan je deel 3 prima spelen na 2 (Resident Evil is meer dan alleen Leon Kennedy).

Deel 3 speelt af op ongeveer hetzelfde moment als deel 2 (paar dagen voor en paar dagen erna) maar op andere locaties in Raccoon City en met een andere personage dus je ziet de outbreak vanaf een ander perspectief. De game is ook aanzienlijk korter dan 2 dus je bent er zo doorheen.

Resident Evil 4 speelt zich weer 6 jaar later af dan 2 en 3 en speel je weer met Leon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drankster op 16-03-2026 11:06:36 ]
  maandag 16 maart 2026 @ 11:04:43 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220355163
Iemand die nog Doom The Dark Ages wil.overnemen? Ps5 versie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 16 maart 2026 @ 16:12:06 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220358413
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 maart 2026 @ 17:52:06 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220359104
PSSR2 zou per vandaag met de uitrol begonnen zijn.

12 Games, inclusief het aanstaande Crimson Desert, zouden per direct dat ondersteunen.

https://wccftech.com/pssr(...)s-ps5-pro-existence/

quote:
After discussing the improvements PSSR 2 brings to games like Silent Hill f, Dragon Age: The Veilguard, Monster Hunter Wilds, and Final Fantasy VII Rebirth, DF's Oliver Mackenzie wrapped things up by saying, "My experience is that this is a big improvement over PSSR 1. So big that it justifies the existence of PS5 Pro almost on its own."
Die dikgedrukte uitspraak is veelzeggend, komend van Digital Foundry.

[ Bericht 19% gewijzigd door StateOfMind op 16-03-2026 19:23:48 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')