Nice!! Ik dacht nog, ik moet daar wat video's over zoeken de laatste keer dat ik het speelde. Even kijkenquote:Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.
Bekijk deze YouTube-video
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.quote:Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games
Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zagquote:Op zondag 15 maart 2026 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.
Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.
Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.
Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:quote:Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
Zo klassiek dat ik het niet kenquote:Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:
Wetrix
[ afbeelding ]
Dit had dus water physics in 1998. Best een geniale gamequote:Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo klassiek dat ik het niet ken
Toch knapquote:Op zondag 15 maart 2026 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit had dus water physics 1998. Best een geniale game
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige parapluquote:Op zondag 15 maart 2026 18:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
Toen ik in die game bij dat fragment kwam zat ik echt met verbazing te kijken en te genieten, grafisch zeer indrukwekkend,quote:Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
Heb je wel eens een filmpje gezien dat het probleem van een deur openen en sluiten met de hand, slechts bij 1 game gelukt isquote:Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.
Sorry maar je moet 2 en 4 spelen, niet 3. 3 heeft niks met Requiem te maken.quote:Op maandag 16 maart 2026 09:55 schreef Peejtur het volgende:
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.
En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
"Raindrops are falling on my heaaaaad!"quote:Op zondag 15 maart 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu![]()
Die breking van het licht
Ik heb re9 bijna uitgespeeld, ook wel echt een goede game.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Als je 2 leuk vindt en je wil meer dan kan je deel 3 prima spelen na 2 (Resident Evil is meer dan alleen Leon Kennedy).quote:Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Die dikgedrukte uitspraak is veelzeggend, komend van Digital Foundry.quote:After discussing the improvements PSSR 2 brings to games like Silent Hill f, Dragon Age: The Veilguard, Monster Hunter Wilds, and Final Fantasy VII Rebirth, DF's Oliver Mackenzie wrapped things up by saying, "My experience is that this is a big improvement over PSSR 1. So big that it justifies the existence of PS5 Pro almost on its own."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |