abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:02:54 #1
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220273031

Welkom in het PlayStation topic w/
In dit topic kan je alles kwijt over de Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder. B-)


Playstation 4
De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

De FOK! PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je hierrrr terugvinden.


Playstation 5
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.

De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.

Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.

PS Plus games van deze maand:


De aankomende grote releases (let op DELAYS INCOMING :B)
2025:
Hollow Knight: Silksong
Dying Light: The Beast
Borderlands 4
EA Sports FC 26
Ghost of Yoteï
Battlefield 6
Ninja Gaiden 4
Call of Duty: Black Ops 7

2026:
Marathon
Resident Evil: Requiem
Crimson Desert
Grand Theft Auto 6
Onimusha: Way of the Sword
Pragmata
Saros
007 First Light

?:
Wolverine
Intergalactic: The Heretic Prophet
Tomb Raider
Light No Fire
Judas
The Witcher IV

Handige linkjes
PS4 release kalender
PS5 release kalender
Playstation Webapp
Playstation Store Nederland
Playstation Store USA
PSN Prijzen vergelijker
FOK! Games Discord server
Playstation V&A Topic
LG OLED TV-settings
Zelf de OP wijzigen maar geen verstand van BB code? Probeer deze WYSISYG BBcode editor

PSN Username lijst van de FOK!kers
Wil je erbij, DM de TS dan even een link van je UI en je PSN ID

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:03:09 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220273034
Maar een marathon kekekekeke
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:04:57 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220273048
Hardlopers zijn sowieso doodlopers :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:20:31 #4
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220274109
Crimson Desert heeft PSSR2

https://blog.playstation.(...)-massive-open-world/

quote:
PS5 and PS5 Pro enhancements

With an enormous, gorgeous open world, Crimson Desert can be pretty graphically demanding, and Pearl Abyss will leverage the PlayStation 5 and PS5 Pro to help deliver some impressive visuals, particularly at long distances. The PS5's SSD is key for streaming the huge world, for a start, and developers will make heavy use of the PS5 Pro's High CPU Frequency Mode to make viewing and moving through the world as seamless as possible.

Pearl Abyss also told me it optimized Crimson Desert for the PS5 through a number of features to help maintain all that detail at its large scale, making use of Geometry Shader Oversubscription and NGG Culling to render lots of elements without losing detail. On PS5 Pro, the recent upgrade to PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) makes it possible for Crimson Desert to hit 4K resolutions at higher frame rates, and its raytracing capabilities make lighting effects more realistic and natural.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:27:15 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220274164
Mijn oom PTSS
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220274310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
400k spelers op Steam nu :D

FOMO heeft me bijna te pakken maar 20 euro nnggggg
Geen 20 euro willen uitgeven aan deze godengame :')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:08:54 #7
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220274495
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 16:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Geen 20 euro willen uitgeven aan deze godengame :')
Heb nog teveel games op de plank miejung

Laat staan dat ik Slay the Spire 1 heb uitgespeeld
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220278564
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
Laat staan dat ik Slay the Spire 1 heb uitgespeeld
Lukt bijna niemand. Ik heb het opgegeven na ascention 15.

StS2 komt wel dit jaar. Kijken hoe ver ik daar kan komen *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 maart 2026 @ 23:24:24 #9
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220278614
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 08:59:49 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220279954
Het is me niet gelukt om de platina te halen in Untitled Goose Game. Vanavond nog eens proberen.
De NPC's doen niet altijd wat ze zouden moeten doen volgens de walk through voor de speedrun.

Als het me niet lukt, ga ik maar weer eens een poging waren om The Quarry te spelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220280572
Resident Evil Requiem uitgespeeld op Standard (Classic) in 16 uurtjes.

Deze game heeft alles wat je anno 2026 van een Resident Evil game mag verwachten: Horror (met een hoofdletter ja), Actie (ook met een hoofdletter ja), nieuwe gezichten, bekende gezichten ( :o ), nieuwe locaties, oude locaties ( :o ). Bordenvol callbacks naar eerdere RE games. Zelfs een over the top chase sequence. Net wanneer je denkt dat zombies niet nog menselijker kunnen worden weten ze bij Capcom hoe je dat toch nog kan doen.

Requiem is 30 jaar Resident Evil ervaring in één game en it slaps, hard. Op een PS5 Pro gecombineerd met een OLED scherm is één van de mooiste en engste games die je momenteel kan spelen.

SPOILER: late game locatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond alleen de eindbaas RE onwaardig, echt veel te easy. Ik verwachtte nog 1 of 2 fases maar het was al voorbij.

Nu nog een paar keer speedrunnen en op insanity uitspelen en de plat is binnen.

9/10
  Moderator / Redactie FP zaterdag 7 maart 2026 @ 11:04:06 #12
447051 crew  Peejtur
pi_220280917
Lijkt me heel gaaf maar denk dat ik hem te eng ga vinden haha.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:05:42 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220280925
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:04 schreef Peejtur het volgende:
Lijkt me heel gaaf maar denk dat ik hem te eng ga vinden haha.
Resident evil is al jaren niet eng
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:19:43 #14
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220280987
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220281640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lukt bijna niemand. Ik heb het opgegeven na ascention 15.

StS2 komt wel dit jaar. Kijken hoe ver ik daar kan komen *O*
Git gud n00b.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220282531
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:04 schreef Peejtur het volgende:
Lijkt me heel gaaf maar denk dat ik hem te eng ga vinden haha.
Deze is inderdaad veel enger dan eerdere delen van de afglopen jaren. 7 was vooral goor, 8 niet eng, weer meer actie. Requiem neigt weer meer naar de enge Resident Evil 2 (remake) imo.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 maart 2026 @ 17:29:31 #17
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220294766
Zojuist op Xbox de NG4 DLC gespeeld en uitgespeeld (story).

3 chapters. Elk een klein half uurtje.

Elke character krijgt 1(!) nieuw wapen, die eerlijk gezegd een beetje meh zijn.

Nieuwe locaties wel, maar het duurt allemaal veel te kort. Er zat hier meer potentie in.

Ik moet de nieuwe trials en Abyssal Road nog proberen. Maar ik geef het voor nu een 5-6/10.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 8 maart 2026 @ 21:21:48 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220296462
Omdat ik na het uitspelen van Khazan even geen zin had om meteen verder te gaan met een gelijksoortige game, laat ik Nioh 3 nog even links liggen.

En omdat AC Unity onlangs een 60fps patch heeft gekregen, dacht ik 'waarom niet', iig tot Crimson Desert.

Is sowieso een van mijn favoriete AC games.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 8 maart 2026 @ 22:28:25 #19
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220296951
Blij dat ik de nieuwe RE niet heb gehaald. Vet uitziende game alleen die spin boss :N
  maandag 9 maart 2026 @ 16:14:58 #20
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220301345
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 9 maart 2026 @ 16:20:05 #21
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220301377
Heal the Saver *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220307319
twitter
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:57:59 #23
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220307461
Toch wel steeds meer benieuwd naar crimson desert.... dit kan eigenlijk alleen nog maar fout gaan :'(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:58:42 #24
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220307466
quote:
playstation volk blijft toch wel kopen :')
Die kan je nog in de bek schijten en ze zeggen 'dankjewel'
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:12:34 #25
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220307538
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:58 schreef Jimbo het volgende:

[..]
playstation volk blijft toch wel kopen :')
Die kan je nog in de bek schijten en ze zeggen 'dankjewel'
Dat is correct. Helaas.

Nintendo fans ook hoor.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220308605
Resident Evil Requiem platinum in 26 uur.

#98
pi_220309229
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:32 schreef Drankster het volgende:
Resident Evil Requiem platinum in 26 uur.

#98
Ik wil hem ook kopen, maar ik wacht tot hij goedkoper is.

Wel quiet place gespeeld vanmiddag ^O^
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 maart 2026 @ 17:58:22 #28
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220309276
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:32 schreef Drankster het volgende:
Resident Evil Requiem platinum in 26 uur.

#98
Welke is de volgende?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220309291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Welke is de volgende?
Yakuza Like a Dragon weer oppakken. Chapter 7 nu.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 10 maart 2026 @ 18:09:39 #30
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220309356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:59 schreef Drankster het volgende:

[..]
Yakuza Like a Dragon weer oppakken. Chapter 7 nu.
Goede keuze!

Ik moet daar nog 2 achievements dacht ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:41:53 #31
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220309615
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:10:23 #32
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220309927
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:51:14 #33
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220310973
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:32 schreef Drankster het volgende:
Resident Evil Requiem platinum in 26 uur.

#98
weet je al welke nr 100 gaat worden?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_220311400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]
weet je al welke nr 100 gaat worden?
Ik denk Kingdom Come Deliverance II. Alleen nog een playtrough zonder vlees te eten en dieren te killen.

Arc Raiders #99 denk ik want ook daar hoef ik nog twee trophies voor. Maar we zien wel, kan zo maar zijn dat het nog wel even duurt. :P Saros komt ook nog 30 april.
pi_220313358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:58 schreef Jimbo het volgende:

[..]
playstation volk blijft toch wel kopen :')
Die kan je nog in de bek schijten en ze zeggen 'dankjewel'
want xbox volk koopt niks? :{

Als je iets te duur vind, dan koop je het toch gewoon niet? Zelfde met dat geneuzen van die rechtzaak in GB. Je betaald teveel in de Store. Ja, dat klopt. Maar je gaat niet dood als je iets niet direct koopt en je hebt het zeker niet nodig voor je werk. Maak je eerder druk over de benzine prijs of de ziektekosten dan janken over een spelletje wat misschien 15 euro goedkoper zou kunnen :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:24:42 #36
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220313699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:54 schreef Tim_G het volgende:

[..]
want xbox volk koopt niks? :{

Als je iets te duur vind, dan koop je het toch gewoon niet? Zelfde met dat geneuzen van die rechtzaak in GB. Je betaald teveel in de Store. Ja, dat klopt. Maar je gaat niet dood als je iets niet direct koopt en je hebt het zeker niet nodig voor je werk. Maak je eerder druk over de benzine prijs of de ziektekosten dan janken over een spelletje wat misschien 15 euro goedkoper zou kunnen :D
Sure, maar dat staat los van het idee van dynamic pricing wat natuurlijk wel bijzonder is. Voor hetzefde item in dezelfde store in het zelfde land een andere prijs betalen omdat je nou eenmaal meer of minder geld uitgeeft in de store gedurende het jaar.

En als je nou een frequent buyer bent.... moet je dan dus meer gaan betalen omdat je geld hebt en dus uit kan geven? (en zo trekken ze dus minder ferquente buyers over de streep om meer te kopen, want in t begin is het goedkoper voor ze) of betaal juist minder omdat je een vaste klant bent en dus wel beloond mag worden? ;)

Welke zouden ze kiezen denk je?
Wat dat betreft is het hetzelfde als bij vele andere abonnementen. Als vaste vaak kopende trouwe klant wordt je zelden beloond want ze hebben je al. Juist de nieuwe klanten of twijfelende, die krijgen aanbiedingen om ze over de streep te trekken (en dus loont het eens in de zoveel tijd over te stappen).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220313721
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Sure, maar dat staat los van het idee van dynamic pricing wat natuurlijk wel bijzonder is. Voor hetzefde item in dezelfde store in het zelfde land een andere prijs betalen omdat je nou eenmaal meer of minder geld uitgeeft in de store gedurende het jaar.

En als je nou een frequent buyer bent.... moet je dan dus meer gaan betalen omdat je geld hebt en dus uit kan geven? of juist minder omdat je een vaste klant bent en dus wel beloond mag worden? ;)
Het is bijzonder, heb me altijd al gestoord aan het gegeven dat je meer betaalde voor een download dan een fysieke versie van een game die je dan ook nog eens kon verkopen. Maar je kan het systeem ook weer gebruiken, markeer iets als favoriet en als deze in de aanbieding is krijg je een notificatie. De tijd dat ik alles op day one moet spelen ben ik wel voorbij :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:42:42 #38
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220314326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:27 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Het is bijzonder, heb me altijd al gestoord aan het gegeven dat je meer betaalde voor een download dan een fysieke versie van een game die je dan ook nog eens kon verkopen. Maar je kan het systeem ook weer gebruiken, markeer iets als favoriet en als deze in de aanbieding is krijg je een notificatie. De tijd dat ik alles op day one moet spelen ben ik wel voorbij :D
Ja same, ik hoef ook zelden iets als day 1, uitzonderingen daargelaten.
Maar ik wel wel de optie hebben tussen digitaal en fysiek, puur omdat soms de ene, soms de andere, goedkoper is. Idd notificaties van de PS store, en fysiek dan vaak via budgetgaming ff checken.

Bijkomend voordeel van fysiek is wel dat ik vaak spellen na het spelen uitleen aan vrienden. #sugardaddy
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:41:27 #39
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220314713
Mis ik iets of zijn er allerlei posts verwijderd :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:46:04 #40
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220314767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:54 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Als je iets te duur vind, dan koop je het toch gewoon niet?
Ja joh, goed verhaal.

Je kan ook gewoon aangeven dat Sony je gewoon naait dat wanneer je als trouwe koper dus minder kortingen aangeboden krijgt ivm die dynamic pricing.

Lijkt mij gewoon weg illegaal. Onderscheid maken tussen jantje en pietje qua kortingen, ondanks dat ze net zovaak op de PS5 zitten.

We discussieren hier ook gewoon dingen die gebeuren in de industrie, daar hoort dat ook bij.

Natuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld om je mee bezig te houden. Je gaat ook niet dood als je een spel niet direct koopt.

Betekend niet dat je niet kritisch mag zijn op het beleid van Sony.

[ Bericht 0% gewijzigd door MMaRsu op 11-03-2026 13:10:09 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games woensdag 11 maart 2026 @ 12:52:58 #41
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220314819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
Mis ik iets of zijn er allerlei posts verwijderd :D
Nah, één post maar :*
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220315015
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:10 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis de tijd dat een console nog gevrijwaard was van dit soort dingen.
pi_220315048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:27 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Het is bijzonder, heb me altijd al gestoord aan het gegeven dat je meer betaalde voor een download dan een fysieke versie van een game die je dan ook nog eens kon verkopen. Maar je kan het systeem ook weer gebruiken, markeer iets als favoriet en als deze in de aanbieding is krijg je een notificatie. De tijd dat ik alles op day one moet spelen ben ik wel voorbij :D
Bij de digital/fysieke game discussie heb je als klant nog een soort van keuze en het is een transparant gegeven.

Dit dynamische prijsbeleid is totaal niet transparant en ook nog eens onontkoombaar.

Als consument wordt ik hier op zijn zachtst gezegd nu niet echt gelukkig van.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:32:25 #44
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220315196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik mis de tijd dat een console nog gevrijwaard was van dit soort dingen.
Dit is precies waar de spelers zelf om hebben gevraagd tho

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220316488
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Sure, maar dat staat los van het idee van dynamic pricing wat natuurlijk wel bijzonder is. Voor hetzefde item in dezelfde store in het zelfde land een andere prijs betalen omdat je nou eenmaal meer of minder geld uitgeeft in de store gedurende het jaar.

En als je nou een frequent buyer bent.... moet je dan dus meer gaan betalen omdat je geld hebt en dus uit kan geven? (en zo trekken ze dus minder ferquente buyers over de streep om meer te kopen, want in t begin is het goedkoper voor ze) of betaal juist minder omdat je een vaste klant bent en dus wel beloond mag worden? ;)

Welke zouden ze kiezen denk je?
Wat dat betreft is het hetzelfde als bij vele andere abonnementen. Als vaste vaak kopende trouwe klant wordt je zelden beloond want ze hebben je al. Juist de nieuwe klanten of twijfelende, die krijgen aanbiedingen om ze over de streep te trekken (en dus loont het eens in de zoveel tijd over te stappen).

In Amerika is zo'n beetje alles nu dynamic pricing. Alle online aankopen en veel producten in de supermarkt.
Overigens kan je ook je voordeel halen bij dynamic pricing. Als Sony dat hier doet dan heb ik er zeker mijn voordeel mee behaald.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220316502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:24 schreef Ang3l het volgende:
En als je nou een frequent buyer bent.... moet je dan dus meer gaan betalen omdat je geld hebt en dus uit kan geven?
Als jij vooral net na launch koopt wel. Als je vaak wacht tot iets in de budgetbak komt ben je juist goedkoper uit.
Hetzelfde geld voor wanneer je veel in de PSN-store komt zonder iets te kopen itt iemand die alleen daar komt als hij toch al iets komt kopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220316516
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
Lijkt mij gewoon weg illegaal. Onderscheid maken tussen jantje en pietje qua kortingen, ondanks dat ze net zovaak op de PS5 zitten.
Dat gebeurt in heel Nederland al. Zo woon ik op een paar minuten fietsen van een superluxe AH-winkel in een topbuurt en een afgeragde AH winkel in een pauperbuurt. Dezelfde producten zijn in de laatste winkel vaak goedkoper.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:05:46 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220316558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt in heel Nederland al. Zo woon ik op een paar minuten fietsen van een superluxe AH-winkel in een topbuurt en een afgeragde AH winkel in een pauperbuurt. Dezelfde producten zijn in de laatste winkel vaak goedkoper.
Maar dan nog heb je daar zelf de keuze of je gaat voor super de luxe AH of pauper AH. Dat heb je in de store niet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220316604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Maar dan nog heb je daar zelf de keuze of je gaat voor super de luxe AH of pauper AH. Dat heb je in de store niet.
Je kan het algoritme van Sony zo manipuleren dat je goedkoper uit bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220316818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan het algoritme van Sony zo manipuleren dat je goedkoper uit bent.
Ze zullen het echt wel zo inzetten dat Sony uiteindelijk meer geld binnenhaalt.
pi_220316843
twitter


Blasphemous II en Space Marine II kunnen van de wishlist. *O*
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:48:21 #52
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220316855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan het algoritme van Sony zo manipuleren dat je goedkoper uit bent.
Nou dan komen we straks allemaal op les bij je :P
Algoritmemanager1!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220316858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze zullen het echt wel zo inzetten dat Sony uiteindelijk meer geld binnenhaalt.
Zeker. Ik ben ook geen voorstander van dynamic pricing. Maar het is zeker niets nieuws, komt in NL allang voor en je bent ook niet machteloos hiertegen of altijd in het nadeel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:52:15 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220316876
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt in heel Nederland al. Zo woon ik op een paar minuten fietsen van een superluxe AH-winkel in een topbuurt en een afgeragde AH winkel in een pauperbuurt. Dezelfde producten zijn in de laatste winkel vaak goedkoper.
Klopt maar nu is het per gebruiker en kan je niet naar een andere winkel
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220316881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Nou dan komen we straks allemaal op les bij je :P
Algoritmemanager1!
Top!
-Kijk regelmatig in de PSN store zonder wat te kopen.
-Koop fysiek als de prijs enigszins in de buurt van digitaal is en check budgetgaming.nl eerst voor de beste prijs
-Als je een game ergens in de toekomst wil kopen doe hem dan alvast in je mandje en schaf hem aan als hij in de aanbieding is.
-Koop sowieso vaak games als ze in de budgetbak liggen
-Neem een PSN-naam met Yi-Long daarin zoals Yi-Longfan#1 ofzo :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 17:07:18 #56
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220316955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Top!
-Kijk regelmatig in de PSN store zonder wat te kopen.
-Koop fysiek als de prijs enigszins in de buurt van digitaal is en check budgetgaming.nl eerst voor de beste prijs
-Als je een game ergens in de toekomst wil kopen doe hem dan alvast in je mandje en schaf hem aan als hij in de aanbieding is.
-Koop sowieso vaak games als ze in de budgetbak liggen
-Neem een PSN-naam met Yi-Long daarin zoals Yi-Longfan#1 ofzo :P
5Head
What can change the nature of a man?
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:20:23 #57
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220317033
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:46 schreef Drankster het volgende:
[ x ]

Blasphemous II en Space Marine II kunnen van de wishlist. *O*
Nice wilde space marines al eens proberen.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 maart 2026 @ 17:24:34 #58
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220317063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Nice wilde space marines al eens proberen.
Leuke game is het. Blasphemous 2 is ook de moeite waard.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:32:15 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220317097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Nice wilde space marines al eens proberen.
Leuke game is dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 maart 2026 @ 17:33:41 #60
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220317102
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Leuke game is dat.
Ik was eerst :(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:36:13 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220317114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Top!
-Kijk regelmatig in de PSN store zonder wat te kopen.
-Koop fysiek als de prijs enigszins in de buurt van digitaal is en check budgetgaming.nl eerst voor de beste prijs
-Als je een game ergens in de toekomst wil kopen doe hem dan alvast in je mandje en schaf hem aan als hij in de aanbieding is.
-Koop sowieso vaak games als ze in de budgetbak liggen
-Neem een PSN-naam met Yi-Long daarin zoals Yi-Longfan#1 ofzo :P
En dan zou je lagere prijzen krijgen volgens dat algoritme?

Ik kijk sowieso regelmatig in de Store en heb sowieso een hoop games gewishlist, zodat ik een melding krijg als ze in de aanbieding zijn.

Voorkeur gaat echter uit naar fysieke games, want die kan ik weer verkopen of ruilen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:36:41 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220317116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik was eerst :(
Ik tweedst B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220317293
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En dan zou je lagere prijzen krijgen volgens dat algoritme?

Ik kijk sowieso regelmatig in de Store en heb sowieso een hoop games gewishlist, zodat ik een melding krijg als ze in de aanbieding zijn.

Voorkeur gaat echter uit naar fysieke games, want die kan ik weer verkopen of ruilen.
Dan doe je het best goed om betere aanbiedingen te krijgen.
Sony wil sowieso dat gamers hun games in hun digitale store kopen. Fysieke gamers krijgen dan betere aanbiedingen om over te stappen naar digitaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:14:30 #64
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220317352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan doe je het best goed om betere aanbiedingen te krijgen.
Sony wil sowieso dat gamers hun games in hun digitale store kopen. Fysieke gamers krijgen dan betere aanbiedingen om over te stappen naar digitaal.
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:15:58 #65
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220317359
Zag dat LOTR Return to Moria ook bij de PS Plus Extra zit *O*

Is regelmatig voor 15 te koop en heb hem op de wish list staan, maar toch telkens niet gekocht :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220321293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goede keuze!

Ik moet daar nog 2 achievements dacht ik.
Heb jij Judgment ook gespeeld?
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 maart 2026 @ 10:02:06 #67
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220321300
quote:
11s.gif Op donderdag 12 maart 2026 10:00 schreef Drankster het volgende:

[..]
Heb jij Judgment ook gespeeld?
Ja, op PS4. Vond hem redelijk. Al was ik niet heel ver gekomen en moet ik nog een keer opnieuw beginnen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 12 maart 2026 @ 10:21:08 #68
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220321401
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En dan zou je lagere prijzen krijgen volgens dat algoritme?

Ik kijk sowieso regelmatig in de Store en heb sowieso een hoop games gewishlist, zodat ik een melding krijg als ze in de aanbieding zijn.

Voorkeur gaat echter uit naar fysieke games, want die kan ik weer verkopen of ruilen.
Het is random er wordt gekeken naar je koop historie als jij alles al met 10% korting koopt, krijg jij bv nooit de korting van 20% te zien

Zo smerig is het
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220322005
Digitale prijzen altijd checken op psprices.com
  donderdag 12 maart 2026 @ 12:51:04 #70
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220322412
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 11:54 schreef Drankster het volgende:
Digitale prijzen altijd checken op psprices.com
Ja die kunnen dus per user verschillen tegenwoordig dus die site heb je dan niet meer zoveel aan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 12 maart 2026 @ 13:13:20 #71
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220322552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Top!
-Kijk regelmatig in de PSN store zonder wat te kopen.
-Koop fysiek als de prijs enigszins in de buurt van digitaal is en check budgetgaming.nl eerst voor de beste prijs
-Als je een game ergens in de toekomst wil kopen doe hem dan alvast in je mandje en schaf hem aan als hij in de aanbieding is.
-Koop sowieso vaak games als ze in de budgetbak liggen
-Neem een PSN-naam met Yi-Long daarin zoals Yi-Longfan#1 ofzo :P
Alles, op de laatste na, doe ik al :P
Of nou ja, niet in t mandje maar in de verlanglijst. Telt dat ook?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220322690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 12:51 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja die kunnen dus per user verschillen tegenwoordig dus die site heb je dan niet meer zoveel aan
Ligt eraan of psprices een account gebruikt. Ze gebruiken een api om de prijzen op te halen uit de de store. Prijzen zijn (nu nog) publiekelijk en worden gewoon via de browser weergeven, ook als je niet bent aangemeld. Dus ik gok van niet.

Het gaat dus interessant worden als enkel jij een andere prijs ziet dan een site als psprices, dan weet je dat er iets niet klopt.

edit: ze hebben zelf een artikel op de site staan waarin ze dit bespreken: Sony test dynamische prijsstelling in de PlayStation Store

[ Bericht 5% gewijzigd door Drankster op 12-03-2026 13:54:45 ]
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 maart 2026 @ 13:38:08 #73
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220322756
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2026 11:54 schreef Drankster het volgende:
Digitale prijzen altijd checken op psprices.com
Handige site wel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220322918
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Alles, op de laatste na, doe ik al :P
Of nou ja, niet in t mandje maar in de verlanglijst. Telt dat ook?
Waarschijnlijk ook. Als Sony weet dat je een game wilt maar wacht tot er een mooie deal is dan zal het jou ook een goede deal geven omdat je het anders waarschijnlijk niet koopt
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 maart 2026 @ 14:10:59 #75
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220322961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ook. Als Sony weet dat je een game wilt maar wacht tot er een mooie deal is dan zal het jou ook een goede deal geven omdat je het anders waarschijnlijk niet koopt
Of helemaal niet. Zodat je het zonder korting koopt

Ze zullen het zo instellen dat zij de maximale winst behalen en jij de minst hoge kortingen te zien krijgt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:36:55 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220324431
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:48:47 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220325378
Launch trailert:

Bekijk deze YouTube-video

Dit zijn, samen met de Digital Foundry filmpje hierboven, de eerste beelden die ik zie, aangezien ik de afgelopen maanden bewust video's vermeden heb, om er er zo blank mogelijk in te gaan.

Maar oh oh wat heb ik hier een zin in.

En nadat Pearl Abyss recent al een plaatje had vrijgegeven vwb de console specs, waarover toch wat zorgen waren, en het filmpje hierboven dat specifiek over de PS5 Pro versie gaat, heb ik wel vertrouwen in.

Sowieso wederom een Aziatische (Koreaans in dit geval) studio die weer even laat zien hoe het moet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:57:45 #79
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220326186
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Launch trailert:

Bekijk deze YouTube-video

Dit zijn, samen met de Digital Foundry filmpje hierboven, de eerste beelden die ik zie, aangezien ik de afgelopen maanden bewust video's vermeden heb, om er er zo blank mogelijk in te gaan.

Maar oh oh wat heb ik hier een zin in.

En nadat Pearl Abyss recent al een plaatje had vrijgegeven vwb de console specs, waarover toch wat zorgen waren, en het filmpje hierboven dat specifiek over de PS5 Pro versie gaat, heb ik wel vertrouwen in.

Sowieso wederom een Aziatische (Koreaans in dit geval) studio die weer even laat zien hoe het moet.
Wat voor game is het eigenlijk?
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:00:53 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220326211
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Wat voor game is het eigenlijk?
Verhaal gedreven open wereld action game.

Gemaakt door een Koreaanse (ik vermoed niet het Noordelijke gedeelte) studio met een eigen engine.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:18:03 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220326332
Zie net dat ie pas om 23.00u Nederlandse tijd launcht.

Dat is wel een rottijd.
Vrijdag ochtend is sowieso altijd vanuit huis virtueel aanwezig zijn (vind werken een vies woord), maar toch :{w
Maar eens regelen dat ik dan vrij ben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:44:11 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220326906
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verhaal gedreven open wereld action game.

Gemaakt door een Koreaanse (ik vermoed niet het Noordelijke gedeelte) studio met een eigen engine.
Beetje zoals Witcher of meer als Elden Ring? Ik weet echt niets van de game :D
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:59:24 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220327003
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:44 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Beetje zoals Witcher of meer als Elden Ring? Ik weet echt niets van de game :D
Iig geen soulslike oid.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 23:04:50 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220327024
Denk Dragons Dogma 2 meets Zelda Breath of the Wild
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220327060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verhaal gedreven open wereld action game.

Gemaakt door een Koreaanse (ik vermoed niet het Noordelijke gedeelte) studio met een eigen engine.
Volgens mij is het verhaal niet zo belangrijk ? Iig niet zoals bv Witcher 3. Vind ik wel jammer.
pi_220327225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 23:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Volgens mij is het verhaal niet zo belangrijk ? Iig niet zoals bv Witcher 3. Vind ik wel jammer.
Er is één Spanjaard die z’n impressions/review te vroeg online had gezegd en dit was kort zijn punten:

Crimson Desert early review leak/impressions.

A somewhat respected Spanish YouTuber with 700k subs named “Revenant” shared his experience with the review copy of Crimson Desert in a now deleted podcast VOD. Here’s his impressions I managed to get before it was taken down, as well as some leaks from the reviewer Discord of Crimson Desert where Pearl Abyss helps reviewers which he shared:

\- it is not a narrative focused game, not an RPG. It’s much better than Black Desert in narrative, but not close to say Witcher 3 or Kingdom Come. It’s mostly about epic moments and battles.

\- Combat is INCREDIBLE. He’s never seen such combat on a large scale. Like a character action game (DMC, Ninja Gaiden) set in a massive open world

\- Combat has lots of player expression and depth. Different moves depending on positioning/direction. For example grapple command from behind is a suplex, from the side it’s a throw. Attack animations dependent on where you hit.

\- The player is not only able to use trees as slingshots, but can also use enemies as slingshots. Presumably with some of the giant creatures we’ve seen in trailers.

\- Absolutely no handholding, quite complex mechanics. It’s not a soulslike, but like a souls game you have to get used to the rhythm of its combat. It’s a slow burn and very steep learning curve for the first 8 hours, but when it clicks you’ll love it.

\- Crazy verticality even without the sky islands. The world design and mission structure is like RDR2, the mechanics are like Breath of the Wild and Tears of the Kingdom.

\- Massive game. 50 hours in and he’s still in the first area.

\- Gushes about the music, says it’s “fucking awesome, fucking awesome, fucking awesome”. Compares it to the Witcher 3. Ambient music also incredible and beautiful, slow and ethereal.

\- Incredible atmosphere. Epic sense of scale, like Shadow of the Colossus / BOTW. Fantastic music helps elevate it. Nighttime is actually dark, like Dragons Dogma.

\- Says game is lacking QOL. Confusing inventory. Quest items stay in inventory after finishing said quests. Limited inventory and no storage methods in your camp, so no storage. Only a bank where you can exchange currencies. They’ve asked Pearl Abyss about it but haven’t received a response.

\- When you clear a camp, bodies despawn from the enemies you’ve killed after you wipe the enemies out. Meaning you have to leave an enemy or two alive so you can loot, unless you want to lose it. Or just loot during battle.

\- Other minor issues. Says it’s stuff that can be fixed though.

Overall he thinks the game will get an 80/85 on metacritic from journalists. Only because of the very steep initial learning curve and the lack of QOL. It depends on whether they can overcome the learning curve and look past the QOL, after which wouldn’t be surprised if it got 90+, even a 95. Calls it an unpolished diamond.

Thinks users will love it. He says it’s his “favorite open world game ever”, even above Elden Ring, RDR2, Witcher 3 BOTW, KCD2 which he’s played and loved.
pi_220327246
Koreaanse games zijn nooit narrative heavy of überhaupt origineel. Als ik de impressions allemaal lees is het een gigantische typische Ubisoft open world RPG met heel veel mechanics van andere games en leunt het heel erg op combat.

Ben wel benieuwd: hier kan je honderden uren in stoppen denk ik. Hoop vooral op een levende wereld waarin veel te doen is en exploren echt rewarding is.

AC: Odyssey was ook gigantisch en mooi maar er was echt geen reet te doen. Hopelijk neigt CD meer naar RDR2 wat dat betreft.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 01:32:09 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220327261
Ik heb eigenlijk meer zin in Monster Hunter Stories 3

Een monster catching achtige game die echt tering goed scoort bij de critics

https://www.metacritic.co(...)atform=playstation-5
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220329031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 01:32 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb eigenlijk meer zin in Monster Hunter Stories 3

Een monster catching achtige game die echt tering goed scoort bij de critics

https://www.metacritic.co(...)atform=playstation-5
Ik ga ook aan Space Marine II beginnen als ie volgende week op PS+ komt, staat al sinds release op de wishlist. Crimson komt wel ooit, lijkt me een game die over de jaren beter gaat worden. 14.gif
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 maart 2026 @ 10:55:31 #90
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220329151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:49 schreef Drankster het volgende:

[..]
Ik ga ook aan Space Marine II beginnen als ie volgende week op PS+ komt, staat al sinds release op de wishlist. Crimson komt wel ooit, lijkt me een game die over de jaren beter gaat worden. 14.gif
Space Marine 2 is wel lekker raggen :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 13 maart 2026 @ 12:57:41 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220330490
quote:
"Pearl Abyss has confirmed that the game requires an internet connection for initial setup (day 1 patch). Once installation is complete, the game can be enjoyed offline. However, an internet connection will be required every time they release a patch, the game will not run otherwise."
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 13 maart 2026 @ 14:08:03 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220330909
Bekijk deze YouTube-video

Dat ziet er ook wel geinig uit :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 19:04:33 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220333644
Bekijk deze YouTube-video

Strongly recommended van iemand die de vorige delen niet heeft gespeeld
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 15 maart 2026 @ 10:13:07 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220348034
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Launch trailert:

Bekijk deze YouTube-video

Dit zijn, samen met de Digital Foundry filmpje hierboven, de eerste beelden die ik zie, aangezien ik de afgelopen maanden bewust video's vermeden heb, om er er zo blank mogelijk in te gaan.

Maar oh oh wat heb ik hier een zin in.

En nadat Pearl Abyss recent al een plaatje had vrijgegeven vwb de console specs, waarover toch wat zorgen waren, en het filmpje hierboven dat specifiek over de PS5 Pro versie gaat, heb ik wel vertrouwen in.

Sowieso wederom een Aziatische (Koreaans in dit geval) studio die weer even laat zien hoe het moet.
Ik sta echt versteld toen ik dit zag. Heb ik lang niet meer gehad bij games dat het echt next-gen aanvoelde. Het verbaast me dat ze dit uit de huidige generatie consoles kunnen trekken.

Op detail niveau zijn de graphics niet speciaal maar de schaal... allememaggies.

Het is eigenlijk alsof je de landschappen van Death Stranding combineert met gewoon goede hack & slash gameplay

Echt zo'n game waarbij je continue even zit te gapen naar het landschap.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220348287
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik sta echt versteld toen ik dit zag. Heb ik lang niet meer gehad bij games dat het echt next-gen aanvoelde. Het verbaast me dat ze dit uit de huidige generatie consoles kunnen trekken.

Op detail niveau zijn de graphics niet speciaal maar de schaal... allememaggies.

Het is eigenlijk alsof je de landschappen van Death Stranding combineert met gewoon goede hack & slash gameplay

Echt zo'n game waarbij je continue even zit te gapen naar het landschap.
Zegt meer over de industrie. Red Dead Redemption 2 (PS4) en Horizon Forbidden West (PS5)hebben het jaren geleden al gedaan. Red Dead Redemption 2 hoort ook gewoon een Enhanced Edition te krijgen. De PS4 Pro versie die je ziet op de PS5 (Pro) is gewoon meh met Fake 4K en 30FPS. Unreal Engine 4 en 5 hebben de industrie ook niet in goede kant geduwd met een hoop issues.

Heel veel zin in Crimson Desert. Eigenlijk samen met GTA VI de twee spellen waar ik meest zin in heb. Benieuwd of AC Black Flasg Resynced en het “vernieuwde” Starfield wat gaat worden.
SOONY
  zondag 15 maart 2026 @ 13:56:11 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220349174
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:05 schreef DKUp het volgende:

[..]
Zegt meer over de industrie. Red Dead Redemption 2 (PS4) en Horizon Forbidden West (PS5)hebben het jaren geleden al gedaan. Red Dead Redemption 2 hoort ook gewoon een Enhanced Edition te krijgen. De PS4 Pro versie die je ziet op de PS5 (Pro) is gewoon meh met Fake 4K en 30FPS. Unreal Engine 4 en 5 hebben de industrie ook niet in goede kant geduwd met een hoop issues.

Heel veel zin in Crimson Desert. Eigenlijk samen met GTA VI de twee spellen waar ik meest zin in heb. Benieuwd of AC Black Flasg Resynced en het “vernieuwde” Starfield wat gaat worden.
Klopt natuurlijk wel maar dit voelt toch weer een stapje hoger dan RDR2.

Moet zeggen ben nu Kingdom Come Deliverance 2 aan het spelen en hoewel de graphics opzich niet de mooiste zijn, is de natuur echt fantastisch gedaan. Daar zie je goed dat het niet alleen pure graphics is, maar ook kennis van landschappen en hoe je realistische paden, beekjes en bossen maakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220349727
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klopt natuurlijk wel maar dit voelt toch weer een stapje hoger dan RDR2.

Moet zeggen ben nu Kingdom Come Deliverance 2 aan het spelen en hoewel de graphics opzich niet de mooiste zijn, is de natuur echt fantastisch gedaan. Daar zie je goed dat het niet alleen pure graphics is, maar ook kennis van landschappen en hoe je realistische paden, beekjes en bossen maakt.
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 15 maart 2026 @ 15:29:03 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220349890
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2026 @ 15:31:55 #99
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220349902
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
Het moment dat ze een glas met drinken perfectioneren _O_
  zondag 15 maart 2026 @ 15:32:41 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220349910
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het moment dat ze een glas met drinken perfectioneren _O_
Boh _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2026 @ 17:36:55 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350783
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:

[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Nice!! Ik dacht nog, ik moet daar wat video's over zoeken de laatste keer dat ik het speelde. Even kijken :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 15 maart 2026 @ 17:50:12 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350852
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.

Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 15 maart 2026 @ 17:51:46 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220350860
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.

Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2026 @ 17:54:40 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350870
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag _O_
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.

Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.

Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 17:57:33 #105
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350883
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.

Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.

Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:00:24 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350904
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:

Wetrix :P

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:00:57 #107
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350906
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:

Wetrix :P

[ afbeelding ]
Zo klassiek dat ik het niet ken :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:05:18 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220350930
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zo klassiek dat ik het niet ken :D
Dit had dus water physics in 1998. Best een geniale game

Bekijk deze YouTube-video
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:06:23 #109
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350935
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit had dus water physics 1998. Best een geniale game

Bekijk deze YouTube-video
Toch knap :D

Goede water physics zijn wel tof om te zien. Maar lastig om het echt goed te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:08:32 #110
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350953
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:11:46 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220350963
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu _O_ _O_
Die breking van het licht _O_

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:13:34 #112
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350976
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 maart 2026 @ 18:21:36 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220351022
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
Toen ik in die game bij dat fragment kwam zat ik echt met verbazing te kijken en te genieten, grafisch zeer indrukwekkend,
Vooral ook die breking van het licht terwijl die paraplu beweegt en je er doorheen kunt blijven kijken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:24:22 #114
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220351038
Ik ga gamen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 15 maart 2026 @ 19:00:44 #115
38824 crew  Droopie
pi_220351249
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:

[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Heb je wel eens een filmpje gezien dat het probleem van een deur openen en sluiten met de hand, slechts bij 1 game gelukt is

Volgens mij the last of us.
Of mssn tegenwoordig meerdere..

Maar dat is blijkbaar een pain in the ass voor ontwikkelaars.
Hell To The Liars
  zondag 15 maart 2026 @ 21:10:41 #116
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220352166
Water in Wave Race 64 _O_
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 09:55:07 #117
447051 crew  Peejtur
pi_220354568
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.

En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:18:05 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220354709
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:55 schreef Peejtur het volgende:
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.

En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
Sorry maar je moet 2 en 4 spelen, niet 3. 3 heeft niks met Requiem te maken.

In 4 leer je de rest van Leons verhaal

Gelukkig is Re4make de beste RE in de serie *O* en regelmatig goedkoop in de sale
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 10:23:53 #119
447051 crew  Peejtur
pi_220354750
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:44:34 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220354916
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu _O_ _O_
Die breking van het licht _O_

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
"Raindrops are falling on my heaaaaad!"

Gister weer gespeeld. Chapter 9 nu.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:45:23 #121
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220354928
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Ik heb re9 bijna uitgespeeld, ook wel echt een goede game.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220355075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Als je 2 leuk vindt en je wil meer dan kan je deel 3 prima spelen na 2 (Resident Evil is meer dan alleen Leon Kennedy).

Deel 3 speelt af op ongeveer hetzelfde moment als deel 2 (paar dagen voor en paar dagen erna) maar op andere locaties in Raccoon City en met een andere personage dus je ziet de outbreak vanaf een ander perspectief. De game is ook aanzienlijk korter dan 2 dus je bent er zo doorheen.

Resident Evil 4 speelt zich weer 6 jaar later af dan 2 en 3 en speel je weer met Leon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drankster op 16-03-2026 11:06:36 ]
  maandag 16 maart 2026 @ 11:04:43 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220355163
Iemand die nog Doom The Dark Ages wil.overnemen? Ps5 versie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 16 maart 2026 @ 16:12:06 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220358413
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 maart 2026 @ 17:52:06 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220359104
PSSR2 zou per vandaag met de uitrol begonnen zijn.

12 Games, inclusief het aanstaande Crimson Desert, zouden per direct dat ondersteunen.

https://wccftech.com/pssr(...)s-ps5-pro-existence/

quote:
After discussing the improvements PSSR 2 brings to games like Silent Hill f, Dragon Age: The Veilguard, Monster Hunter Wilds, and Final Fantasy VII Rebirth, DF's Oliver Mackenzie wrapped things up by saying, "My experience is that this is a big improvement over PSSR 1. So big that it justifies the existence of PS5 Pro almost on its own."
Die dikgedrukte uitspraak is veelzeggend, komend van Digital Foundry.

[ Bericht 19% gewijzigd door StateOfMind op 16-03-2026 19:23:48 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 maart 2026 @ 19:27:37 #126
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220359777
Mijn Pro net opgestart, maar helaas zat ik er dus nog niet bij.

Als ik het goed begrepen heb, zou de uitrol klaar moeten zijn op of net voor de launch van Crimson Desert, en dat is aanstaande donderdagavond om 23.00u Nederlandse tijd.

En over de PS5 Pro versie van die game waren ze al laaiend enthousiast, op wat kleine bugs na dan, en konden ze niet wachten op het verschil dat PSSR2 zou maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 maart 2026 @ 19:41:26 #127
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220359895
Naast de 12 bovengenoemde games, in die link, die nu dus al PSSR2 ondersteuning hebben, zouden zeer snel ook AC Shadows en Cyberpunk 2077 volgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220360649
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 19:41 schreef StateOfMind het volgende:
Naast de 12 bovengenoemde games, in die link, die nu dus al PSSR2 ondersteuning hebben, zouden zeer snel ook AC Shadows en Cyberpunk 2077 volgen.
Na de aankondiging van CD projekt vandaag Cyberpunk Ultimate edition maar meteen besteld. Heb de game nog steeds niet gespeeld maar dat gaat nu wel goed komen.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:01:42 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220360672
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 20:59 schreef 100Spokes het volgende:

[..]
Na de aankondiging van CD projekt vandaag Cyberpunk Ultimate edition maar meteen besteld. Heb de game nog steeds niet gespeeld maar dat gaat nu wel goed komen.
Ontzettend toffe game.

Moet zelf de dlc nog steeds spelen, nu mooi excuus om die binnenkort een keer te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 08:45:21 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220362383
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ontzettend toffe game.

Moet zelf de dlc nog steeds spelen, nu mooi excuus om die binnenkort een keer te doen.
Ik vond die DLC ook zeker wel leuk :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 08:50:24 #131
141482 Q.
JurassiQ
pi_220362443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vond die DLC ook zeker wel leuk :Y
DLC is nog way beter dan de base game.
For great justice!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 maart 2026 @ 08:57:08 #132
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220362474
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:50 schreef Q. het volgende:

[..]
DLC is nog way beter dan de base game.
Gebeurt niet heel vaak.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 maart 2026 @ 08:58:55 #133
447051 crew  Peejtur
pi_220362485
Ik kwam daar niet goed in op 1 of andere manier. Wellicht nog een kans geven.

Maar Crimson is gepre-ordered. Dat dus eerst vanaf donderdag.
pi_220362493
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ontzettend toffe game.

Moet zelf de dlc nog steeds spelen, nu mooi excuus om die binnenkort een keer te doen.
Heel gaaf me ook wel erg kort. Hadden ze zoveel meer uit kunnen halen.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 09:04:57 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220362528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:00 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Heel gaaf me ook wel erg kort. Hadden ze zoveel meer uit kunnen halen.
Vond je? Ik vond t een prima lengte voor een DLC.
Nog langer dan was het een volledig spel geweest en daar had ik geen zin in :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220362684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:04 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Vond je? Ik vond t een prima lengte voor een DLC.
Nog langer dan was het een volledig spel geweest en daar had ik geen zin in :D
Nee sorry, ik doelde op de basis game.

Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 10:20:16 #137
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220363262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Nee sorry, ik doelde op de basis game.

Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
Of gewoon keuzes ipv alles te krijgen
  dinsdag 17 maart 2026 @ 11:19:40 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220363574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Nee sorry, ik doelde op de basis game.

Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
Ja dat is inherent aan veel RPG's denk ik. Het is niet de bedoelign dat je alle skills krijgt. Je maakt keuzes. Voor een completionist kan dat wel frustrerend zijn ja :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 11:47:42 #139
364681 over_hedge
pi_220363733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Nee sorry, ik doelde op de basis game.

Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
Dat is dan ook de bedoeling :P Je moet echt builds maken ipv maar alles unlocken.

De dlc is idd nog beter dan het de main game qua verhaal etc
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:18:51 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220363867
Netrunner build _O_

Ben er nog steeds niet uit of ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik de base game gespeeld heb toen, ik meen, patch 1,5 uit kwam, en vanaf toen was ie prima te spelen.
En dat is lang geleden.

Of gewoon zo in de dlc duik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 12:25:49 #141
364681 over_hedge
pi_220363893
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Netrunner build _O_

Ben er nog steeds niet uit of ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik de base game gespeeld heb toen, ik meen, patch 1,5 uit kwam, en vanaf toen was ie prima te spelen.
En dat is lang geleden.

Of gewoon zo in de dlc duik.
Opnieuw beginnen is niet nodig
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220363898
Na 20 uur kwam ik erachter dat Cyberpunk helemaal niet zo leuk is. :*

Echt, waar zijn de volwassene in die game. :') Constant poep-en-pieshumor, onderbroekenlol en dildo winkels op elke straathoek stond mij na een tijdje echt tegen.

Het had iets serieuzer mogen zijn zoals Blade Runner en Deus Ex. Niet zoals Saints Row.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 12:42:23 #143
364681 over_hedge
pi_220363980
Cyberpunk + mods = beste spel ooit gemaakt *; Heb je op de ps alleen niet zo veel aan :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:47:05 #144
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220363996
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:26 schreef Drankster het volgende:
Na 20 uur kwam ik erachter dat Cyberpunk helemaal niet zo leuk is. :*

Echt, waar zijn de volwassene in die game. :') Constant poep-en-pieshumor, onderbroekenlol en dildo winkels op elke straathoek stond mij na een tijdje echt tegen.

Het had iets serieuzer mogen zijn zoals Blade Runner en Deus Ex. Niet zoals Saints Row.
Dat is toch echt maar een klein gedeelte van de wereld

Voor de rest is het gewoon een sleezy ass town

Poep en pieshumor ben ik niet tegengekomen zit sowieso weinig humor in helaas
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220364046
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat is toch echt maar een klein gedeelte van de wereld
Blijkbaar de eerste 20 uur dus. :P

Misschien dat ik het ooit weer een kans geef. Vond die anime op Netflix dan wel weer heel vet, geeft ook een goede introductie van de wereld en lore.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 13:07:31 #146
364681 over_hedge
pi_220364160
Er zitten op 1 stukje een aantal seksshops. En wat hoeren die buiten staan. Is wel vlak naast een plek waar je vaak komt (bij Vic)

Maar op dat stukje na valt het wel heel erg mee qua dildos etc?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:09:00 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220364185
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Netrunner build _O_

Ben er nog steeds niet uit of ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik de base game gespeeld heb toen, ik meen, patch 1,5 uit kwam, en vanaf toen was ie prima te spelen.
En dat is lang geleden.

Of gewoon zo in de dlc duik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Opnieuw beginnen is niet nodig
Ik heb er idd voor gekozen direct de DLC in te duiken.
Je krijgt dan een hoger level start karakter met wat skills zodat je sterk genoeg bent, maar je kan t zelf toch nog aanpassen.

Wel verwarrend dat ik nieuwe quests kreeg en op een gegeven moment dacht "Ik ken dit toch al?". Was ik dus met normale quests bezig ipv die van de DLC :D Al staat t volgens mij wel aangegeven welke van Phantom zijn en welke niet, het loopt zo door elkaar dat ik t niet direct in de gaten had.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:09:04 #148
141482 Q.
JurassiQ
pi_220364187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Gebeurt niet heel vaak.
Witcher 3: Blood & Wine. :7
For great justice!
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:09:43 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220364201
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Q. het volgende:

[..]
Witcher 3: Blood & Wine. :7
Zegt me niks?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 maart 2026 @ 13:09:46 #150
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220364203
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Q. het volgende:

[..]
Witcher 3: Blood & Wine. :7
Zeg al, niet heel vaak :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 13:10:21 #151
364681 over_hedge
pi_220364215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Ang3l het volgende:
Al staat t volgens mij wel aangegeven welke van Phantom
Ja klopt. En ach zolang je niet Meeting Hanako at Embers doet maakt het ook niet zo veel uit :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:30:17 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220364429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]
[..]
Ik heb er idd voor gekozen direct de DLC in te duiken.
Je krijgt dan een hoger level start karakter met wat skills zodat je sterk genoeg bent, maar je kan t zelf toch nog aanpassen.

Wel verwarrend dat ik nieuwe quests kreeg en op een gegeven moment dacht "Ik ken dit toch al?". Was ik dus met normale quests bezig ipv die van de DLC :D Al staat t volgens mij wel aangegeven welke van Phantom zijn en welke niet, het loopt zo door elkaar dat ik t niet direct in de gaten had.
Denk dat ik dat uiteindelijk ook wel ga doen ja.

Aan de ene kant is het al zo lang geleden dat ik het gespeeld heb, dat een frisse nieuwe playthrough wel fijn is.
Maar het is geen korte game :D
En een verse playthrough gaat weer heel veel tijd in zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 13:40:29 #153
364681 over_hedge
pi_220364480
Als je het sinds die 2.0 versie niet meer gespeeld hebt is een newgame best de moeite waard
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:52:27 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220364599
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Denk dat ik dat uiteindelijk ook wel ga doen ja.

Aan de ene kant is het al zo lang geleden dat ik het gespeeld heb, dat een frisse nieuwe playthrough wel fijn is.
Maar het is geen korte game :D
En een verse playthrough gaat weer heel veel tijd in zitten.
Nou dat dus. Hij was mij te lang om weer een keer helemaal opnieuw te doen.
En ja het was ook ff geleden, dus moest wel even de controls opnieuw leren, maar dat viel wel mee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:59:33 #155
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220364646
Ach ik zie het wel :D

Ik speelde 1.5 en dat was eigenlijk zoals de game uit had moeten komen, en die was toen dikke prima.

Maar net even gegoogled, en 2.0 schijnt een hele revamp te zijn geweest, die het een heel andere betere game maakte.

Dus nu twijfel ik toch weer :D :')

Maar sowieso eerst Crimson Desert en dan zie ik wel.
Ik heb de game en dlc toch dus die lopen niet weg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 14:00:33 #156
364681 over_hedge
pi_220364652
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ach ik zie het wel :D

Ik speelde 1.5 en dat was eigenlijk zoals de game uit had moeten komen, en die was toen dikke prima.

Maar net even gegoogled, en 2.0 schijnt een hele revamp te zijn geweest, die het een heel andere betere game maakte.

Dus nu twijfel ik toch weer :D :')

Maar sowieso eerst Crimson Desert en dan zie ik wel.
Ik heb de game en dlc toch dus die lopen niet weg.
ja nieuw game doen dan. 2.0 is echt stuk beter
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 14:00:57 #157
364681 over_hedge
pi_220364657
Oh en afblijven van Panam die is al van mij
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 14:04:07 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220364699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:
Oh en afblijven van Panam die is al van mij
Ik had haar al met 1.5 dus ik was eerder :6 ^p^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2026 @ 14:14:15 #159
364681 over_hedge
pi_220364837
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik had haar al met 1.5 dus ik was eerder :6 ^p^
Ik paar dagen na de launch :7
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 14:16:28 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220364883
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 14:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik paar dagen na de launch :7
-O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 14:45:47 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220365127
De PSSR2 system update is er *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 14:53:41 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220365169
Onder Settings, Screen and Video, Video Output moet je Enhanced PSSR1 Image Quality aanklikken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 15:15:41 #163
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220365308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:
Oh en afblijven van Panam die is al van mij
Pff, al LANG stukgeneukt jonguh! :7
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 15:16:34 #164
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220365313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ja nieuw game doen dan. 2.0 is echt stuk beter
Ik heb eigenlijk geen idee welke versie ik gespeeld heb.
Iig die waarbij er de PS5 update/patch was, waardoor alles ten minste fatsoenlijk liep.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 16:09:33 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220365639
Ik speelde natuurlijk met een vrouwelijke V dus die Panam wip zat er niet in ;(

Maar wel de beste VA :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games dinsdag 17 maart 2026 @ 18:45:41 #166
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220366549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik speelde natuurlijk met een vrouwelijke V dus die Panam wip zat er niet in ;(

Maar wel de beste VA :P
Speaking of, beste VA van het jaar is wat mij betreft Angela Sant'Albano als Grace Ashcroft. Award-waardig _O_
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:51:49 #167
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220366617
Ik vond Grace wel een beetje te akward de hele tijd, hoe komt zo iemand bij de fbi

Maargoed
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:00:48 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220366704
VA?

Vorum Admin 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 17 maart 2026 @ 19:11:26 #169
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220366786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:51 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vond Grace wel een beetje te akward de hele tijd, hoe komt zo iemand bij de fbi

Maargoed
Bij FBI heb je verschillende takken hè, Grace is geen 'special agent' maar een analyst, dat soort kantoorfuncties zijn doorgaans prima (vaak zelfs, bij uitstek) uit te voeren door autisten/introverts.

Maargoed juist haar uitingen van angst, zenuwachtigheid etc. vond ik fenomenaal
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:37:49 #170
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220367074
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:11 schreef 2dope het volgende:

[..]
Bij FBI heb je verschillende takken hè, Grace is geen 'special agent' maar een analyst, dat soort kantoorfuncties zijn doorgaans prima (vaak zelfs, bij uitstek) uit te voeren door autisten/introverts.

Maargoed juist haar uitingen van angst, zenuwachtigheid etc. vond ik fenomenaal
Klopt maar ook een analist bij de fbi lijkt me toch dat ze wel een bepaalde bekwaamheidstraining moet doorgaan

Geweldige voice acting en performance capture maar ik vond haar iets te schichtig
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 17 maart 2026 @ 19:39:31 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220367110
De PS Plus Extra/Premium games staan er ook in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220369083
Update aan het binnen harken

Ik las net dat Astro Bot vorig jaar in een update PSSR had maar dat het later weer verwijderd was. Jammer want dat is een van de games die ik nog moet spelen.
  woensdag 18 maart 2026 @ 00:32:14 #173
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220369259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 23:29 schreef 100Spokes het volgende:
Update aan het binnen harken

Ik las net dat Astro Bot vorig jaar in een update PSSR had maar dat het later weer verwijderd was. Jammer want dat is een van de games die ik nog moet spelen.
Niet echt nodig bij Astro Bot
  woensdag 18 maart 2026 @ 02:47:45 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220369364


Dit is de Switch version?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 09:12:32 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220370233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik speelde natuurlijk met een vrouwelijke V dus die Panam wip zat er niet in ;(

Maar wel de beste VA :P
Ik heb de main game met een man gespeeld (en deed t met die donkere sheriff dude) en de DLC als vrouw.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 18 maart 2026 @ 09:14:54 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220370259
Gisteren weer een heel stuk DHL Sim gespeeld, deel 2.
En aangekomen bij Chapter 10.

Boy o boy.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 09:29:17 #177
447051 crew  Peejtur
pi_220370307
CD is morgen pas vanaf 23.00 te spelen. Zeg dan niet dat het vanaf 19 maart te spelen is.
  woensdag 18 maart 2026 @ 09:58:45 #178
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220370358
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 09:29 schreef Peejtur het volgende:
CD is morgen pas vanaf 23.00 te spelen. Zeg dan niet dat het vanaf 19 maart te spelen is.
Klopt gewooon.

Zag ineens Starfield verschijnen in de store :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 18 maart 2026 @ 10:00:16 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220370367
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 09:29 schreef Peejtur het volgende:
CD is morgen pas vanaf 23.00 te spelen. Zeg dan niet dat het vanaf 19 maart te spelen is.
Dat is zoiets als 9,95. Klinkt beter dan 10,- :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 10:15:44 #180
447051 crew  Peejtur
pi_220370547
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:

[..]
Klopt gewooon.

Zag ineens Starfield verschijnen in de store :D
Ja theoretisch hebben ze gelijk. Maar vind het gewoon onzin.
  woensdag 18 maart 2026 @ 10:37:38 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220370703
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:

[..]
Klopt gewooon.

Zag ineens Starfield verschijnen in de store :D
Dat.
Tot 23.59 is het gewoon 19 maart.

Wereldwijd launcht overal tegelijkertijd, dus in andere tijdzones is ie veel eerder te spelen.

Starfield zou ik mee wachten tot ie 2 of hooguit 3 tientjes is.

Destijds op de Series X gespeeld (day one op Game Pass), en die game is vermakelijk, maar niet meer dan dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door StateOfMind op 18-03-2026 12:53:18 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 18 maart 2026 @ 10:41:47 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220370735
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.

En geen verschillende difficulty settings heeft.

Dus hou daar rekening mee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 10:47:46 #183
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220370773
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.

En geen verschillende difficulty settings heeft.

Dus hou daar rekening mee.
Dat dit kan :(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:00:05 #184
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220370916
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.

En geen verschillende difficulty settings heeft.

Dus hou daar rekening mee.
SKIP! :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:07:59 #185
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220371005
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.

En geen verschillende difficulty settings heeft.

Dus hou daar rekening mee.
dan moet je de andere kant oplopen ipv naar een hoger level gebied .... zo moeilijk is het niet
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 11:14:47 #186
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220371071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:07 schreef Jimbo het volgende:

[..]
dan moet je de andere kant oplopen ipv naar een hoger level gebied .... zo moeilijk is het niet
Net als bij Dark Souls. Bijna iedereen liep het kerkhof in. Och, een skelet is makkelijk te verslaan. Nou nee dus :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:13:07 #187
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220371510
Zou eerder deze kopen

Bekijk deze YouTube-video

Crimson Desert ziet eruit als 720p op een base ps5 ofzo

[ Bericht 11% gewijzigd door MMaRsu op 18-03-2026 12:29:29 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:29:57 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220371607
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:

[..]
Klopt gewooon.

Zag ineens Starfield verschijnen in de store :D
Skip! Niet je tijd waard
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:56:06 #189
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220371789
Starfield allang uitgespeeld (x3) op PC want daar was het nog te redden met mods :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 13:09:51 #190
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220371914
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:56 schreef Divje het volgende:
Starfield allang uitgespeeld (x3) op PC want daar was het nog te redden met mods :+
Starfield wil ik nog wel een keer spelen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:01:49 #191
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220372226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Starfield wil ik nog wel een keer spelen.
Dont bother

Dat zeg ik als iemand met de premium editie en een Vasco funko pop :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220372246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:07 schreef over_hedge het volgende:
Er zitten op 1 stukje een aantal seksshops. En wat hoeren die buiten staan. Is wel vlak naast een plek waar je vaak komt (bij Vic)

Maar op dat stukje na valt het wel heel erg mee qua dildos etc?
hij ziet gewoon wat hij graag wilt zien.

Cyberpunk na ?1.4/1,5? was trouwens een prima game.
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:06:21 #193
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220372247
Zin in Crimson Desert. Dat gaat GENIETEN worden :)
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:07:08 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220372250
Als je je vooral/alleen richt op de main quests en de faction quests, dan is ie wel vermakelijk.

Maar ook niet meer dan dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220372258
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
De PS Plus Extra/Premium games staan er ook in.
Ik heb eens de resterende 2 maanden van mijn basic abonnement omgezet naar extra (12 euro) om eens spiderman 2 te doen.

Best een aardige game maar tot op heden ook niet meer dan dat.
Snap niet zo dat het zulke hoge cijfers kreeg.
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:16:16 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220372289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb eens de resterende 2 maanden van mijn basic abonnement omgezet naar extra (12 euro) om eens spiderman 2 te doen.

Best een aardige game maar tot op heden ook niet meer dan dat.
Snap niet zo dat het zulke hoge cijfers kreeg.
Vond deel 1 en Miles Morales ook beduidend leuker.

Heb het na 3 delen eigenlijk ook wel gezien nu.
En ik snap dat het in New York hoort, maar dat heb ik wel gezien nu.

Komt sowieso nog een nieuwe Spiderman aan, en er zijn geruchten over een Venom spin-off.
Tja :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 18 maart 2026 @ 14:22:12 #197
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220372323
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Zin in Crimson Desert. Dat gaat GENIETEN worden :)
Had jij Dragon's Dogma 2 gespeeld?
What can change the nature of a man?
  Moderator woensdag 18 maart 2026 @ 14:27:55 #198
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220372356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Net als bij Dark Souls. Bijna iedereen liep het kerkhof in. Och, een skelet is makkelijk te verslaan. Nou nee dus :D
What can change the nature of a man?
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:28:20 #199
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220372365
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vond deel 1 en Miles Morales ook beduidend leuker.

Heb het na 3 delen eigenlijk ook wel gezien nu.
En ik snap dat het in New York hoort, maar dat heb ik wel gezien nu.

Komt sowieso nog een nieuwe Spiderman aan, en er zijn geruchten over een Venom spin-off.
Tja :D
En Wolverine, en X-Men.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:28:58 #200
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220372370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:22 schreef Coco het volgende:

[..]
Had jij Dragon's Dogma 2 gespeeld?
nee, nooit van gehoord.
  woensdag 18 maart 2026 @ 14:31:51 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220372391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:28 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En Wolverine, en X-Men.
Wolverine kijk ik wél naar uit ja :Y

Ben sowieso nooit zo'n fan geweest van superhelden en comics en zo, maar de X-Men vond ik wél tof.

Een nieuwe X-Men game?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 18 maart 2026 @ 15:02:19 #202
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220372537
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 17:12:45 #203
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220373505
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wolverine kijk ik wél naar uit ja :Y

Ben sowieso nooit zo'n fan geweest van superhelden en comics en zo, maar de X-Men vond ik wél tof.

Een nieuwe X-Men game?
Krijg je zo'n misbaksel als Suicide Squad.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 18 maart 2026 @ 21:51:12 #204
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220375905
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 18 maart 2026 @ 21:55:43 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220375943
Voor de geïnteresseerden met een gewone PS5, het review embargo vervalt over iets meer dan een uur, om 23u Nederlandse tijd.
Exact 24 uur voor de release.

Na de video over deze game op de Pro ben ik iig gerust gesteld en is het een no-brainer.
Helemaal gezien hun enthousiasme over de versie met PSSR1, en hun enthousiasme over de enorme stap voorwaarts vwb PSSR2.

Als ik nog de base PS5 zou hebben, dan zou ik de reviews even afwachten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 22:01:07 #206
447051 crew  Peejtur
pi_220375988
Te laat :P
  woensdag 18 maart 2026 @ 22:34:00 #207
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376246
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 22:01 schreef Peejtur het volgende:
Te laat :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 22:37:17 #208
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376269


https://www.thegamer.com/crimson-desert-review/

Review is inmiddels offline maar ik heb wat bewaard

quote:
Unfortunately, Kliff often isn't the badass he claims to be. He moves like an eighteen-wheeler, runs out of stamina frequently, needs to eat forty-eight cows every time he fights a boss, and has no concept of storage. The world of Pywel is not a masterpiece of open world game design like Red Dead Redemption 2 or The Witcher 3 (despite looking better than both of these), it's a single-player MMO, meaning the grind is relentless and the difficulty spikes are random.

quote:
Unfortunately, it often feels like Crimson Desert does not respect your time. Take the Bounty missions, for example. These are dotted across the map, and you can get a good deal of silver for them, but you need to go to the location, pick up the target, and then carry them all the way back to the single jail in the region, which is sometimes a couple of thousand metres away. The entire time you're doing this, the person on the back of the horse repeats the same three voice lines over and over again. I did three of these missions and gave up.
quote:
Crimson Desert is also riddled with bugs in its current state. A late mission involved a key item that goes missing forever when destroyed, and as far as I'm aware, it's meant to respawn. But it didn't. What should have been an epic moment in the story is reduced to tedious grinding and repetition.
quote:
I had several more quests that didn't really seem to work, or became broken if they weren't completed in the perfect way. It felt like I was testing the game for Pearl Abyss, and countless more bugs are bound to surface when the public gets their hands on things
.

quote:
I blasted through 150 hours of Crimson Desert in a little under two weeks. So, it's possible I simply burned out on the experience before reaching its end and now find myself jaded beyond repair. Putting this aside though, there is so much that Crimson Desert does well.

Combat, exploration, and the sense of progression are all top-notch and have the potential to be crafted into something masterful with future updates. And yet, many of its more frustrating elements are impossible to ignore and are in dire need of refinement.

It's highly ambitious and one of the most intriguing triple-A games I've played in years, but I just wish so many parts of the whole weren't inherently flawed.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 22:37:38 #209
447051 crew  Peejtur
pi_220376275
Te laat :P :+
  woensdag 18 maart 2026 @ 22:45:35 #210
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376340
Zie uberhaupt niet helemaal in waarom je tegenwoordig nog iets zou pre-orderen maar iedereen zn geld natuurlijk
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:01:19 #211
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376448
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:02:54 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376458
quote:
Crimson Desert is the absolute definition of a massive disappointment. It’s a Ferrari body with a lawnmower engine under the hood. Pearl Abyss tried to please everyone and ended up pleasing no one: Elden Ring fans will be driven mad by the clunky combat, Witcher fans will be bored to tears by the lack of depth, those looking for a world as organic as Breath of the Wild are in for a rude awakening, and the general public will struggle with the abysmal UI and unwarranted difficulty spikes. Riddled with technical issues unacceptable for a blockbuster of this scale, and weighed down by dated writing, Crimson Desert is on the verge of a total systemic failure. The hype train has well and truly derailed. See you in a year, after 150 patches and a mountain of DLC, which, of course, are already in the works.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:03:18 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376462
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:05:46 #214
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376470
8.5 van IGN benelux

https://nl.ign.com/crimso(...)rimson-desert-review

quote:
Crimson Desert is een uitstekende game met een boeiende open wereld, zeer uitdagende bossfights en breinbrekende puzzels. De game is zeker niet helemaal perfect, maar de bereidheid van Pearl Abyss om naar feedback te luisteren stemt mij hoopvol dat Crimson Desert in de toekomst alleen nog maar beter zal worden.
Een 6 van IGN US

https://www.ign.com/articles/crimson-desert-review

quote:
I’ve played over 110 hours of Crimson Desert and already feel like I’ve seen just about all there is to see, but until I complete the main story and explore whatever secrets the endgame holds, I’m not ready to stamp a final score onto this ambitious yet flawed RPG quite yet. So far the highs have been very high, and the lows have been very low, which has made for an amusing adventure that’s also difficult to recommend outright. I’m looking forward to seeing how the story wraps up (though I’m not expecting much from it at this point) and what the post-game experience looks like. I should be ready with a final review in the coming days.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:06:18 #215
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376475
quote:
Crimson Desert draws attention for its ambitious open-world adventure proposal, but the experience ultimately falls short of expectations. The game features a confusing narrative, with uninteresting characters and missions that feel like generic MMO tasks. The combat has many mechanics but little depth, with artificial difficulty spikes and unresponsive controls. Even with impressive graphics and a high degree of exploration freedom, issues with art direction, bugs, and design decisions make the game feel vast in content but shallow in quality.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:08:02 #216
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376485
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:10:24 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376502
Eurogamer :

quote:
Make no mistake, Crimson Desert is a technically proficient game with killer combat (pesky lock-on aside). Yet its characters and story are fatally undercooked. And for all Pywel's spectacular visual construction which impresses in its gigantic scale and gleaming prettiness, it lacks a certain distinctiveness. Think of The Witcher games: you can practically taste the fetid water, churned-up mud, and hunks of charred meat dined on by noblemen. Those are works of grit, texture, and a genuinely idiosyncratic sense of place. How does Crimson Desert taste? Well, it is not nearly so flavoursome - imagine, instead, a banquet where almost every dish has the faint taste of cardboard, and you have to eat it for what feels like forever.
https://www.eurogamer.net/crimson-desert-review

3/5
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:14:38 #218
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376528
Bekijk deze YouTube-video

TLDW:

quote:
TLDW: Crimson Desert is a generational game. A game that fundamentally changes our perception of what is possible in the medium. Its open-world, exploration, and sheer scale all offer something that almost no other game has even attempted. It's NOT perfect: there are bugs, occasional quality dips, and its scope can sometimes leave ideas on the table for too long, but overall I'm thoroughly impressed. After 60+ hours I'm loving it. I think it will probably take me 120+ to roll credits and likely 300+ for a completionist run; even so, I cannot wait to see what else the game has tucked away for me to find and I'm actively playing it even while writing this pinned comment.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:21:42 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376567
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:29:41 #220
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_220376616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 23:08 schreef MMaRsu het volgende:
[ afbeelding ]
ja en als het een 8.2 had geweest had je nu blij geweest ...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:32:03 #221
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 23:29 schreef Jimbo het volgende:

[..]
ja en als het een 8.2 had geweest had je nu blij geweest ...
Het boeit me niet zoveel ik ging hem toch niet gelijk kopen, maar liever een 9/10 dan een 7
Don't shoot the messenger

https://www.pushsquare.co(...)on-desert-ps5-review

Er zijn ook geen Playstation versies ter review opgestuurd, FYI

quote:
All the verdicts you find online today are based on PC review code. Pearl Abyss, the game's developer and publisher, has not provided anyone with console access, meaning any reviews based on the PS5 and Xbox Series X|S versions are not available at the time of writing. We've been told we'll get access to the PS5 version on release day.

While we understand review code is never guaranteed, it is disappointing we can't provide you, the readers, with our own thoughts before Crimson Desert comes out. Once we have access ourselves, we'll start work on our coverage, including an initial Hands On piece covering how the game runs on PS5. We'll also have our full PS5 review in the future alongside guide content.
Het lijkt iniedergeval niet een GOTY kandidaat te zijn. ACG is wel positief, ik ben nu zijn review aan het kijken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:39:52 #222
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376683
Maargoed Dragons Dogma 1 heeft ook maar een 75 op Metacritic gemiddeld en dat vind ik echt een van de tofste games van de 360

Het zegt allemaal niet zoveel als je er ook maar een beetje met de juiste verwachtingen ingaat denk ik
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:45:15 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220376703
Dit is echt precies het type game waar ik dol op ben, game staat al jaren op de radar.

Toen paar weken geleden bleek dat er geen PS5 codes verstuurd waren, was dat wel even een rode vlag.

Maar toen Pearl Abyss eerst met een overzicht kwam van de consoles qua resolutie en framerate (en dan vooral het PS5 Pro stukje) was ik al wat geruster.

En na de DF video over de PS5 Pro versie, en hun video over PSSR2 wist ik genoeg.

Weet alleen nog niet of ik voor digitaal ga, of morgen de lokale Intertoys opbel om een fysiek exemplaar apart te laten leggen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 18 maart 2026 @ 23:46:36 #224
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220376710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 23:39 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed Dragons Dogma 1 heeft ook maar een 75 op Metacritic gemiddeld en dat vind ik echt een van de tofste games van de 360

Het zegt allemaal niet zoveel als je er ook maar een beetje met de juiste verwachtingen ingaat denk ik
Daarom, reviews geven een indicatie, maar zeggen lang niet alles.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 00:51:17 #225
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220376901
Nog ff een mooie positieve

quote:
Though I’ll call it imperfect but patchable, Crimson Desert is still impressive enough to be within striking distance of the juggernauts of this genre. At the very least, this represents one of the first few must-plays of the year. Perhaps contradictorily, Crimson Desert is a lush and generously-sized oasis of awesome that needs to be seen to be believed on PC. Here's hoping the console versions are up to snuff as well.
Positives
Stunning, content-rich open world
Fast, flexible, evolving, and satisfying combat
Slightly kooky fantasy-tech setting that lands
Strong and bountiful side content with no microtransactions

Negatives
Some gimmicky boss fights can grate
Rare-but-there hard crashes, slight frame slippage, mid-distance foliage pop
Interaction inelegance and player creativity stifled during puzzles
Kliff’s a touch stony, though solidly voiced overall

https://press-start.com.a(...)stly-worth-the-wait/

8.5
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2026 @ 08:11:31 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220377346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 17:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Krijg je zo'n misbaksel als Suicide Squad.
Of zoiets leuks als Guardians of the Galaxy.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 08:11:56 #227
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220377349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Of zoiets leuks als Guardians of the Galaxy.
True :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 19 maart 2026 @ 08:20:32 #228
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220377379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Of zoiets leuks als Guardians of the Galaxy.
Dat was echt verrassend leuk ja :Y
  donderdag 19 maart 2026 @ 08:48:49 #229
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220377549
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Of zoiets leuks als Guardians of the Galaxy.
Een goede game!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220378514

Een 8 uit 45 reviews is een prima cijfer imo.

Wel jammer dat de minpunten die ze nu benoemen ik twee jaar geleden ook al ervaarde tijdens de demo op Gamescom. Je gaat je dan toch afvragen wat ze de afgelopen twee jaar gedaan hebben. :P

Ik blijf het knap vinden dat je anno 2026 nog steeds met een slecht UI of inventory systeem kan komen, er zijn zo veel goede voorbeelden uit de praktijk hoe het wel moet. Ander voorbeeld: gisteravond Space Marine II opgestart en ik werd begroet door een UI met mouse controls, op een PS5! 8)7 Je kan het uitzetten maar waarom bestaat het überhaupt? Assassin's Creed en Hogwarts Legacy idem. Waarom zegt niemand bij die studios jongens dit is een slecht idee.

Verder lijkt Crimson Desert een work in progress. Hoe langer je wacht hoe beter de game gaat worden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:23:10 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220378993
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:48:57 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380035
Bekijk deze YouTube-video

Fightingcowboy ook razend enthousiast.

Vergelijkt het oa qua muziek en sfeer met The Witcher 3.
En ondanks dat het verhaal niet heel belangrijk is, vergelijkt hij een bepaalde side quest met de Bloody Baron quest.

Exploration is een zeer belangrijk onderdeel, overal kan wat liggen wat je goed kunt gebruiken qua gear en blueprints.

Zeer veel vrijheid om te doen wat je wil, wanneer je wil en hoe je het wil.

Tijdens de 2 weken durende review periode is er zeer actief contact geweest met de reviewers en heeft men heel snel dingen aangepakt.

Zo'n 2 uur na her verlopen van het review embargo is er zelfs al een nieuwe patch uitgebracht, nog voor de officiële launch.

Ze pakken het goed en snel aan en zitten er bovenop.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:10:18 #233
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220380169
Belangrijk minpunt is dat cinematics niet skippable zijn, en als je doodgaat voor een bossfight dan moet je heel die cutscene weer kijken en kan je dus niet skippen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 13:19:11 #234
447051 crew  Peejtur
pi_220380279
Zullen ze vast nog patchen bij genoeg klachten.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:21:43 #235
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220380349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef Peejtur het volgende:
Zullen ze vast nog patchen bij genoeg klachten.
Dat hoop ik want ik vind dat altijd zo kut in games
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:26:08 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380451
Hoewel de game op de Intertoys website vermeld staat, hebben iig de vestigingen bij mij in de buurt helemaal niks ontvangen.

Dan koop ik hem wel digitaal straks :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:30:22 #237
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220380483
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:26 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel de game op de Intertoys website vermeld staat, hebben iig de vestigingen bij mij in de buurt helemaal niks ontvangen.

Dan koop ik hem wel digitaal straks :P
Mja hij komt dan ook pas morgen uit toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:32:54 #238
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220380507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
Belangrijk minpunt is dat cinematics niet skippable zijn, en als je doodgaat voor een bossfight dan moet je heel die cutscene weer kijken en kan je dus niet skippen
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan :D
De eerste keer niet skippable, sure. Maar elke keer na doodgaan... alsof ik niet genoeg geergerd ben dan :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220380540
Een koreanse mmo/rpg game, dat is per definitie een oneindige grid ellende / skip.

Jammer wel voor diegene die er naar uit hadden gekeken.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 13:42:45 #240
447051 crew  Peejtur
pi_220380581
Blijft kut dat ik vana niet kan door dat 23.00gekut
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:51:57 #241
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380649
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:42 schreef Peejtur het volgende:
Blijft kut dat ik vana niet kan door dat 23.00gekut
Morgen vrij :6

Dus ik hoop dat ik een paar uurtjes kan spelen, voordat ik in slaap val.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:53:35 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220380665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mja hij komt dan ook pas morgen uit toch
Vandaag.

Wereldwijde release is weliswaar om 23.00u Nederlandse tijd.

Maar dat is nog steeds 19 maart.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:41:47 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220380968
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vandaag.

Wereldwijde release is weliswaar om 23.00u Nederlandse tijd.

Maar dat is nog steeds 19 maart.
Klopt maarja.. De fysieke disc is ook gelocked schijnbaar
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220381005
Death Stranding 2 new PC & PS5 features detailed, live March 19

quote:
Get Wilder with new “to the wilder” mode and more
A brand-new challenge is coming to the PC version of Death Stranding 2. For those seeking the ultimate gameplay challenge to accompany the story, “to the wilder” mode tests your porter skills to the extreme in merciless environments filled with deadly enemies, and completing orders will require every ounce of ingenuity you can muster. Although there is no turning back once you embark upon this punishing journey, your reward will be a sense of satisfaction that is truly priceless, and you can expect genuine gratitude from the other porters you help.

Sam can also access new fieldware including new bandanas which can be unlocked through the newly added “Trapped in a Strange Realm”; a VR training area where you can relive Sam’s epic confrontations with Neil.

Porters can also expect to see visits from the Chiral Feline in the private room aboard the DHV Magellan, new additions – including the Chiral Feline – to Photo Mode.

Thanks to our friends at Nixxes Software, features exclusive to the PC version include full integration with Nvidia’s DLSS, AMD’s FSR and Intel’s XeSS and upscaling and frame generation technologies as well as uncapped frame rates in gameplay and customised graphical settings1, super-ultrawide (32:9) support for gameplay, with standard ultrawide (21:9) support for in-game cut scenes2, full mouse and keyboard support with custom keybind mapping, full DualSense controller integration, with haptic feedback, adaptive trigger functionality3, and Spatial Sound Support4. Standard ultrawide (21:9) support will also be made available for the PS5 version.

Additionally, players on PC with high-end PC hardware will have the additional option to enable Ray Tracing on Reflections and Ambient Occlusion via additional settings. When enabled, ray-traced reflections are applied on surfaces such as water and tar, while ray-traced ambient occlusion applies ambient lighting affects to scenes, resulting in more realistic shadows in crevices, corners, and between objects. These additional PC options are aimed at players with powerful hardware that want to push visual fidelity beyond the “Very High” graphics settings the game already offers. Though would like to note that Ray Tracing is not part of the minimum or recommended specifications for the core experience and is not required to enjoy the game as intended.
Bandana O+

  donderdag 19 maart 2026 @ 14:52:07 #245
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220381044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Zin in Crimson Desert. Dat gaat GENIETEN worden :)
Naar aanleiding van deze post pre-order geplaatst.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:53:26 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220381054
Aangezien geen reviewer PS5 versies hebben ontvangen zou ik toch echt wachten op de performance reviews. Tenzij je een PRO hebt is er geen garantie dat het goed draait allemaal

Ja of dat moet je niet boeien natuurlijk dat kan ook :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:11:14 #247
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220381631
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:52 schreef Divje het volgende:

[..]
Naar aanleiding van deze post pre-order geplaatst.
Lekker maat, geniet ervan :)
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:34:30 #248
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220381796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Lekker maat, geniet ervan :)
Jij ook ! :)

*O*
oh ah toma toma vem vem vem vem
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:44:59 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220381875
Nog 6 uur en een kwartier *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:24:11 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220382999
Nu aan het downloaden vast *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:53:42 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220383436
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:59:11 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220384610
Boh uurtje nog :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:59:27 #253
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220384611
MR X maakt RE2 wel echt irritant hoor, Tot dat punt was het leuk maar ernaa :') eigenlijk niet eens zin meer om verder te gaan
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:01:25 #254
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220384630
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:59 schreef Friday12 het volgende:
MR X maakt RE2 wel echt irritant hoor, Tot dat punt was het leuk maar ernaa :') eigenlijk niet eens zin meer om verder te gaan
Aangifte doen van stalking :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games donderdag 19 maart 2026 @ 22:14:41 #255
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220384780
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:59 schreef Friday12 het volgende:
MR X maakt RE2 wel echt irritant hoor, Tot dat punt was het leuk maar ernaa :') eigenlijk niet eens zin meer om verder te gaan
Dat is toch wel echt iconisch voor Resident Evil makker. Meestal duren die segmenten niet lang en kun je later lekker wraak nemen. RE2, RE3, RE4, RE6, RE7, RE8, RE9, allemaal hebben ze stalker-enemies. Maar ik snap je irritatie, als je nog niet weet waar je heen moet / wat je moet doen kan 't heel snel tering annoying worden
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:34:06 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220385001
Ik begin nou toch wel een beetje rusteloos te worden, met nog een half uurtje te gaan.

Dat gevoel lang niet gehad voor/bij de launch van een game :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 22:35:56 #257
447051 crew  Peejtur
pi_220385022
Ik zit zelfs te twijfelen mijn wekker een uur eerder te zetten zodat ik nog uurtje kan spelen voor werk. Maar dan moet ik er 5 uur uit. Dus maar niet :+ :')
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:37:52 #258
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220385038
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:14 schreef 2dope het volgende:

[..]
Dat is toch wel echt iconisch voor Resident Evil makker. Meestal duren die segmenten niet lang en kun je later lekker wraak nemen. RE2, RE3, RE4, RE6, RE7, RE8, RE9, allemaal hebben ze stalker-enemies. Maar ik snap je irritatie, als je nog niet weet waar je heen moet / wat je moet doen kan 't heel snel tering annoying worden
Ja ik had geen idee maar blijkbaar miste ik nog een item... Alleen dat ding liet me geen 20 seconden met rust of spawnde voor me :')
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:40:27 #259
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220385055
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:35 schreef Peejtur het volgende:
Ik zit zelfs te twijfelen mijn wekker een uur eerder te zetten zodat ik nog uurtje kan spelen voor werk. Maar dan moet ik er 5 uur uit. Dus maar niet :+ :')
Wat dat betreft dat ik morgen vrij ben.

Heb jij een PS5 Pro of een base PS5?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 22:41:29 #260
447051 crew  Peejtur
pi_220385062
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat dat betreft dat ik morgen vrij ben.

Heb jij een PS5 Pro of een base PS5?
Base. Maar daar zullen ze toch ook wel op getest hebben?
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:44:20 #261
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220385080
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:41 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Base. Maar daar zullen ze toch ook wel op getest hebben?
Zou in Performance mode 1080 op 60fps draaien (interne resolutie).

Ik ga even snel de hond nog uitlaten en dan ben ik er klaar voor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 maart 2026 @ 22:52:38 #262
447051 crew  Peejtur
pi_220385145
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zou in Performance mode 1080 op 60fps draaien (interne resolutie).

Ik ga even snel de hond nog uitlaten en dan ben ik er klaar voor.
Gaat me ook meer om het spel dan om de looks.
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:56:54 #263
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220385167
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik begin nou toch wel een beetje rusteloos te worden, met nog een half uurtje te gaan.

Dat gevoel lang niet gehad voor/bij de launch van een game :D
Je mag bijna los ouwe baas!!

*O*

En ik ook want FOMO got me en ik ben toch gezwicht als een zwak lammetje :') maar wel de PC versie

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:57:55 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220385176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Je mag bijna los ouwe baas!!

*O*

En ik ook want FOMO got me en ik ben toch gezwicht als een zwak lammetje :') maar wel de PC versie

[ afbeelding ]
Have fun *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 maart 2026 @ 23:07:06 #265
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220385212
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Have fun *O*
Jij ook man! Ben je al begonnen :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2026 @ 04:41:59 #266
447051 crew  Peejtur
pi_220385607
Kon niet meer slapen. Zo ps5 voor 1,5 uur maar even aanslingeren. :')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2026 @ 04:48:59 #267
447051 crew  Peejtur
pi_220385612
Eerst nog update van 22 gb.....
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2026 @ 05:18:17 #268
447051 crew  Peejtur
pi_220385635
Ik kan gewoon Fast Forward doen bij filmpjes. Zullen ze idd aangepast hebben.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 20 maart 2026 @ 07:16:08 #269
447051 crew  Peejtur
pi_220385809
Hij is leuk maar uiteraard nog maar uurtje gespeeld. Vanavond uitgebreider. Maar vooralsnog ga ik mij er flink wat uurtjes mee vermaken heb ik het idee *O*
  vrijdag 20 maart 2026 @ 10:27:54 #270
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220387262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Jij ook man! Ben je al begonnen :D
Gisteravond even gespeeld tot ik echt in de gamewereld was.

Toen maar gaan slapen omdat er vrij veel op je af komt, en ik dat beter tot mij neem als ik niet moe ben.

Hier ga ik veel uren in steken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 10:31:04 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220387285
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 04:48 schreef Peejtur het volgende:
Eerst nog update van 22 gb.....
En gisteren, toen het review embargo was afgelopen, kwam er ook al een grote patch, volgens een pinned comment van zo'n YouTuber, dus ze zitten er bovenop.

Vanmiddag verder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 11:10:39 #272
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220387489
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gisteravond even gespeeld tot ik echt in de gamewereld was.

Toen maar gaan slapen omdat er vrij veel op je af komt, en ik dat beter tot mij neem als ik niet moe ben.

Hier ga ik veel uren in steken.
Ik weet niet het voelt erg mmo achting aan
  vrijdag 20 maart 2026 @ 11:46:13 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220387715
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gisteravond even gespeeld tot ik echt in de gamewereld was.

Toen maar gaan slapen omdat er vrij veel op je af komt, en ik dat beter tot mij neem als ik niet moe ben.

Hier ga ik veel uren in steken.
Ik viel half in slaap toen ik in het dorpje was :')

Was tegen mensen aan het aanlopen en tegen hekjes enzo _O-
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:16:07 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220388837
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik viel half in slaap toen ik in het dorpje was :')

Was tegen mensen aan het aanlopen en tegen hekjes enzo _O-
:D

Ga vanavond wel verder, nu lekker buiten in het zonnetje met een B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 18:04:19 #275
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220390831
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:10 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik weet niet het voelt erg mmo achting aan
Het is een mmorpg die later is omgezet naar een singpleplayer.
Dan weet je eigenlijk genoeg.
What can change the nature of a man?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:11:45 #276
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220390900
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef Coco het volgende:

[..]
Het is een mmorpg die later is omgezet naar een singpleplayer.
Dan weet je eigenlijk genoeg.
yup en dat is het probleem
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:30:48 #278
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220391613
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef Coco het volgende:

[..]
Het is een mmorpg die later is omgezet naar een singpleplayer.
Dan weet je eigenlijk genoeg.
Niet echt.. De game is al vrij vroeg in het ontwikkelproces omgezet naar SP en daar zijn ze nu al 5/6 jaar mee bezig. Het is niet alsof het een mmo was en ze het gewoon een sp game hebben gemaakt..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:32:28 #279
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220391632
quote:
The game was originally conceived as a prequel to Black Desert Online; however, during early development, Pearl Abyss gradually reimagined it as a single-player experience set in a separate universe and established as a distinct, non-continuous IP.[6] The game has since been marketed as single-player only, with no plans for multiplayer integration.[7]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:36:30 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220391661
Ik vind het echt wel witcherig of rdr2 aanvoelen, minus een echt goed verhaal. En met meer clunky controls

Maar dat de story niets bijzonders zou zijn had ik wel verwacht

Maar de wereld en de levendigheid daarvan maken het erg tof om te ontdekken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:58:52 #281
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220392691
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:36 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind het echt wel witcherig of rdr2 aanvoelen, minus een echt goed verhaal. En met meer clunky controls

Maar dat de story niets bijzonders zou zijn had ik wel verwacht

Maar de wereld en de levendigheid daarvan maken het erg tof om te ontdekken
Is er wel een ok verhaal? of totaal geen verhaal?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:46:24 #282
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220392922
Er is wel een verhaal maar ik ben echt nog aan het begin van chapter 2. Je wordt iig in de intro
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. En dan moet je best wel wat missies doen wat redelijk tutorial achtig aanvoelt.

Maar het schijnt dat je dus met je Greymane homies weer reunite en dan een kamp op moet bouwen? Maar daar ben ik nog niet.

Wel heb ik het eerste dorpje helemaal verkend, er zijn wat side activities, ik heb een vishengel gekocht maar nog niet gevist.

Heb wel veel bounty pages opgepakt, en toevallig kwam 1 mij zelf pickpocketen dus kon hem makkelijk tackelen en naar de jail brengen :')

Tot nu toe is het verhaal tja ik heb nog niet echt zoiets van er zit een enorme drijvende kracht achter, maar misschien komt dat meer als je dus weer met je Greymane homies reunite en daar questline gaat doen?

Zijn wel echt veel beesten en coole npc's en armors van wat ik tot nu toe heb gezien. Katten en honten kan je ook aaien en schijnbaar kan je ook een pet krijgen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220392958
Days Gone goed vinden maar wel vragen of Crimson een ok verhaal heeft. _O-
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:08:45 #284
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220392984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:58 schreef Drankster het volgende:
Days Gone goed vinden maar wel vragen of Crimson een ok verhaal heeft. _O-
^p^ Days Gone was ook leuk
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:15:04 #285
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220392999
twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220393007
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:08 schreef Friday12 het volgende:

[..]
^p^ Days Gone was ook leuk
Ik ben ‘m nu tussendoor aan het spelen, de remastered versie op de PS5. Prachtige wereld, motor rijden is leuk maar het verhaal en de personages zijn echt tenenkrommend slecht.

Boozeman
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:38:13 #288
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220393061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:19 schreef Drankster het volgende:

[..]
Ik ben ‘m nu tussendoor aan het spelen, de remastered versie op de PS5. Prachtige wereld, motor rijden is leuk maar het verhaal en de personages zijn echt tenenkrommend slecht.

Boozeman
Hoever ben je? Uiteindelijk is het verhaal ook wel ok en jammer dat er geen vervolg is
  vrijdag 20 maart 2026 @ 23:38:43 #289
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220393062
quote:
Ik zie niet in waarom dit zou boeien. Gebruik de tools tot je beschikking
pi_220393213
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hoever ben je? Uiteindelijk is het verhaal ook wel ok en jammer dat er geen vervolg is
Net met die leider van het kamp op ‘t eiland achter een horde aan gelopen. Grote vent, geen idee hoe hij heet.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:28:56 #291
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220394709
quote:
Ja heel lame is dat. Ook van die AI art waar allemaal limbs door elkaar heengaan :').

Hoe kan je dat nou erin laten. Sadness. Kut devs.

@StateOfMind

Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:29:56 #292
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220394717
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom dit zou boeien. Gebruik de tools tot je beschikking
Ik hou van details in games en als ik dan naar een schilderij ga kijken wil ik niet dat het allemaal fake AI bullshit is

Persoonlijk

In RE9 zit een dollhouse die is super miniatuur maar als je met freecam erop gaat inzoomen is het super gedetailleerd en zelfs spiegels met reflecties en artwork die top is.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:43:07 #293
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220394780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:28 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ja heel lame is dat. Ook van die AI art waar allemaal limbs door elkaar heengaan :').

Hoe kan je dat nou erin laten. Sadness. Kut devs.

@:stateofmind

Bekijk deze YouTube-video
Ben gistermiddag te lang op het terras blijven zitten B:)B dus de PS5 niet aan gehad :D

Vandaag maar een inhaalslag maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 11:13:30 #294
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220394945
Ik las dit en dit zijn de dingen waar ik van hou

quote:
It's systems on systems on systems. I knocked over a guy carrying vegetables and they fell on the ground only for a goat to walk over and start eating them...
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games zaterdag 21 maart 2026 @ 12:27:23 #295
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220395614
Crimson Desert bevalt tot nu toe wel prima. Veel 'quirky mechanics', onhandige menu's, onhandig inventory-systeem, beetje clunky beweging maar dat is vooral wennen.

Het is qua graphics, physics, exploration, looten en combat gewoon best wel puik allemaal. Het voelt her en der wel wat "MMOish" maar tot nu toe niet storend wat mij betreft, radiant/fetch quests had ik sowieso wel verwacht. Enne, de sense of scale is echt top. Als ik op full screen speel krijg ik bij vlagen gewoon bijna hoogtevrees.

Paar 5K screenshots:



Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 13:13:52 #296
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220396002
Prima game dus, maar niet meer dan dat.
What can change the nature of a man?
pi_220396054
Ik vind de resolutie in performance mode wel matig. Quality en balanced ziet er leuk uit zolang je niet beweegt.

Denk dat ik PC versie maar ga piraten.
  Eindredactie Games zaterdag 21 maart 2026 @ 13:27:14 #298
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220396113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:20 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind de resolutie in performance mode wel matig. Quality en balanced ziet er leuk uit zolang je niet beweegt.

Denk dat ik PC versie maar ga piraten.
Ik las daar toevallig 2 posts over op Reddit:

quote:
To anyone who says the game looks terrible on their PS5 pro - check your settings thoroughly.
Go into your PlayStation settings and pull up this screen. then press the 'info' button on your remote to bring up the signal data. Take a screenshot. Your output should be more or less identical to what you see here. If it's not, you've got an issue somewhere in your chain.

I *highly* suspect a vast majority of PS5 users who think the game "looks terrible" likely have a weak link somewhere in their A/V chain, having incorrect settings on their TV/game/PS5, don't know what their TVs max nits are for HDR, or they are simply playing on line a Walmart Onn brand 4k TV.

This game can definitely require a lot more fiddling than most do on console but at the end of the day, we're not playing on PC - we're all capable of getting more or less the exact same experience provided you have a TV capable of the features the Pro supports. And my game looks damn good lol.
https://www.reddit.com/r/(...)e_looks_terrible_on/
https://www.reddit.com/r/(...)e_looks_terrible_on/

Terwijl een ander weer dit zegt:
quote:
Ps5 version
How can anyone actually play this shit on the ps5? It looks like complete ass (even with getting rid of motion blur and a couple other settings. Refunding it on ps5 and bought it for my gaming pc and my god it’s a total different game. Do yourself a favor, if you have a gaming pc buy it on that. Looks like shit for the ps5.
_O-

Maar hij is sowieso zwaar. Laat mijn 4080 ook aardig zweten
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 14:01:52 #299
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220396493
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:20 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind de resolutie in performance mode wel matig. Quality en balanced ziet er leuk uit zolang je niet beweegt.

Denk dat ik PC versie maar ga piraten.
120 hz uitzetten
pi_220396552
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 13:27 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ik las daar toevallig 2 posts over op Reddit:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)e_looks_terrible_on/

Terwijl een ander weer dit zegt:
[..]
_O-

Maar hij is sowieso zwaar. Laat mijn 4080 ook aardig zweten
Mja ik speel op een C3 Oled + Denon AV met alle features. Dat is het probleem niet. Er worden ook rare settings aanbevolen op reddit zoals resolutie op 2160p ipv automatisch en 120hz uit maar ik merk daarmee geen verschil in performance mode iig.

Op zich wel speelbaar hoor in performance mode alleen een beetje een 'soft' beeld. Maar daar kan ik persoonlijk makkelijker aan wennen dan 30/40fps.
  Eindredactie Games zaterdag 21 maart 2026 @ 14:19:46 #301
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220396681
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Mja ik speel op een C3 Oled + Denon AV met alle features. Dat is het probleem niet. Er worden ook rare settings aanbevolen op reddit zoals resolutie op 2160p ipv automatisch en 120hz uit maar ik merk daarmee geen verschil in performance mode iig.

Op zich wel speelbaar hoor in performance mode alleen een beetje een 'soft' beeld. Maar daar kan ik persoonlijk makkelijker aan wennen dan 30/40fps.
Ja ervaringen zijn heel wisselend, de een is ook kritischer dan de ander natuurlijk. Pc-versie draait tot nu toe erg goed iig
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')