abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220283091
9
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Met komma is wel een andere zin, misschien mooier, maar imo is zonder niet per se fout.
Pak een koekje @:clubsoda :9~
Doe je ogen dicht Kaatje.
Kan toch prima?
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:47:08 #127
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283166
En nu ik toch bezig ben, morgen staat in Rotterdam weer de jaarlijkse lunch voor de betrokkenen van Whiskybase op het programma.
Aanhoren welke vaten er komend jaar gebotteld worden en datgene wat recent in de fles is gegaan, en later verkocht wordt, alvast proeven.

Gelijktijdig heeft mijn eega een reünie met ex-collega's op het Noordereiland, dus de BOB voor de terugreis is ook geregeld…
pi_220283167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Per DM kwam ie bij mij met het aanbod, en uiteraard daar uitgebreid bedankt.
Het is meer dat ik dit wilde delen hier :)
Ach natuurlijk. Op die fiets. w/

Dé Neude. Op de Neude parkeerde ik de auto of de fiets.
Toen dat nog kon…

Vanavond naar een Iftar maaltijd. Zeg je dat zo @Kaatje1
Gistermiddag hoorde ik dat er 100 mensen worden verwacht.
Vorige week was de burgemeester er ook.
pi_220283205
:W

Kraamspullen voor buurvrouw gehaald, naar stad voor markt (te lange rij weer), boodschapjes, boek voor andere buurvrouw. Eenmaal thuis de auto in richting ziekenhuis om een huurkolf op te halen voor die eerste buurvrouw. Thuis een was in machine gedaan, cupcake beslag gemaakt, lading muffins in oven, was uitgehangen en rest in droger, tweede lading muffins in oven. Maar eens ontbeten. Derde lading muffins in oven en eruit en nu ben ik een beetje ingestort. Op de bank met schaatsen op. Maar zou me niet verbazen als ik zo nog even in slaap val. Daarna nog even bijlezen.
pi_220283221
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
pi_220283313
Iftar is de naam van de maaltijd volgens mij, waar je het vasten mee breekt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220283359
Nu heb ik tranen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:01:47 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283363
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:50 schreef AnneX het volgende:
Dag MadMaster :W
Tja, fokmoe kan natuurlijk.
Veel plezier morgen!
Dank!

En v.w.b. dat Fok moe zijn, met verwondering lees ik de berichten over het al dan niet kunnen voortbestaan van dit forum en alles wat daar dan gesuggereerd, ontkent, verdraaid etc. wordt.
Mijn carrière achter de schermen hier was minder lang dan die van @Lucky_Strike, maar dat die abrupt ten einde kwam, had uiteraard ook zo z'n redenen. Wat LS heeft beschreven, herken ik volledig.

Maar 'we' gaan het hele circus gewoon weer opnieuw opstarten en nu komt het echt goed…
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:05:14 #134
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220283420
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Nu heb ik tranen
Ja echt wel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220283495
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
9
[..]
Volgens Onze Taal hoort er een komma voor of na een aanspreking.

https://onzetaal.nl/taalloket/komma-algemene-regels
Nietes.
Ze zeggen dat dan een komma vrijwel altijd op zijn plaats is.
Dat is niet er hoort een komma. }:|

Bij andere voorbeelden waar het gebruikelijk is, kun je het achterwege laten in een korte zin.
Ik combineer die boodschappen voor het gemak even.

Onze taal ziet hier bij dat geen komma want hoort geen pauze
Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen.
Dat ben ik bijvoorbeeld niet met ze eens. Ik zou wel degelijk zeker is, dat zeggen hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vanyel op 07-03-2026 15:18:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220283548
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:40 schreef MadMaster het volgende:


Zo'n laatste week lijkt me ook wel heel bijzonder.
Wat die week nog belangrijk is, is de week er op niet meer relevant…
Afschakelen :Y
Woensdag goed de stagiaire overdragen aan coll. Dat vond ik toch wel de kers op mijn eindewerk-taart. Erg leuk om mee af te sluiten, stagebegeleider zijn.

Dan volgende week dinsdagavond 17/3 nog eten met zijn 12jes.
Dat doe ik alleen met echt directe poli-coll, de TL en mijn collegadin die ik op een andere poli in 2007 leerde kennen, de anderen kennen haar ook en ik wil haar er erg graag bij en gelukkig zei ze ja *O*

Vind het ook fijn dat het meteen de dinsdag ná mijn laatste werkweek is, dat etentje.
En niet, wat oorspronkelijk het idee was, ergens na 1 juni als ik 67 ben en echt met pensioen.
Nu is het meteen in deze maand klaar klaar ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 15:18:22 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220283561
Drie uur geflyerd vanmorgen. Na de lekkere zon van gisteren is het vandaag toch een graadje te koud. :+

Mn krantjes binnen om de komende dagen nog in een ander deel van Haarlem in de bussen te doen. Mn groentela is weer goed gevuld op de markt. En ook toko meegenomen :+.

Rest van de dag bank.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220283590
Oh! En ik vergeet de vertellen dat TL een vacature voor mij voor 20 uur heeft weten los te peuteren!
We kijken samen maandag naar de tekst van de oude vacature, die 2 jr geleden of zo is gemaakt.
Ook nog 'leuk'.
Wel balen dat er 4 uur is afgesnoept. + dat er 1 coll 4 uur minder gaat werken.
Dus :W 8 uur in de week.
pi_220283612
Want AI komt er aan :')
  zaterdag 7 maart 2026 @ 15:39:09 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220283826
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
pi_220283833
Da’s best veel @Blues Maar niet meer jouw pakkie an
We have far more in common than that which devides us..
pi_220284068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:22 schreef Blues het volgende:
Want AI komt er aan :')
Ja ja nou nou…
pi_220284095
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:39 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier de 'Meer dan Babi Pangang' documentaire al gezien?
Binnenkort gaan we die met een groepje in de bioscoop bekijken.
Zie me nog als kind aan de hand van mijn vader met pan in de tas naar de eerste Chinees bij ons in de buurt gaan. Nostalgie…

Bekijk deze YouTube-video
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
pi_220284099
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ik het weer aankan weer eens samen naar de Efteling?
Stuur maar tikkie :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220284192
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mijn ouders lieten maaltijden bij familie bijeenkomsten bezorgen op de flat op 2-hoog zonder lift.
Dat kwam dan in kleine gamellen (?) in een metalen houder.
De schuifdeuren open tussen voor- en achterkamer voor een lange tafel.
En een kleinere tafel apart gedekt voor de kinderen.
Dat laatste deed ik bij Kerst familiebijeenkomsten voor de kinderen.
Zij hebben het er nog wel eens over.

# ook nostalgie

Oh nee…gehoord van de film en een interview gelezen.
“De kinderen speelden / sliepen onder de toonbank…”!
Zoiets hebben wij morgen met ca 20 mensen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 16:39:39 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220284426
Zo het hout dat nog niet gekloofd was, is nu wel gekloofd. De rest van het hout is verplaatst. Houthok is 85% vol denk ik.

Toen "even" met de bladblazer in de rondte. Even met een 80cc machine is best wel een flinke bult blad dus ik ben wel even zoet dat op te ruimen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220284670
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220284805
Ik vind komma's rond namen soms ook wat oubollig overkomen. Zoals:

Hup, Kaatje!
Versus
Hup Kaatje!

Vind ik zonder komma toch vlotter staan.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:24:36 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220284848
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 17:06 schreef sigme het volgende:
Mijn taalgevoel vindt de voorgestelde komma's misplaatst.

Sluit je ogen meisje :Y
Sluit je ogen, meisje :N

Zeker is dat er geen gewonden zijn gevallen :Y
Zeker is, dat er geen gewonden zijn gevallen :N
Eerste oneens, tweede eens.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 17:40:39 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220284997
Schopje naar [LIT] dan maar? Of nee, we maken er een soepzooitje van, met lettervermicelli *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')