Shit happens en NEC vocht voor elke bal en heeft terecht gewonnen. En oppermachtig is wat mij betreft overdreven als je bedenkt dat Ajax, Feyenoord compleet verzaken. Zegt meer hoe dramatisch de concurentie is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:18 schreef Caland het volgende:
Het OPPERMACHTIGE PSV is na een snelle uitschakeling in Europa nu ook klaar in het Nederlandse bekertoernooi
Boys, zeg het maar
PSV mist gewoon een type Baumgartl.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:18 schreef Caland het volgende:
Het OPPERMACHTIGE PSV is na een snelle uitschakeling in Europa nu ook klaar in het Nederlandse bekertoernooi
Boys, zeg het maar
nec water beter, waren gretiger , peresic gaf niet thuis,(geen gevaar van de vleugels) dest speelt al maanden als een gehandicapte marcelo, die wil alles voetballend oplossen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is de belangrijkste pot en die verlies je. Hoe kan dat?
NEC scoorde 1 doelpunt meer dan PSVquote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is de belangrijkste pot en die verlies je. Hoe kan dat?
Waarom denk je zelf?quote:Op woensdag 4 maart 2026 03:00 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Waarom staan Obispo en Boadu tegenwoordig in de basis?
Dat vroeg ik niet.quote:
Het geldt voor het hele team. Nogmaals: PSV is geen toplevel. Op geen enkele denkbare manier. Dat je hier straks op 90 punten gaat eindigen zegt alles over de erbarmelijke staat van het Nederlandse voetbal In Engeland zou je voor degradatie spelen (zie Tottenham).quote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
nec water beter, waren gretiger , peresic gaf niet thuis,(geen gevaar van de vleugels) dest speelt al maanden als een gehandicapte marcelo, die wil alles voetballend oplossen.
Pepi had moeten starten
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat er in ieder geval echt ontbreekt is een stukje gretigheid. Dat is iets wat je wel vaker ziet als de kern van een selectie lang hetzelfde blijft. Stukje houdbaarheidsdatum.
En NEC liep over van de drive. Kun je best een stuk kwaliteit mee compenseren.
Obispo omdat die het gewoon goed doet.quote:Op woensdag 4 maart 2026 03:00 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Waarom staan Obispo en Boadu tegenwoordig in de basis?
Het heeft ook alles te maken met de situatie. Bij NEC hebben ze ogenschijnlijk de 2e plaats verspeeld (ik denk het niet overigens, want Feyenoord en Ajax zijn zwaar dolende) en dit kwam voor hen precies op het juiste moment.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat er in ieder geval echt ontbreekt is een stukje gretigheid. Dat is iets wat je wel vaker ziet als de kern van een selectie lang hetzelfde blijft. Stukje houdbaarheidsdatum.
En NEC liep over van de drive. Kun je best een stuk kwaliteit mee compenseren.
Dat verklaart de prestatie van NEC inderdaad deels. Ik zat wat meer op de wanprestatie van PSV. Of ja, de eerste helft was gewoon super leuk om naar te kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het heeft ook alles te maken met de situatie. Bij NEC hebben ze ogenschijnlijk de 2e plaats verspeeld (ik denk het niet overigens, want Feyenoord en Ajax zijn zwaar dolende) en dit kwam voor hen precies op het juiste moment.
Tel daarbij op een uitstekende coach die de juiste omzettingen doet. En ook wat wind mee, want die 2-2 gaat in 99 van de 100 gevallen hoog over of naast.
Wanprestatie gaat mij wat ver. NEC had gewoon een antwoord op het spel van PSV en de reden waarom ik toch altijd kritisch blijf op Bosz (ook al is het op zichzelf een prima coach) is dat zijn plan B nog altijd het beter uitvoeren van plan A is en dat gaat net even iets teveel uit van dat plan A onfeilbaar is mits goed uitgevoerd.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat verklaart de prestatie van NEC inderdaad deels. Ik zat wat meer op de wanprestatie van PSV. Of ja, de eerste helft was gewoon super leuk om naar te kijken.
Zo makkelijk gezegd altijd: een antwoord van team A op het spel van team B. Vragen en antwoorden daargelaten: als jij op 80% speelt dan wint de ploeg die op 100% speelt bijna altijd. Of ga jij mij ook wijs maken dat Telstar en Volendam een 'antwoord' hadden op ons spel? Je wordt voor de zoveelste keer dit seizoen gewoon afgetroefd op inzet en beleving.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanprestatie gaat mij wat ver. NEC had gewoon een antwoord op het spel van PSV en de reden waarom ik toch altijd kritisch blijf op Bosz (ook al is het op zichzelf een prima coach) is dat zijn plan B nog altijd het beter uitvoeren van plan A is en dat gaat net even iets teveel uit van dat plan A onfeilbaar is mits goed uitgevoerd.
NEC werd afgetroefd tot de omzetting.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Zo makkelijk gezegd altijd: een antwoord van team A op het spel van team B. Vragen en antwoorden daargelaten: als jij op 80% speelt dan wint de ploeg die op 100% speelt bijna altijd. Of ga jij mij ook wijs maken dat Telstar en Volendam een 'antwoord' hadden op ons spel? Je wordt voor de zoveelste keer dit seizoen gewoon afgetroefd op inzet en beleving.
En een Veerman die dan 5 minuten na het laatste fluitsignaal zijn hele ploeg loopt af te zeiken en voor de aardigheid even vergeet dat hij de 1ste is die verzaakt in dergelijke wedstrijden ben ik helemaal zatDie mag wat mij betreft na dit seizoen lekker voor 15 á miljoen naar een Turkse subtopper ofzo.
quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
NEC werd afgetroefd tot de omzetting.
Heeft helemaal niets met inzet en beleving te maken. Kijk de wedstrijd maar eens terug.
Joh, dat gelul altijd over ‘ze hadden beter hun best moeten doen’. Denk je nou echt dat de spelers van PSV die finale niet wilden halen? Heb jij wel eens gevoetbald?quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kijk jij de 2de helft maar eens even terug. Als jij ballen over 10 meter breed niet meer correct kan inspelen dan ben je er gewoon niet bij met je hoofd. Mauro en Veerman grosseerden werkelijk in balverlies. Als je vervolgens ook nog eens 80% van je persoonlijke duels verliest.. tsjah.
Ik zou het omdraaien: kijk JIJ het maar eens even terug en vertel mij welk team nou meer honger toonde. Het lijkt me vrij duidelijk dat dat NEC was.
Ik heb wel eens gevoetbald ja. En ik heb ook wel eens verloren van teams die veel minder waren dan wij en gewonnen van teams die veel beter waren. Waarom? Omdat het voor hun de wedstrijd van het jaar was en voor ons 'gewoon een wedstrijd'.quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joh, dat gelul altijd over ‘ze hadden beter hun best moeten doen’. Denk je nou echt dat de spelers van PSV die finale niet wilden halen? Heb jij wel eens gevoetbald?
NEC had het gewoon beter voor elkaar na de omzetting. Als jouw team beter staat dan komen de oplossingen vanzelf. Dat zag je bij PSV in het begin van de wedstrijd.
Zeker als het dan even meezit en het vertrouwen groeit maakt dat op topniveau een groot verschil.
Was het maar zo simpel. En ook weer niet. Want als het alleen maar een kwestie was van het beste team en dan 100% geven, dan zouden de Nederlandse clubs de CL beter schriftelijk af kunnen doen.
Johan Cruijff was juist een van de beste spelers ooit omdat hij uit duels kon blijven met zijn techniek en snelheid.quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:13 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gevoetbald ja. En ik heb ook wel eens verloren van teams die veel minder waren dan wij en gewonnen van teams die veel beter waren. Waarom? Omdat het voor hun de wedstrijd van het jaar was en voor ons 'gewoon een wedstrijd'.
PSV kan gewoon niet bikkelen als de wedstrijd erom vraagt en bepaalde (op papier mindere) teams hebben daar gewoon genadeloos gebruik van gemaakt. Je aanvoerder is nota bene Jerdy Schouten, je weet wel: die gast die nog nooit in zijn leven een duel heeft gespeeld. Maar oh, wat kan die jongen lekker opbouwen.
Dit vind ik een fijne gedachte maatquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Of jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Dat kon prima want die clubs hebben er echt geen teeeeeeeeeering van gebakkenquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
Want als het alleen maar een kwestie was van het beste team en dan 100% geven, dan zouden de Nederlandse clubs de CL beter schriftelijk af kunnen doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |