abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220263049
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hopen dat het lekkere peren zijn dan. :9
In Duitsland liggen echt heel andere rassen in de winkel.
In Spanje ook, altijd een van de leuke aspecten van boodschappen doen in het buitenland.
Appels zijn ook andere rassen, maar in NL heb je juist in peren zo weinig variatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220263063
Conférence en Doyenne de Comice en stoofpeertjes.
De oogst was afgelopen jaar overweldigend hoorde ik van de teler.
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:55:48 #228
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220263119
Welke rassen dan? Hier is het Xenia, Conference of selectief Doyenne de Comice. Wisselt een beetje qua ervaring. Meestal 1 week in het jaar eten de kinderen zich scheel aan peren en daarna is het allemaal 'meh'
pi_220263138
@Barreltje

Allereerst sterkte met chef, heeft ie gesprekken met bedrijfsarts of zo? Je man zo te zien veranderen (hopelijk tijdelijk!) is zwaar ;( :*

En mn laatste werkdag is vrijdag de 13e :D vlg week dus.
Plan is 'gewoon' om 830 beginnen, uurtje werken (mail schonen enzo) koffie om 10 met allerlei mensen en appelkanjers :9
Dan lunchen met coll in zkh, en dan komt g me rond 14 uur halen.

Uitgewerkt *O*
1 juni pensioen *O*
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:04:34 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220263184
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:58 schreef Blues het volgende:
@:barreltje

Allereerst sterkte met chef, heeft ie gesprekken met bedrijfsarts of zo? Je man zo te zien veranderen (hopelijk tijdelijk!) is zwaar ;( :*

En mn laatste werkdag is vrijdag de 13e :D vlg week dus.
Plan is 'gewoon' om 830 beginnen, uurtje werken (mail schonen enzo) koffie om 10 met allerlei mensen en appelkanjers :9
Dan lunchen met coll in zkh, en dan komt g me rond 14 uur halen.

Uitgewerkt *O*
1 juni pensioen *O*
Wat een uitzicht _O_
pi_220263276
@Barreltje :*

Kan je wel met 'm meevoelen? Is het naar jouw idee passend dat hij een burn-out heeft/krijgt of heb je het idee dat zijn werk/omstandigheden dit eigenlijk niet zouden moeten kunnen hebben veroorzaakt?

Ik heb weinig advies behalve: pas goed op jezelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220263281
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:19 schreef Barreltje het volgende:
morguh.. nacht was weer minder.. midden in de nacht compleet gestressed wakker.. Dus ademhalings oefeningen om de stress uit m'n lichaam te krijgen. de rode jeweetwelkater kwam ook knuffelen, dat was fijn O+

@:blues wanneer is nou je laatste dag dan? ik dacht morgen, maar nu ben je morgen toch weer vrij :?

verder ben ik op zoek naar advies

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf naakt gaan douchen en vragen of hij ook komt, het blijft toch een man
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:26:54 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220263339
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:58 schreef Blues het volgende:
@:barreltje

Allereerst sterkte met chef, heeft ie gesprekken met bedrijfsarts of zo? Je man zo te zien veranderen (hopelijk tijdelijk!) is zwaar ;( :*

En mn laatste werkdag is vrijdag de 13e :D vlg week dus.
Plan is 'gewoon' om 830 beginnen, uurtje werken (mail schonen enzo) koffie om 10 met allerlei mensen en appelkanjers :9
Dan lunchen met coll in zkh, en dan komt g me rond 14 uur halen.

Uitgewerkt *O*
1 juni pensioen *O*
Laatste werkdag is een relaxte!! *O*

Chef heeft geen bedrijfsarts, want hij is een uitzendkracht. of tenminste ik geloof dat dat hier zo gaat. het is ook lastig om uit te zoeken want ander land en andere regels..

EDIT : even opgezocht ( nouja chad) een bedrijfsarts doen ze hier uberhaupt niet aan, dat moet dus volledig via de huisarts

[ Bericht 3% gewijzigd door Barreltje op 05-03-2026 12:33:19 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:30:23 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220263361
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:18 schreef sigme het volgende:
@:barreltje :*

Kan je wel met 'm meevoelen? Is het naar jouw idee passend dat hij een burn-out heeft/krijgt of heb je het idee dat zijn werk/omstandigheden dit eigenlijk niet zouden moeten kunnen hebben veroorzaakt?

Ik heb weinig advies behalve: pas goed op jezelf.
de burnout komt niet vanwege het werk heb ik het idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:37:56 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220263420
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]
de burnout komt niet vanwege het werk heb ik het idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste (zeker) in combinatie met zijn verleden is wel reden om keihard aan de noodrem te trekken hoor.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:39:18 #236
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_220263428
Geen ervaring mee op dat vlak. Tenminste, niet wat jij beschrijft. Geen tips ofzo dus.

Zorg goed voor jezelf @Barreltje.
pi_220263447
Zou je niet zelf naar de huisarts kunnen gaan om advies te vragen @Barreltje Jij weet niet hoe het daar werkt met de ggz en protocollen en zij vast wel
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 12:46:00 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220263486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:55 schreef Anthraxx het volgende:
Welke rassen dan? Hier is het Xenia, Conference of selectief Doyenne de Comice. Wisselt een beetje qua ervaring. Meestal 1 week in het jaar eten de kinderen zich scheel aan peren en daarna is het allemaal 'meh'
Xenia is een duurder clubras maar ik vind er niet veel aan. Doyenne de Comice is m'n algemeen verkrijgbare favoriet. Daarvan heb ik ook twee in de tuin. Tot dusverre vind ik Triumph de Vienne het lekkerst. Een goede groenteboer verkoopt ze een paar weken per jaar want lang houdbaar zijn ze niet.
Heb zelf ook een boom daar van maar die draagt nog geen vrucht helaas.

In Duitsland zie je veel Abate Fetel en in mindere mate Alexander Lucas in de supermarkt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 12:56:28 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220263594
Blijkbaar is het deze week de week zonder zuivel en vlees. Het doet me deugd dat pas op donderdag te horen, andere jaren werd dat veel meer gepredikt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:47:23 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220264261
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:56 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar is het deze week de week zonder zuivel en vlees. Het doet me deugd dat pas op donderdag te horen, andere jaren werd dat veel meer gepredikt.
Het AD kopt:
quote:
Campagne Week Zonder Vlees was te ‘woke’: ‘Riep irritatie en agressie op’
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220264567
@Barreltje nu je meer achtergrond geeft, is Kaatjes advies een goeie:
ga zelf naar de huisarts. Die kent vast de weg.
En op zoek naar ritme: samen aan de wandel op een vast tijdstip?
Mijn schoonzus doet dat dagelijks met zwager en in het weekend langer.
pi_220264593
Guttegut. Op weg naar een kookwinkel in De Bilt 😉
Belt oudste zwager…dat wordt een uur leuteren anders is de man beledigd.
Man man man.
#lange tenen.
pi_220264967
Wie wat bewaart heeft wat. Ik had het idee om iets te doen met de afscheiding van het balkon, maar dat ding is van kunststof dus kan je niet zoveel. Toen dacht ik om er een klimrek voor planten aan te hangen. Bleek dat ik er nog een in de schuur had. Straks maar eens schoonmaken en aan haakjes ophangen.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:37:03 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220265511
Sterkte @Barreltje , lijkt me wñerg zwaar. Voor hem naruurlijk, maar vooral ook voor jou, daar staat men meestal niet bij stil. Pas goed op jezelf :*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220265596
quote:
80s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:37 schreef flipsen het volgende:
Sterkte @:Barreltje , lijkt me wñerg zwaar. Voor hem naruurlijk, maar vooral ook voor jou, daar staat men meestal niet bij stil. Pas goed op jezelf :*
Dit, knuffel @Barreltje :*
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 16:57:53 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220265628
Ik weet nu ook waarom we allemaal vlondertje zeggen
https://nos.nl/artikel/26(...)indernamen-gewijzigd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:58:36 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220265630
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet nu ook waarom we allemaal vlondertje zeggen
https://nos.nl/artikel/26(...)indernamen-gewijzigd
_O-
pi_220265692
:D

Verder eindelijk goed nieuws :Y
SPOILER: niet quoten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 05-03-2026 17:13:07 ]
pi_220265710
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:24 schreef AnneX het volgende:
Guttegut. Op weg naar een kookwinkel in De Bilt 😉
Belt oudste zwager…dat wordt een uur leuteren anders is de man beledigd.
Man man man.
#lange tenen.
Bluesnichtje kookwinkel?
pi_220265716
En aparte post voor de bijlees.
@Barreltje, dat lijkt me heel pittig om bij 'aan de zijlijn te staan'. Ik vind de tip van Kaatje ook een goede. Ik hoop voor je dat er snel passende hulp komt :* sterkte.

@Blues wauw komt echt dichtbij nu! *O*

@sigme wat zei de dierenarts over de groei van de minimooitjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')