In Rotterdam verre van garantie. Veel bakkers a la bakker Ammerlaan en co die gewoon dezelfde afbakbroden als de Appie krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:58 schreef Ama het volgende:
Ja wie had dat gedacht inderdaad dat het bij de bakker lekkerder zou zijn.
Nouja, er zijn er elk jaar minder helaasquote:Op maandag 2 maart 2026 21:00 schreef Scuidward het volgende:
Pas als mensen hun verjaardag niet meer vieren en geen brood meer eten sterft de bakker uit. Hoewel met die gasprijzen nu ...
Poulier heb je vrijwel nergens. Misschien nog een islampoulier hier, maar verder wel een uitgestorven zaak. Die koopt men tegenwoordig gewoon bij de slagerquote:Op maandag 2 maart 2026 21:01 schreef YoopY het volgende:
Standaard:
De bakker
De poulier
De slager
De groente en fruit boer
Meer heb je niet nodig.
Er zijn ook bakkers die het niet zelf maken, maar vooraf bereide zooi alleen nog even afbakken. Dan heb je dus geen verschil met de AH.quote:
Stel, je woont vrijstaand; een paar kippen en een haan en je hebt al wat. Zeker voor jezelf en familie maar wellicht ook richting poulier.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Poulier heb je vrijwel nergens. Misschien nog een islampoulier hier, maar verder wel een uitgestorven zaak. Die koopt men tegenwoordig gewoon bij de slager
Die van Van Beek op de Meent zijn niet te vreten. Veel te donker en koekje zelf niet op smaak.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In Rotterdam verre van garantie. Veel bakkers a la bakker Ammerlaan en co die gewoon dezelfde afbakbroden als de Appie krijgen.
Mag je 2 miljoen voor aftikken in Rotterdamquote:
Zo veel?quote:Op maandag 2 maart 2026 21:01 schreef YoopY het volgende:
Standaard:
De bakker
De poulier
De slager
De groente en fruit boer
Meer heb je niet nodig.
Van Beek heeft bakkerij enkel voor de sier in de naam staan. Hun appelkanjers zijn van solide titanium gemaakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:48 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Die van Van Beek op de Meent zijn niet te vreten. Veel te donker en koekje zelf niet op smaak.
Van de week nog een gewoon volkorenbrood gehaald bij de bakker. Het bleek 4,70 te kosten. Dan denk je voortaan wel 2x na om naar die bakker te gaan.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, er zijn er elk jaar minder helaas
@LeeHarveyOswald , 4,70 is toch best goedkoop bij de bakker?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van de week nog een gewoon volkorenbrood gehaald bij de bakker. Het bleek 4,70 te kosten. Dan denk je voortaan wel 2x na om naar die bakker te gaan.
Dat ligt er aan of je een industrie brood krijgt voor dat geld, of ambachtelijk product. Zo'n rechthoekje gebakken lucht zoals de supermarkt heeft is veel goedkoper om te maken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
@:leeharveyoswald , 4,70 is toch best goedkoop bij de bakker?
Voor een gewoon volkorenbrood die iets beter smaakt dan bij de supermarkt heb ik dat niet over. Ik ga ook gemiddeld zo'n 2x per maand naar 1 van de filialen van Jordy's en dan haal ik meestal voor 6 Euro een desembrood.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
@:leeharveyoswald , 4,70 is toch best goedkoop bij de bakker?
Dat verschil is er ook nog indd. Ben 6 euro gewend voor een *denk ik* ambachtelijk brood. (Das Brot / Jordy's bakery )quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of je een industrie brood krijgt voor dat geld, of ambachtelijk product. Zo'n rechthoekje gebakken lucht zoals de supermarkt heeft is veel goedkoper om te maken.
Ahh ja. Je hebt het echt over zo'n 'bakkerij' keten die naast de supermarkt staat? Hier heb je ook Ammerlaan en 'de echte bakker' en die krijgen gewoon alle broden van de fabriekquote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor een gewoon volkorenbrood die iets beter smaakt dan bij de supermarkt heb ik dat niet over. Ik ga ook gemiddeld zo'n 2x per maand naar 1 van de filialen van Jordy's en dan haal ik meestal voor 6 Euro een desembrood.
Maar dat heeft duidelijk een meerwaarde voor mij tov alles wat je bij de broodafdeling van de supermarkt kan krijgen.
Bij mij waren ze op het laatst ook een euro of zes. Tarwe iets minder, spelt iets meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat verschil is er ook nog indd. Ben 6 euro gewend voor een *denk ik* ambachtelijk brood. (Das Brot / Jordy's bakery )
Ja, dat zijn van die ketens inderdaad. Supermarkt < Ketenbakker < Ambachtelijke bakker. Ik noem alleen een ambachtelijke bakker een echte bakker, alhoewel zo'n ketenbakker niet altijd heel verkeerd is hoor. Supermarkt daarentegen is gewoon troep.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ahh ja. Je hebt het echt over zo'n 'bakkerij' keten die naast de supermarkt staat? Hier heb je ook Ammerlaan en 'de echte bakker' en die krijgen gewoon alle broden van de fabriek
Wist niet dat Jordy's van Klootwijk was!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mij waren ze op het laatst ook een euro of zes. Tarwe iets minder, spelt iets meer.
Das Brot helemaal prima, Jordy ook wel maar veel grotere schaal en een Klootwijk-zoon. Zoek Ganna Bakery op Instagram op. Die had haar bakkerij in kiev vrijwel klaar toen de oorlog begon, en is naar Rotterdam gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |