abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:06:19 #176
174940 W00fer
Maar echt
pi_220780499
Als je de uitzendingen van Kassa, Boos, Radar enzovoort bekijkt over Tmobile, het vroegere Odido, zie je eigenlijk al wat voor puinhoop het is.

Dat was het al in 2010. En mogelijk daarvoor nog toen het nog Orange was. Dezelfde mensen werken er mogelijk nog steeds.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_221467281
quote:
Dertig phishingcampagnes benutten uitgelekte klantdata van Odido
https://tweakers.net/nieu(...)tdata-van-odido.html

Beveiligingsonderzoekers identificeerden dertig phishingcampagnes waarin cybercriminelen e-mailadressen uit het Odido-datalek misbruiken. Dat meldt beveiligingsbedrijf Hackify aan NU.nl. De gehackte telecomprovider waarschuwde klanten in februari al om alert te zijn op phishing.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221467492
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2026 00:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe klanten in de watten, trouwe klanten in de kou: de dubbele moraal van Ziggo, KPN en Odido

https://www.totaaltv.nl/n(...)-ziggo-kpn-en-odido/?

Om te :r
waarom worden er maar 3 bedrijven genoemd?

ELK nutsbedrijf doet dit
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 31 juli 2026 @ 20:44:15 #179
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_221476068
Het valt wel op, het regent sinds vandaag ineens spam mails.
Wat je gisteren niet gedaan hebt, kun je vandaag nog wel doen.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 20:49:59 #180
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221476120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Fijn ook om te horen dat Odido klanten twee jaar lang dat pakket voor digitale bescherming geeft. Ik weet van niks en heb nog steeds niks gehoord na het eerste mailtje van oh u zat er waarschijnlijk bij, later meer.

Van de week kreeg ik weer mail van ze, want ik ben overgestapt naar een andere provider. Of ik even wilde vertellen hoe ik hun dienstverlening vond en waarom ik wegging. Link naar de evaluatie werkte niet. Echt super geregeld daar allemaal!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 20:56:00 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221476157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Het valt wel op, het regent sinds vandaag ineens spam mails.
Ik krijg sinds kort ook bijna elke dag een SMS met mijn naam erin en een link om allerlei zooi te betalen. Soms niet eens in goed Nederlands.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 21:07:03 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221476267
Even in mijn spambak gekeken...dat is wel richting tsunami aan het gaan ja sinds een paar dagen. Ben ook een aantal keer gebeld door een AI-stem ("Hallo..ik bel je over..een baan!")

Ik kreeg onlangs ook een erg goed gelukte nepmail of ik even contact op kon nemen met HR gezien mijn functiewijziging, met een "contactknop". Ze hadden mijn hele doopceel in een bijgevoegd CV-achtig iets. Of ik even kon doorgeven of dat klopte allemaal. Ze hadden alles goed behalve de precieze werkgever. Ik snap dat mensen daarin tuinen.
pi_221476480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:45 schreef mschol het volgende:

[..]
waarom worden er maar 3 bedrijven genoemd?

ELK nutsbedrijf doet dit
Tientallen jaren bij dezelfde firma's geweest voor gas en elektra. Maar omdat het elk jaar duidelijker werd dat ze schijt hebben aan trouwe klanten ben ik al een aantal jaren aan het switchen. Loopt als een tierelier.

Ben inmiddels ook al aan de derde internetprovider in 4 jaar tijd begonnen. Eveneens een makkie.

Sinds kort de eerste stap gezet door één van onze mobiele providers in te wisselen voor een jaarcontract van de laagste bieder. Ook appeltje eitje gebleken.

Ze vragen, nee ze smeken er gewoon om.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 31-07-2026 22:16:56 ]
-
pi_221477300
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 20:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Fijn ook om te horen dat Odido klanten twee jaar lang dat pakket voor digitale bescherming geeft. Ik weet van niks en heb nog steeds niks gehoord na het eerste mailtje van oh u zat er waarschijnlijk bij, later meer.

Van de week kreeg ik weer mail van ze, want ik ben overgestapt naar een andere provider. Of ik even wilde vertellen hoe ik hun dienstverlening vond en waarom ik wegging. Link naar de evaluatie werkte niet. Echt super geregeld daar allemaal!
Dat soort pakketen zijn een verdienmodel waar Odido zelf aan verdient, bundleware is volgens mij de term die men in de markt daarvoor gebruikt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221490069
Churning heet dat in jargon. Alles wordt gewoon berekend middels de ARPU waarde. Average revenue per user.

Churning rate ligt bij veel providers rond een vaste percentuele waarde.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:05:14 #186
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_221505227
Praktisch elk mailtje dat nu binnenkomt is inmiddels spammail.
Het wordt langzamerhand tijd om een nieuw e-mail adres te nemen.

[ Bericht 13% gewijzigd door gebrokenglas op 05-08-2026 11:13:40 ]
Wat je gisteren niet gedaan hebt, kun je vandaag nog wel doen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:43:01 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221505614
Keer of dertig gebeld afgelopen twee weken, allemaal onbekende nummers. Rete-irritant

Er komt een moment dat ik dus niets meer opneem, en dat dienstverleners zoals zorgorganisaties en publieke toko's die normaal vaak met onbekend nummer bellen een andere vorm van communicatie zullen gaan moeten aannemen om mensen nog te bereiken denk ik...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221505664
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:43 schreef Molo het volgende:
Keer of dertig gebeld afgelopen twee weken, allemaal onbekende nummers. Rete-irritant

Er komt een moment dat ik dus niets meer opneem, en dat dienstverleners zoals zorgorganisaties en publieke toko's die normaal vaak met onbekend nummer bellen een andere vorm van communicatie zullen gaan moeten aannemen om mensen nog te bereiken denk ik...
Wss wordt je zo vaak gebeld omdat je steeds opneemt, krijg je ergens in een criminele data base een vinkje achter je naam. Ik neem nooit zomaar onbekende nummers op, soms block ik ze zelfs. Laatste spam call is van 6 mei.

Mijn spambox van mijn mail loopt wel flink vol nu maar goed zolang ik niet in die folder kijk heb ik er weinig last van.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:02:45 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221505745
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Wss wordt je zo vaak gebeld omdat je steeds opneemt, krijg je ergens in een criminele data base een vinkje achter je naam. Ik neem nooit zomaar onbekende nummers op, soms block ik ze zelfs. Laatste spam call is van 6 mei.

Mijn spambox van mijn mail loopt wel flink vol nu maar goed zolang ik niet in die folder kijk heb ik er weinig last van.
Ik moet er nog wel doorheen omdat er soms wel relevante mail tussen zit. Ben iets aan het verkopen via Marktplaats en meldingen van DM's komen daar ook in terecht.

Onbekende nummers neem ik ook niet meer op tenzij er medische perikelen spelen met familie wat helaas te vaak het geval is dus dan kom je ook niet af van AI-belletjes.

Al met al irritant en op de lange duur en deze schaal ontwrichtend voor de communicatie. :(
pi_221505862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik moet er nog wel doorheen omdat er soms wel relevante mail tussen zit. Ben iets aan het verkopen via Marktplaats en meldingen van DM's komen daar ook in terecht.

Onbekende nummers neem ik ook niet meer op tenzij er medische perikelen spelen met familie wat helaas te vaak het geval is dus dan kom je ook niet af van AI-belletjes.

Al met al irritant en op de lange duur en deze schaal ontwrichtend voor de communicatie. :(
Je kunt emails en afzenders als 'not junk' instellen dan zouden ze voortaan niet meer in je spam box moeten komen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:36:42 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221505961
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik neem niet op :+
Afgeschermde nummers bedoelde ik trouwens, onbekende nummers neem ik trouwens ook nooit op
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:37:18 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221505965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dit dus, totaal!
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:23:37 #193
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221506225
Ik kreeg laatst een mail dat ik bij de personen zat waar meer gevoelige gegevens van zijn gelekt, maar ik heb nog nergens last van gehad. Ik word zelfs aanzienlijk minder vaak gebeld door die robotstemmen die iets brabbelen over crypto's of PayPal oid.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:34:27 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221506278
Telefoontjes nooit last van gehad, maar onbekende nummers of zonder nummerweergave neem ik sowieso nooit op.

Laatste weken wel een stortvloed aan spam (vele tientallen), maar die komen netjes in de spam map terecht, dus 1 keer in de week die map legen.

Nog iets meer dan een half jaar tot mijn abonnement afloopt en dan :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221506519
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Telefoontjes nooit last van gehad, maar onbekende nummers of zonder nummerweergave neem ik sowieso nooit op.

Laatste weken wel een stortvloed aan spam (vele tientallen), maar die komen netjes in de spam map terecht, dus 1 keer in de week die map legen.

Nog iets meer dan een half jaar tot mijn abonnement afloopt en dan :W
same
  woensdag 5 augustus 2026 @ 14:53:33 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221506844
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kreeg laatst een mail dat ik bij de personen zat waar meer gevoelige gegevens van zijn gelekt, maar ik heb nog nergens last van gehad. Ik word zelfs aanzienlijk minder vaak gebeld door die robotstemmen die iets brabbelen over crypto's of PayPal oid.
Misschien weten ze door die extra gegevens dat je op zwart zaad zit en ze dus niet bij jou moeten zijn voor bergen geld?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 14:55:16 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221506877
Vind het wel absurd dat er na die ene email nooit meer communicatie naar mij als klant is geweest.
Afhandeling: onduidelijk
Gevolgen: onduidelijk
Herstel van alles daar: onduidelijk
Preventie voor volgende keer: onduidelijk

Gewoon lekker verstoppertje spelen, net als mijn kind toen ze vier was en snoep had gejat zeg maar :')
  woensdag 5 augustus 2026 @ 14:59:52 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221506976
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:55 schreef Molo het volgende:
Vind het wel absurd dat er na die ene email nooit meer communicatie naar mij als klant is geweest.

Gewoon lekker verstoppertje spelen, net als mijn kind toen ze vier was en snoep had gejat zeg maar :')
Dat.

Eén summier standaardmailtje, die later onvolledig bleek te zijn.

Meer niet.

Dat er gegevens lekken is niet te voorkomen in het internet tijdperk.

Maar het totale gebrek aan communicatie en de minachting en houding naar de klanten toe is voor mij de reden om weg te gaan zodra mijn ano afloopt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:14:15 #199
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221507498
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien weten ze door die extra gegevens dat je op zwart zaad zit en ze dus niet bij jou moeten zijn voor bergen geld?
Komt omdat ze geen inzage hebben in mijn OpenBank rekening mwuahaha. Maar het zal wel een hack zijn geweest van de Amerikanen die de informatie weer hebben doorgespeeld naar criminelen, zodat die dan de schuld zouden krijgen. Wellicht was de hack wel specifiek op mij gericht, zie ik ze best voor aan.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221507563
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:55 schreef Molo het volgende:

Natuurlijk, wat verwacht je dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')