Ik wilde he4m dus maken verleden week, maar ook in de duitse supers stond hij niet meer bij de bakprodukten.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:50 schreef Cruzinats het volgende:
Een van de meest godelijke taarten uit Duitsland.
Vroeger lag die bij iedere supermarkt wel bij het gebak of anders in de vriezer.
Tegenwoordig is het echter carrot cake en red velvet dat de klok slaat en dan heb je nog de Jumbo met hun tyfus vlaaien.
Heb je het met een gen Z'er over schwarzwalder kirsch dan kijken ze je schaapachtig aan, klaarblijkelijk geen idee wat het is.
Deze week maar even de grens over zodat ik mijn gasten tenmiste van een lekker stukje taart kan voorzien.
Mag dit naar CUL?quote:Op maandag 2 maart 2026 15:50 schreef Cruzinats het volgende:
Een van de meest godelijke taarten uit Duitsland.
Vroeger lag die bij iedere supermarkt wel bij het gebak of anders in de vriezer.
Tegenwoordig is het echter carrot cake en red velvet dat de klok slaat en dan heb je nog de Jumbo met hun tyfus vlaaien.
Heb je het met een gen Z'er over schwarzwalder kirsch dan kijken ze je schaapachtig aan, klaarblijkelijk geen idee wat het is.
Deze week maar even de grens over zodat ik mijn gasten tenmiste van een lekker stukje taart kan voorzien.
Mag, maar mag ook hier blijven staan.quote:Op maandag 2 maart 2026 16:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mag dit naar CUL?
Misschien hebben ze daar tips?
Interessant dat die zaak in iedere provincie zit behalve Limburg zelf.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:57 schreef Moonversion het volgende:
gewoon halen bij de multi vlaai
https://www.multivlaai.nl/schwarzwalder-vlaai
Ziet er leuk uit, maar is helemaal niet zo lekker. Net als al die andere taartvarianten met te veel slagroom er op.quote:Op maandag 2 maart 2026 16:20 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind dat echt van die taarten die voor hun aantrekkingskracht volledig moeten leunen op nostalgie.
Je zusje houdt ook van slappe aftrekselquote:Op maandag 2 maart 2026 18:05 schreef Cockwhale het volgende:
Duitse traditionele cheesecake, oftewel käsekuchen, is pas lekker. En nee dat hebben ze gvd ook niet. Alleen die slappe mierzoete Amerikaanse aftreksels
De multivlaai wel de McDonalds onder de taartenbakkers verder. Met goeie banketbakkers kwaliteit heeft het weinig te maken.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:57 schreef Moonversion het volgende:
gewoon halen bij de multi vlaai
https://www.multivlaai.nl/schwarzwalder-vlaai
Hoe kan dat nou. Het is net Oostenrijkse week (ofzo) geweest bij de LIdl. Afgelopen zaterdag stonden bij de Lidl hier nog voldoende dozenquote:Op maandag 2 maart 2026 16:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wilde he4m dus maken verleden week, maar ook in de duitse supers stond hij niet meer bij de bakprodukten.
Wie gaat er nou vrijwillig naar Den Haag?quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb vanmorgen nog excellente Swarzwalder Kirsch gesmikkeld bij de Wiener Konditorei aan Korte Poten te Den Haag.
https://wienerkonditorei.nl/
Moest er zijn voor werk. En als ik ergens moet zijn kijk ik altijd of er ergens fatsoenlijke taart te eten is.quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wie gaat er nou vrijwillig naar Den Haag?
Nu zie ik opeens een ietwat forse VVDer met sigaar voor mequote:Op woensdag 4 maart 2026 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moest er zijn voor werk. En als ik ergens moet zijn kijk ik altijd of er ergens fatsoenlijke taart te eten is.
Ik ben wat je wil dat ik benquote:Op woensdag 4 maart 2026 15:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nu zie ik opeens een ietwat forse VVDer met sigaar voor me
Jij Boomer jijquote:
Schwarzwald ligt niet in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou. Het is net Oostenrijkse week (ofzo) geweest bij de LIdl. Afgelopen zaterdag stonden bij de Lidl hier nog voldoende dozen
Het zal best ooit wel een keer van Oostenrijk geweest zijnquote:Op woensdag 4 maart 2026 16:24 schreef knoopie het volgende:
[..]
Schwarzwald ligt niet in Oostenrijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |