Door prioriteit aan te vragen krijg je eerder een beslissing van het OM. Je krijgt niet een mildere straf door extra te betalen oid. Ik snap deze optie van het OM wel.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:40 schreef Moonversion het volgende:
Is dat niet gewoon misbruik maken van de situatie in het financiële voordeel van de staat?
Eigenlijk wel vreemd want alleen mensen die het kunnen veroorloven kunnen die 1000,- betalen.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:55 schreef Wiedanwel het volgende:
Klok klepel verhaal. De officier moet altijd binnen 10 dagen een beslissing nemen, ongeacht brief.
Als het de eerste keer is, beslist de officier over het algemeen simpelweg dat het rijbewijs een periode ingehouden blijft als straf.
Als je in een brief hard maakt dat je hem echt nodig hebt, dan maak je kans om in plaats van langere inhouding, een hogere boete te krijgen.
Geen misbruik dus, maar gewoon een alternatieve straf als stukje flexibiliteit die je al dan niet gegund wordt.
correct.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 05:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd want alleen mensen die het kunnen veroorloven kunnen die 1000,- betalen.
Ik denk dat t wel mee valt. Tegenwoordig is t 12 euro per 1km/h te hard.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 05:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd want alleen mensen die het kunnen veroorloven kunnen die 1000,- betalen.
en dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:00 schreef 111210 het volgende:
Nou doelde meer op dat je door 1000,- te betalen eigenlijk een soort voorkeursbehandeling krijgt.
Nee, eerste keer 50+ is juist standaard boete *plus* twee maanden rijontzegging.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:23 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik denk dat t wel mee valt. Tegenwoordig is t 12 euro per 1km/h te hard.
Daarnaast is eerste keer juist wel rijbewijs direct terug in 10 dagen… mja alles valt of staat met de situatie en de overtreding
Dit klinkt misschien heel vreemd, maar wat als je gewoon niet te hard rijdt?quote:Op maandag 2 maart 2026 15:40 schreef Moonversion het volgende:
Is dat niet gewoon misbruik maken van de situatie in het financiële voordeel van de staat?
Dus je kan met extra geld, het langer inhouden van een rijbewijs afkopen?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:17 schreef freak1 het volgende:
[..]
dan kan de officier dus zeggen, ik wilde het eigenlijk een maand inhouden + x bedrag als straf, maarja, deze redenen zijn best wel goed. maar je straf moet je nog steeds krijgen. weet je wat, ipv inhouden krijg je bedrag y aan boete er bovenop ipv de maand inhouding. let wel, de inhouding is altijd gepaard met een boete.
heeft dus niets met voorkeursbehandeling te maken.
duidelijk?
nee. maar als je dat wilt lezen, prima.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:36 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dus je kan met extra geld, het langer inhouden van een rijbewijs afkopen?
dikke onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:43 schreef Bugno3 het volgende:
Elke discussie over dat de sanctie bij 50+ te hard niet eerlijk is, is een non-discussie. Meer dan 50 km/u te hard rijden is gewoon crimineel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |