Dit is niet serieus toch?quote:Op zondag 22 maart 2026 10:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon over normale spoor. Gewoon op normale spoor de intercity's cancelen en alleen stoptreinen laten rijden. Snelle treinen alleen over de betuwelijn
Met de "wij weten echt wel hoe we een spoorlijn moeten bouwen"-mentaliteit hebben we nu maar mooi een HSL waar we 120 km/h mogen rijden en waar we nog ettelijke miljoenen in mogen pompen om er weer wat van te maken.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Alsof moerassen buiten Nederland niet bestaan...
Voor degene met dezelfde vraag;quote:Op zaterdag 7 maart 2026 22:10 schreef MTL het volgende:
Ik weet niet wanneer je ov-chipkaart afloopt, maar ik kreeg toevallig vanmorgen voor mijn eigen privé-ov-chipkaart een mailtje van NS of ik een nieuwe pasfoto kon uploaden voor de nieuwe ov-chipkaart die ze mij toe willen sturen.
Mijn ov-chipkaart loopt half mei af.
Als jouw ov-chipkaart later afloopt acht ik de kans aanwezig dat je dan nog eenzelfde soort mail gaat krijgen. Is het eerder dan half mei, dan zal je waarschijnlijk zelf een nieuwe aan moeten schaffen via de website die ik al eerder linkte. Die 7,50 voor de kaart kan je dan via de klantenservice van NS terugkrijgen.
Je moet ook niet een spoorlijn laten aanleggen door een wegenbouwer..quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de "wij weten echt wel hoe we een spoorlijn moeten bouwen"-mentaliteit hebben we nu maar mooi een HSL waar we 120 km/h mogen rijden en waar we nog ettelijke miljoenen in mogen pompen om er weer wat van te maken.
Het is echt ronduit vermoeiend.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de "wij weten echt wel hoe we een spoorlijn moeten bouwen"-mentaliteit hebben we nu maar mooi een HSL waar we 120 km/h mogen rijden en waar we nog ettelijke miljoenen in mogen pompen om er weer wat van te maken.
Ik denk dat een 'gewone' spoorlijn best zou moeten kunnen maar een HSL is wel echt andere koek.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet ook niet een spoorlijn laten aanleggen door een wegenbouwer..
Nee, ook niet. Overigens was het bij de HSL de staat die vond dat het allemaal wel wat minder moeilijk kon, en dat die spooringenieurs veel te behoudend waren. Het was tijd voor de markt, het resultaat is bekend.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat een 'gewone' spoorlijn best zou moeten kunnen maar een HSL is wel echt andere koek.
Betuweroute is van hetzelfde mantra, ligt er een stuk beter bijquote:Op donderdag 26 maart 2026 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Overigens was het bij de HSL de staat die vond dat het allemaal wel wat minder moeilijk kon, en dat die spooringenieurs veel te behoudend waren. Het was tijd voor de markt, het resultaat is bekend.
En binnen budget opgeleverd. Juridische kosten buiten beschouwing gelaten.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Betuweroute is van hetzelfde mantra, ligt er een stuk beter bij
Sluit die nou al fatsoenlijk aan op het Duitse spoor, of is het daar nog steeds niet goed geregeld?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Deugd.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:26 schreef b2py het volgende:
Ik rij tegenwoordig met grote regelmatig langs de A15 en zie echt veel badslippers, doet me echt deugt die vanuit de file te aanschouwen
Ergens achterin 2030 geloof ikquote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Sluit die nou al fatsoenlijk aan op het Duitse spoor, of is het daar nog steeds niet goed geregeld?
Dank voor het demonstreren van wat er mis is gegaan bij de HSL.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Duitse bron: https://www.zeit.de/mobil(...)satz-fernverkehr-gxequote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
NWS / Deutsche Bahn waarschuwt voor slechtere dienstverlening na miljardenve
Nog slechter? Dat kan toch helemaal niet??
Arriva is toch al niet meer van DB?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:46 schreef b2py het volgende:
Dat kan alleen maar betekenen dat Arriva eruit gaat op korte termijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |