abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:17:28 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220390950
Maar laat het bouwen van de infrastructuur alsjeblieft over aan de Fransen :s)
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:27:21 #177
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220391034
ja en het rollend materieel aan de Italianen! *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220391290
Kun je weer op het laatste moment naar de pers-presentatie.
pi_220391350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:17 schreef James1988 het volgende:
Maar laat het bouwen van de infrastructuur alsjeblieft over aan de Fransen :s)
Chinezen mag ook. Zolang we maar goeie contracten met duidelijke aansprakelijkheid hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220391386
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

De mini cabins zijn bedoeld voor reizigers die alleen (of samen) willen reizen en die genoeg hebben aan een plek om te liggen.

"Vroeger" bestond zoiets helemaal niet, en kwam je te liggen in een couchetterijtuig met wildvreemden (tenzij je een heel hokje voor jezelf boekte). Dit is de betaalbaardere variant terwijl je toch meer privacy hebt.
Zo'n privecabine lijkt mij ideaal. Het is veel groter dan mijn tentje dus de afmetingen zijn geen probleem. Zo'n twee jaar geleden zo'n gedeelde cabine met wildvreemden geprobeerd onderweg van Hamburg naar Zweden maar dat doe ik niet weer, dat was gewoon een jeugdherberg op wielen. Het hielp trouwens ook niet dat die smerige currywurst mijn spijsvertering op stelten zette en dat het rijcomfort van het oude hok aanvoelde alsof we door een 800 km lange wisselstraat reden.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:16:56 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220391463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Zo'n privecabine lijkt mij ideaal. Het is veel groter dan mijn tentje dus de afmetingen zijn geen probleem. Zo'n twee jaar geleden zo'n gedeelde cabine met wildvreemden geprobeerd onderweg van Hamburg naar Zweden maar dat doe ik niet weer, dat was gewoon een jeugdherberg op wielen. Het hielp trouwens ook niet dat die smerige currywurst mijn spijsvertering op stelten zette en dat het rijcomfort van het oude hok aanvoelde alsof we door een 800 km lange wisselstraat reden.
Het lijkt mij vooral vervelend als je met wildvreemden in zo'n hokje moet pitten en een van je medepassagiers heeft foute curryworst gegeten en loopt de hele nacht te ruften :')
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:17:37 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220391468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb een HSL netwerk gemaakt zodat we voor een groot stuk al geen nachttrein meer nodig hebben:

[ afbeelding ]
Op alle rode lijnen mag je 320km/u. Berlijn-Amsterdam in 2u rond.
Is het niet goedkoper om de goederen te verbannen van de betuwelijn en de boel te upgraden naar HSL?
pi_220391527
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is het niet goedkoper om de goederen te verbannen van de betuwelijn en de boel te upgraden naar HSL?
Denk dat het vanaf Rotterdam niet uitkan. In mijn droomsituatie pakken we het aan zoals de Chinezen/Fransen maar dan zoals de Britten HS2 bouwen; dat is niet voor niets zo duur, je mag echt overal 360km/u. Dat is misschien iets overdreven maar best de moeite van het onderzoeken waard als de omgeving het niet heel moeilijk zou maken, maar 320km/u doorgaand van zowel Amsterdam naar Berlijn als Amsterdam naar Parijs moeten we gewoon werk van maken.

2 uur om van hoofdstad in hoofdstad te komen. Bijvoorbeeld Amsterdam-Parijs, Het liefst 1 treinpaar per uur. Aangevuld met 1 treinpaar dat via de luchthavens gaat. 1 die via de luchthavens, en Zaventem+Brussel Zuid gaat, aangevuld met 1 die ook in Rotterdam en Antwerpen stopt.

Blijven er nog 8 treinpaden over te gebruiken voor verdere bestemmingen dan Parijs, twee voor Londen? Een voor Italië, een voor Spanje, zoiets. Dan nog 4 NL en NL-BE-only treinen per uur en dan zit je mooi vol. Spoorlijn betaalt zich binnen notime terug.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220391717
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het lijkt mij vooral vervelend als je met wildvreemden in zo'n hokje moet pitten en een van je medepassagiers heeft foute curryworst gegeten en loopt de hele nacht te ruften :')
:)
Precies dat. En dat probeer je dan op te houden want je wilt ook niet de hele nacht in- en uitlopen en zo je medepassagiers wakker houden.
Toen het eenmaal licht was ben ik bij de achterdeur gaan zitten, beetje staren naar het landschap.
pi_220391764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb een HSL netwerk gemaakt zodat we voor een groot stuk al geen nachttrein meer nodig hebben:

[ afbeelding ]
Op alle rode lijnen mag je 320km/u. Berlijn-Amsterdam in 2u rond.
Ik heb wel een idee hoe we vervoer over zo'n rechte lijn noemen, een vliegtuig.
pi_220391769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]
Ik heb wel een idee hoe we vervoer over zo'n rechte lijn noemen, een vliegtuig.
Je moeder is een vliegtuig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220391775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Chinezen mag ook. Zolang we maar goeie contracten met duidelijke aansprakelijkheid hebben.
Vooral duidelijke eisen die niet na gunning nog worden aangepast. Dan wordt het duur, complex en kost het klauwen met tijd.
pi_220391787
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is het niet goedkoper om de goederen te verbannen van de betuwelijn en de boel te upgraden naar HSL?
En waar ga je die goederentreinen bewaren? Betuweroute is goedkoopste oplossing om grootschalige uitbreidingen op het spoor te voorkomen door langzame treinen die nooit stoppen te scheiden van snellere treinen die regelmatig stoppen.
pi_220391794
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:49 schreef b2py het volgende:

[..]
Vooral duidelijke eisen die niet na gunning nog worden aangepast. Dan wordt het duur, complex en kost het klauwen met tijd.
Welkom in ieder ICT-overheidsproject holadijee.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220391836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Welkom in ieder ICT-overheidsproject holadijee.
Gewoon uberhaupt iedere aanbesteding, zeker waar een publieke dienst bij betrokken is.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 20:25:45 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220392052
2 uur is misschien iets te optimistisch maar als je flink aan de bak gaat is 3 uur misschien wel haalbaar?

Amsterdam - Berlijn is min of meer even ver als Lille - Lyon. En dat kun je in 3 uur doen, inclusief stops in de regio Parijs (CDG Airport en Marne la Vallee - Disney).
pi_220392197
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 20:25 schreef James1988 het volgende:
2 uur is misschien iets te optimistisch maar als je flink aan de bak gaat is 3 uur misschien wel haalbaar?

Amsterdam - Berlijn is min of meer even ver als Lille - Lyon. En dat kun je in 3 uur doen, inclusief stops in de regio Parijs (CDG Airport en Marne la Vallee - Disney).
Ik denk dat 2 uur gewoon haalbaar is als we van begin tot eind een HSL aanleggen. om steden heen met aan- en aftakkingen voor treinen die onderweg stoppen. Er moet ook duidelijk iets om Rotterdam heen en Antwerpen-Brussel Zuid.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 22 maart 2026 @ 10:02:33 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_220403416
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is het niet goedkoper om de goederen te verbannen van de betuwelijn en de boel te upgraden naar HSL?
Goed plan. Die goederen kunnen gewoon over de weg. Ik gok dat er 50 goederentreinen per dag rijden, die elk 50 vrachtwagens vervangen. Elke dag 2500 vrachtwagens extra op de weg lijkt me een topidee. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 maart 2026 @ 10:08:01 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220403450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 19:50 schreef b2py het volgende:

[..]
En waar ga je die goederentreinen bewaren? Betuweroute is goedkoopste oplossing om grootschalige uitbreidingen op het spoor te voorkomen door langzame treinen die nooit stoppen te scheiden van snellere treinen die regelmatig stoppen.
Gewoon over normale spoor. Gewoon op normale spoor de intercity's cancelen en alleen stoptreinen laten rijden. Snelle treinen alleen over de betuwelijn
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:23:10 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220403553
Dan zou je er alsnog een laag bij tussen moeten hebben als je de HST minder wilt laten stoppen. Dan is het geen IC meer maar sneltrein, schiet je ook niets mee op. Als je van Amersfoort naar Deventer wilt, wil je niet bij elke stoeptegel stoppen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:24:54 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220403571
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:17 schreef James1988 het volgende:
Maar laat het bouwen van de infrastructuur alsjeblieft over aan de Fransen :s)
Kunnen die bouwen op bodems zoals we die in Nederland hebben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 maart 2026 @ 15:12:30 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220405543
Vast wel, Systra is geen kleintje :P
  zondag 22 maart 2026 @ 17:18:45 #198
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220407003
Een 'Regionalzug' tussen Aachen en Hamm, is afgelopen avond bij Kamen op een stapel betonplaten geknald die op het spoor lagen. Gelukkig zag de machinist het op tijd en remde zodanig dat er geen gewonden waren. Trein is wel klaar.
De politie (en veiligheidsdienst) onderzoekt of het een 'aanslag' is.

https://www.bild.de/regio(...)fd7eb2e790aa61152572
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220408156
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kunnen die bouwen op bodems zoals we die in Nederland hebben?
Er is genoeg door grote Franse bouwers gebouwd in Nederland
pi_220412739
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kunnen die bouwen op bodems zoals we die in Nederland hebben?
We kunnen op iedere bodem bouwen, de vraag is alleen hoeveel geld we bereid zijn om eraan uit te geven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')