abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220369690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:49 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En in België moet je ook nog maar afwachten of ze jouw taal wel spreken.
"Hallo, er staat een vrachtwagen vast op overweg blabla"
"Euh, je ne comprend pas..."
klik, tuut - tuut - tuut
Dat dorpje ligt in het Nederlandse gedeelte van Belgie.

Ik weet niet hoe die noodlijn geregeld is in Belgie, maar ik mag toch aannemen dat Nederlands en Frans sowieso gesproken word.
Naast trouwens Engels, wat ook iedereen in NL wel zou moeten kunnen spreken.
  woensdag 18 maart 2026 @ 08:13:17 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220369855
Heeft iemand ervaring met de Nightjet naar Zurich? Als ik een abteil für 1 person boek in de Schlafwagen zit ik alleen in hokje toch? Ik neem aan van wel maar vind het verwarrend want bij een couchette kan je specifiek kiezen voor privé :@

  woensdag 18 maart 2026 @ 08:20:03 #128
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220369893
Dat is een hokje voor jezelf ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:40:46 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220371281
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2026 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is een hokje voor jezelf ja :Y
Tof! Dank voor bevestiging :D eerste keer nachttrein dus wil wel het juiste boeken :T

Ticket is geboekt :D
pi_220373847
Grappig das allemaal best betaalbaar.

Ik zat ook na te denken over een lang weekend naar Regensburg/Amberg maar die nachttrein komt zo onmogelijk vroeg aan daar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 maart 2026 @ 18:27:24 #131
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220373910
Wat is de baanvaksnelheid bij Bünde eigenlijk? 200? Zag net een vectron met een sleep talgo (?) Voorbij komen en het had er aardig de sokken in :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 18 maart 2026 @ 18:37:45 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220373967
Aldus Wikipedia is Rheine-Lohne 140km/u. Verbaast mij ook, ik wist dat het geen 200km/u is (dat is pa na Hannover vanuit NL) maar had wel gedacht dat het 160km/u zou zijn.

https://de.wikipedia.org/(...)B6hne%E2%80%93Rheine
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220373989
Ja, vanaf Löhne is het 160km/u tot net voorbij de scherpe bocht bij Bückeburg. Dan 200 tot net voor Hannover Habufff.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 maart 2026 @ 18:43:42 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220374005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, vanaf Löhne is het 160km/u tot net voorbij de scherpe bocht bij Bückeburg. Dan 200 tot net voor Hannover Habufff.
Bückeburg! Afgelopen zomer nog over de Zuidplasrotonde aldaar gereden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 18 maart 2026 @ 20:17:37 #135
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220375025
Zuidplasrotonde? Is dat een ding? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 maart 2026 @ 21:13:37 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220375471
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220375527
Jeetje wat een feest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 18 maart 2026 @ 22:05:12 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220376027
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig das allemaal best betaalbaar.

Ik zat ook na te denken over een lang weekend naar Regensburg/Amberg maar die nachttrein komt zo onmogelijk vroeg aan daar.
Ja! Viel mij ook alles mee. Al is dit wel 5,5 maand vantevoren dus nog goedkoop tarief. Als ik iets over een maand zou kiezen is het 100 ekkies duurder. Een dagtrein kan ook wel maar dan heb ik veel overstappen en moet ik extra hotelovernachting. De totaalprijs is met hotel erbij vergelijkbaar met wat ik nu heb maar scheelt hoop gestress qua overstappen, dikke win dus!

En ja. Als je onderweg moet uitstappen kom je op achterlijk vroeg tijdstip aan. Maar voor doorreis is dit ideaal. De planner wil mij eigenlijk laten overstappen op een poeptijdstip in Basel maar ik ga gewoon door naar Zurich en stap daar wel over.
pi_220377282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig das allemaal best betaalbaar.

Noem je dat betaalbaar?
Dat is wel een heel duur trein/hotel ticket zeg.
pi_220378195
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Noem je dat betaalbaar?
Dat is wel een heel duur trein/hotel ticket zeg.
Ja dat noem ik betaalbaar om in een privéhotelkamer 1100/1300km te reizen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:54:16 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220379391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Noem je dat betaalbaar?
Dat is wel een heel duur trein/hotel ticket zeg.
Vliegen is niet veel goedkoper hoor, zeker niet als de vervolgreis vanaf Zürich er nog bij komt:


En nu hoef ik niet vroeg op Schiphol te zijn.
In de trein lekker chill filmpje kijken met biertje, lekker pitten, ontbijtje naar binnen werken en vervolgens uitgerust uitstappen in Zürich. Dikke prima lijkt mij hoor.
pi_220379714
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vliegen is niet veel goedkoper hoor, zeker niet als de vervolgreis vanaf Zürich er nog bij komt:
[ afbeelding ]

En nu hoef ik niet vroeg op Schiphol te zijn.
In de trein lekker chill filmpje kijken met biertje, lekker pitten, ontbijtje naar binnen werken en vervolgens uitgerust uitstappen in Zürich. Dikke prima lijkt mij hoor.
Ik zeg ook niet dat het niet een fijne ervaring kan zijn :)
Alleen dat ik het niet zou omschrijven als erg goedkoop.

Maar retour reis is met de trein ook nodig toch?
Of is die prijs retour?
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:30:33 #143
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220379771
Het is een hoop geld ja. Maar er zijn keuzes. En als je het grote plaatje bekijkt met alles wat erbij komt trein vs vliegen, nou dan is het best een aantrekkelijk idee. Misschien heb je wel veel bagage mee of zo, dan is vliegen al snel onbetaalbaar tegenwoordig. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ja, startbaan tot landingsbaan is VEEL sneller dan station tot station :Y Dat klopt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220380047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is een hoop geld ja. Maar er zijn keuzes. En als je het grote plaatje bekijkt met alles wat erbij komt trein vs vliegen, nou dan is het best een aantrekkelijk idee. Misschien heb je wel veel bagage mee of zo, dan is vliegen al snel onbetaalbaar tegenwoordig. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ja, startbaan tot landingsbaan is VEEL sneller dan station tot station :Y Dat klopt :Y
Klopt.

Het is simpelweg voorkeur, in combinatie met kosten en bv tijd.

Als treinen goedkoper is dan zou ik het ook wel (eens) overwegen.
Maar zeker voor langere afstanden weegt het het voor mij absoluut niet tegen elkaar op. Qua tijd en kosten vaak dan ook.

En ik vind de hele ervaring van vliegen gewoon super leuk. Ook al heb ik al vaak gevlogen, elke keer weer blijft het heel mooi. En ik vind vliegvelden ook gewoon leuk, grote steden op zichzelf. Lekker even biertje met zicht op de vliegtuigen ^O^

Maar goed zo´n nachttrein zou mij ook wel interesseren.
Het 1e punt wat ik maakte was eigenlijk ook puur dat het niet zo zeer goedkoop is. Maar dat hoeft niets af te doen aan iets.
pi_220380064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Noem je dat betaalbaar?
Dat is wel een heel duur trein/hotel ticket zeg.
Het is 1 nacht hotel dat je niet hoeft te betalen + een vliegticket. Zoveel zal het verschil ook niet zijn, zeker niet met Zwitserland.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:55:48 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220380072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het niet een fijne ervaring kan zijn :)
Alleen dat ik het niet zou omschrijven als erg goedkoop.

Maar retour reis is met de trein ook nodig toch?
Of is die prijs retour?
Is enkele reis.

Zitplaats is goedkoper (35 euro dacht ik?) maar dan kom je brak aan. Of gedeelde couchette voor 50 kan ook. Dit wat ik heb is een duurdere optie maar ik heb dan ook gekozen voor privé en wat meer luxe. Ik vind het de prijs wel waard. Zeker het gebrek aan stress met zo'n nachttrein.

MAar wat zou voor jou de max zijn voor een reis Amsterdam - Zürich met welk vervoersmiddel dan ook.
pi_220380158
Vliegen wordt ook zwaar gesubsidieerd terwijl internationale langeafstandstreinen zich meestal zelf moeten bedruipen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220380183
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef Starhopper het volgende:

Zitplaats is goedkoper (35 euro dacht ik?) maar dan kom je brak aan. Of gedeelde couchette voor 50 kan ook. Dit wat ik heb is een duurdere optie maar ik heb dan ook gekozen voor privé en wat meer luxe. Ik vind het de prijs wel waard. Zeker het gebrek aan stress met zo'n nachttrein.
Heb je dan wel gedeelde wc en douche?
pi_220380200
Ja. Douche weet ik trouwens niet maar die heb je wel op het aankomststation Zürich HB.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220380219
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja. Douche weet ik trouwens niet maar die heb je wel op het aankomststation Zürich HB.
Ideaal dat je al een eigen wc hebt gedurende de rit.
En dat je kan douche in Zurich. Al zal dat geen prive douche zijn, is even opfrissen wel fijn denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')