Dat dorpje ligt in het Nederlandse gedeelte van Belgie.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:49 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En in België moet je ook nog maar afwachten of ze jouw taal wel spreken.
"Hallo, er staat een vrachtwagen vast op overweg blabla"
"Euh, je ne comprend pas..."
klik, tuut - tuut - tuut
Tof! Dank voor bevestigingquote:
Bückeburg! Afgelopen zomer nog over de Zuidplasrotonde aldaar gereden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, vanaf Löhne is het 160km/u tot net voorbij de scherpe bocht bij Bückeburg. Dan 200 tot net voor Hannover Habufff.
Ja! Viel mij ook alles mee. Al is dit wel 5,5 maand vantevoren dus nog goedkoop tarief. Als ik iets over een maand zou kiezen is het 100 ekkies duurder. Een dagtrein kan ook wel maar dan heb ik veel overstappen en moet ik extra hotelovernachting. De totaalprijs is met hotel erbij vergelijkbaar met wat ik nu heb maar scheelt hoop gestress qua overstappen, dikke win dus!quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig das allemaal best betaalbaar.
Ik zat ook na te denken over een lang weekend naar Regensburg/Amberg maar die nachttrein komt zo onmogelijk vroeg aan daar.
Noem je dat betaalbaar?quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig das allemaal best betaalbaar.
Ja dat noem ik betaalbaar om in een privéhotelkamer 1100/1300km te reizen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem je dat betaalbaar?
Dat is wel een heel duur trein/hotel ticket zeg.
Vliegen is niet veel goedkoper hoor, zeker niet als de vervolgreis vanaf Zürich er nog bij komt:quote:Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem je dat betaalbaar?
Ik zeg ook niet dat het niet een fijne ervaring kan zijnquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vliegen is niet veel goedkoper hoor, zeker niet als de vervolgreis vanaf Zürich er nog bij komt:
[ afbeelding ]
En nu hoef ik niet vroeg op Schiphol te zijn.
In de trein lekker chill filmpje kijken met biertje, lekker pitten, ontbijtje naar binnen werken en vervolgens uitgerust uitstappen in Zürich. Dikke prima lijkt mij hoor.
Klopt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is een hoop geld ja. Maar er zijn keuzes. En als je het grote plaatje bekijkt met alles wat erbij komt trein vs vliegen, nou dan is het best een aantrekkelijk idee. Misschien heb je wel veel bagage mee of zo, dan is vliegen al snel onbetaalbaar tegenwoordig. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, startbaan tot landingsbaan is VEEL sneller dan station tot stationDat klopt
Het is 1 nacht hotel dat je niet hoeft te betalen + een vliegticket. Zoveel zal het verschil ook niet zijn, zeker niet met Zwitserland.quote:Op donderdag 19 maart 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Noem je dat betaalbaar?
Is enkele reis.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet een fijne ervaring kan zijn
Alleen dat ik het niet zou omschrijven als erg goedkoop.
Maar retour reis is met de trein ook nodig toch?
Of is die prijs retour?
Heb je dan wel gedeelde wc en douche?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef Starhopper het volgende:
Zitplaats is goedkoper (35 euro dacht ik?) maar dan kom je brak aan. Of gedeelde couchette voor 50 kan ook. Dit wat ik heb is een duurdere optie maar ik heb dan ook gekozen voor privé en wat meer luxe. Ik vind het de prijs wel waard. Zeker het gebrek aan stress met zo'n nachttrein.
Ideaal dat je al een eigen wc hebt gedurende de rit.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja. Douche weet ik trouwens niet maar die heb je wel op het aankomststation Zürich HB.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |