abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:46:18 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303092
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Is er zo iets bijzonders kapot dan dat het custom made is?
ja, meerdere hogesnelheidswissels
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:48:19 #102
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220303101
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
ja, meerdere hogesnelheidswissels
Die zullen op meer plekken liggen. Snap dan weer niet zo goed dat dat custom made is.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:51:50 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303121
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:48 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Die zullen op meer plekken liggen. Snap dan weer niet zo goed dat dat custom made is.
Zou je zeggen, maar toch zitten in al die wissels kleine verschillen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:56:14 #104
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220303161
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Zou je zeggen, maar toch zitten in al die wissels kleine verschillen
Er zal vast logica achter zitten. Zeg vooral dat ik die niet zie ;)
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 9 maart 2026 @ 21:37:46 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220303373
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
ja, meerdere hogesnelheidswissels
Als ik kijk op sporenplan.nl liggen in dat gebied alleen maar 80 km/u-wissels. Noem ik niet echt snel. Wel eentje met beweegbaar puntstuk (305) dus als die aan gort is wordt het leuk.

Maar wat ik nog niet snap: hoe is die trein gereden? Op de foto die op prorail.nl te zien is lijkt het erop dat de trein vanaf Tilburg is gekomen vanaf het rechterspoor, maar hoezo staat de voorkant van de trein dan op het linkerspoor en de rest op het rechter? :?
pi_220303403
Ineens is de reistijd van de stoptrein Alkmaar-Haarlem 13 minuten langer. 10 minuten extra stilstaan bij Uitgeest en 3 minuten extra bij Beverwijk.
De hele week.... Ongetwijfeld zal het met werkzaamheden elders te maken hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 21:50:20 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303436
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:37 schreef James1988 het volgende:

[..]
Als ik kijk op sporenplan.nl liggen in dat gebied alleen maar 80 km/u-wissels. Noem ik niet echt snel. Wel eentje met beweegbaar puntstuk (305) dus als die aan gort is wordt het leuk.

Maar wat ik nog niet snap: hoe is die trein gereden? Op de foto die op prorail.nl te zien is lijkt het erop dat de trein vanaf Tilburg is gekomen vanaf het rechterspoor, maar hoezo staat de voorkant van de trein dan op het linkerspoor en de rest op het rechter? :?
Als ik Sporenplan bekijk dan was het de bedoeling om de trein daar op het linkerspoor te krijgen. Kennelijk is er iets mis gegaan met wissel 305A/305B en daarna is wissel 303 bereden en daarmee mogelijk ook beschadigd

https://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 22:58:31 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220303871
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Als ik Sporenplan bekijk dan was het de bedoeling om de trein daar op het linkerspoor te krijgen. Kennelijk is er iets mis gegaan met wissel 305A/305B en daarna is wissel 303 bereden en daarmee mogelijk ook beschadigd

https://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Maar volgens sporenplan.nl is dat een bedienbare kruising, geen overloopmogelijkheid (die ligt al bij wissels 309/311).

En 'buiten' ziet het er zo uit:


Of een video:
Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 23:26:41 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303981
ah ja, ik zie het. Maakt het nog bizarder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220304622
Deze trein was afkomstig van spoor BE (Vught), reed linkerspoor naar Den Bosch (spoor CI) en heeft halverwege het beweegbare kruis (“wissel” 305A) meegepakt. Omdat het achterste wagonnetje daardoor is gedraaid lijkt het alsof de hele trein uit Tilburg komt maar dat is niet het geval (dan zou de volledige trein tot dat punt al verkeerd gereden zijn en had-ie wel een stuk eerder stilgestaan).

Dat bewegende kruis is custom-made en uniek qua formaat omdat er niks anders paste in de tijdelijke sporenlayout daar.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 07:56:47 #111
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220304649
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelen
Als ik dat van tevoren kan zien kan een spoorbouwer dat ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 maart 2026 @ 09:39:01 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220305252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 07:51 schreef Ireyon het volgende:
Deze trein was afkomstig van spoor BE (Vught), reed linkerspoor naar Den Bosch (spoor CI) en heeft halverwege het beweegbare kruis (“wissel” 305A) meegepakt. Omdat het achterste wagonnetje daardoor is gedraaid lijkt het alsof de hele trein uit Tilburg komt maar dat is niet het geval (dan zou de volledige trein tot dat punt al verkeerd gereden zijn en had-ie wel een stuk eerder stilgestaan).

Dat bewegende kruis is custom-made en uniek qua formaat omdat er niks anders paste in de tijdelijke sporenlayout daar.
Ahja, dat klinkt wel logisch. En inderdaad, door de manier waarop die achterste wagon daar staat lijkt het alsof hij uit Tilburg kwam. Niet dus :s)
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:32:08 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220307270
Volgens SpoorPro.nl zou de ontspoorde werktrein onderweg zijn vanaf 's-Hertogenbosch naar de werkplek, en zou er "iets" fout zijn gegaan t.h.v. Vught aansluiting waardoor de ene helft richting Eindhoven en de andere helft richting Tilburg ging.

Daar klopt echt helemaal geen klap van als je kijkt naar de foto's _O-

https://www.spoorpro.nl/s(...)bij-vught-optsporen/
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:03:02 #114
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220307494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:32 schreef James1988 het volgende:
waardoor de ene helft richting Eindhoven en de andere helft richting Tilburg ging.
Vleugeltreinen. Glippen. Heel normaal anno 1872 ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:07:45 #115
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220324178
rijdt het weer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220325772
Als ik naar de kaart kijk lijkt het daar wel op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220350815
Het voelde als een herhaling maar alsnog van genoten dankjewel voor het delen Adrie!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 15 maart 2026 @ 19:38:07 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220351487
Volgens mij kende ik hem ook al...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220353377
Het staat er bij: 28 juni 2021
pi_220357238
Oef!

Beelden tonen hoe vrachtwagen klem komt te zitten tussen de slagbomen van spoorweg en hoe trein de aanrijding niet kan vermijden
De vrachtwagenchauffeur kon nog net een beetje achteruit rijden en dat heeft hem mogelijk het leven gered. In het West-Vlaamse Anzegem is maandagochtend een trein tegen een vrachtwagen gereden. Dat gebeurde ter hoogte van de Statiestraat, waar het voertuig de overweg niet meer op tijd kon ontvluchten nadat een bus van De Lijn - die al voorbij de overweg was - voor hem in panne viel. Een trein schampte de vrachtwagen. Er vielen geen gewonden.

https://www.hln.be/anzege(...)~aad9c7bc/?slug_rd=1
pi_220358970
Geluk dat de chauffeur nog ruimte kon maken, hij had ook uit kunnen stappen en de vrachtwagen laten staan. Dan was de klap veel groter geweest dan alleen wat schampen.
Dat mannetje dat aan het einde rechts nog even in beeld verschijnt heeft ook erg veel geluk gehad, je ziet de onderdelen op hem af vliegen.

quote:
"Spijtig dat het noodnummer 1711 niet werd gebeld", zegt Thomas Baeken van spoorwegbeheerder Infrabel. Hij wijst erop dat er met ruim 1 minuut nog voldoende tijd was om de verkeersleiding te waarschuwen.
Lijkt mij wat optimistisch? In 1 minuut opbellen, uitleggen wat er aan de hand is en waar en daarna het treinverkeer nog stilleggen?

[ Bericht 41% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 16-03-2026 17:39:49 (toevoeging) ]
  maandag 16 maart 2026 @ 18:09:32 #123
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220359249
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Geluk dat de chauffeur nog ruimte kon maken, hij had ook uit kunnen stappen en de vrachtwagen laten staan.
Deze waardeloze poepzak rijdt een overweg op voordat er ruimte is aan de overkant. Rijverbod tot de dood erop volgt. Totaalidioot :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220364048
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

Lijkt mij wat optimistisch? In 1 minuut opbellen, uitleggen wat er aan de hand is en waar en daarna het treinverkeer nog stilleggen?
Nou inderdaad...

Je moet je mobiel er nog bij pakken, het noodnummer erbij pakken (als je die uberhaupt al weet), bellen, iemand moet snel opnemen, jij moet uitleggen hoe en wat, de ander alles stop zetten.

In de meest perfecte situatie zal het wellicht kunnen, maar dan ben je wel erg optimistisch.
pi_220366588
En in België moet je ook nog maar afwachten of ze jouw taal wel spreken.
"Hallo, er staat een vrachtwagen vast op overweg blabla"
"Euh, je ne comprend pas..."
klik, tuut - tuut - tuut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')