abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 19:09:02 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220285637
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:56 schreef James1988 het volgende:
Strukton's Trackbot is klaar voor actie en zal worden ingezet op de noordelijke nevenlijnen :s)

De Trackbot is een robot die automatisch gaten boort in dwarsliggers om vervolgens balises en assentellers te plaatsen, wat nodig is voor de uitrol van ERTMS. Hierdoor hoeven mensen niet meer met zware boormachines het spoor in, want dat werk doet de robot.

Video:
https://vimeo.com/966521620
Goed idee om zoiets door een robot te laten doen en het ook gelijk goed te digitaliseren. Zonder dit soort innovaties kost een ombouw een stuk meer tijd.

De afgelopen tijd zijn er meer mooie innovaties geweest en dat zal nog flink door moeten gaan nu het vinden van vakmensen lastiger wordt en het spoor voor een enorme vernieuwingsslag staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220286736
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:38 schreef MTL het volgende:

[..]
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.
Ik heb hem zojuist gewijzigd @MTL naar een betaald abonnement, gezien ik meer met de trein ga reizen.
Ik heb sinds vandaag NS flex dal voordeel.

Regelt NS dan wel de nieuwe chipkaart ivm betaald abonnement, of is het verstandig dat ik dat zelf doe?
  Moderator zaterdag 7 maart 2026 @ 21:33:07 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220287173
Afgelopen week las ik trouwens op FB dat de SBB meerdere Vectrons voor binnenlands goederen verkeer terug bracht naar de leasemaatschappij. Vervoer liep iets terug en verkoop van 620's (en 420?) aan de Zweden ging niet meer door. Die 620's hadden net een nieuwe revisie dus ja, logische keuze om door te rijden met iets dat al betaald is.

420/620's zijn voor mij ook echt het toonbeeld voor de Zwitserse trein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220287566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 21:03 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik heb hem zojuist gewijzigd @:MTL naar een betaald abonnement, gezien ik meer met de trein ga reizen.
Ik heb sinds vandaag NS flex dal voordeel.

Regelt NS dan wel de nieuwe chipkaart ivm betaald abonnement, of is het verstandig dat ik dat zelf doe?
Wat stond erbij toen je je abo afsloot?
pi_220287644
Ik weet niet wanneer je ov-chipkaart afloopt, maar ik kreeg toevallig vanmorgen voor mijn eigen privé-ov-chipkaart een mailtje van NS of ik een nieuwe pasfoto kon uploaden voor de nieuwe ov-chipkaart die ze mij toe willen sturen.
Mijn ov-chipkaart loopt half mei af.
Als jouw ov-chipkaart later afloopt acht ik de kans aanwezig dat je dan nog eenzelfde soort mail gaat krijgen. Is het eerder dan half mei, dan zal je waarschijnlijk zelf een nieuwe aan moeten schaffen via de website die ik al eerder linkte. Die 7,50 voor de kaart kan je dan via de klantenservice van NS terugkrijgen.
pi_220287855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Wat stond erbij toen je je abo afsloot?
Alleen dat ze het abonnement hebben omgezet. Eb gekoppeld wordt aan mijn kaartnummer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:10 schreef MTL het volgende:
Ik weet niet wanneer je ov-chipkaart afloopt, maar ik kreeg toevallig vanmorgen voor mijn eigen privé-ov-chipkaart een mailtje van NS of ik een nieuwe pasfoto kon uploaden voor de nieuwe ov-chipkaart die ze mij toe willen sturen.
Mijn ov-chipkaart loopt half mei af.
Als jouw ov-chipkaart later afloopt acht ik de kans aanwezig dat je dan nog eenzelfde soort mail gaat krijgen. Is het eerder dan half mei, dan zal je waarschijnlijk zelf een nieuwe aan moeten schaffen via de website die ik al eerder linkte. Die 7,50 voor de kaart kan je dan via de klantenservice van NS terugkrijgen.
Top. Dan is het duidelijk hoe het werkt.
Mijn ov chipkaart loopt begin juni af. Dan zal ook bij mij ns de vervanging regelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door cinderloom op 08-03-2026 10:23:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2026 @ 19:15:32 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220295647
Hoppa. Morgen ook geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg en tussen Den Bosch en Boxtel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 maart 2026 @ 19:57:25 #83
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220295934
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Eerst reden er tot morgenochtend geen treinen, dat is al opgerekt naar maandagochtend. Zou me verbazen als er voor donderdag wat rijdt.
quote:
Ook morgen rijden er nog geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg en tussen Den Bosch en Boxtel, meldt de NS.
:O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 20:11:12 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220296016
Gelukkig kosten diesel en benzine bijna niks op het moment, voor de mensen die wel een keuze hebben. :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 maart 2026 @ 20:21:20 #85
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220296077
thuiswerken jeej *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 maart 2026 @ 21:10:37 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220296365
Ik ben benieuwd of het dinsdag wel rijdt, want dan wil ik naar kantoor gaan en moet ik daarlangs.

Zo niet dan werk ik vanuit huis. :s)
pi_220297026
Waarom is Den Bosch - Boxtel ook gestremd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 maart 2026 @ 22:48:55 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220297062
Omdat het bij Vught Aansluiting is gebeurd en daar beide sporen gestremd zijn. Dan liggen er dus gelijk 2 trajecten uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220297074
Er is een wissel beschadigd meldt Omroep Brabant.
pi_220297195
Er is in Glasgow ietsjes meer beschadigd meldt The Sun.

https://www.thesun.co.uk/(...)aze-glasgow-central/
pi_220299087
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)

Ook het aantal passagiers steeg behoorlijk sinds Arriva er reed.

Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen :X
Qua uitval en dergelijke vind ik Arriva wel goed idd.
Maar qua trein zelf? Altijd NS. Die van Arriva zijn leuk als sprinter voor hele kleine stukjes.
Maar verder niet bepaald fijne treinen.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:51:14 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220301487
Ook de nieuwe NS treinen zullen niet veel beter zijn denk ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 16:53:24 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220301499
Oude treinen zijn een stuk beter, over oude treinen gesproken: TRI heeft de 103 222 van Railadventure overgenomen _O_
https://railcolornews.com(...)of-tri-train-rental/

Verder rijdt TRI op de RE10 in NRW wat extra treintjes met een 218 O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220301537
In de spits kortere treinen;

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ts-althans-dat-hoopt

Klinkt tegenstrijdig.
Maar er zal wel over nagedacht zijn
pi_220302068
Warrig verhaal bij RTL (de link naar het filmpje van de NS is duidelijker, ff naar onder scrollen) maar het komt erop neer dat het aantal verstoringen zo groot is dat de treinlengteplanning te vaak in de soep loopt. Lange en korte treinen rijden vaak niet op het moment en plaats waar ze bedoeld waren, dus geven ze het inplannen maar helemaal op en laten treinen van gemiddelde lengte rijden. Uit een computersimulatie blijkt dat dan de gemiddelde kans op een zitplaats toeneemt, een proef van een maand moet uitwijzen of dat ook in werkelijkheid zo is.
  maandag 9 maart 2026 @ 19:32:20 #96
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220302391
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
[..]
:O
Whoopsie, nog een dagje :s)

https://nos.nl/artikel/26(...)den-bosch-en-tilburg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:38:02 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303043
quote:
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:42:27 #98
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220303070
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Den Bosch - Boxtel rijdt morgen wel. Voor de richting Tilburg moet gewacht worden op nieuwe onderdelen
Gemaakt in China? Komen per boot over een week of 7?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2026 @ 20:44:36 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220303085
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Gemaakt in China? Komen per boot over een week of 7?
Gewoon niet op voorraad omdat ze custom made zijn. Zal nog wel wat dagen overheen gaan voordat ze er zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 maart 2026 @ 20:45:25 #100
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220303088
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Gewoon niet op voorraad omdat ze custom made zijn. Zal nog wel wat dagen overheen gaan voordat ze er zijn
Is er zo iets bijzonders kapot dan dat het custom made is?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')