abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220275185
Waarom staat dit domme ding zo lang stil in Brussel eigenlijk?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 18:54:19 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220275466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:11 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik zit in Limburg, het aantal keer dat ze hier, vooral de lijn maastricht-aken, niet op tijd of niet rijden is belachelijk. De 3landen trein Aken-Maastricht-Luik is helemaal een drama.
Het is me niet helemaal duidelijk waar dat dan door komt: is de dienstregeling te rigide, is het materieel onbetrouwbaar of kan het personeel niet met het materieel omgaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2026 @ 18:55:31 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220275476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
@:Duvel vindt hier vast ook wat van.

Ik heb er nog niet mee te maken gehad. Wanneer komt het? :?
Ik heb er ook niet mee te maken gehad, ik heb een kaart van de baas. :)

Maar als de fundamentele fout van de OV Chipkaart, namelijk het bij de klant neerleggen van allerlei technische of organisatorische beperkingen, niet is opgelost, zeg ik dat ik van mening ben dat OV Pay verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 18:57:17 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220275493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 05:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]
“Wij willen hier rijden want wij kunnen dat beter dan NS!”

Okay, wat hebben jullie daarvoor nodig?

“Alleen al het materieel, personeel en de dienstregeling van NS”.
Dit gedeelte ging trouwens over het overnemen van de stoptreindiensten van de NS

Daarnaast loopt er nog een zaak over het rijden van sneltreinen (open access). Dat gedeelte is sowieso nog onder de rechter
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 maart 2026 @ 18:59:11 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220275506
Dat is een goede toevoeging, ik dacht dat het over die open access-aanvraag ging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2026 @ 18:59:17 #56
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220275507
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:54 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het is me niet helemaal duidelijk waar dat dan door komt: is de dienstregeling te rigide, is het materieel onbetrouwbaar of kan het personeel niet met het materieel omgaan?
Wat ik begreep omdat ze hier het treinpersoneel onder een andere cao hebben laten vallen. Het levert ze meer op om bij de NS te gaan werken. En dat doen ze dus massaal.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 6 maart 2026 @ 18:59:49 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220275513
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom staat dit domme ding zo lang stil in Brussel eigenlijk?
Op wie of wat scheld je vandaag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2026 @ 19:00:38 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220275524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Wat ik begreep omdat ze hier het treinpersoneel onder een andere cao hebben laten vallen. Het levert ze meer op om bij de NS te gaan werken. En dat doen ze dus massaal.
Maar dat treft toch niet per se de drielandentrein?

En ja, Arriva heeft een kariger CAO dan NS, maar voor zover ik weleens Arriva-personeel spreek, vinden ze het daar toch niet verkeerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2026 @ 19:01:14 #59
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220275534
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]
Maar dat treft toch niet per se de drielandentrein?

En ja, Arriva heeft een kariger CAO dan NS, maar voor zover ik weleens Arriva-personeel spreek, vinden ze het daar toch niet verkeerd.
Die gaat er blijkbaar als eerste uit, andere verbindingen rijden wel door.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 19:05:09 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220275583
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:59 schreef Duvel het volgende:
Dat is een goede toevoeging, ik dacht dat het over die open access-aanvraag ging.
dacht ik eerst ook, maar het blijkt iets gecompliceerder te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220275664
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:59 schreef Duvel het volgende:

[..]
Op wie of wat scheld je vandaag?
Eurostar.

Ook op GWR want die kwamen echt met zo'n non-antwoord na mijn klacht dat ik als een echte Karen om "hogerop" heb gevraagd.

GWR heeft op 23-2 hun achterliggende systemen gemigreerd. Alle vóór die datum aangeschafte tickets konden na de migratie niet meer in de app geladen worden. Ook via de website kan je er niet meer bij.

Het leukste is nog dat als je er tickets koopt dat je die dus wel in PDF krijgt maar er staat na het aanschaffen met koeienletters in het scherm DOWNLOAD DE APP DAT IS DE MANIER OM DE TICKETS TE PRESENTEREN. En een PDF wordt niet aangeboden na het kopen, die komt wel via email (die bij mij anderhalf uur na aanschaf binnenkwam dus ik was erg in de war), andere meespelende factor is dat de GWR app alleen in het VK werkt.

Het lijkt mij als ITer een koud kunstje om te detecteren dat iemand tickets koopt vanuit het buitenland en dan de app-berichten anders vorm te geven, maar ja, dan moet je nadenken over gebruikersgemak enzo lololol.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220276037
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:59 schreef Duvel het volgende:
Dat is een goede toevoeging, ik dacht dat het over die open access-aanvraag ging.
Nouja het artikel is wat verwarrend, want daar worden de sprinters aangehaald maar ook het open access rijden van treinen.. het is mij niet duidelijk waar het nu over gaat
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 19:39:47 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220276065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]
Nouja het artikel is wat verwarrend, want daar worden de sprinters aangehaald maar ook het open access rijden van treinen.. het is mij niet duidelijk waar het nu over gaat
In dit geval dus het overnemen van de sprinterdiensten van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220276421
- Arriva wil, naast NS, zelf open-access treinen rijden tussen Zwolle en Groningen. Maar vorig jaar kregen ze niet genoeg treinpaden toegewezen, dus vonden ze het de moeite niet waard en deden ze het niet. En dit jaar krijgen ze niet genoeg gratis geld toegewezen omdat het Studenten-OV niet geldig is in open-access treinen, dus vinden ze het de moeite niet waard en doen ze het niet. En volgend jaar krijgen ze ruim voldoende paden en wordt de Studenten-OV wel geldig en dan verzinnen ze weer iets anders waarom ze het toch de moeite niet waard vinden. Ondertussen kan NS niet genoeg treinen voor onderhoud naar Onnen sturen omdat die paden om één of andere reden wel voor Arriva gereserveerd blijven.

- Arriva wil, in plaats van NS, de sprinterdienst ten noorden van Zwolle overnemen. Maar daar hebben ze geen materieel voor. En geen personeel voor. En de extra treinen die ze tussen Leeuwarden en Heerenveen beloven kunnen niet rijden want daarvoor gaan de spoorbruggen op dat traject te vaak open. En de kortere reistijd die ze beloven kan niet worden waargemaakt want op gemengde trajecten zijn de plannormen strenger dan op die lokale lijntjes waar verder niks komt.

Maar hè, aan schijnambitie geen gebrek.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:56:33 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220277106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Eurostar.
Voor zover ik weet is er een personeelswissel in Brussel (zowel machinist als conducteur) en daarnaast zal het ongetwijfeld ook iets met rijpaden te maken hebben.

De infrastructuur tussen Antwerpen en Brussel wordt zwaar gebruikt en het is niet overal mogelijk om alles te plannen i.v.m. "snijdende bewegingen" (conflicten) doordat er her en der wat fly-overs ontbreken. De komst van de ECD heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er een binnenlandse trein minder rijdt tussen Antwerpen en Brussel.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zaterdag 7 maart 2026 @ 05:46:14 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220279051
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_220281026
quote:
Werktrein ontspoord, hele weekend geen treinen tussen Tilburg en Den Bosch
Doordat er een werktrein is ontspoord rijden er het hele weekend geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg. In plaats daarvan rijden er bussen tussen de twee Brabantse steden.

De trein ontspoorde vannacht bij Vught, vlak bij Den Bosch. Het is nog niet duidelijk waardoor dat is gebeurd, zegt een woordvoerder van spoorwegbeheerder ProRail.

Zware trein
Volgens de woordvoerder gaat het om een heel zware trein, waarvan vijf assen naast het spoor staan. Er wordt onderzocht of het mogelijk is om de trein weer op het spoor te zetten. Maar omdat de trein zo zwaar is, is het nog onduidelijk of dat kan en hoelang dat gaat duren.

De NS laat op de website weten dat de storing in de treindienst naar verwachting tot zeker maandagochtend duurt. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van maximaal een uur.

https://nos.nl/artikel/26(...)tilburg-en-den-bosch
Weet iemand wat er precies gebeurd is?
gr gr
pi_220281052
Er is een trein ontspoort
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zaterdag 7 maart 2026 @ 11:36:01 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220281056
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:28 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Weet iemand wat er precies gebeurd is?
Nee, maar ik vind het wel ironisch dat een trein die werkzaamheden op het spoor moet uitvoeren, ontspoort op een route die als omleidingsroute was ingesteld vanwege geplande werkzaamheden elders:

quote:
Een zogenaamde werktrein bij Vught is zaterdagnacht 7 maart rond 03.30 uur ontspoord. Deze trein is bedoeld om werkzaamheden aan het spoor te verrichten. Bij de ontsporing zijn geen gewonden gevallen.

Grote schade
Er is wel grote schade ontstaan aan het spoor. Hierdoor is er voorlopig geen treinverkeer mogelijk tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg. De impact voor de reiziger is groot omdat er ook tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel geen treinen rijden wegens geplande werkzaamheden. Tot maandag 9 maart 2.00 uur is het spoor daar buiten dienst en rijden er bussen. 's-Hertogenbosch - Tilburg was hiervoor de omleidingsroute.
https://www.prorail.nl/nieuws/werktrein-ontspoord-bij-vught
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_220281253
vandaag is de trein van Alkmaar naar Hoofddorp weer ingelegd. Om de 3 uur een sprinter vanaf Alkmaar die niet stopt op Heiloo en Castricum, om vervolgens naar Schiphol te rijden vanaf Zaandam. Heeft dit te maken met de uitgelopen werkzaamheden op Amsterdam Centraal?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:50:19 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220281738
Zo te zien deze machine die eruit is gelopen:

https://www.plassertheure(...)line-method/ru-800-s

Lijkt me niet dat er daarvan even een reserve voor gevonden wordt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 maart 2026 @ 13:05:29 #72
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220281926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:35 schreef b2py het volgende:
Er is een trein ontspoort
aan het gordijnenkoort
ik heb het zelf gezien
het was op nummer tien
haar bloed lag op de trap
het leek tomatensap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:56:13 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220283295
Strukton's Trackbot is klaar voor actie en zal worden ingezet op de noordelijke nevenlijnen :s)

De Trackbot is een robot die automatisch gaten boort in dwarsliggers om vervolgens balises en assentellers te plaatsen, wat nodig is voor de uitrol van ERTMS. Hierdoor hoeven mensen niet meer met zware boormachines het spoor in, want dat werk doet de robot.

Video:
https://vimeo.com/966521620
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2026 @ 15:13:29 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220283518
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:50 schreef Duvel het volgende:
Zo te zien deze machine die eruit is gelopen:

https://www.plassertheure(...)line-method/ru-800-s

Lijkt me niet dat er daarvan even een reserve voor gevonden wordt...
Heeft een Hilversumpje gedaan. Een deel staat op een ander spoor

https://www.facebook.com/ProRail/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 maart 2026 @ 18:36:09 #75
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220285423
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Heeft een Hilversumpje gedaan. Een deel staat op een ander spoor

https://www.facebook.com/ProRail/
Eerst reden er tot morgenochtend geen treinen, dat is al opgerekt naar maandagochtend. Zou me verbazen als er voor donderdag wat rijdt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')