Nouja, misschien komt hij toch nog terug. De meestal goed ingevoerde Rian van der Borgt schreef bij onze zuiderburen:quote:Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer
quote:Het is de bedoeling dat de rechtstreekse trein Stockholm-Narvik in december terugkomt. Trafikverket onderhandelt momenteel. Als ik het goed onthouden heb, is de aanbesteding van de treindienst gestopt omdat de aanbiedingen te hoog lagen
Groetjes uit Gmunden am Traunseequote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.quote:
Moete hun wetequote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.
Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
De fiets verandert dat sowieso, maar ik denk dat er een groep met mensen is die je uit de auto en uit duur taxivervoer kan trekken als je bepaalde tramverbindingen kan aanbieden. Gelijkvloerse rolstoelinstap en ervoor zorgen dat het ding bij het lokale ziekenhuis komt en het kan denk ik al snel uit.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
Daar ben ik vorig jaar geweest. En het lijntje van Lambach naar Vorchdorf heb ik ook meegepaktquote:Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.
En supervet verslag!!
Weet ik veel. Als ik hem zie is hij 2 uur te laat dus niet zo langquote:Op woensdag 15 april 2026 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@:Dr_Flash, hoe lang staat die ES stil in Deventer?
In de weekenden is de intercity naar Maastricht de doorgaande verbinding vanuit Amsterdam en Utrecht. In aanvulling daarop rijdt er in Limburg in het andere kwartier ook een intercity tussen Eindhoven en Heerlen. Die is inderdaad wat rustiger.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?
Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.
Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
Ligt er een beetje aan waar je begint. De een komt vanuit Amsterdam, de ander begint in Eindhoven.quote:Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?
Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.
Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:52 schreef marcb1974 het volgende:
Moet je in Eindhoven overstappen is de kans op een rustige trein groter bij die naar Heerlen.
Doordeweeks wel, in het weekend niet. Op zaterdag rijdt naar Zuid-Limburg:quote:Op dinsdag 21 april 2026 20:58 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?
Dankjewel voor je reactie.quote:Op woensdag 22 april 2026 09:42 schreef Ireyon het volgende:
De IC Eindhoven - Heerlen is altijd uitgestorven, dat dan weer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |