abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2026 @ 20:07:58 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220575836
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer :N
Nouja, misschien komt hij toch nog terug. De meestal goed ingevoerde Rian van der Borgt schreef bij onze zuiderburen:
quote:
Het is de bedoeling dat de rechtstreekse trein Stockholm-Narvik in december terugkomt. Trafikverket onderhandelt momenteel. Als ik het goed onthouden heb, is de aanbesteding van de treindienst gestopt omdat de aanbiedingen te hoog lagen
pi_220579926
Dat stond ook in een Railways Europe geloof ik? Zal straks ff kijken of ik 'm nog niet in het blauwe archief heb gegooid.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220587969
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 19:09:27 #279
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Groetjes uit Gmunden am Traunsee :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220588199
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Groetjes uit Gmunden am Traunsee :W
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 20:04:15 #281
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220588558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Moete hun wete :P Vorchdorf Eggenberg ook geweest dus *O*

Je zou het niet zeggen maar dit was een vakantie van ongeveer 36 uur. Misschien 37
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220588615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm op de DSO subreddit zegt iemand dat trams uitkunnen in plaatsen met 50K inwoners of meer. En onder bepaalde omstandigheden ook daaronder.

Als dat zo is wil ik graag gelijk overal trams <3
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
pi_220588720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:09 schreef b2py het volgende:

[..]
Onder het motto van, zo lang er maar weinig concurrentie is. En in Nederland is dat de fiets, vet goed voor de gezondheid enzo. Daarom werkt de tram niet in NL.
De fiets verandert dat sowieso, maar ik denk dat er een groep met mensen is die je uit de auto en uit duur taxivervoer kan trekken als je bepaalde tramverbindingen kan aanbieden. Gelijkvloerse rolstoelinstap en ervoor zorgen dat het ding bij het lokale ziekenhuis komt en het kan denk ik al snel uit.

In Zwolle naderen we 140K inwoners. Ik denk dat er ook daar best potentieel zit. We krijgen er hier een woonwijk bij aan het spoor naar Kampen; ik ben nog steeds voor het idee van die lijn ombouwen naar elektrische tram. Desnoods een rondje via Hasselt en de Hessenpoort, Berkum, Isala weer naar het station.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 21:25:18 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220589158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja maar dat is nu dus verbonden met een light-rail traject naar een plaats veeeeel verderop! Vorchdorf.

En supervet verslag!!
Daar ben ik vorig jaar geweest. En het lijntje van Lambach naar Vorchdorf heb ik ook meegepakt :D
pi_220589628
Ik zat voor de grap te kijken of je nu nog tickets zou kunnen kopen voor de European Sleeper die straks naar Praag gaat om vijf voor middernacht, en dat kan inderdaad! Maar alleen als je een vrouw bent :D Ik vind dat wel gaaf trouwens dat ze exclusief-voor-vrouwen-cabines hebben. En dan kan je nog voor 39,95.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 22:21:09 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220589654
Even scheren en een jurkje aan en gaan met die banaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220589695
Technisch gezien zou ik het kunnen halen als ik nu op de fiets spring. Maar ik gok dat je een V/F op je ID moet hebben staan en dat hek nie ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:28:55 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220589716
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220589755
M'n tijdelijke onderhuurder heeft vast een leuke drag-outfit die ik mag lenen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220590025
@Dr_Flash, hoe lang staat die ES stil in Deventer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:10:46 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220599368
Vanaf half december rijdt Pegasus Trains een wekelijkse nachttrein tussen Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel en de skigebieden in het zuiden van Frankrijk. Vertrek op vrijdagavond, retour op zaterdagavond. Deze treinen rijden tot eind maart.

Travelski Night Experience : season 2 and new route
pi_220628588
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?

Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.

Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:03:39 #293
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220628628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
@:Dr_Flash, hoe lang staat die ES stil in Deventer?
Weet ik veel. Als ik hem zie is hij 2 uur te laat dus niet zo lang :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:43:19 #294
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220628936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?

Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.

Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
In de weekenden is de intercity naar Maastricht de doorgaande verbinding vanuit Amsterdam en Utrecht. In aanvulling daarop rijdt er in Limburg in het andere kwartier ook een intercity tussen Eindhoven en Heerlen. Die is inderdaad wat rustiger.

In de praktijk komt het regelmatig voor dat de intercity vanuit Alkmaar naar Maastricht met twee treinstellen rijdt tot Eindhoven. Waarna enkel hrt voorste deel verder rijdt naar Maastricht. Het achterop rijdend treinstel wordt dan de intercity naar Heerlen van een kwartier later.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:52:25 #295
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220629002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:59 schreef cinderloom het volgende:
Iemand bekend in de intercity die aar het zuiden des lands rijdt?

Ik moet binnenkort op een zaterdag naar Sittard.
Zie dat je dan de IC kan nemen met eindbstemming Maastricht of Heerlen.
Als ik op NS planner naar de poppetjes kijk zit die trein naar Heerlen een stuk minder vol zit.
Zou handig zijn want ik wil wat administratie doen tijdens de rit.

Klopt dat?
Enerzijds logisch, Maastricht is natuurlijk een veel grotere stad dan Heerlen (zover ik weet dan, oef haha).
Ligt er een beetje aan waar je begint. De een komt vanuit Amsterdam, de ander begint in Eindhoven.
Moet je in Eindhoven overstappen is de kans op een rustige trein groter bij die naar Heerlen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220629062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:52 schreef marcb1974 het volgende:
Moet je in Eindhoven overstappen is de kans op een rustige trein groter bij die naar Heerlen.
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?
pi_220631243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:58 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik kan inderdaad overstappen in Eindhoven. Maar volgens mij is dat niet het beginpunt van deze trein? Maar is dat Enkhuizen?
Doordeweeks wel, in het weekend niet. Op zaterdag rijdt naar Zuid-Limburg:
- Een Intercity die start in Alkmaar en in Eindhoven wordt opgesplitst, waarvan de voorste helft gelijk door naar Maastricht en de achterste helft 10 minuten later door naar Heerlen rijdt.
- Een Intercity naar Heerlen die start in Eindhoven.

Alleen ‘s ochtends vroeg en ‘s avonds laat komt de IC naar Maastricht uit Enkhuizen ipv Alkmaar. Eigenlijk vanuit alle richtingen behalve Eindhoven als beginpunt, is de IC naar Maastricht de snelste optie. De IC Eindhoven - Heerlen is altijd uitgestorven, dat dan weer wel.
pi_220632240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:42 schreef Ireyon het volgende:
De IC Eindhoven - Heerlen is altijd uitgestorven, dat dan weer wel.
Dankjewel voor je reactie.
Als dat op zaterdag ook geldt dan weet ik wel welke trein ik moet nemen om rustig wat administratie te kunnen lezen (onder het motto tijd goed besteden) voor de afspraak die volgt.

Ook wel logisch.
Er zullen veel meer mensen naar Maastricht willen dan naar Heerlen (of is die stad inmiddels ogpeknapt ;) )
  woensdag 22 april 2026 @ 13:53:20 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220633001
ÖBB neemt deze zomer afscheid van de Baureihe 4020, het werkpaard van de S-Bahn van Wenen. De reeks is inmiddels bijna 50 jaar oud, en veel van de oorspronkelijke 120 treinstellen zijn reeds vervangen door andere types (Talent, Cityjet). De laatste twee dozijn gaan nu dus ook buiten dienst.



Een paar jaar geleden heeft ÖBB een bestelling geplaatst bij Stadler voor de levering van nieuwe dubbeldeks treinstellen van het type KISS, de typetoelating daarvan is onlangs verleend.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2026 @ 22:10:13 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220636215
In Zwitserland staan nu de eerste noordelijke GTW's voor inbouw van ERTMS

De eerste Winks van Arriva zijn in Blerick voorzien van ERTMS en de STM ATB-NG is werkend gekregen bij testritten, aldus de 24e voortangsrapportage ERTMS

https://open.overheid.nl/(...)11-bbd9-f4a00d6662d0
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')