abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220542138
"Due to lack in reliability". Van wat precies? De spoorstroomloop? Van een sensor?
  donderdag 9 april 2026 @ 19:57:24 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220543215
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:04 schreef Eix het volgende:

[..]
Ik vraag me daarmee gelijk af hoe vaak zo’n anomalie in de data voorkomt. Want continue op valse alarmen acteren lijkt me ook onwerkbaar.
Dat is ook zo, als je constant valse alarmen krijgt luister je er op een gegeven moment niet meer naar. Om zulke situaties te voorkomen kun je werken met gemiddeldes: als je weet wat de waarde is voor vrij spoor (2V) en wat de waarde bij spoorbezetting (<0,78V), dan moet je gaan kijken wat voor waardes je kunt verwachten in rust.

Als dat bijvoorbeeld schommelt tussen 1,95V en 2,05V dan heeft het geen zin om een alert te zetten op 1,96V. En als je soms een daling ziet naar 1,8V die een halve seconde later weer stijgt naar 2,0V dan wil je daar ook geen melding op krijgen.

Maar als je een significante daling ziet en die bijvoorbeeld gedurende 30 seconden blijft bestaan, dan kan het wel een teken zijn dat er iets niet goed zit en dat er iemand moet gaan kijken.
  donderdag 9 april 2026 @ 20:22:48 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220543471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:57 schreef James1988 het volgende:

[..]
Dat is ook zo, als je constant valse alarmen krijgt luister je er op een gegeven moment niet meer naar. Om zulke situaties te voorkomen kun je werken met gemiddeldes: als je weet wat de waarde is voor vrij spoor (2V) en wat de waarde bij spoorbezetting (<0,78V), dan moet je gaan kijken wat voor waardes je kunt verwachten in rust.

Als dat bijvoorbeeld schommelt tussen 1,95V en 2,05V dan heeft het geen zin om een alert te zetten op 1,96V. En als je soms een daling ziet naar 1,8V die een halve seconde later weer stijgt naar 2,0V dan wil je daar ook geen melding op krijgen.

Maar als je een significante daling ziet en die bijvoorbeeld gedurende 30 seconden blijft bestaan, dan kan het wel een teken zijn dat er iets niet goed zit en dat er iemand moet gaan kijken.
Spoorstroomlopen zijn ook afhankelijk van het weer, bij regen krijg je andere waarden. Ook dat moet je dan meenemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 april 2026 @ 21:09:59 #254
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220543874
Zijn we annoos 2026 gewoon afhankelijk van de grillen der natuur? De ofurhijt ken alles van je wete met de digitale kompjoeters en Ee Aaj maar trijne rijde ken niet als et regunt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 april 2026 @ 21:19:41 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220543941
Hoezo, ze rijden toch? Alleen is de variatie in gedrag zodanig dat je een regenbui niet van een spoorstaafuitbrokkeling kunt onderscheiden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220543959
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn we annoos 2026 gewoon afhankelijk van de grillen der natuur?
Ja, tenzij je overal een tent overheen zet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 07:37:31 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220545361
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/

Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.

Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220545403
Flinke werkzaamheden daar in zuiden des lands:
https://www.l1nieuws.nl/n(...)ittard-en-maastricht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 april 2026 @ 20:39:48 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220550958
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 07:37 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/18QRVdZJEu/

Wie denk dat na het afschaffen van de koerswagens richting Dagebüll afgelopen is met de energiewagen+rijtuig getrokken door een 612 heeft het mis.

Op drukke dagen zal een extra RDC couchetterijtuigen mee worden gevoerd, zoals afgelopen paasweekend.
Nostalgie O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 april 2026 @ 20:51:23 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220568453
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
pi_220574747
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
  maandag 13 april 2026 @ 18:58:08 #262
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575136
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
Ach ja, Narvik. Ondanks twee pogingen nooit per trein mogen bereiken. Nou durf ik niet zo goed meer :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575230
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!


niemand die het nog wilt geloven op kantoor.
zes man is voldoende om een VIRM in beweging te krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 april 2026 @ 19:11:47 #264
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575245
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:51 schreef James1988 het volgende:
De nachttrein Stockholm - Narvik is na vandaag niet meer: er is niet genoeg subsidie beschikbaar.

In plaats daarvan rijden voortaan deze nachttreinen:

• D 91 21:23 Umeå C -> Stockholm C 06:20
• D 92 21:55 Stockholm C -> Umeå C 07:11
• D 93 21:10 Luleå -> Stockholm C 10:13
• D 94 18:12 Stockholm C -> Luleå 06:35

Tussen Narvik en Luleå rijdt er, ter vervanging van de nachttrein, een IC. Reizigers van/naar Stockholm moeten dan in Boden C overstappen. In noordelijke richting is dat om 06:00, in zuidelijke richting rond 22:00.
In beter Arctisch spoornieuws: Vanaf deze zomer gaan er reizigerstreinen rijden tussen Tornio en Haparanda, waarmee je dus helemaal om de Botnische Golf kunt treinen https://yle.fi/a/74-20220038

Wel nog steeds overstappen in Haparanda vanwege verschillende spoorbreedtes. Geen VGA zoals in Spanje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575353
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 17:56 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)hoorn/145656630.html

Vroeger duwde we die trein gewoon onder de lijn of niet mannen!
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
pi_220575361
In de SNG Sprinter van CAF was het deze avondspits erg druk van Haarlem naar Alkmaar. Een reiziger leunde tegen een paneel en er volgde meerdere harde piepen. De man leunde blijkbaar per ongeluk tegen de noodknop. Even later was de machinist te horen die via een speaker bij de noodknop vroeg wat er aan de hand was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 april 2026 @ 19:28:34 #267
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575363
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 19:27 schreef MTL het volgende:

[..]
Dat gaat met SLT wat minder makkelijk dan met een VIRM helaas. Ik weet overigens niet waarom het stel niet gewoon aan een ander stel gekoppeld is en terug onder de draad getrokken is. Dat moet niet al te lastig zijn op deze locatie.
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575434
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
duurde waarschijnlijk te lang / niks in de buurt?
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom. :Y

Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220575437
Of is dat dit topic?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:38:08 #270
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575476
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:
Of is dat dit topic?
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 april 2026 @ 19:39:53 #271
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575496
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 19:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Hey heb jij nog een leuk treinverslagtopic wat ik nog niet gelezen heb? Heb er een paar gelezen, geen idee welke want vergeten, maar vind ze altijd vermakelijk om te lezen als ik ze tegen kom. :Y

Dus doe eens een paar linkjes als je toch bezig bent :)
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575501
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.

Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks! :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:40:34 #273
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575508
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2026 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Ow ok. Nee want ik zeg je naam als laatste reageerder dus dacht vraag het ff. Dus ik klikte meteen naar je reactie. Heb verder het topic niet gelezen.

Dan kan ik me ook de moeite besparen verder. Thanks! :s)
Zie boven :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220575512
quote:
84s.gif Op maandag 13 april 2026 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174
Godverdomme een paar vroeg ik; geen 20!! :(

Dankje! :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 13 april 2026 @ 19:41:49 #275
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220575527
Zijn er lang geen 20 :{w Pas 15 :P *O* Enjoy ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')