abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220450612
Oh shit, ik dacht dat dat nog wel was. Wat kunnen ze nog verkopen dan?
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 11:09:43 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220450641
DB Engineering.
Die lui drinken alleen maar koffie en zeggen dat dingen niet kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:10:08 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220451269
DB Schenker (de afdeling logistiek) is ook verkocht.

DB Engineering & Consultancy zou je kunnen verkopen, maar of dat zoden aan de dijk zet...?
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 13:20:16 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220451310
Natuurlijk zet het geen zoden aan de dijk en vervolgens moet je engineering opnieuw duur inkopen.
Dat DB Schenker verkocht is snap ik niet. Dat maakte 1 miljard winst.

Als je daarmee het "algemeen nut" kunt bekostigen is het prima dat je je niet met de kerntaak "spoor" bezig bent, lijkt me. Beter het daar weghalen dan bij de belastingbetaler.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220451430
Engineering buiten de deur gooien als concern waar zoveel technische zaken spelen is echt dodelijk. Moet je kijken hoe lang het bij NS geduurd heeft voordat de chaos een beetje was gaan liggen en ze hebben het nu nog steeds niet echt in control want anders zouden de volgende opties op IC-NG wel gelicht zijn.

Ook bij ICT zie je dit; je kan als organisatie ICT wel buiten de deur gooien omdat "het geen core business is" maar je kan ICT alleen daadwerkelijk goed inzetten in een organisatie als je de organisatie én de sector en het mandaat begrijpt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat alles dan maar intern moet zijn; integendeel. Maar rücksichtslos buiten de deur werkt ook niet; je wil sowieso weten of wat de externe mensen jou vertellen wel ergens op slaat en door zelf een schil met specialisten te hebben ondervang je dat.

Oh en volledig buiten de deur is ook een heel stuk duurder dan zelf nog eea aan voorzieningen hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220451468
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:10 schreef James1988 het volgende:
DB Schenker (de afdeling logistiek) is ook verkocht.

DB Engineering & Consultancy zou je kunnen verkopen, maar of dat zoden aan de dijk zet...?
Engineering lijkt mij niet zo handig, dat heb je echt nodig en is alleen maar duurder als je het weer moet inkopen..
pi_220478278
NS gaat 15 ICM treinstellen te koop aanbieden.
https://www.railwaygazett(...)r-sale/70660.article

Zelf ophalen. de treinstellen worden niet verstuurd.
De treinstellen mogen alleen worden aangekocht door spoorwegmaatschappijen. De treinstellen zijn alleen toegestaan op het Nederlandse spoor, met restricties.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 31 maart 2026 @ 22:07:43 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220478477
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:42 schreef b2py het volgende:

[..]
Engineering lijkt mij niet zo handig, dat heb je echt nodig en is alleen maar duurder als je het weer moet inkopen..
DB E&C werkt ook veel voor externe partijen, voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220478534
Ze hebben vooral vacatures in India, Riyadh en Athene. Niks in Duitsland, verwonderd toch
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 22:13:01 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220478546
Klopt, volgens mij ben ik in Riga of Vilnius ook eens een kantoor er van tegengekomen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2026 @ 00:23:02 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220488145
Het spoor op de Wunderline ligt niet helemaal recht _O-

https://www.noz.de/lokale(...)start-nicht-50469668

Er wordt nog steeds verwacht dat DB het spoor rond de zomer op kan leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2026 @ 00:27:24 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220488184
Arriva gaat de laatste zes tot acht noordelijke stellen nu een nieuw interieur geven, echter worden ze voorlopig technisch nog niet aangepakt tot de al wel verbouwde stellen toelating in Duitsland krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220496009
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor op de Wunderline ligt niet helemaal recht _O-

https://www.noz.de/lokale(...)start-nicht-50469668

Er wordt nog steeds verwacht dat DB het spoor rond de zomer op kan leveren
Wordt anders een achtbaan rit dan ;)
  vrijdag 3 april 2026 @ 20:52:42 #239
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220502145
Trein verkeer tussen Den Bosch en Tilburg/Boxtel ligt weer plat.

In ieder geval vadnaag, mogelijk ook morgen,

Het spoor is een beetje verzakt. Oh ja, op dezelfde plek als waar het pas ook mis is gegaan.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-reizigers~a79c7d74/
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220502272
Gewoon een aanloop van 160km/u en dan tractie uit 100 meter voor de slinger dan vliegt 'ie er overheen en komt 'ie precies weer goed in de rails.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2026 @ 21:59:37 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220502660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gewoon een aanloop van 160km/u en dan tractie uit 100 meter voor de slinger dan vliegt 'ie er overheen en komt 'ie precies weer goed in de rails.
In de film Speed lukte het destijds met een bus, dus een trein moet ook kunnen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:57:46 #242
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220503294
Morgen rijden ze weer (volgens prodinges)

quote:
De spoorverzakking bij Vught is veroorzaakt door heiwerkzaamheden in de buurt. Dat meldt ProRail na onderzoek. Het verder verzakken van het spoor is volgens de spoorbeheerder gestopt.

Het spoor moet nu recht gelegd worden. Dat gebeurt de komende uren door een speciale machine. ProRail meldt dat het spoor zaterdagochtend aan het begin van de dienstregeling weer gebruikt kan worden.

Volgens een woordvoerder verlopen de werkzaamheden voorspoedig en is er een mogelijkheid dat er laat in de avond nog enkele treinen over het traject kunnen rijden. De spoorbeheerder roept reizigers op de reisplanner goed in de gaten te houden.

Door de verzakking is er sinds vrijdagmiddag geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Tilburg en Den Bosch en Boxtel.
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-treinen-weer.html
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220503313
NS RailInfraTrust BV.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220506124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:57 schreef marcb1974 het volgende:
Morgen rijden ze weer (volgens prodinges)
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-treinen-weer.html
Lekker vrijdagmiddagklusje voor het lange weekend
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:07:07 #245
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220507744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
NS gaat 15 ICM treinstellen te koop aanbieden.
https://www.railwaygazett(...)r-sale/70660.article

Zelf ophalen. de treinstellen worden niet verstuurd.
De treinstellen mogen alleen worden aangekocht door spoorwegmaatschappijen. De treinstellen zijn alleen toegestaan op het Nederlandse spoor, met restricties.
Leuk voor Arriva :') Voor de nachttreinen naar Schiphol.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220508316
De Plan V van het spoorwegmuseum is vandaag naar onderhoudslocatie Watergraafsmeer gereden, op eigen kracht. Er worden twee wielstellen gewisseld. Maandag rijd het stel weer terug naar het Spoorwegmuseum.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220536480
Voor wie het gemist had, gisteren botste een TGV met een vrachtwagen. Helaas heeft de machinist het niet overleeft en vielen er 2 zwaargewonden. Het bericht kwam langs in het radionieuws en viel me op omdat ik zelden hoor van aanrijdingen met TGV's. Beelden oa. hier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2026 @ 23:35:48 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220537963
Het blijft een leuk speeltje

Bekijk deze YouTube-video
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 april 2026 @ 11:38:43 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220539646
In januari gebeurde er een zwaar treinongeluk in Spanje, bij Adamuz. Naar nu blijkt detecteerden se systemen van Adif zo'n 22 uur voor dit ongeluk een daling van 25% in het voltage van de spoorstroomloop, maar omdat de daling niet groot genoeg was werd er geen alert uitgestuurd.

Spain high-speed crash: possible rail break detected 22 hours before accident, but no alert triggered
  donderdag 9 april 2026 @ 15:04:50 #250
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220540670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:38 schreef James1988 het volgende:
In januari gebeurde er een zwaar treinongeluk in Spanje, bij Adamuz. Naar nu blijkt detecteerden se systemen van Adif zo'n 22 uur voor dit ongeluk een daling van 25% in het voltage van de spoorstroomloop, maar omdat de daling niet groot genoeg was werd er geen alert uitgestuurd.

Spain high-speed crash: possible rail break detected 22 hours before accident, but no alert triggered
Als ik het artikel goed begrijp ligt het nog iets genuanceerder, namelijk dat de detectie onbetrouwbaar was:
The Civil Guard’s findings show that the signalling system supplied by Hitachi Rail did not generate any warning because it “was not configured to alert automatically due to a lack of reliability.”

Ik vraag me daarmee gelijk af hoe vaak zo’n anomalie in de data voorkomt. Want continue op valse alarmen acteren lijkt me ook onwerkbaar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')