abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 20:40:04 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220233286



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling
Bekijk deze YouTube-video

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen:

Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 20:45:49 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220233361
Het frontsein van dit deel rijdt nu op de RE9 Osnabrück-Bremerhaven. BR112 met oude Dosto's
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 maart 2026 @ 21:19:09 #3
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220233707
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 20:45 schreef derLudolf het volgende:
Het frontsein van dit deel rijdt nu op de RE9 Osnabrück-Bremerhaven. BR112 met oude Dosto's
Nou leuk.

Eerst een Ludmilla ervoor of een Taigatrommel dan kom ik wel kijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 21:36:45 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220233861
Ik wou zeggen dat ik - in deze eeuw - met een Taigatrommel heb gereisd maar een SU46 is blijkbaar toch wat anders.

Dat was echt wel een mooi ritje, stukje met een Poolse E-loc E07 ofzo, dan dit diesel en vanaf Cottbus naar Hamburg een BR182 :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220233891
Zijn er eigenlijk nog rijvaardige 184s? Die dingen hebben pogingen gewaagd om in NL te rijden maar het was geen succes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 maart 2026 @ 21:48:43 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220233961
Denk niet rijvaardig, mogelijk de 003 nog rolvaardig

quote:
Von den ursprünglich fünf Exemplaren sind noch zwei erhalten:

Die 184 003 ist im DB Museum, Außenstelle des Verkehrsmuseums Nürnberg in Koblenz-Lützel zu besichtigen.
Die 184 112 ist heute ein Exponat des Deutschen Technikmuseum in Berlin. Seit Februar 2019 befindet sich die Lok als Dauerleihgabe im Rundhaus Europa des Bahnpark Augsburg und kann dort an Öffnungstagen von innen und außen besichtigt werden.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_E_410
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 21:53:32 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220234002
ik heb het chatgpt voor je gevraagd ik heb het even opgezocht, er zijn er nog twee, eentje in n het DB museum in Koblenz, die is niet rijvaardig. De andere staat in het Bahnpark Augsburg, zal ook wel niet rijvaardig zijn helaas.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 1 maart 2026 @ 22:04:36 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220234117
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Fijn ook dat je in de anti-EU propaganda bent getrapt; er is geen EU-vereiste voor leeftijdsverificatie. Er is alleen een EU-framework om je digitaal te kunnen identificeren. Een die broodnodig was ook.
Het gros van de mensen snapt geen moer van EU-regelgeving, zelfs professionals niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 22:15:27 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220234209
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het gros van de mensen snapt geen moer van EU-regelgeving, zelfs professionals niet.
Ligt dat dan alléén aan de mensen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 2 maart 2026 @ 07:57:16 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220235631
Jij wil natuurlijk horen dat het allemaal onnodig ingewikkeld is. Het ingewikkelde kan ik bevestigen, maar veel onduidelijkheid kan worden opgelost door je er een beetje (of een beetje meer) in te verdiepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220235770
Mja ik weet niet hoor ik vind het over het algemeen vrij simpel en duidelijk. Zo ook de AVG. Veel mensen vinden 'm "overmatig complex en blokkerend" maar tegelijkertijd bewijst zo'n Odido-hack dat het gewoon nodig is. Mensen die denken "ik heb niets te verbergen" begrijpen zelf niet hoe gevaarlijk het is kan zijn.

Nu nog handhaving.

(als voorbeeld; bij zowel mij als bij mijn moeder is het een keer gebeurd dat er een dienst die we afnamen, bij mij mijn internetverbinding, bij mijn moeder ISP én nuts (twee keer) door iemand aan een telefoon omgezet was naar een nieuwe provider; was gewoon doorgevoerd en heeft heel wat moeite gekost in het geval van m'n ma om terug te draaien)

Regels zijn geschreven in bloed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220245463
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mja ik weet niet hoor ik vind het over het algemeen vrij simpel en duidelijk. Zo ook de AVG. Veel mensen vinden 'm "overmatig complex en blokkerend" maar tegelijkertijd bewijst zo'n Odido-hack dat het gewoon nodig is. Mensen die denken "ik heb niets te verbergen" begrijpen zelf niet hoe gevaarlijk het is kan zijn.

Nu nog handhaving.

Odido liet wel zien dat AVG en andere privacy onzin helemaal nergens goed voor zijn.
Boeit nergens voor en voor de dingen die je wilt beschermen kan het je toch niet beschermen.

Wetgeving dien je als burger gewoon te kennen, je kunt niet bij een rechter aankomen met ´´wist ik niet´´.
Is natuurlijk een makkelijk praatje, maar goed.
pi_220246190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:09 schreef bianconeri het volgende:
Odido liet wel zien dat AVG en andere privacy onzin helemaal nergens goed voor zijn.
"Mensen stelen, dus wetten tegen stelen hebben geen zin."

Goed verhaal. Vooral niet in de IT gaan werken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220246296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
"Mensen stelen, dus wetten tegen stelen hebben geen zin."

Goed verhaal. Vooral niet in de IT gaan werken.
Maar iets tegen stelen doen mag niet, want privacy.
pi_220248565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar iets tegen stelen doen mag niet, want privacy.
Wat een onzin?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220248783
Oeh, laten we het weer over treintjes hebben en deze discussie lekker ergens anders voeren?

Misschien in onz?
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 17:49:44 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220248803
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220250735


Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220257233
Zo, met de aanstaande afschaffing van weekend voordeel ook mijn abonnement maar geannuleerd..
pi_220258043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 16:11 schreef b2py het volgende:
Zo, met de aanstaande afschaffing van weekend voordeel ook mijn abonnement maar geannuleerd..
Is toch nog geldig tot 1 juli? Ik zie tegen die tijd wel wat ik doe. De investering in de OV-chipkaart kan ik niet terugkrijgen zeker?
  woensdag 4 maart 2026 @ 18:41:33 #21
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220258055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:39 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Is toch nog geldig tot 1 juli? Ik zie tegen die tijd wel wat ik doe. De investering in de OV-chipkaart kan ik niet terugkrijgen zeker?
Die 7,50 bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220258136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Die 7,50 bedoel je?
Ja, maar ik zit me nu af te vragen of die van de NS niet bij het abonnement inbegrepen was. Die van het bus-abbo heeft me wel ¤7.50 gekost. Ik weet nog wel dat mijn vorige anonieme OV-kaart wit was en mijn bankpas geel en dat dat heel verwarrend bijna gelijktijdig omdraaide, met een gele persoonlijke OV-kaart en een witte rabopas. Stond ik weer met een OV-kaart bij het pinautomaat in de winkel (werkt niet) en met OVpray ingecheckt in de trein (werkt wel maar geen korting). }:|
pi_220258434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:39 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Is toch nog geldig tot 1 juli? Ik zie tegen die tijd wel wat ik doe. De investering in de OV-chipkaart kan ik niet terugkrijgen zeker?
Ik voorzie geen treinreizen meer tot en met juli, heb nu een flex abo a 0 euro voor een ov fiets
  woensdag 4 maart 2026 @ 20:12:38 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220259031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:55 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ja, maar ik zit me nu af te vragen of die van de NS niet bij het abonnement inbegrepen was. Die van het bus-abbo heeft me wel ¤7.50 gekost. Ik weet nog wel dat mijn vorige anonieme OV-kaart wit was en mijn bankpas geel en dat dat heel verwarrend bijna gelijktijdig omdraaide, met een gele persoonlijke OV-kaart en een witte rabopas. Stond ik weer met een OV-kaart bij het pinautomaat in de winkel (werkt niet) en met OVpray ingecheckt in de trein (werkt wel maar geen korting). }:|
Als je tegelijkertijd met het bestellen van je abonnement een nieuwe OV-chipkaart hebt besteld, dan is die op kosten van NS. NS betaalt ook voor verlenging van een bijna vervallen OV-chipkaart.
pi_220259277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:12 schreef James1988 het volgende:
NS betaalt ook voor verlenging van een bijna vervallen OV-chipkaart.
Ook bij een NS Flex abonnement? Of enkel voor betaalde abonnementen?

Ik heb flex. De kaart vervalt over een dikke twee maanden. Maar ik kan niet overstappen naar OV pay, want daar kan flex nog niet op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')