So, was me hier het weekend wel..
zoon was gisteren na het werk met wat vrienden vanuit het werk naar een vriend een paar dorpen verderop. Op de fiets, Du man had gezegd, helemaal prima, maar je fietst wel samen terug en je komt even zeggen als je thuis bent.
Komt hij dus om 2.15 thuis en netjes melden. Al wel kort besproken dat ik het laat vond. Dat vond hij zelf ook. Nou prima ik verder slapen want had ochtenddienst vandaag.
Kom ik er vanmorgen achter dat de voordeur op een kiertje staat (katten gelukkig niet ontsnapt).
Maar omdat ik dat zo raar vond, past niet bij hem, even de camerabeelden bekeken en is hij thuis gebracht door iemand (en het raam van de auto stond open en stapte niet vlot uit).
Man had vanmiddag met hem gesproken toen ze z’n fiets gingen halen. De vriend waarbij hij uit de auto kwam kan door een blessure niet fietsen en moest achterop. Maar dat ging niet dus heeft hij z’n moeder gebeld en die heeft ze allebei terug gebracht.
Oh en hij was ziek, maar had geen idee waarvan.
Met de helft van deze info begon ik al wat aan m’n water te voelen..
Dus toen ik thuis was mat hem het gesprek aan gegaan. En toen kwam toch wel vrij snel de aap uit de mouw dat hij drie biertjes op had.

Holie molie, kind is 14..
Maar goed. Blij dat hij eerlijk is geweest. Want hij weet ook goed dat als dingen later uitkomen de problemen groter zijn.
Maar goed. Dat was dus de reden dat het terugfietsen met die vriend achterop niet meer lukte. Daar in de bosjes al een keer overgegeven en thuis ook nog eens.
Maar goed. Voorlopig geen bezoekjes bij vrienden voor hem. En volgende keer eerst contact met de ouders voor ie ergens heen gaat.
Waar ik het me vorige week nog afvroeg waarom ouders eerst contact willen hebben met een andere ouder waar wordt afgesproken, snap ik dit nu helemaal
Ik ben dus blijkbaar veel te goed van vertrouwen.
Nu moet ik m’n best doen om dat nummer te achterhalen want vriendje lijkt niet veel zin te hebben dat te vertellen (al heeft ie nu toegezegd dit morgen te geven, omdat zn ouders nu niet thuis zijn).
Zoon zegt namelijk niet te weten waar hij precies woont omdat hij er maar één keer geweest is. Anders zou ik er even aan de deur gaan. Niet om boos te worden, maar wel om even te checken of zij wel weten dat er alcohol gedronken wordt (die jongen is 15. Maar goed, dat vind ik persoonlijk nog steeds te jong. Maar al zij andere keuzes maken dan mag dat. Maar dan is het mijn keuze zoon daar niet heen te laten gaan. Want blijkbaar kan ik hem daar niet in vertrouwen..