abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220230191
Sorry amaranta
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230212
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230232
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Weer wat geleerd!
Mocht het er op aan komen... stappen we over naar Discord ;)
Alle losse topics vind je op Reddit ook wel, maar deze SC zou ik wel echt gaan missen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 1 maart 2026 @ 16:03:04 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220230336
Ik had inderdaad niet door dat ik hem sloot.
Bedankt voor het openen
  zondag 1 maart 2026 @ 16:25:10 #5
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230665
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Budabuddumbam het volgende: radicaal rechts
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 maart 2026 @ 16:25:36 #6
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230678
We kunnen ook gewoon weer terug gaan naar IRC :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220231217
Aan de andere kant…alles went. :@
Het ene vervangt gewoon het andere. Vroeger msn of ICQ of chatboxen.
  zondag 1 maart 2026 @ 16:58:14 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220231269
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Dat is een optie maar merendeel van de servers waar ik zit daar bellen we nooit haha.
Een sc zou zeker werken je kan mensen quoten, plaatjes gebruiken etc
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:25 schreef Troel het volgende:
daar zit ik nog dagelijks dus dat zou mij goed uitkomen haha
pi_220231435
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaa, die! En toen de bakker dan eindelijk worteltaart had, zei: vies he! :D
Nou, dat konijn had gelijk :')
Er bestaat ook lekkere worteltaart, eerlijk waar!

Ik zou het wel jammer vinden als het Fok!forum zou stoppen (in ieder geval OUD).
  zondag 1 maart 2026 @ 17:18:51 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220231447
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik lees voornamelijk.
Series die momenteel volg. Bv nu Beverly Hills 90210
Ik ben lid van wat communitys zoals osteoporose. Maar ik merk dat daar vooral Amerikanen in posten en daar is de zorg duidelijk anders. Dus daar kan ik eigenlijk niet echt actief in posten.
En soms komt er iets voorbij van r/nederland wat wel interessant is

En jij?
:o Waar kijk je dat??
pi_220232022
quote:

[..]
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
Waarom zou je zoiets in godsnaam op de computer van je werk doen? Heb je geen telefoon?
pi_220232426
Discord gebruik ik alleen om de jongste te "roepen" als we gaan eten en hij zijn koptelefoon op heeft :D
Ik zou het jammer vinden als fok verdwijnt. Denk dat je op een andere plek nooit weer deze communicatie samen krijgt zoals hij nu is..

Worteltjescake is lekker! Mijn jongste heeft het jaren op school getrakteerd in muffin vorm voor zijn verjaardag :D
pi_220232439
quote:
Bestaat dat nog?

Ik heb een discord account, maar ik verdwaal er steeds in. Ik heb me dat nog helemaal niet eigen gemaakt...
Ik hoop stiekem nog dat FOK! doorgaat. Voelt zo lekker vertrouwd.
Fake it till you make it...
  zondag 1 maart 2026 @ 19:30:39 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220232494
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:18 schreef BE het volgende:

[..]
:o Waar kijk je dat??
Dat is een vraag waar ik helaas geen antwoord op heb.
Wij kijken tv via iptv. En dan typ ik een serie in, en als die erop staat dan kun je hem dus kijken. Maar ik kan dus niet zien van welke “provider” ik hem stream.

Het is soms zoooooo cringe overigens. Dus dan ga ik op Reddit kijken of anderen het ook cringe vinden.
Maar nostalgie hoor!
Eerste keer dat ik het terugkijk sinds het ooit werd uitgezonden. En ik wist nog verbazingwekkend veel.
Verder merk je wel dat ze in die tijd niet dachten dat het ooit gebingd zou worden, want continuïteit is soms niet existent
pi_220232528
Pssst;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220232659
So, was me hier het weekend wel..
zoon was gisteren na het werk met wat vrienden vanuit het werk naar een vriend een paar dorpen verderop. Op de fiets, Du man had gezegd, helemaal prima, maar je fietst wel samen terug en je komt even zeggen als je thuis bent.

Komt hij dus om 2.15 thuis en netjes melden. Al wel kort besproken dat ik het laat vond. Dat vond hij zelf ook. Nou prima ik verder slapen want had ochtenddienst vandaag.

Kom ik er vanmorgen achter dat de voordeur op een kiertje staat (katten gelukkig niet ontsnapt).

Maar omdat ik dat zo raar vond, past niet bij hem, even de camerabeelden bekeken en is hij thuis gebracht door iemand (en het raam van de auto stond open en stapte niet vlot uit).

Man had vanmiddag met hem gesproken toen ze z’n fiets gingen halen. De vriend waarbij hij uit de auto kwam kan door een blessure niet fietsen en moest achterop. Maar dat ging niet dus heeft hij z’n moeder gebeld en die heeft ze allebei terug gebracht.
Oh en hij was ziek, maar had geen idee waarvan.

Met de helft van deze info begon ik al wat aan m’n water te voelen..

Dus toen ik thuis was mat hem het gesprek aan gegaan. En toen kwam toch wel vrij snel de aap uit de mouw dat hij drie biertjes op had. :o Holie molie, kind is 14..

Maar goed. Blij dat hij eerlijk is geweest. Want hij weet ook goed dat als dingen later uitkomen de problemen groter zijn.

Maar goed. Dat was dus de reden dat het terugfietsen met die vriend achterop niet meer lukte. Daar in de bosjes al een keer overgegeven en thuis ook nog eens.

Maar goed. Voorlopig geen bezoekjes bij vrienden voor hem. En volgende keer eerst contact met de ouders voor ie ergens heen gaat.

Waar ik het me vorige week nog afvroeg waarom ouders eerst contact willen hebben met een andere ouder waar wordt afgesproken, snap ik dit nu helemaal :+
Ik ben dus blijkbaar veel te goed van vertrouwen.

Nu moet ik m’n best doen om dat nummer te achterhalen want vriendje lijkt niet veel zin te hebben dat te vertellen (al heeft ie nu toegezegd dit morgen te geven, omdat zn ouders nu niet thuis zijn).

Zoon zegt namelijk niet te weten waar hij precies woont omdat hij er maar één keer geweest is. Anders zou ik er even aan de deur gaan. Niet om boos te worden, maar wel om even te checken of zij wel weten dat er alcohol gedronken wordt (die jongen is 15. Maar goed, dat vind ik persoonlijk nog steeds te jong. Maar al zij andere keuzes maken dan mag dat. Maar dan is het mijn keuze zoon daar niet heen te laten gaan. Want blijkbaar kan ik hem daar niet in vertrouwen..
pi_220233130
Ik vind het dan wel weer een soort van schattig dat hij van drie biertjes al niet meer met iemand achterop kon fietsen en moest overgeven :D toen ik 15 was dronk ik al heel wat meer zonder echte gevolgen (behalve aangeschoten).

Maar ik zou dit ook wel contact met de ouders waard vinden. Je eigen 15-jarige alcohol laten drinken is eigen keuze, maar niet-eigen flink minderjarige kinderen laten drinken zonder overleg is heel wat anders. Maar wel fijn dat ze ondanks dat slim genoeg waren om een ouder te bellen om te rijden.
pi_220233280
Het bijzondere vond ik wel dat hij vannacht toen hij zich kwam melden ik niks aan z’n stem of manier van praten hoorde.
Het was wel echt de eerste keer vertelde hij dan. Want ik heb nog doorgevraagd naar of hij vorige week met carnaval of andere momenten met vrienden niet gedronken had. Ik ga er toch vanuit dat ik hem daarin wel kan vertrouwen. Hoop ik dan toch.

Tja eind 15 dronk ik ook wel wat. Maar toen mocht je ook drinken vanaf 16. Maar ik ben nooit een grote drinker geweest.
Man was qua drinken dan weer geen heilige. Maar goed. Dat hoeft ie niet na te doen wat mij betreft.

Kotsen van de drank is voor mij echt een no-go.
(Misschien ben ik op dat gebied te braaf, maar dat is dan maar zo)
  zondag 1 maart 2026 @ 21:01:52 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220233518
Maar kotsen van 3 biertjes is wel vreemd… of ben ik de enige die dat vindt? Zelfs toen ik voor het eerst dronk (ik was ook 14 denk ik, maar ik was toen ook al van het stiekem stappen) was ik daar wel een beetje fuzzy van, maar toch niet tot overgeven toe dronken.

Mush: ik houd van goede worteltjestaart. De carrotcake van Dudok bijvoorbeeld was favoriet toen ik nog in rdam werkte.

Onze badkamer is eindelijk gestript. Laag onder laag aan tegels, cement, bakstenen en nog meer cement en bakstenen zijn eruit. De 6 m3-container is er overvol van… Zo fijn, nu de technische tekening even maken en dan al het leidingwerk gaan fixen. Opbouwen O+ en dan over een maand of twee hoop ik in m’n nieuwe bad met indirecte verlichting en pinprickbubbels te kunnen fokken. Want ik zou fok wel missen. Maar ook kom tegelijkertijd vooral in OUD en verhuis gerust mee naar discord. Ik vind een groot deel van fok ook te rechts en te extreem in de standpunten en houd er niet van dat dat allemaal maar moet kunnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220233782
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
pi_220234252
Hoe tijden veranderen. Ik dronk me op mijn 14e elke zaterdag behoorlijk naar de tering, maar nu lees ik 3 bier voor een 14 jarige en ik denk boh, da's ook heftig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 02-03-2026 06:53:28 ]
pi_220234605
Wat dat betreft is het wel goed dat de leeftijd naar 18 is gegaan. Niet dat ze nu voor die tijd niet drinken, maar het starten schuift wel een stuk mee naar achter, zeker ook qua sociaal geaccepteerd zijn. Ik dronk mijn eerste biertjes op kampen, met toestemming van de begeleiding daar. 13 jaar mocht niet drinken, 14 jaar wel. En toevallig was ik de eerste keer net die week 14 geworden :') Wel max 2 per avond en één avond in de week, maar dat dat gewoon sociaal geaccepteerd is voor een 14-jarige kun je je tegenwoordig niet meer voorstellen.

Moeten kotsen van alcohol vind ik overigens ook heel sneu, net als echt bezopen zijn. Sowieso is dat iets wat na je pubertijd niet meer voor hoort te komen imo. Dan hoor je je grenzen wel te kennen.
pi_220235465
Met 3 biertjes zou ik denken dat er nog iets anders heeft dwars gezeten om te gaan kotsen.
Maar ik en alcohol gaan niet zo goed samen. Bij dat derde drankje worden mijn benen pudding en kan ik alleen nog wat wazig zitten te zijn. Dus zie er de lol niet zo van in.

Wel weer grappig dat in mijn familie best wel wat gedronken wordt en de leeftijd ook niet zo precies in de gaten wordt gehouden en ik dus amper drink. Mijn man heeft veel gedronken en kan het nog met uitschieters (max 3 keer per jaar), maar in zijn familie is drank echt niet gewoon. Hoogstens een glaasje wijn met kerst ofzo.

Hier komen ze zo een warmtepomp instaleren. Kijken of dat allemaal een beetje gaat lukken vandaag en morgen.
  maandag 2 maart 2026 @ 08:14:30 #24
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220235685
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
Ik sta an sich wel achter die mindset, maar vind dat de ouders het moeten vragen aan de ouders of het inderdaad ok is en niet uit moeten gaan van de antwoorden van de pubers zelf ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220235779
Ik ben nog nooit dronken geweest, drink ook nagenoeg nooit. En als ik al eens iets drink ben ik er na een half glas klaar mee en gaat het me tegen staan. Ik heb vroeger zeilles gegeven en daar werd ik nog wel eens als "saai" betitelt omdat ik niet dronk. Maar ze vonden het dan ook wel weer handig dat wanneer we moesten afspreken wie wanneer nuchter bleef voor in geval van nood, ik sowieso niet dronk ;) .
Daar heb ik wel eens mede instructeurs kotsend in de boot zien zitten met deelnemers omdat ze de avond voor geen maat hadden kunnen houden. Daar vond en vind ik dan iets van.

Wij hebben de afspraak met de kinderen dat als ze niet drinken tot 18, wij het rijbewijs betalen.
En dat is voor de jongste een goede stok achter de deur. Gelukkig een vriendje en vriendengroep waar drinken ook niet heel normaal is zeg maar. Daar ben ik wel blij om.
Oudste zit vooral op haar kamer en drinkt voor zover ik weet niet. Intussen 18+ maar ik verwacht dat ze geen alcohol drinkt. Want die zou het ook niet durven kopen _O- .

Ze krijgen thuis ook geen alcohol, maar ook mijn man drinkt weinig. Een keer een biertje met bbq of uitgaan. Maar dat is het dan ook wel.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')