abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220240098
Korte reactie want geen tijd. :') Het is zó druk met werk en regelingen voor werk vandaag, en dan vanavond nog een vrijwilligers vergadering.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:15 schreef Schanu het volgende:
En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer.
Wij deden het ook standaard bij nieuwe leerlingen. Ik vond het heel fijn. Het geeft toch een beeld van de andere belangrijke omgeving van een kind. Niet om te (ver)oordelen, maar juist om elkaar beter te kunnen begrijpen.
Nu helaas niet meer vanwege de tijd/werkdruk. Ik vind het echt een gemis.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:12:28 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240265
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
pi_220240346
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 2 maart 2026 @ 16:47:01 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240474
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
Wat niet…

Het is een heel lang verhaal. Waarbij ik inderdaad een “fout” heb gemaakt waarvoor ik meermaals mijn excuses heb aangeboden. Maar blijkbaar was dat niet genoeg.
Zo kort mogelijke versie:
Dochter had een ENORME melkintolerantie (aldus moeder).
Je zou dan denken dat moeder het kind dan op het hart heeft gedrukt dat ze geen melk producten moet eten.
Nu kun je die verantwoording niet enkel bij een zesjarige leggen. Dat snap ik. Maar ik heb wel vaker kinderen met een allergie in de klas gehad. En die checken altijd zelf voor een traktatie, juf mag ik dit hebben?
Dit meisje vroeg dat echt letterlijk nooit. Sterker nog, het was altijd een klasgenoot die zei: juf, mag V dit wel hebben?
En als je het aan V vroeg, dan haalde ze altijd haar schouders op. Ik weet het niet. Zei ze dan.
Maar goed, volgens moeder was ze echt heel heel heel allergisch. Ik denk dan. Als dat zo is. Waarom ligt er dan geen medicatie of wat dan ook op school voor haar. En waarom instrueer je je kind niet beter?
Bij elke traktatie die we hebben gehad heb ik moeder van tevoren een foto gestuurd met de vraag mag ze dit hebben. Dus ik heb er altijd wel rekening mee gehouden
Maar op gegeven moment hadden wij afsluiting van een project en gingen we smoothies maken. Het was super druk in de klas. En ik was al die kinderen een klein bekertje met smoothie aan het geven.
Ik had op dat moment niet door dat ik er ook een op haar tafel had neergezet. Ben immers ook maar een mens.
Maar ik had ook gezegd, niemand drinkt nog. Pas als iedereen iets heeft, gaan we met z’n allen tegelijk te drinken.
En toen iedereen een bekertje had, wilde ik nog een groepsfoto maken. En toen zei ik nou proost jullie mogen drinken. En op dat moment bedenk ik kut. Zij mag dat helemaal niet hebben en toen deed ze net het bekertje naar haar mond. En greep ik in.
Blijkbaar heeft ze met het puntje van haar tong toch de smoothie aangeraakt.
Dus ik netjes moeder bellen en uitleggen wat er was gebeurd.
Nou, ik had bijna haar kind vermoord. Meisje had overigens nergens last van. Moeder is naar school gekomen met een of andere antihistamine van het Kruidvat. En daar heeft ze die dochter wat van gegeven.
De dag daarna was het zaterdag en heb ik nog contact opgenomen om te vragen hoe het ging. Ze had er geen last van. Maar ze was wel heel erg geschrokken. En nu vertrouwde ze mij niet meer.
Nou, dat was één.
Vervolgens ging het lezen niet zo goed. Dus ik benoemde dat. En dan ging die moeder allemaal filmpjes sturen met dat ik ongelijk had. En dan gingen we dat bespreken bij het rapport gesprek en dan ging moeder rollen met met d’r ogen.
Ja, ze leert niet lezen want ze vertrouwt jou niet.
Uh oké.
Maar ondertussen had moeder het ook aan de stok met de andere leerkracht. Met de juf van haar andere dochter ook. Met de juf van het jaar ervoor. En toen dat kind het jaar erna naar groep vier ging, had ze het ook met iedereen aan de stok.
Maar goed, ja, ik heb een fout gemaakt door haar bijna een melkproduct te geven.
Maar goed, ik had uitgelegd dat ik wel wilde werken aan de band met V, en dat ik wel eens huisbezoek aflegde. En dat het misschien kon helpen als ik eens langskwam.
Ik was niet welkom, want ze (moeder) vertrouwde mij niet en ik kon het toch niet meer goedmaken.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:51:46 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240497
Ik wil niet goed praten wat ik heb gehad. Maar deze moeder had echt met iedereen ruzie. Uiteindelijk is ze verhuisd omdat ze ook met de buurman ruzie had. Maar volgens moeder lag het aan de buurman maar niet aan haar.
pi_220240509
Ik zou ook verwachten dat wanneer een kind zo gevoelig is voor melkproducten dat je dat als moeder aan je kind verteld en dat kinderen daar zelf ook enigszins "alert" op zijn.
Zelfs mijn neefje van 4 die geen gluten mag, vraagt bij alle onbekende dingen die hij krijgt aangeboden, of hij het mag hebben.
En natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van het kind, maar als ouder kan je je kind er wel bewust van maken, zeker als diegene zo hevig reageert op iets.
Maar ik denk dat je het bij zo'n moeder nooit goed kan doen...

@exode... nu weer wachten op de monteur voor de wasmachine?
Fake it till you make it...
  maandag 2 maart 2026 @ 17:00:39 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240578
Nee, bij deze moeder kon niemand het goed doen.
pi_220240631
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door PoesInDoos op 02-03-2026 17:16:50 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 17:22:08 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240692
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
  maandag 2 maart 2026 @ 17:22:30 #60
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220240694
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220240731
Dat soort mensen zijn zo vermoeiend… wij hadden ook zo’n moeder op school. Had haar drie kinderen van hun vorige school gehaald en die moesten toen hier naar school want dat was beter. Moeder legde flinke eisen neer bij leerkrachten, en keek op werkende moeders neer, want die verwaarloosden hun kinderen. En kinderen mochten niet met ‘ander soort’ kinderen spelen die te min waren (had niets met ras te maken, meer niveau). De kinderen waren vreemd genoeg wel oké. De oudste kon echter zijn plekje niet vinden in de klas (niet zo vreemd in groep 6) en wilde terug naar zijn oude school, wat hij een half jaar mocht, en toen zijn een maand later de andere twee ook teruggeswitcht. Iedereen was blij dat de moeder weg was!

Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
pi_220240842
Ik herinner me opeens het huisbezoek van oudste weer. Na een paar weken groep 1. Op school was hij een mega verlegen, stil, rustig, timide jochie. Ze was heel erg verbaasd dat hij thuis achter haar langs stuiterde toen ze met haar kopje thee op het puntje van de bank zat.
14 jaar later is hij binnenshuis nog steeds meer op zijn gemak dan buitenshuis :P
Ik vond dat in ons geval wel een goede toevoeging.
pi_220240922
Sommige moeders... Ik heb meelij met de kinderen ervan.

Mijn kleuterjuf werd een vriendin van mijn moeder en daar logeerde ik wel, toen ik uitgekleuterd was dan O+
En door een andere juf ben ik een keer met de slee naar huisgebracht want was door mn enkel gegaan. Mazzel dat er toen sneeuw lag :D

Mijn pinknagel is eraf, met verdoving dit keer. Middelvinger had aan de zijkant een streepje dus dat heeft ie weggeknipt. Zonder verdoving :')

@exode, das kut van je wasmachien. Er zit niet ergens een muis klem, ofzo? ;)

Ik vind mezelf zielig dus ik bestel maar wat eten, denk ik. Leef op een halve cracker vandaag, mogen wel wat calorien bij.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220240949
B kan niet goed tegen Lactose en neem maar van mij aan dat iedereen dat weet. In de speeltuin, op school, op de BSO, eigenlijk in het hele dorp.
Bij alles vraagt ze: zit daar lactose in?

Maar wat een verhaal zeg Amaranta, ik heb hem eerder gelezen maar mijn mond blijft ervan openvallen.

De wasmachine, geen idee nu, het bedrijf wat hem heeft 'gerepareerd' verwijst ons naar AEG en die zijn nogal lastig bereikbaar. Als je belt krijg je een viruele assistent en dan kom je in een loop terecht zeg maar.
Dus heb ze gemaild. Weer afwachten. heb er een supermooi filmpje bij gedaan met het geluid.
Die piep is echt heel naar alsof er van alles misgaat in de wasmachine. En volgens die monteur van AEG gaat dat ook gebeuren als we niets doen. Dus nou ja, we kunnen ook niet denken laat maar zitten.
pi_220240963
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef Troel het volgende:
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
In delen, niet dat deze verhalen bij elkaar hoorden. Maar pfff.
Ik heb het ook ooit gehad. Leerling kreeg allerlei onderzoeken. Kwam koemelkallergie uit. We moesten echt heel erg opletten. Oh, handig, heeft mijn eigen kind ook, dus ik weet daar genoeg van, komt goed. Paar weken later gaan we op schoolreis en lieten we van te voren de ouders met de kinderen bespreken wat voor snack ze bij de frietjes zouden eten. Wat lieten die ouders weten: kaassouffle _O- Ik nog gecheckt, je weet niet, misschien gewoonte en de allergie even vergeten. Nee, echt een kaassouffle. Toen was ik wel klaar met het "heel erg voorzichtig doen" natuurlijk :')
Oja, paar jaar later een ander kind. Zou mega allergisch zijn. Maar kreeg bij de open dag wel een softijsje van ouders :')

Bij mijn eigen kind gaat het soms mis bij producten waarvan wij thuis de melkvrije variant hebben. Dus dat J eigenlijk niet weet dat dat een risico is. Bijv speculaasjes. Maar gelukkig is een keer een foutje niet levensbedreigend.
Ik zou het dan fijn vinden dat de juf even belde en (zelf) zeggen dat het wel goedkomt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:30 schreef FlyingFish het volgende:
Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
Dit zijn echt zulke schattige herinneringen O+
Maar no way dat ik kinderen uit mijn klas thuis uitnodig _O- Blijf weg uit mijn prive :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 02-03-2026 19:18:02 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 19:11:27 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220241547
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
Nou dat. En dan antihistamine van het Kruidvat... sure... :')
  maandag 2 maart 2026 @ 19:23:19 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241628
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:26:05 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241650
En zondag vertelde mijn schoonmoeder dat er iemand langs was geweest bij haar thuis voor het energielabel. En die had mij herkend op een foto aan de muur. Ook een vader van school dus 😅

Tis wat die vaders….
pi_220241710
Och ama, wat lief O+
pi_220241765
Appelflapkind O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220241825
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
If they say
pi_220241910
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
Fake it till you make it...
pi_220241919
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
If they say
pi_220242468
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
Dan eet je toch even wat anders (de andere helft van de cracker ofzo :') )
pi_220242505
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
Dat met die appelflap deed de juf van zoon ook, alleen dat met chocola.. was ook niet serieus bedoeld uiteraard maar we hebben het wel gegeven, ook omdat ik weet hoe goed mijn zoon kan zoeken :')

@Nijna ja zo lekker opgebakken Zuurkool
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')